epson tw600 en oppo dvdspeler..

Gestart door stez, juni 10, 2006, 23:55:07

Vorige topic - Volgende topic

stez

hallo,

aangezien ik graag andermans ervaringen lees ben ik nu zelf aan de beurt.

van de week heb ik mn tw600 opgehaald bij ITC.. beamax scherm van 2 meter opgehangen , oppo dvd speler eraan en kijken.
ik ben tot nu toe verdeeld enthousiast.
allereerst kan je prima met deze projector in een niet geheel zwarte kamer kijken.. en dat is fijn. natuurlijk is t mooier als het helemaal donker is.
Een film zoals the incredibles is prachtig.. haar scherp..
ik heb de projector iets lichter gezet en ook de saturation iets omhoog gehaald.. ik hou van iets fellere kleuren.
helaas zie je ook de tekort komingen bij veel films.  ik kijk veel gebrande dvds en die zijn natuurlijk gecomprimeerd en dat zie je toch best wel bij veel.  donkere vlakken vertonen wat blokken.
bij veel films heb ik toch t gevoel dat t allemaal net even wat scherper zou kunnen ,en dat is jammer. misschien wil ik teveel , misschien moet ik de instellingen nog beter bekijken.
punt blijft dat een animatiefilm er echt heeel scherp uitziet, dus waarschijnlijk ligt dit aan de kwaliteit van de dvd zelf.. ik heb nog niet echt goede kwaliteit koopdvds kunnnen bekijken.
kom hier dan graag later op terug.

zover dus maar even.
groot beeld is geweldig, soms is het beeld echt prachtig, dus de potentie is er zeker.

bart

J.A.F._Doorhof

Waarom heb je de brightness veranderd ?
De units zijn gecalibreerd en de brightness is PRECIES wat het zijn moet.
Als je de brightness omhoog haalt ga je inderdaad compressie fouten zien, vooral bij gekopieerde DVD's.

Daarnaast is het vergelijken met gebrande DVD's natuurlijk absoluut slecht, hoewel er veel goede zullen zijn zijn er ook legio die gewoon enorm slecht zijn en dus een onscherp en gecomprimeerd beeld geven.

Ik adviseer je echt om de gecalibreerde standen te gebruiken, je krijgt niets meer aan dynamiek of detail, je haalt alleen weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stez

ik heb de brightness veranderd omdat ik m wat te donker vond.. zal m weer terug zetten, kijken of dat scheelt.
ik snap dat gebrande dvds inderdaad een stuk minder zijn.

stez

ik vind het een geweldige projector.. prachtig beeld kan ie geven. zeker een aanrader.. zwart is ruim voldoende.
screendoor effect is niet te zien van zon 3 meter afstand, alleen als je goed kijkt zie je t in de ondertiteling, maar dat gaat echt nergens over.

de combinatie met de oppo is ook prima.. deze speler upscaled naar 720p. kan t niet vergelijken met een andere dvd speler, maar het ziet er in ieder geval zeer goed uit.
er waren wat berichten dat de oppo lipsync problemen zou hebben ,maar ik heb er tot nu toe nog geen last van.

zorg dat je dvds goed zijn, aan de projector zal t zeker niet liggen.
ik ga nu stoppen met kritisch kijken en genieten van de films  ;D

bart

Durk

kun je met de oppo de lipsync niet instellen dan? Ik dacht dat nl dat dat met de oppo wel kon.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

stez

ja idd dat kan.. geloof tot 50ms.
maar als je de fora leest waren er toch problemen.. maar gelukkig bij mij nog niet.. dus hopelijk is t al verholpen met de nieuwe firmwares.

bmateijsen

Maar je hebt er zelf geen last van? Waarom kaart je dit aan dan??

Citaat van: stez op juni 11, 2006, 21:19:30
ja idd dat kan.. geloof tot 50ms.
maar als je de fora leest waren er toch problemen.. maar gelukkig bij mij nog niet.. dus hopelijk is t al verholpen met de nieuwe firmwares.

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op juni 11, 2006, 21:43:23
Maar je hebt er zelf geen last van? Waarom kaart je dit aan dan??

???????? qoute "er waren wat berichten dat de oppo lipsync problemen zou hebben ,maar ik heb er tot nu toe nog geen last van."unquote....

Hij kaart toch niets aan.... hij meld alleen dat hij er geen last van heeft....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

stez

ik meld het omdat ik t zelf ook graag zou horen van anderen als mogelijke problemen bij jullie niet het geval zijn.. je hoort veel te vaak dingen die niet goed gaan.

J.A.F._Doorhof

Even over de brightness met de brightness aanpassing maak je je projector NIET lichter, je verlegt alleen je absoluut zwart niveau, je ziet daardoor details in het zwart beter maar je absolute zwart niveau gaat omhoog, maw je beperkt je contrast ratio.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Alle projecteren zorgen voor lipsync, de onderdeling deinterlacing en scaling zorgen ervoor dat er een lichte vertraging zit in het beeldsignaal. Dit zal dus altijd gecorrigeerd moeten worden voor het geluid in de receiver of dvd-speler.

Groet Bjorn

Citaat van: stez op juni 12, 2006, 06:15:21
ik meld het omdat ik t zelf ook graag zou horen van anderen als mogelijke problemen bij jullie niet het geval zijn.. je hoort veel te vaak dingen die niet goed gaan.