Sony's LCD oerwoud, even meedenken graag.

Gestart door R, juli 25, 2006, 15:42:10

Vorige topic - Volgende topic

R

mradem

R

Gister even navraag gedaan, maar de zwarte S2010 schijnt niet te bestaan in nl volgens sony dealernet. Correct biedt hem wel aan. Dat is vreemd. Misschien een serie uit het buitenland of zo?

JCL

Citaat van: Ruben op augustus  5, 2006, 19:15:23
Gister even navraag gedaan, maar de zwarte S2010 schijnt niet te bestaan in nl volgens sony dealernet. Correct biedt hem wel aan. Dat is vreemd. Misschien een serie uit het buitenland of zo?

Niet aan beginnen dus :-\ Lijkt me dat je dan altijd gezeur krijgt met garanties e.d. als Sony zelf al beweert dat ze een dergelijk model niet leveren...

R

R

Hmm, volgens mij is sony er ook nog niet helemaal uit. De productpagina geeft hem niet weer, maar de product ondersteuning vermeldt hem wel. Met voor het eerst een foto(al is het erg klein)

Starred

Ook best fraai. Voor minder dan €1200 te verkrijgen

R

In 32"? Wat voor paneel zit er in? wist niet dat het serieuze concurrentie was. De looks zijn wel prima.

Audiofiel

Zijn de Toshiba LCD's niet een interessant alternatief voor jou? Ze hebben zeer fraaie schermen met goede zwartwaardes en een degelijke Faroudja de-interlacer en 2 HDMI-ingangen.

De 32" is al te krijgen vanaf minder dan 1100 euro en de 42" versie is zelfs FULL HD 1920x1080 voor 2500 euro... :o :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Citaat van: Audiofiel op augustus  5, 2006, 21:51:42
Zijn de Toshiba LCD's niet een interessant alternatief voor jou? Ze hebben zeer fraaie schermen met goede zwartwaardes en een degelijke Faroudja de-interlacer en 2 HDMI-ingangen.

De 32" is al te krijgen vanaf minder dan 1100 euro en de 42" versie is zelfs FULL HD 1920x1080 voor 2500 euro... :o :o

Tnx, heb hem eigenlijk nog nooit gezien ergens. zal het eens in het achterhoofd houden.

Starred

Citaat van: Ruben op augustus  5, 2006, 21:46:06
In 32"? Wat voor paneel zit er in? wist niet dat het serieuze concurrentie was. De looks zijn wel prima.

Nee, dat was de 26".
Dit is de 32":
Specs:
32" LCD high resolution WXGA flat TV with 1366 x 768 pixels (real 16:9)
HDTV-ready (High Definition TV)
High contrast ratio1000:1 with high brightness of 450cd
High speed pixel response of only 8ms
DVB-T and analogue tuner built-in for high quality audio and video
Electronic Programme Guide via DVB-T
Teletext with TOP/FLOP
Compatible with all European PAL/SECAM broadcast standards
FIT Engine offers best video processing for artefact free pictures
APVA (Advanced Patterned Vertical Align) mode reduces pixel effects on edges
Digital Video Interface (DVi with HDCP)
Multiple audio and video inputs including RGBhv and Component
SRS TruSurround XT for an incredible virtual surround sound experience
Detachable speaker system
Dedicated remote control

R

Lijkt wel weer een mooi scherm, beetje prijzig, dat wel. Zoals het er nu naar uit ziet, zal het een sony worden. S of V serie.

R

Sony mailt net terug:

Citeer
Geachte heer ...

Dit is een speciale uitvoering die niet overal te verkrijgen is. Alleen Expert en EP (electronic partners) leveren dit model.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

Echter geen uitspraak over correct.

riwi

Citaat van: Ruben op augustus  5, 2006, 19:15:23

De S2010 hing gewoon aan de muur naast de S2000 in het computergebouw van Correct afgelopen weekend dat ik er was. Vreemd dat SonyNL er niks van wist. Misschien is Correct een EP? Wat is EP eigenlijk?
Ik vind ook de V het mooiste maar overpeins nog of ik de meerprijs wil betalen voor de looks.

R

Citaat van: riwi op augustus  8, 2006, 14:42:24
De S2010 hing gewoon aan de muur naast de S2000 in het computergebouw van Correct afgelopen weekend dat ik er was. Vreemd dat SonyNL er niks van wist. Misschien is Correct een EP? Wat is EP eigenlijk?
Ik vind ook de V het mooiste maar overpeins nog of ik de meerprijs wil betalen voor de looks.

Hmm, interessant. Tnx. Dan is het dus toch mogelijk. Hoe zwart/donker was ie? Ik denk niet dat ik de 250/300€ bij wil lappen voor de mooiere looks. Helemaal niet als zwart ook leverbaar is.

http://www.electronicpartner.nl/live/int2_internet2/show.php3?id=107

riwi

Hij was niet zwart, maar donker/zilver. Een beetje richting antraciet dus. Zag er wel iets mooier uit dan de S2000, maar veel scheelt het niet.

Ik weet niet of je de Yamaha kleur kent van receivers/dvdspelers. daar lijkt het een beetje op (zo uitmijn herinnering want ik heb veeeel TVs gezien afgelopen zaterdag  ;D

R

Citaat van: riwi op augustus  8, 2006, 14:47:04
Hij was niet zwart, maar donker/zilver. Een beetje richting antraciet dus. Zag er wel iets mooier uit dan de S2000, maar veel scheelt het niet.

Ok, tnx. Dat verschil in tint zie je op de EP site. Echter niet me de correct prijs. Heb bij vincent trouwens ook een prijsopgaaf aangevraagd.

PeterPan

Is het enige verschil tussen de S en de V serie het design?
Mmm... ik zit al maanden met een Samsung 32M61 in mijn hoofd maar deze thread doet me erg twijfelen.
De Sony's doen zeker te weten 1:1 pixel VGA mapping in de native resolutie (voor de Xbox 360)?
Is de scaler beter dan de Samsung?

Mmmm......
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

JCL

1:1 pixel mapping doen ze zeker weten. Dat draai ik sinds dag 1 op mijn 32S2000.

R

Citaat van: JCL op augustus  8, 2006, 16:48:42
1:1 pixel mapping doen ze zeker weten. Dat draai ik sinds dag 1 op mijn 32S2000.

Met wat als externe bron? htpc of xbox? Op die samsung zag een xbox 360 spel er trouwens in een woord geweldig uit, jammer dat ik nooit games speel.

PeterPan

Das idd niet onbelangrijk. De Xbox 360 kun je alleen op 50Hz of 60Hz instellen. Ik denk zelfs dat VGA uitgang van de Xbox 360 altijd 60Hz is.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

JCL

Citaat van: Ruben op augustus  9, 2006, 12:52:59
Met wat als externe bron? htpc of xbox? Op die samsung zag een xbox 360 spel er trouwens in een woord geweldig uit, jammer dat ik nooit games speel.

normale PC. Gewoon aansluiten over VGA, resolutie instellen en dan kun je gewoon de dingen slepen van de ene naar de andere monitor als ware het een 2e monitor (wat het feitelijk ook is). Daarnaast kun je bij de Nvidea drivers een finkje aanzetten die er voor zorgt dat alle fullscreen beelden over beide monitoren worden gespreid. Zo kun je gewoon je normale PC monitor aanzetten, beeld op fullscreen, alles instellen, monitor uitzetten en op de TV kijken.

DA BoSS

Citaat van: Ruben op augustus  8, 2006, 14:45:19
Hmm, interessant. Tnx. Dan is het dus toch mogelijk. Hoe zwart/donker was ie? Ik denk niet dat ik de 250/300€ bij wil lappen voor de mooiere looks. Helemaal niet als zwart ook leverbaar is.

heb een iets duidelijker plaatje voor je:

(S2010/antraciet)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Ha bedankt, die had ik nog niet gevonden. Kleurtje is een stuk mooier, maar volgens mij zijn ze de voet vergeten :P

Bedankt voor het plaatje.

lampekap

Citaat van: Ruben op augustus  8, 2006, 14:45:19

Mwah, vind het verschil tussen de S en de V toch wel iets meer dan de looks, met live colour control en de backlight. Deze zaken worden namelijk precies zo toegepast in de dure full-hd tv's die Sony binnenkort uit gaat brengen!
En voor hoeveel kan je de 32s2000 krijgen? Ik kon de 32V2000 gisteren, zonder ook maar íets te zeggen (ik kwam gewoon even kijken), al mee krijgen voor €1550 - dit is zonder twijfel de beste tv die er voor dat geld te krijgen is! Helaas kan ik de tv pas volgende maand halen dus ik moest hem helaas nog even laten staan...

De Samsung m61 hierboven is al wat ouder en die zou ik zeker laten staan. Niet alleen om de looks maar ook omdat je Samsung tv's niet zo uitgebreid in kunt stellen, dat vind ik heel erg belangrijk:
Samsung heeft geen backlight die je kan dimmen, das essentieel voor het beste beeld! Samsung heeft ook geen settings per input. Veel van de beeldvererkers kan je bij die tv's ook alleen maar uit zetten in bepaalde settings, bijv. "movie mode" om het dynamische contrast uit te zetten etc... dat lijkt me persoonlijk echt een drama. En DNIe maakt het allemaal ook geen feest.
Samsung zijn verder wel goede tv's en geven een goed beeld. Maar de Bravia Engine en de scaling van de Sonys is een stukje beter (nieuwer). Vanaf 32" hebben Samsung en Sony wel de beste panelen (S-PVA), ook daarom zou ik geen ander merk kiezen.

Ohja, de Toshiba wl66 die hier genoemd werd doet naar wat ik gelezen heb nooit 1:1 pixelmapping en is nogal lastig in te stellen via vga. Heb me verder niet in deze tv verdiept omdat ik hem in de winkel een beetje vreemd uit vond zien
Screen: Sony 32V2000 // Amp: Yamaha RX V2400 // 5.1: Kef KHT-2005.2 // Movies: Philips 963SA // Games: Xbox 360
Cables: 2x Monster M1000CV - Monster Gamelink - Ixos Optical // Portable: Creative Zen Vision:M - Shure E500 pth