AB van receiver heeft kuren.

Gestart door Den Tas, augustus 3, 2006, 13:15:37

Vorige topic - Volgende topic

Den Tas

Ik heb een Marantz SR 4600 receiver, en de AB heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.
Maar nu gisteren kreeg ik de receiver niet meer aan via de AB, toen heb ik hem dan zo maar aangezet maar nu zijn er veel knopjes die niet meer werken via de ab, enkel het volume en mute knop werkt nog.
Het is me ook is opgevallen dat ik nu via de AB de tv en de dvd speler kan aanzetten, dat was in het begin niet zo ???.
En ik heb nochthans geen codes ingegeven.

In de handleiding staan codes voor verschillende toestellen, maar er staat geen code in om de receiver zelf te bedienen.
Heeft iemand dit probleem al eerder gehad, en wat kan ik hier aan doen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------

mrrepel

Den Tas

Citaat van: mrrepel op augustus  3, 2006, 13:53:36
Kan je hem niet resetten ?

Heb ik geprobeerd maar dat heeft geen effect :-\
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vincent

Hi

Heb je de AB wel op "AMP" gezet?

Mvg

Vincent

Stadium III

Batt meschien slecht ???

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Raphie

JBL PRX Power!

Den Tas

Citaat van: Vincent op augustus  3, 2006, 16:04:20
Hi

Heb je de AB wel op "AMP" gezet?

Mvg

Vincent

Niet dat ik weet.
Maar ik kan via de ab enkel het volume en mute nog maar bedienen.
De rest werkt niet meer, en de AMP toets werkt ook niet meer volgens mij.
Dus het is niet dat ze helemaal niet meer werkt, maar het meeste werkt niet meer.

Citaat van: Stadium III op augustus  3, 2006, 16:35:35
Batt meschien slecht ???

stadium III

Citaat van: Raphie op augustus  3, 2006, 16:45:41
lijkt mij idd ook batterijen

De batterijen zijn het niet, die zitten er pas een paar weken in.
En eens de receiver aanstaat dan kan ik het vollume en de mute nog bedienen, de rest werkt niet meer.
Maar het rare is dat ik met diezelfde ab nu de tv en dvd speler kan bedienen, dat ging ervoor niet.
En ik heb geen codes ingegeven ???

Ik zal morgen eens de batterijen vervangen en zien wat het dan doet, maar volgens mij is dat het niet.

Den Tas

Vandaag de batterijen vervangen, maar zoals ik al dacht was dat het probleem niet.
Heeft niemand een idee wat het nog kan zijn?

Den Tas

Nog altijd niet opgelost. :-\
Smerige nest dat het is, dat is de laatste keer dat ik iets van marants neem. :(
Dat ding lijd precies een eigen leven, ik heb er nooit codes ingegeven voor de dvd speler of tv en toch kan ik die twee nu bedienen(dat ging in het begin niet) ::)

Ik begin te denken dat je beter af bent met zo een goedkope complete 5.1 set, ik heb vroeger zo een 5.1 gehad voor op de ps2 en daar heb ik NOOIT problemen mee gehad. ^-^

Martin_M

Is het niet zo dat je met deze ab verschillende marantz apparaten kan bedienen en heb je 'm (al dan niet per ongeluk) op een andere mode gezet.

Misschien moet je wel een combinatie van toetsen indrukken om 'm weer in de amp-stand te krijgen.
Zegt de handleiding hier niets over ???
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Den Tas

Citaat van: Martin_M op augustus  5, 2006, 18:14:25
Is het niet zo dat je met deze ab verschillende marantz apparaten kan bedienen en heb je 'm (al dan niet per ongeluk) op een andere mode gezet.

Misschien moet je wel een combinatie van toetsen indrukken om 'm weer in de amp-stand te krijgen.
Zegt de handleiding hier niets over ???

Je kunt er wel verschillende apparaten mee bedienen(niet enkel marants) maar dan moet je code's ingeven, en dat heb ik niet gedaan.
En toch kan ik nu mijn dvd speler(Sony) en mijn tv(Orion) bedienen.

En over AMP staat er eigelijk niet veel beschreven.
Er staat gewoon dat ik op de AMP toets moet drukken om de receiver aan/uit te zetten, maar dat heb ik al tien tallen keren geprobeerd en dat gaat niet ???

SpeedyAndré

Lijkt me toch dat ie 'denkt' dat een andere code is ingevoerd.
Is er niet iemand (of een huisdier?) op gaan zitten zodat die code erin kwam ??? :P
Dat je de receiver niet meer aan kan zetten met de remote duidt op een andere code.
In de handleiding vond ik trouwens niet terug wat de 'default' code is voor de receiver, maar wel een lijst met apparaten die je kan bedienen.
Zit er geen reset knopje of gaatje op de remote?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Den Tas

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  5, 2006, 19:25:05
Lijkt me toch dat ie 'denkt' dat een andere code is ingevoerd.
Is er niet iemand (of een huisdier?) op gaan zitten zodat die code erin kwam ??? :P
Dat je de receiver niet meer aan kan zetten met de remote duidt op een andere code.
In de handleiding vond ik trouwens niet terug wat de 'default' code is voor de receiver, maar wel een lijst met apparaten die je kan bedienen.
Zit er geen reset knopje of gaatje op de remote?

André  8)

Ik denk ook wel dat het zoiets is dat met die codes, maar de vraag is hoe is het er ingekomen en hoe reset ik het weer.

Er zit hier wel een hond maar die komt daar waar de ab ligt normaal niet, en de ab ligt altijd op dezelfde plaats.

Ik was ook naar zo een code op zoek om hem gewoon terug standaard te zetten maar deze staat niet in het boekje, en een reset knopje staat er ook nergens op.

Dan maar eens contact opnemen met marantz, want het is een nieuwe receiver en hij heeft nu al kuren :-\
Misschien zal ik wel iets fout doen, maar wat?
-Ik heb de batterijen vervangen(geen effect)
-Ik druk eerst op de AMP en dan power, al tien tallen keren geprobeerd(geen effect)
-En voor de rest weet ik niet wat ik nog kan proberen.

Audiofiel

Citaat van: Davy.P op augustus  5, 2006, 18:50:29
En over AMP staat er eigelijk niet veel beschreven.
Er staat gewoon dat ik op de AMP toets moet drukken om de receiver aan/uit te zetten, maar dat heb ik al tien tallen keren geprobeerd en dat gaat niet ???

Als je op AMP drukt, kun je daarna met de AB de receiver bedienen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SpeedyAndré

Citaat van: Audiofiel op augustus  5, 2006, 21:46:10

Tenzij hij nu als Sony dvdspeler ingesteld staat  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Audiofiel

Citaat van: SpeedyAndré op augustus  5, 2006, 21:50:28
Tenzij hij nu als Sony dvdspeler ingesteld staat  :P

Dat zou inderdaad lastig zijn. Maar volgens mij kon je de AMP code zelf  ::)niet veranderen, toch?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Den Tas

Citaat van: Audiofiel op augustus  5, 2006, 21:46:10

Nee, dat heb ik al vaker geprobeerd maar dat gaat niet.
Ik kan enkel mute en het volume bedienen van de receiver, aan/uit gaat niet en de rest van de toetsen werken ook niet.

denoontje

Bij mijn denon heeft het amp knopje een 3 dubbele functie:
1e* drukken is amp mode
2e* drukken is tunermode
3e* drukken is second room mode
Echter komt dit wel in het diplay te staan

ook zo marantz?

Anders gewoon effe bellen of mailen met die gasten

Denoontje

Den Tas

Citaat van: denoontje op augustus  8, 2006, 19:53:35
Bij mijn denon heeft het amp knopje een 3 dubbele functie:
1e* drukken is amp mode
2e* drukken is tunermode
3e* drukken is second room mode
Echter komt dit wel in het diplay te staan

ook zo marantz?

Anders gewoon effe bellen of mailen met die gasten

Denoontje

Ik ga mij binnenkort één ab halen waar ik alles mee kan bedienen, in die tussentijd ga ik eens contact opnemen met Marantz om te zien wat zei zeggen hierover.

Over de AMP funtie word in de handleiding niet echt veel uitgelegt en een 3 dubbele functie zal ze wel niet hebben(denk ik), daar staat toch niets van in de handleiding.

Ik heb nu de batterijen en al een paar dagen uitgelaten, en nu ga ik straks of morgen eens proberen of de ab dan zichzelf niet heeft gereset ;D(maar dat zal waarschijnlijk ook niets zijn).

Den Tas

Het probleem is opgelost :D
Waaraan het lag weet ik nu nog steeds niet :-\, maar nu werkt de ab terug zoals ervoor 8).
Ik had nu de batterijen een paar dagen uit de ab gelaten en de receiver ook zonder stroom gezet.
Ik had gedacht dat het niet ging gaan op die mannier, maar tot mijn grote verbazing werkt ze nu terug.

Hopelijk blijft ze nu werken.

denoontje

SpeedyAndré

Ze werkt nu terug, wat een leuk taaltje  ;D
Fijn dat het nu weer goed werkt, maar het is me nog wel een raadsel hoe het probleem kon ontstaan  ::)

André  8)

SpeedyAndré

Haha schitterend  ;D
Dat woordje 'terug' in deze context is bij Nederlanders niet gebruikelijk, wij zeggen 'hij, zij of het werkt weer' :)
Dan nog even 'indien ik dit nu nog eens voorkrijg' zou in NL 'indien dit nog eens gebeurt' heten  ;)
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt trouwens maar het ziet er wel heel grappig uit  :D

André  8)

Den Tas

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 10, 2006, 21:24:31
Dan nog even 'indien ik dit nu nog eens voorkrijg' zou in NL 'indien dit nog eens gebeurt' heten  ;)

OK meester ;D
Maar aangezien ik een Belg ben zeg ik 'indien ik dit nog eens voorkrijg' >:D
In België word het wel op de andere mannier gezegd, maar ik zeg het zo :D