probleem TW10H

Gestart door RonG, juni 19, 2006, 21:56:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonG

Hallo,

Mijn beamer hangt al geruime tijd aan een beugel in mijn HT zonder enige problemen. Nu heb ik de beamer vanwege het voetbal gisteren afgekoppeld en in de woonkamer op mijn Sony HD recorder aangesloten om voetbal te kijken.
Nu had ik gisteravond zonder problemen kunnen kijken, maar vandaag trad er het volgende probleem op.

Nadat ik de beamer aangezet had deed deze het voor een paar minuten, daarna sprong de lamp uit en de lamp temp. indicator knipperde rood en de ventilator gaat dan harder draaien. Uitzetten op de normale manier is niet mogelijk, ik moet de stekker eruit halen. Als ik de beamer hierna weer aanzet doet hij het voor een minuut of 2 maar dan valt hij weer uit.
Ook als de beamer niet is aangesloten, dus enkel alleen de power kabel treed dit op.
Het verplaatsen van de beamer is zonder enig stoten gegaan.

Iemand enig idee? De beamer heeft 250 uur probleemloos gedraaid.


alvast bedankt,

Ron

spotmatic

Volgens mij is dit het befaamde lamp-ballast probleem waar vele TW10H's mee kampen. Ik heb begrepen dat dit opgelost kan worden (tijdelijk?) door de lamp eruit te halen en weer terug te zetten. Maar ik zou mij niet op mijn woord vertrouwen en wachten op reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben gehad (daarvan zitten er hier een aantal).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Melbury

Het is inderdaad een bekend probleem.
Soms kan het een tijdje weer goed gaan als je de lamp er uithaalt en terugplaatst, maar het probleem zal vrijwel zeker weer terugkomen.
Mijn TW10H is inmiddels gerepareerd (duurde wel 8 weken omdat onderdeel niet leverbaar was)
Hopelijk heb je nog garantie (voor mijn TW10H is dat 3 jaar).
Omschrijf je probleem duidelijk, dan weten ze direct welk onderdeel vervangen moet worden.
Op mijn reparatiebon stond "Ballast Assy. 2"
succes

RonG

Ik heb nog garantie (nog 2 jaar) en de beamer is hier bij ITC gekocht. Dat het goed komt heb ik wel vertrouwen in, alleen de timing komt wat lastig uit :'(

Kan het dan toch "getriggerd" zijn door het verplaatsen?


Melbury

Het kan spontaan optreden, dat heb ik ondervonden.
Toen ik echter een paar maanden geleden een nieuw scherm kocht en de projector opnieuw moest richten was het direct uit met de pret en kapte hij ermee. :'(
Dat zal dus geen toeval geweest zijn.



RonG

Ik zal straks eens de lamp eruit halen en opnieuw plaatsen, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.

Hopelijk reageert er nog iemand met de gouden tip :-\ . Anders ben ik genoodzaakt de projector terug naar ITC te sturen.

bmateijsen

Citaat van: RonG op juni 20, 2006, 11:36:57
Ik zal straks eens de lamp eruit halen en opnieuw plaatsen, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.

Hopelijk reageert er nog iemand met de gouden tip :-\ . Anders ben ik genoodzaakt de projector terug naar ITC te sturen.

Er is geen gouden tip.... gewoon de lamp eruit halen en opnieuw plaatsen. Anders ITC een mail sturen en het probleem voorleggen.

RonG

Het probleem blijft dus >:(. Potverdikke, kan ik de beamer alweer opsturen en ook nog eens missen tijdens het WK :'(

RonG

Tjonge jonge, intussen is mijn beamer 6 weken ter reparatie weggeweest, krijgt ITC hem eindelijk terug zitten er een groen en rode vlek in het projectie beeld.

Ik baal enorm en ben pissed op Epson. Kunnen zij niet na reparatie de beamer testen en evt dit constateren? Ik snap het niet >:(

Ondertussen heeft ITC dit bij Epson gemeld maar krijgen binnen een week pas antwoord ??? Waarom moet dat een week duren??

De beamer zal weer terug moeten en ben wederom deze weken kwijt. Ben zeer teleurgesteld in de werkwijze van Epson (of wie dan ook mijn beamer onder handen heeft gehad)

Dergert

lekker balen zeg.! jonge jonge kan me voorstellen hoe jij je voelt.
Ik wist het wel, nooit meer een Epson....maar ja daar heb je nu niets aan.

spotmatic

Inderdaad zwaar klote. Maar je moet ook weten dat de Epson projectoren niet door Epson zelf worden gerepareerd maar een extern bedrijf (ben hun naam even kwijt). Ik lees nu zoveel problemen over de door hun gerepareerde Epsons dat het geen toeval meer is. Of ze doen erg slecht hun werk, of het kan ze allemaal niks schelen. Je zou bijna ook gaan denken dat het beleid is om een projector ongerepareerd terug te sturen in de hoop dat de klant niks merkt. Zelfs Frank Doorhof lijkt dat normaal te vinden.

Nee, Epson maakt absoluut geen beste beurt met de kwaliteit van haar reparaties (ook al gebeurt dat door een extern bedrijf). Dit zal Epson in de toekomst duur komen te staan als consumenten het vertrouwen in de Epson producten verliezen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

RonG

Citaat van: dergert op augustus  3, 2006, 12:37:26
Ik wist het wel, nooit meer een Epson....maar ja daar heb je nu niets aan.

Citaat van: spotmatic op augustus  3, 2006, 12:46:32
Nee, Epson maakt absoluut geen beste beurt met de kwaliteit van haar reparaties (ook al gebeurt dat door een extern bedrijf). Dit zal Epson in de toekomst duur komen te staan als consumenten het vertrouwen in de Epson producten verliezen.

Ik betwijfel of mijn toekomstige beamer upgrade een epson zal zijn, maar voor nu zal deze nog enige tijd moeten voldoen gezien ik geen upgrade kan uitvoeren, ben ook tevreden met het geboden plaatje van deze TW10H. Ik zou ook nu niet weten welke upgrade het beste zou zijn.

reza

Hoi,

Ik wil absoluut geen olie op het vuur gooien. Maar ik heb bewust geen Epson gekocht om dat mijn Dealer mij dit probleem al vertelde. Ook vertelde hun mij dat Epson heel klant onvriendelijk (kan zijn)
Waardoor ik dus voor een Panasonic ben gegaan.

Nou heb je waarschijnlijk wel de mazzel dat je deze beamer bij Frank hebt gekocht, en alles dus wel goed komt ;) Maar leuk is het niet nee!

Ik leef met je mee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Melbury

Erg vervelend allemaal.  :(
Hopelijk wordt het toch goed opgelost.
Overigens vond ik de mensen die ik bij het reparatiebedrijf gesproken (verscheidene malen) heb wel vriendelijk en behulpzaam.
Niet dat het na mijn telefoontjes veel sneller ging.  ;)
Mijn TW10H is na reparatie gelukkig goed blijven werken. :)
Ondanks de problemen denk ik toch dat veruit de meeste mensen er een goede projector aan hebben.
Er zijn er toch vrij veel van verkocht en het is ook weer niet zo dat het aantal defecte Epsons heel erg groot is.
(veronderstel ik)

Nahpets

Citaat van: reza op augustus  3, 2006, 16:29:43
Nou heb je waarschijnlijk wel de mazzel dat je deze beamer bij Frank hebt gekocht, en alles dus wel goed komt ;)

Is geen mazzel, gewoon een goede beslissing.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

squeek

Citaat van: spotmatic op augustus  3, 2006, 12:46:32
Inderdaad zwaar klote. Maar je moet ook weten dat de Epson projectoren niet door Epson zelf worden gerepareerd maar een extern bedrijf (ben hun naam even kwijt). Ik lees nu zoveel problemen over de door hun gerepareerde Epsons dat het geen toeval meer is. Of ze doen erg slecht hun werk, of het kan ze allemaal niks schelen. Je zou bijna ook gaan denken dat het beleid is om een projector ongerepareerd terug te sturen in de hoop dat de klant niks merkt. Zelfs Frank Doorhof lijkt dat normaal te vinden.

Nee, Epson maakt absoluut geen beste beurt met de kwaliteit van haar reparaties (ook al gebeurt dat door een extern bedrijf). Dit zal Epson in de toekomst duur komen te staan als consumenten het vertrouwen in de Epson producten verliezen.

ik ben één van de vele die problemen bij epson heeft gehad. je hebt gelijk dat dit geen toeval meer is hoor. heb onlangs na 8 acht weken in herstel men beamer terug gehad en was niks aan gedaan, epson heeft me dan zelf gebeld om te zeggen dat ie gemaakt en getest was. dikke leugens natuurlijk, ben terug gegaan naar men dealer en men geld terug geeist. ik koop nooit geen epson meer. wat een kl*te klantendienst zeg!!!


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RonG

Citaat van: Enno op augustus  3, 2006, 16:48:14
Is geen mazzel, gewoon een goede beslissing.

Ik heb ook alle vertrouwen in ITC, helemaal geen verwijt naar hun maar ik hoop dat zij iets voor mij kunnen betekenen. Ik zal de beamer ooit wel eens gerepareerd terug krijgen, maar wanneer ??? ??? En wat als er weer iets mis , wat dan?

RonG

Er is nog steeds geen contact van Epson geweest richting ITC heb ik begrepen, gisteren zou dat gebeurd zijn maar helaas.
Ik weet nu wel zeker dat de projector weer terug moet en weer gerepareerd moet worden, ik ben hier niet blij mee.

ITC gaf aan dat mijn projector door epson met spoed behandeld zou worden, maar ik heb er geen vertrouwen in en ben gedwongen om maar "geduldig" af te wachten terwijl mijn geduld eigenlijk op is.
Ik ga ervan uit dat dit nog weken kan duren en vraag me af hoelang men dit accepteren kan.

reza

Kan je geen ''leen'' beamer krijgen? Ik denk dat Frank wel zo schappelijk is om dat te kunnen doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Citaat van: reza op augustus  9, 2006, 13:46:24
Kan je geen ''leen'' beamer krijgen? Ik denk dat Frank wel zo schappelijk is om dat te kunnen doen.

Dat zou ik natuurlijk geweldig vinden en heb ik ook al eens voorzichtig in een mail aangegeven, maar hierop geen reactie gekregen.

Ik ben ook bang dat hij niet zomaar tw10's op voorraad heeft om eventueel uit te lenen maar ik sta natuurlijk open voor zulke oplossingen.

reza

Ik denk dat je daar wel uit moet kunnen komen. Het is niet leuk als je iets koopt, waar je heel veel plezier van wilt beleven en het gaat kapot. En het duurt zo,n tijd voor het gemaakt is.

Heel veel suc6 in ieder geval ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Den Tas

Citaat van: RonG op augustus  9, 2006, 11:25:32
Er is nog steeds geen contact van Epson geweest richting ITC heb ik begrepen, gisteren zou dat gebeurd zijn maar helaas.
Ik weet nu wel zeker dat de projector weer terug moet en weer gerepareerd moet worden, ik ben hier niet blij mee.

ITC gaf aan dat mijn projector door epson met spoed behandeld zou worden, maar ik heb er geen vertrouwen in en ben gedwongen om maar "geduldig" af te wachten terwijl mijn geduld eigenlijk op is.
Ik ga ervan uit dat dit nog weken kan duren en vraag me af hoelang men dit accepteren kan.

Dat is geen fijn nieuws :'(
Maar als het een bekend probleem is dan zal je er wel niet zo lang moeten op wachten hoop ik toch.
Want als je er lang op zou moeten wachten dat wil dan zeggen dat ze er veel werk aan hebben, en dan kunnen ze bij epson toch beter gewoon een nieuwe geven(dat kost hun dan minder).

Citaat van: RonG op augustus  9, 2006, 13:53:25
Dat zou ik natuurlijk geweldig vinden en heb ik ook al eens voorzichtig in een mail aangegeven, maar hierop geen reactie gekregen.

Ik ben ook bang dat hij niet zomaar tw10's op voorraad heeft om eventueel uit te lenen maar ik sta natuurlijk open voor zulke oplossingen.

Dat moet daarom toch geen TW10 zijn, een TW600 of een ruby is toch ook goed ;D
----------------------------------------------------------------------------------------------------

RonG

Citaat van: Davy.P op augustus  9, 2006, 15:22:45
Dat is geen fijn nieuws :'(
Maar als het een bekend probleem is dan zal je er wel niet zo lang moeten op wachten hoop ik toch.
Want als je er lang op zou moeten wachten dat wil dan zeggen dat ze er veel werk aan hebben, en dan kunnen ze bij epson toch beter gewoon een nieuwe geven(dat kost hun dan minder).

Dat moet daarom toch geen TW10 zijn, een TW600 of een ruby is toch ook goed ;D

Tja een bekend probleem,, ze hebben het zelf gecreeerd. Toen de beamer ter reparatie opgestuurd was vanwege het bekende lampballast probleem waren er geen vlekken. ITC constateerde deze vlekken nadat zij deze terug hadden van die reparatie dienst.

Toen ik vorig jaar stof op het paneel had (ik had de beamer net een maand of 2) kreeg ik gelijk een nieuw exemplaar. Waarom dat nu niet gebeurd weet ik niet.

ik zou al blij zijn met een TW10 als leenbeamer eerlijk gezegd

RonG

#23
Nou, net gebeld geworden door Epson zelf,
verhaal is dat zij dit geescalleerd hebben naar Epson Frankrijk en ik zou Maandag of Dinsdag bericht krijgen over hoe nu verder. Wat me zorgen baarde was dat hij zij dat ze willen kijken of de genoemde problemen niet binnen de specificaties vallen ???.

Net ook even met Annewiek gebeld en gevraagd hoe zichtbaar die groene vlekken/waas is en ze gaf te kennen dat het bijna alleen zichtbaar is bij testpatronen en als er heel veel wit voorkomt. Bij een normale film is het zo goed als niet zichtbaar.

Ik laat de projector in ieder geval terugsturen naar mij en afgesproken is dat als Epson dit toch gaat verhelpen (waar ik van uit ga) ik de beamer weer naar ITC opstuur.

Als het goed is zal ik mijn  projector as Woensdag weer in mijn bezit kunnen hebben :D


ps: indien het genoemde probleem idd niet zichtbaar is dan alle lof naar ITC, menig ander bedrijf had deze zo teruggestuurd en ik had misschien nooit gemerkt dat er iets mis was

RonG

#24
Vandaag dan mijn beamer terug gekregen :D. Natuurlijk gelijk aangesloten om te zien wat er nu mis is. Ik heb als test Star Wars V afgespeeld (veel wit). Misschien ligt het aan mij maar ik kan niks groens zien, voor mij ziet het er goed uit.
Dit was natuurlijk al aangegeven door ITC maar ik had toch verwacht iets te zien.