Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#2950
Citaat van: Herjan op maart 17, 2015, 22:55:11

Nog lichte twijfel over Kind of Blue (Miles Davis). Zit nu te luisteren op Youtube. Toch wel erg lekker.
Doen! Ik heb hem destijds gekocht, omdat ik er goede verhalen over hoorde. Het is absoluut een heel goed album dat nooit verveelt. Gisteren ook Dave Brubeck Quartet – Time out op cd binnengekregen. Zelfde stijl en wat mij betreft komt ie ook op lp.

Ik heb zelf ook wat lp's gekregen. Zal vanavond even het lijstje erbij halen. In ieder geval Frank Sinatra, Bing Crossby  en wat soundtracks van films rond die tijd. Echte lp muziek dus. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alex Groningen

#2951
Afgelopen zaterdag de onderstaande albums gekocht.

Alex Groningen

Afgelopen zaterdag besteld en kon hem vandaag al halen.
Leonard Cohen - Various positions


Alex Groningen

Mark Knopfler - Tracker.

Actionhost

#2955
Citaat van: Bas Akkerman op maart 18, 2015, 06:58:20
Doen! Ik heb hem destijds gekocht, omdat ik er goede verhalen over hoorde. Het is absoluut een heel goed album dat nooit verveelt.

KOB is niet zo maar een album, het is wellicht de heilige graal van de jazz in de jaren 50/60. Een ware klassieker dat wellicht gerekend mag worden tot de wereldwonderen. En het is natuurlijk niet alleen  Davis maar ook andere zeer grote namen in de jazz als John Coltrane, Cannonball Adderley en Paul Chambers. Dit album wordt door velen beschouwd als het beste jazz album van de vorige eeuw. Amen.

Veel luisterplezier. Deze draai je over 20 jaar nog....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op maart 22, 2015, 12:41:54
KOB is niet zo maar een album, het is wellicht de heilige graal van de jazz in de jaren 50/60. Een ware klassieker dat wellicht gerekend mag worden tot de wereldwonderen. En het is natuurlijk niet alleen  Davis maar ook andere zeer grote namen in de jazz als John Coltrane, Cannonball Adderley en Paul Chambers. Dit album wordt door velen beschouwd als het beste jazz album van de vorige eeuw. Amen.

Veel luisterplezier. Deze draai je over 20 jaar nog....
Zo, kan je het ook verwoorden. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Herjan

Citaat van: Actionhost op maart 22, 2015, 12:41:54
KOB is niet zo maar een album, het is wellicht de heilige graal van de jazz in de jaren 50/60. Een ware klassieker dat wellicht gerekend mag worden tot de wereldwonderen. En het is natuurlijk niet alleen  Davis maar ook andere zeer grote namen in de jazz als John Coltrane, Cannonball Adderley en Paul Chambers. Dit album wordt door velen beschouwd als het beste jazz album van de vorige eeuw. Amen.

Veel luisterplezier. Deze draai je over 20 jaar nog....
Mooie recensie! Denk dat ik 'm inderdaad maar eens ga aanschaffen. Heb nu wel een MP3-versie. Vooral het derde nummer vind ik heerlijk.

Herjan


Fransosowitz

Citaat van: Alex Groningen op maart 22, 2015, 09:40:33
Mark Knopfler - Tracker.


Ook bij mij is ie binnen!  ;D
Binnenkort ff wassen en dan draaien. Ik ben benieuwd.

Alex Groningen

Citaat van: Fransosowitz op maart 23, 2015, 21:06:07

Ook bij mij is ie binnen!  ;D
Binnenkort ff wassen en dan draaien. Ik ben benieuwd.

Dan wens ik je alvast veel luisterplezier. Benieuwd wat je er van vindt.

Fransosowitz

Tracker is inmiddels gewassen. Dat was ook wel nodig: wat een vieze platen...  ???
Gisterenavond heb ik hem beluisterd. Het is een erg mooi album naar mijn mening. En de klank is (zoals ook opgemerkt door andere) inderdaad erg mooi. Ik heb genoten! :)

Herjan

Okee, okee! Ik bestel hem wel! Jeez...



;-)

Audiof. zonder budget

Ik heb een mooie vinyl schijf gekocht... Matt Bianco, whose side are you on. Leuke LP waar veel van hun hits op staan. Noem het maar jeugdsentiment....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

Kantuit

Balthazar - Thin Walls



Berntholer - My Suitor



Creature With The Atom Brain - Night Of The Hunter




Father John Misty - I Love You, Honeybear




Nordmann - Alarm!




Ozark Henry - Paramount




Raketkanon - RKTKN #2




Sioen - Man Mountain




Selah Sue - Reason


Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Audiof. zonder budget

Citaat van: Alex Groningen op maart 22, 2015, 09:40:33
Mark Knopfler - Tracker.

Moet er nog erg aan wennen.... album is anders als voorheen. Veel ingetogen nummers, desalniettemin interessant. Merk wel dat naarmate ik hem vaker hoor, ik het album meer hoor ik het ook meer begin te appreciëren.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

remco320


Citaat van: Kantuit op maart 28, 2015, 15:09:20
Balthazar - Thin Walls



Berntholer - My Suitor



Creature With The Atom Brain - Night Of The Hunter




Father John Misty - I Love You, Honeybear




Nordmann - Alarm!




Ozark Henry - Paramount




Raketkanon - RKTKN #2




Sioen - Man Mountain




Selah Sue - Reason



Das een beste lijst met nieuwe pareltjes! Wat vind jij van de kwaliteit van de nieuwe Selah Sue. Ik vind het album spannender en dieper dan het eerste album maar ben heel benieuwd naar de geluidskwaliteit.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

provia_f

My Baby - Shamanaid
Seasick Steve - Sonic Soul Surfer
Body Count - Body Count (zowel een onofficiële heruitgave met Cop Killer erop als een officiële heruitgave; de eerste heeft een groefruis als een picture disc en de 2e is niet al te veel beter  >:( )

En nog wat 2e hands spul:
Billy Idol - Songs (11 of the best)
Chic - c'est Chic
Jean Michel Jarre - Oxygene
Talk Talk - It's my life
Klaus Schulze - Irrlicht
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

roeleken

#2969



gekregen voor m'n verjaardag
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Jumping Jack

2+1 actie in de MM (in België):

- Nick Cave - Your funeral...
- Eric Clapton - Unplugged
- Hank Mobley - No Room for squares
- Wayne Shorter - Adam's Apple
- Anthony Williams - Spring
- Sonny Rollins (blue note 1542)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2015, 09:02:56
2+1 actie in de MM (in België):

- Nick Cave - Your funeral...
- Eric Clapton - Unplugged
- Hank Mobley - No Room for squares
- Wayne Shorter - Adam's Apple
- Anthony Williams - Spring
- Sonny Rollins (blue note 1542)
Tot hoe lang is die actie? Hopelijk hier ook!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama


Alex Groningen

Citaat van: Bama op april  4, 2015, 10:56:38
En in welke mm hebben ze platen?

Als ik het goed heb heeft iedere MM een platen afdeling.

Kantuit

In Oost-Vlaanderen en Antwerpen heeft iedere MM inderdaad een platenafdeling van ongeveer 100 exemplaren. Deels nieuwe relesases, maar ook vrij veel re-issues, vooral dan van jazz-klassiekers.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red