Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gast2018

Ik heb wel eens begrepen hier op het forum dat een PM7001 wel een veel betere verbetering geeft dan alleen 2 MA500's dit omdat je bij gebruik van de monblokken ook nog steeds gebruikt maakt van het voorversterker gedeelte van je Surr. receiver. Bij gebruik van een 7001 maak je gebruik van de voorversterker van die 7001. En die is wel beter.

@Rob; Mooi update O0, snel gehandeld ondanks alle budgetperikelen die je wel eens genoemd hebt.

sjaax

Citaat van: ergé op november  7, 2006, 16:50:59
Ik heb wel eens begrepen hier op het forum dat een PM7001 wel een veel betere verbetering geeft dan alleen 2 MA500's dit omdat je bij gebruik van de monblokken ook nog steeds gebruikt maakt van het voorversterker gedeelte van je Surr. receiver. Bij gebruik van een 7001 maak je gebruik van de voorversterker van die 7001. En die is wel beter.

@Rob; Mooi update O0, snel gehandeld ondanks alle budgetperikelen die je wel eens genoemd hebt.

Ik ben dus heel benieuwd hoe dit uitpakt. Rob is een beetje mijn 'proefkonijntje'  ;D
Arcam A32 & Dynaudio X12

Boontje

het lijdend voorwerp  ??? ;)  >:D

mooie speakers rob  8) Schiet eens op met inspelen want ben benieuwd naar je ervaringen  ;)

Hoop dat het is wat je gehoopt/verwacht had.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Rob Eric Blank

Gister een dag thuis gezeten vanwege gescheurde enkelbanden (nu weer op mn werk) en dus weer lekker kunnen luisteren. Is de PM7001 een verbetering tov een Ma500. Jazekers! Misschien wat betreft HT niet, maar op stereo zeker wel. De voorversterker speelt dus zeker een rol. Het enige nadeel zijn de volume knoppen, zet ik mijn receiver harder dan gaat ook de stereo harder. Dus even wat voor het infrarood oog zetten als ik HT draai. Maar stereo is het zoveel beter. De stage is groter en hoor enorm veel meer detail in de muziek. De stereo versterker geeft ook veel meer rust, meer dan 25% open gaat deze niet want dan is het volume gewoon TE luid (vanwege buren). Bij 25% staat het gewoon zeer stevig te spelen en kan er werkelijk van genieten. Als je een Pm7001 kunt aanschaffen ipv. 2 Ma500's dan zou ik dat zeker doen.
En die budget perikelen.....ik wilde deze upgrade pas in januari doen, toch iets eerder ;D
Maar het inspelen is zeker nog niet gedaan, maar kan wel zeggen dat het een upgrade is die een totaal andere (in dit geval beter) stereo weergave mijn woonkamer binnengekomen is.

Dracoplasm

Fijn dat het zoveel beter is geworden! Mooi!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Sk

Rob,

Je kan als het goed is achter op de stereoversterker een knopje omzetten zodoende reageert je AB er niet meer op. Met stereo draai ik altijd aan de volume knop zelf, ik zit er immers een paar cm vanaf  :D maar of jij dit wilt is een tweede natuurlijk.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rob Eric Blank

Na een tijdje inspelen de ervaringen met mijn nieuwe componenten.

Inmiddels heeft mijn set meer dan 1,5 week zeer intensief gespeeld (ik denk wel meer dan 8 uur per dag, omdat mijn vriendin 2 weken vakantie had en de set continu heeft laten spelen).
Mn huidige set speelt enorm veel beter dan de vorige opstelling. Ik hoor enorm veel details en ruimtelijke spreiding. Niet alleen de hoge tonen, maar ook zeker in de lagere regionen. Deze speakers gaan betrekkelijk laag, dus ook mn sub enigsins aan moeten passen om de lage tonen niet al te enthousiast door de woonkamer te laten knallen.
De rust in mn set is ook enorm, de set speelt veel gemakkelijker dan voorheen en is daardoor plezieriger om naar te luisteren. De plaatsing van een instrument is duidelijker.
Voorheen was de sweet spot wel een groot probleem, er was duidelijk 1 plaats waar ik kon genieten van spreiding en ruimtelijkheid in mijn set. Andere speakers zouden dit probleem grotendeels moeten verhelpen en dat is zeker waar. Nu hoor ik overal in de woonkamer een beter geluidsbeeld. Natuurlijk niet zo mooi als op de sweetspot, maar de gehele HiFi beleving is verbeterd (zelfs aan de eettafel). Ik kan nu echt meer naar de muziek. luisteren ipv naar mijn set. Deze upgrade is niet allen een aanwinst op audio gebied maar ook visueel. Deze speakers zien er gewoon een paar klassen beter uit dan mijn vorige speakers.

Nu staan mijn speakers nog single wired opgesteld en mogelijk zal er een extra set Xindak SC-03 kabels volgen en deze ook via mijn Pm7001 aangestuurd worden. Dus eigenlijk Bi-amping. Maar nu eerst genieten en dat doe ik iedere dag.

sjaax

gefeliciteerd je aanwinsten! Goed om te horen dat het zo'n verschil maakt, nu wordt het voor mij toch ook tijd!

Waar ik nog benieuwd naar ben betreffende de elac's: zijn jouw nieuwe speakers ook een serie hoger dan de vorige, of een nieuwe versie. Ik heb indertijd naar de 108.2 en de 109.2 geluisterd, en uit de nieuwsgierigheid naar de 207.2 (viel helaas buiten budget). In hoeverre kun je je nieuwe elac's vergelijken met deze modellen??
Arcam A32 & Dynaudio X12

Rob Eric Blank

Citaat van: sjaax op november 13, 2006, 20:20:44
gefeliciteerd je aanwinsten! Goed om te horen dat het zo'n verschil maakt, nu wordt het voor mij toch ook tijd!

Waar ik nog benieuwd naar ben betreffende de elac's: zijn jouw nieuwe speakers ook een serie hoger dan de vorige, of een nieuwe versie. Ik heb indertijd naar de 108.2 en de 109.2 geluisterd, en uit de nieuwsgierigheid naar de 207.2 (viel helaas buiten budget). In hoeverre kun je je nieuwe elac's vergelijken met deze modellen??
De 109 heeft Elac nog steeds in het assortiment. Ik heb de Elac FS127 gehoord tov. de FS207.2 en ik vond de FS127 beter klinken dan de FS207.2 (die ontlopen elkaar wat betreft prijs ook niet veel). De FS127 sprak mij meer aan dan de FS207.2, vanwege het geluidsbeeld dat deze neerzetten. Dus de Elac FS127 is zeker wel een tandje hoger dan de 105 II die ik voorheen had.

gast2018

Citaat van: Rob Eric Blank op november 14, 2006, 08:14:39
De 109 heeft Elac nog steeds in het assortiment. Ik heb de Elac FS127 gehoord tov. de FS207.2 en ik vond de FS127 beter klinken dan de FS207.2 (die ontlopen elkaar wat betreft prijs ook niet veel). De FS127 sprak mij meer aan dan de FS207.2, vanwege het geluidsbeeld dat deze neerzetten. Dus de Elac FS127 is zeker wel een tandje hoger dan de 105 II die ik voorheen had.

Hallo Rob,

Officiel zijn de prijzen wel degelijk fors verschillend tussen de 207.2 en de 127. De 207.2 kost rond de 800 euro en de 127 rond de 440 dacht ik.Dan heb ik het over adviesprijzen. Omdat de 127 nieuw is zal de prijs daarvan wel niet heel veel van de adviesprijs afwijken. De 207.2 is al wat langer op de markt en zal daarom wel via een aanbieding ergens wat goedkoper te krijgen zijn. Ook het feit dat ze nu allerlei jubileummodellen hebben naast de reguliere modellen zal hier wel aan bijdragen.


Rob Eric Blank

De FS207.2 is in het zwart (advies prijs) 540 euro, de FS127 is 480 euro. Dat is een minder groot verschil en zelf vind ik de FS127 plezieriger klinken dan de FS207.2, vandaar dat de FS127 naar huis gekomen zijn budgetair was de FS207.2 zeer goed mogelijk.
Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf beluisteren.

gast2018

#136
Citaat van: Rob Eric Blank op november 14, 2006, 11:22:13
De FS207.2 is in het zwart (advies prijs) 540 euro, de FS127 is 480 euro. Dat is een minder groot verschil en zelf vind ik de FS127 plezieriger klinken dan de FS207.2, vandaar dat de FS127 naar huis gekomen zijn budgetair was de FS207.2 zeer goed mogelijk.
Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf beluisteren.

De 207.2 is 799/st adviesprijs. Nu in de aanbieding voor 549/st (een straatprijs)

Neemt niet weg dat de 127 beter kan zijn natuurlijk.

Rob Eric Blank

Citaat van: ergé op november 14, 2006, 11:37:18
De 207.2 is 799/st adviesprijs. Nu in de aanbieding voor 549/st (een straatprijs)

Neemt niet weg dat de 127 beter kan zijn natuurlijk.
Inmiddels is de FS207.2 overal in de aanbieding (althans bij alle Elac dealers) dus dit is reeds een adviesprijs geworden. Maar de prijs doet er idd niet toe, wat prijs betreft kan je de FS127 en FS207.2 met elkaar vergelijken. In mijn geval is de FS207.2 daar als de betere uitgekomen.

sjaax

Als je de FS127 vergelijkt met de 207 series dan heb ik wel een aardig idee wat deze speaker kan! En dat is een heleboel meer dan de oude 100 serie! Ga ik toch uit nieuwsgierigheid weer eens luisteren, het geluid van Elacheeft me altijd aangesproken, en mijn vriendien vindt het ook mooie speakers om te zien, dus heeel misschien een upgrade voor begin 2007, icm met een nieuwe versterker..

Iig bedankt voor het 'proefkonijnen'  ;D ;D
Arcam A32 & Dynaudio X12

Pai Mei

Mooie aanwinsten Rob, gefeliciteerd.
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

Rob Eric Blank

Citaat van: sjaax op november 14, 2006, 19:28:36
Als je de FS127 vergelijkt met de 207 series dan heb ik wel een aardig idee wat deze speaker kan! En dat is een heleboel meer dan de oude 100 serie! Ga ik toch uit nieuwsgierigheid weer eens luisteren, het geluid van Elacheeft me altijd aangesproken, en mijn vriendien vindt het ook mooie speakers om te zien, dus heeel misschien een upgrade voor begin 2007, icm met een nieuwe versterker..

Iig bedankt voor het 'proefkonijnen'  ;D ;D
De 100 serie speelt deze met gemak weg. De opvolger van de 100 serie is ook de huidige 50 serie.
"Proefkonijnen" vind ik helemaal niet erg! Mn vriendin vind die Elac's er ook goed uitzien, wilde misschien eerst Dali Ikon 6-en het huis in halen, maar esthetisch gezien niet echt briljant en mis bij die speakers ook wel het nodige laag.
De FS127 is wat mij betreft te vergelijken met de 207.

Rob Eric Blank

Citaat van: sjaax op november 14, 2006, 19:28:36
Als je de FS127 vergelijkt met de 207 series dan heb ik wel een aardig idee wat deze speaker kan! En dat is een heleboel meer dan de oude 100 serie! Ga ik toch uit nieuwsgierigheid weer eens luisteren, het geluid van Elacheeft me altijd aangesproken, en mijn vriendien vindt het ook mooie speakers om te zien, dus heeel misschien een upgrade voor begin 2007, icm met een nieuwe versterker..

Iig bedankt voor het 'proefkonijnen'  ;D ;D
Al enig idee of het Elac gaat worden en met welke versterker combinatie je zal gaan draaien?

sjaax

Citaat van: Rob Eric Blank op november 29, 2006, 18:16:02
Al enig idee of het Elac gaat worden en met welke versterker combinatie je zal gaan draaien?

Nee, nog niet. Heb al wel een lijstje gemaakt van versterkers die ik wil beluisteren, maar moet nog wat tijd plannen om echt te luisteren. Daarnaast wil ik graag wat professioneel advies thuis over de akoestiek en plaatsing, want ook daar valt in mijn nieuwe (half jaar oude) woning nog veel te halen vermoed ik.

Eea wil ik graag combineren, maar die tijd ontbreekt even.. :-[
Maar december komt eraan, en de vrije dagen moeten op  ;D ;D dus er komt nog wat leuks aan dit jaar ;)
Arcam A32 & Dynaudio X12

Rob Eric Blank

Weer eens wat foto's. Een nieuwe vloer geplaatst en daar steken mijn speakers lekker tegen af.






Rob Eric Blank

@Tears dank je. De vloerbedekking zorgt er nu voor dat de speakers mooier uitkomen.
Het blauwe wat ik had was ook maar voor het begin.

Rob Eric Blank

Omdat ik allen opnieuw neergezet heb, heb ik ook gezorgd voor meer ruimte bij mn rechter speaker (dit met het oog op een beter gecontroleerd laag). Tot nu toe is dit idd beter, dus weer wat draaien met de subwoofer crossover en toch ook bezig met indraaien. Het zijn kleine weizigingen, maar alles staat simpelweg niet meer precies hetzelde als voorheen. Maar ik ben erg happy met de looks en mijn speakers komen er zeker beter uit, donker tov. een lichte vloer.

de vuilnisman

ziet er mooi uit,

Volgens mij buigt je tv meubel wel een beetje door.

Rob Eric Blank

Citaat van: de vuilnisman op december  6, 2006, 10:35:52
ziet er mooi uit,

Volgens mij buigt je tv meubel wel een beetje door.
Klopt, dit meubel heb ik nu 1 jaar en deze buigt een klein beetje door. Dat Ikea spul is redelijk flexibel en denk wel dat dit het houd.

Rob Eric Blank

Gister weer eens geluisterd naar mijn set, want ik heb wat bas problemen bij mn rechter speaker. Dit treed alleen bij hoge volumes op en het wordt dan wat boemerig. Dacht eerst dat mijn sub (die staat ook rechts) de oorzaak was, dus die afgesloten. Dat hielp niet, ondanks de extra ruimte blijft de rechterhoek een probleem in de woonkamer. Er zijn daar veel rare hoeken, door oa. een vensterbank. Ondanks de speaker 40cm hiervan verwijdert staat, toch problemen. Dus met de pluggen voor 1 van de basspoorten aan het spelen geweest.

Eerst de basspoort aan de achterkant van beide speakers geheel dicht gestopt met de plug. Probleem opgelost, maar...... de weergave werd wel erg vlak. Mis dan toch gewoon een deel laag.

Het middelste gedeelte van deze plug verwijderd gaf al een veel beter resultaat. Wel het nodige laag, maar het boemerige is verdwenen. Uiteindelijk deze plug ook uit de linkerspeaker verwijderd, aangezien daar geen bas probleem was en nu kan ik lekker spelen zonder een boemerige bas.

Zelf was ik niet zo'n voorstander van pluggen als deze, bang dat het geluid ernstig verstoord zou worden door deze toepassing. Het is echt een goeie methode om het zo op te lossen. Ook nog geprobeert om kussens in de hoek te plaatsen en ook dat had effect, alleen was visueel een mindere oplossing.
Zo blijf ik lekker tunen.

Rob Eric Blank

Nog een wat foto's, zijn wat dingen verandert (ook op de eerste pagina staan deze)




Nieuw tappijt vind ik enorm veel mooier en komen de speakers ook mooier uit! Ook weer wat aan het schuiven geweest, meubel iets meer naar achter. Niet alleen visueel beter, maar er bouwt ook minder bass druk op, dus nu totaal geen problemen meer met de bas. Heerlijk dat schuiven en zo de boel tunen. O0

En nu misschien toch een SA-7001 aanschaffen ter vervanging van mijn cd-speler.