probleem TW10H

Gestart door RonG, juni 19, 2006, 21:56:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackball147

nou, das fijn.

nu de andere onfortuinelijke eigenaars nog.......... ;)

squeek

ik zag het altijd het best met pleasantville, de zwart wit stukken, bij mijne was het groenige erg miniem, en bij wit enkel niet zo goed te zien. bij zwart wit viel het direct op, moet je maar eens proberen, maar tzal wel goed zijn zeker  ;)


veel succes verder

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RonG

Ik zal straks uitvoerig testen.
Wat ik me afvraag is als ik geen verschil zie of beter gezegd het groenige niet constateer, zou het "probleem" dan niet al voordat de beamer naar reparatie was gestuurd aanwezig zijn geweest?

J.A.F._Doorhof

Laten we even een paar dingen recht zetten.

1.
Normaal is de turnover tijd 4 weken.
Alleen wij keuren soms een projector af waardoor hij weer terug moet en dan kan het oplopen, maar ik neem aan dat je dat liever hebt dan dat je een niet volledig goede unit terug krijgt en dan nog een keer moet, en wij zijn redelijk streng.

2.
Het is niet alleen Epson met dit probleem, sterker Epson is vaak zeer coulant en ruilt om of repareert gratis.
We hebben verschillende voorbeelden met projectoren van merk X en Y waar er simpel word gezegt, sorry dat is binnen de marge, of ja sorry hoor maar dat valt niet op, of nog beter, wij zien het niet hoor.
En waar daarmee dus gewoon de deur dicht valt, geen discussie mogelijk.

Wij verkopen 70% Epson op dit moment, en dat zijn aantallen, dat er dan iets misgaat zul je veel sneller terug horen als bij de andere merken.

Daarnaast haal ik ZEER regelmatig projectoren uit de hercalibraties waar problemen mee zijn die de klant nooit heeft gezien, we wijzen mensen er dan ook netjes op. Als je dan aangeeft dat er meer problemen met Epson zijn dan met een ander merk dan verdraai je de boel wel behoorlijk.

Waar de meeste van verkocht worden is de grootste kans op veel reparaties.
Als we op de grote hoop gooien hebben we tot nu toe procentueel met alle merken ongeveer gelijke uitval.

Uitschieters zijn:
TW10 (lampbalast)
TW600 sommige met extreme verkleuringen maar dit is in de nieuwe batches allemaal als het goed is opgelost, daarnaast blijkt het met 200-250 uur weg te gaan ( ??? )
BenQ7700 lampprobleem (ook opgelost)
Marantz VP12S3 lampprobleem in de deflector (ook opgelost)
Toshiba MT77 lampproblemen (klanten krijgen een bepaald bedrag terug want Toshiba ziet het niet meer zitten)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"