Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Als ik voor een betere stereo weergave zou gaan dan zou ik idd met de Primare SP23 aankomen (van 3000 euro) of richting een Arcam AVR350 moeten gaan.
Flink bedrag.
Voor minder geld heb ik een mooie stereo versterker en 2 nieuwe fronts. De surround is wel leuk met films, maar toch wat minder belangrijk.

HTR

daar kan ik mij wil in vinden, daarom zit ik nu ook nog op stereo, gewoon omdat ik goed stereo geluid belangrijk vind!

Rob Eric Blank

Citaat van: hometheatrerulezz op oktober 23, 2006, 16:39:12
daar kan ik mij wil in vinden, daarom zit ik nu ook nog op stereo, gewoon omdat ik goed stereo geluid belangrijk vind!
Steeds meer mensen gaan weer terug naar stereo!

HTR

klopt ik ook:P vna een echte labtec surroundset naar de stereoset die ik nu heb ;D;D

Rob Eric Blank

Net contact gehad met diverse dealers en de Elac FS127 zijn zeer moeilijk leverbaar. Zowel Hobo in Amersfoort als Botman te Hoorn krijgen deze pas eind november binnen.
JAMMER, wil ze toch wel even horen tegen over elkaar.

Rob Eric Blank

#105
Gister naar Apeldoorn geweest en daar stonden ze wel. Het worden de Elac FS127 icm een Marantz PM7001!

gast2018

#106
Gefeliciteerd!!! Mooi spul.

R


Rob Eric Blank

Als alles staat dan zullen er foto's volgen. En een uitgebreide impressie. Toch wel erg op stereo geijkt deze set ;-) O0

R

Dan mag je hem (laten) verhuizen he ;)

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 25, 2006, 11:36:50
Als alles staat dan zullen er foto's volgen. En een uitgebreide impressie. Toch wel erg op stereo geijkt deze set ;-) O0

Rob Eric Blank

Citaat van: Ruben op oktober 25, 2006, 11:42:41
Dan mag je hem (laten) verhuizen he ;)

Het wordt dan zowel een stereo set als HT.

Boeit mij niet hoe mensen het noemen en ik kreeg al commentaar dat ik met deze upgrade geen homgeen geluid meer heb. Dat had ik met mijn monoblokken aan mijn fronts ook niet, want toen klonk mijn center te iel en koud. Stereo daar gaat het om en surround is leuk voor erbij!

Stefan S.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :)

HTR

heel netjes! erg mooie speakers! veel plezier er mee! maar dat zal vast wel lukken  ::)

vieze freddie

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 25, 2006, 11:51:49
Het wordt dan zowel een stereo set als HT.

Boeit mij niet hoe mensen het noemen en ik kreeg al commentaar dat ik met deze upgrade geen homgeen geluid meer heb. Dat had ik met mijn monoblokken aan mijn fronts ook niet, want toen klonk mijn center te iel en koud. Stereo daar gaat het om en surround is leuk voor erbij!
das gesproken!
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

garmtz

Het probleem is dat je pas weet wat je mist aan homogeniteit als je het ooit een keer goed hebt gehoord (dus met dezelfde versterkers, kabels en speakers voor ieder kanaal). Dus nooit naar zo'n set gaan luisteren... ;)

Rob Eric Blank

Citaat van: garmtz op oktober 26, 2006, 19:23:57
Het probleem is dat je pas weet wat je mist aan homogeniteit als je het ooit een keer goed hebt gehoord (dus met dezelfde versterkers, kabels en speakers voor ieder kanaal). Dus nooit naar zo'n set gaan luisteren... ;)
Ik weet het verschil, voorheen waren mijn linker en rechter speaker aangesloten op monoblokken (ma500) en deze maakte het geluid warmer, maar ook met een stukje meer autoriteit. Ook toen was mijn geluidsbeeld niet homogeen, mijn center klonk veel ieler en miste gewoon iets. Bij concerten op DVD was dat zeker een gemis. Vorigeweek zijn de monoblokken verdwenen en het geluid was veel homogener. Bij muziek DVD's was dat zeker een aanwinst, evenals bij film. Alleen stereo was ik 2 tandjes terug gegaan en dat weegt niet op tegen de homogeniteit die een film of muziek DVD mij dan bied. Stereo begint toch het belangrijkst te worden, budgetair zit het er gewoon niet in om al mijn speakers door die nieuwe Elacs te vervangen en nog 2 stereo versterkers aan te schaffen voor mijn andere speakers. Het is een compromis, maar het is simpelweg niet anders.

Morgen komt alles binnen, foto's zullen volgen!

yessica

Vaste klant bij CinéMike !!!

Rob Eric Blank

Citaat van: yessica op oktober 31, 2006, 14:07:11
Gezellige inrichting
Dank je. Ik wilde eerst een oranje muur, gelukkig toch maar een groene uitgekozen.

yessica

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 31, 2006, 14:11:04
Dank je. Ik wilde eerst een oranje muur, gelukkig toch maar een groene uitgekozen.

Oranje zou ook mooi geweest zijn hoor.
Vaste klant bij CinéMike !!!

Rob Eric Blank

Gister zijn mijn nieuwe speakers (Elac FS127) en mijn stereo versterker (Marantz PM7001) binnen gekomen.
Het boeltje aangesloten en lekker laten spelen. Wat mij opviel dat deze speakers een veel minder kritieke sweet-spot hebben en echt het gehele geluid in de ruimte is gedetailleerder (dus niet alleen op de luisterplek).
Ik heb wel mn sub wat naar beneden moeten draaien (begint nu bij 30Hz), want die speakers leveren toch echt een tandje meer bas. Foto's zullen spoedig volgen.

Rob Eric Blank

Gister ook mijn laatste Xindak FA-01 binnen gehad.

Rob Eric Blank

Foto update! Zie pagina 1

Sk

Citaat van: Rob Eric Blank op november  4, 2006, 11:28:11
Foto update! Zie pagina 1

gefeliciteerd  :) Ik vind ze wel mooi om te zien. Hoe bevalt het verder?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rob Eric Blank

Citaat van: Sk op november  4, 2006, 11:30:17
gefeliciteerd  :) Ik vind ze wel mooi om te zien. Hoe bevalt het verder?
De speakers en stereo versterker bevallen zeer goed. Tot nu toe is het een uitbreiding geweest die zn geld zeker waard is. Een uitgebreide review zal ik geven als er langer gespeeld is, de boel moet eerst even inspelen.
Maar de verbetering is al enorm, betere stage, meer details.

sjaax

Ik ben beniewd naar je uitgebreide review!

Ik zit al een tijd te denken hoe mijn stereo gebeuren een boost te geven. Ook ik draai met een SR7000, en ik zie regelmatig ma500 monoblokjes voorbij komen. Ben dus benieuwd of de pm7001 een grote verbetering is tov de ma500. Een nieuwe pm7001 is niet eens zo gek veel duurder dan 2 x tweedehands ma500, dus ik wacht af wat de bevindingen zijn!
Arcam A32 & Dynaudio X12