Atmoz' appartementje....

Gestart door Atmoz, juni 26, 2006, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Loondijke

Ik heb vandaag op me stage echt niks uitgevoerd. Ik kwam via een ander forum bij jou topic terecht en heb echt met plezier een paar uur zitten lezen en kijken :D

Echt geweldig om te zien hoe creatief iemand is en dan zijn woorden ook omzet in daden. Bij mij blijft het altijd bij woorden en ideeën, dan begin ik ergens aan en is het teveel werk en verzin ik een net zo effectieve, maar veel minder tijdrovende oplossing  :P

Het geld is geen probleem zie ik wel, als je ziet wat je allemaal hebt staan en aanschaft. Scheelt ook wel een hoop natuurlijk :)

Ga zo door, ik zou willen dat ik je op ideeën kon brengen ofzo maar dat zit er niet echt in denk ik  ;D ;D

Veel succes ermee nog en ik hou je topic met smart in de gaten!  :o ;D O0
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Atmoz

Citaat van: Loonens op april 11, 2008, 15:47:55
Ik heb vandaag op me stage echt niks uitgevoerd. Ik kwam via een ander forum bij jou topic terecht en heb echt met plezier een paar uur zitten lezen en kijken :D

:D

Citeer
Echt geweldig om te zien hoe creatief iemand is en dan zijn woorden ook omzet in daden. Bij mij blijft het altijd bij woorden en ideeën, dan begin ik ergens aan en is het teveel werk en verzin ik een net zo effectieve, maar veel minder tijdrovende oplossing  :P

Zoiets heb ik zelf ook wel eens ja... ken het!

Citeer
Het geld is geen probleem zie ik wel, als je ziet wat je allemaal hebt staan en aanschaft. Scheelt ook wel een hoop natuurlijk :)

Nou geld is soms wel een probleem hoor ;) Maarja, dat heb je met "onze" hobby he...

Citeer
Ga zo door, ik zou willen dat ik je op ideeën kon brengen ofzo maar dat zit er niet echt in denk ik  ;D ;D

Veel succes ermee nog en ik hou je topic met smart in de gaten!  :o ;D O0

P.S. je bent ook van XBW he?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

In het begin van het jaar heb ik de waterval laten zien wat ik nog moest afmaken. Daarmee is het ondertussen goed opgeschoten. Ik "durf" nu wat meer foto's te laten zien. Zoals ik toen ook al had aangegeven vond ik hem eerder niet de moeite waard om veel over te posten. Maar nu er e.e.a. aan verbeterd is zit dat anders :)

De MDF bak heb ik geverft in dezelfde kleur als de muur. Er zit een mooie afwerkplint op, er zitten nieuwe (en dus meer) mooie stenen in, wat plantjes hier en daar.... Ook de aansturing ervan is bijna klaar. Dat wil ik nog even tot later deze week bewaren, maar de foto's van de waterval zelf wil ik jullie niet onthouden:

8)

;D

Over een paar dagen de foto's en uitleg van de aansturing... ;)

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Bornin7ty2

Mooi gemaakt hoor Atmoz, in de Efteling zijn ze er jaloers op.

Hoeveel uur per week blijft er eigenlijk, naast het klussen,  voor je over om een filmpie te kijken?

Greets,

72

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

sj0er-D

Citaat van: joostpolletje op april 16, 2008, 18:15:30
Zoals ik al zei: Dude O0
hier sluit ik me bij aan ;D supernice! uiteraard je kaartje er bij ;) als ik jou was zou ik je foto's trouwens watermerken.. net als GT.. stel dat het plaatje doorgestuurd / gelinked word dan weten ze wie de producent is :)

HTip

Heel mooi weer. Van dichtbij leken de rotsformaties net echt 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors

ongelooflijk zeg  :o  8) sspeechless....

Groet, Sjors

(EDIT)

sj0er-D

Citaat van: Sjors op april 16, 2008, 20:24:48
ongelooflijk zeg  :o  8) speakless....

Groet, Sjors

speechless... ;)

maar ik snap wat je bedoelt en ik ben het volkomen met je eens :D wat een project weer he van die gozer :)

Atmoz, laat je nog even weten wanneer je met je bedrijf de beurs op gaat? dan kan ik vast nog wel even goedkoop aandelen shoppen ;D

donaldk

En nu weten we waar die rcf voor dient, als RGB looplicht om de waterval te doen schitteren.

Atmoz

Citaat van: Bornin7ty2 op april 16, 2008, 17:37:40
Mooi gemaakt hoor Atmoz, in de Efteling zijn ze er jaloers op.

Hoeveel uur per week blijft er eigenlijk, naast het klussen,  voor je over om een filmpie te kijken?

Greets,

72

:D
Naast de 16 tot 20 uur die ik werk bij een grote telecom provider ben ik nog wat uurtjes met m'n eigen bedrijfje bezig...
En klussen is met dat laatste goed te combineren. (is eigenlijk hetzelfde) Dus 's avonds heb ik altijd wel tijd voor een biertje en/of een filmpje ;)

Citaat van: joostpolletje op april 16, 2008, 18:15:30
Zoals ik al zei: Dude O0

Hehe :) XBW'ers allemaal ;D

Citaat van: sj0er-D op april 16, 2008, 19:40:40
hier sluit ik me bij aan ;D supernice! uiteraard je kaartje er bij ;) als ik jou was zou ik je foto's trouwens watermerken.. net als GT.. stel dat het plaatje doorgestuurd / gelinked word dan weten ze wie de producent is :)

Klopt, daar heb je gelijk in. Ga ik binnenkort echt eens doen. Maar het is wel veel werk: alle bestaande foto's die op internet staan eraf halen, watermerk eronder zetten en weer terug uploaden met dezelfde naam.

Dat kaartje is trouwens het toegangspasje van discotheek/club "Atmoz" in Hasselt. Zag dat toevallig liggen met foto's maken en ik dacht laat ik dat daar eens neerzetten als promotie van de waterval...

Citaat van: HTip op april 16, 2008, 19:55:19
Heel mooi weer. Van dichtbij leken de rotsformaties net echt 8)

Thanks. De hele waterval (de hoge wand) lijkt net echte steen (terwijl er gewoon piepschuim onder zit).
Maar inderdaad de rotsen lijken net echt. Vind het op de foto's ook erg mooi uitkomen!

Citaat van: Sjors op april 16, 2008, 20:24:48
ongelooflijk zeg  :o  8) speakless....

Groet, Sjors

Thanks Sjors :D

Citaat van: sj0er-D op april 16, 2008, 23:32:27
speechless... ;)

maar ik snap wat je bedoelt en ik ben het volkomen met je eens :D wat een project weer he van die gozer :)

Atmoz, laat je nog even weten wanneer je met je bedrijf de beurs op gaat? dan kan ik vast nog wel even goedkoop aandelen shoppen ;D

Hehe, tja... Ik heb geen idee. Als het zover is laat ik het wel weten (en dan zien jullie dat vast wel aan m'n nieuwe auto >:D >:D)

Citaat van: donaldk op april 17, 2008, 00:00:40
En nu weten we waar die rcf voor dient, als RGB looplicht om de waterval te doen schitteren.

;D Zou kunnen, maar daar geeft'ie nu nog even te mooi beeld voor...
Ga hem eerst in de zomer eens gebruiken voor wat leuke dingen. Heb op het dak een aardig groot terras, en daar worden van de zomer wat feestjes en barbecue's gegeven... Misschien dat ik die RCF daar neerzet voor een achtergrond filmpje of wat clips ofzo.

Atmoz

Even een ander vraagje tussendoor:

Als er ergens DVD's of HDDVD's worden aangeboden, en er staat op de desbetreffende site niet bij of er NL subs bij zitten...
Kun je dan de EAN code ergens anders (andere site) invullen om te kijken of bij die film NL subs zitten? Kun je er dan vanuit gaan dat er ook NL subs bij die eerste site hun DVD's zitten?

Alvast bedankt,

Atmoz

Bornin7ty2

Ik gebruik zelf DVDProfiler
Hierin kun je EAN codes invullen en dan krijg je een keurige overzicht van alles wat je over de film wil weten, inclusief subtitles.
Volgens  mij is het zo dat die EAN codes uniek zijn. een film met andere subtitle talen zal dus een andere code krijgen.

In mijn sig staat een linkje naar mijn Blu-ray collectie, dat komt ook uit DVD profiler, dit kan echter alleen bij de betaalde versie.
De freeware versie heeft bovendien een limiet van 50 films en geeft de covers weer in een scherpte waar je misselijk van wordt ;D

Mit freundlichen grüssen, 

72

Atmoz

Citaat van: Bornin7ty2 op april 18, 2008, 12:57:40
Ik gebruik zelf DVDProfiler
Hierin kun je EAN codes invullen en dan krijg je een keurige overzicht van alles wat je over de film wil weten, inclusief subtitles.
Volgens  mij is het zo dat die EAN codes uniek zijn. een film met andere subtitle talen zal dus een andere code krijgen.

In mijn sig staat een linkje naar mijn Blu-ray collectie, dat komt ook uit DVD profiler, dit kan echter alleen bij de betaalde versie.
De freeware versie heeft bovendien een limiet van 50 films en geeft de covers weer in een scherpte waar je misselijk van wordt ;D

Mit freundlichen grüssen, 

72

Thanks voor het duidelijke antwoord 72 8)

Ik had de films gisteren al besteld. En zojuist zelfs al binnen gekregen.
Inderdaad allemaal met NL subs :D MAAR: 3 van de 6 zijn DFW uitgaves...
Betekend dat het beeld daarvan slecht is? Ik hoor vanalles over DFW....
Kan het zijn dan zo'n zelfde film ook in NIET-DFW uitgave wordt gemaakt?

Mvg,

Atmoz

Bornin7ty2

Er wordt inderdaad weinig goeds vermeld over DFW. Ik heb er zelf 1, "Rescue Dawn" en dat is in ieder geval geen topper.
Welke films zijn het?

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Bornin7ty2 op april 18, 2008, 15:26:32
Er wordt inderdaad weinig goeds vermeld over DFW. Ik heb er zelf 1, "Rescue Dawn" en dat is in ieder geval geen topper.
Welke films zijn het?

Running Scared
Reservoir Dogs
Lord Of War

;) :-X >:D

Citaat van: Marc.Visser op april 18, 2008, 15:35:06
OMFG  O0 :o :P :D ;D. Waanzinnig :).

;D hehe

JeKa

Atmoz

Vandaag even met "Kramer" naar de DHZ zaak geweest. Het stapeltje HDDVD's en Bluray's is te groot geworden om zomaar ergens neer te leggen...

Heb dus even een plankje gemaakt waar alles netjes op past: http://members.home.nl/asd/atmoz_living_2008/1080p-rekje.JPG

En omdat ik toch moest stofzuigen om het boorgruis op te ruimen heb ik meteen de hele kamer maar gepoetst en opgeruimd:

Ook maar meteen 2 (zwarte, HT compatible >:D) nieuwe kussens gekocht.

Lekker weertje trouwens buiten :D

Daar krijg je dus écht goede zin van 8) 8) 

HTip

Ziet er erg netjes uit 8) Hoe lang ga je het zo houden? ;D

Heel mooi hoe die waterval is geïntegreerd in je huiskamer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Citaat van: HTip op april 24, 2008, 16:57:10
Ziet er erg netjes uit 8)

Heel mooi hoe die waterval is geïntegreerd in je huiskamer...

Citeer
Hoe lang ga je het zo houden? ;D

Lang ::) :P (hoop ik) hahahaha
Als het zo'n lekker weer buiten is heb ik veel meer zin om dingen te ondernemen...
Lekker wat poetsen/opruimen met de ramen open, zon naar binnen en een muziekje op is helemaal zo erg nog niet ;D

donaldk

En ik maar denken dat de [!!!!! UPDATE !!!!!] een 701 zou betreffen ;D.

Atmoz

Citaat van: donaldk op april 24, 2008, 21:05:46
En ik maar denken dat de [!!!!! UPDATE !!!!!] een 701 zou betreffen ;D.

Nee, die laat ik even voorbij schieten ;) ;D

Behalve die CRT's wat ik nog moet gaan ophalen (en wat ze komen brengen :D) koop ik er even geen meer...

Mvg,

Atmoz

Atmoz

Zijn er mensen die mij een beetje willen en kunnen helpen met de keuze voor een nieuwe surround receiver?

Ik zil deze gaan gebruiken met de huidige speakers: KEF Q11 (front) en KEF Q9c (center) en later nog rears (ook KEF).

Hij moet de nieuwe audioformaten aankunnen, en natuurlijk ook 1080p kunnen doorsturen (het liefst ook upscalen naar 1080p). En als het even mogelijk is 2 HDMI uitgangen en 4 ingangen. Het hoeft geen nieuwe te zijn, en het budget zal zo'n 1200 euro zijn. Hiervoor krijg je 2e hands dus een Denon 3808 voor, maar ik wilde toch even navragen of er nog andere leuke opties zijn. Ook het stereo geluid moet eigenlijk zo goed mogelijk zijn. Welke opties zijn er nog? Is een minder dure receiver met de nieuwe formaten (een Onkyo bijvoorbeeld) en een losse stereo versterker niet ook een optie? (alleen hoe werkt dat met de speaker-kabels dan he...?)

Alvast bedankt voor de eventuele hulp :)

Met vriendelijke groet,

Atmoz

jantje112

Let er wel op dat de upscaling van de receiver meestal niet toestaat dat je ook de voor crt benodigde "porches" e.d. kunt instellen..