Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mordante

#2625





Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Glenn-N

#2628
Wie kan er de beste hersluitbare hoezen aanraden voor lp's?
Ik vond er op vinylvinyl, 100 stuks aan €12,95

http://snvinyl.co.uk/LP-Record-Japanese-Outer-Sleeves-Resealable-Pack-Of-100
Stuk duurder, andere kwaliteit?

Tips welkom.

brtram

Loves Voodoo! van My Baby een jonge Amsterdamse band die ook meespeelt in de muziektheater voorstelling Judee Sill.
Zowel de LP als de voorstelling zijn aanraders!

De LP is geen soundtrack van de voorstelling, maar 2 nummers van de LP, naast nummers van Judee Sill, worden wel in de voorstelling gespeeld.

My Baby                    http://www.mybabywashere.com/
Voorstelling Judee Sill http://www.judeesill.nl/ 
Wie was Judee Sill?     http://nl.wikipedia.org/wiki/Judee_Sill

Jumping Jack

Citaat van: Glenn-N op september 21, 2014, 23:55:15
Wie kan er de beste hersluitbare hoezen aanraden voor lp's?
Ik vond er op vinylvinyl, 100 stuks aan €12,95

http://snvinyl.co.uk/LP-Record-Japanese-Outer-Sleeves-Resealable-Pack-Of-100
Stuk duurder, andere kwaliteit?

Tips welkom.

Planetedisque is goedkoper, daar bestel ik de laatste tijd mijn hoezen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Glenn-N

Heb er 100 besteld via eBay vanuit Japan. (€28 verz. incl.)
Zou de beste kwaliteit zijn volgens wat ik gelezen heb.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Met ios8.02 lukt het dus wel  :clapping:.

Vandaag de nieuwe Aphex Twin gekocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op september 14, 2014, 13:39:38
Gisteren was dus weer lekker verslavend. Ik sta op het punt deze te kopen, maar ik kan niet zo goed inschatten of dit een beetje goede uitvoeringen zijn:

JACQUET, ILLINOIS
SWING'S THE THING
Releasedatum:
17-09-2010
Item-nr: 2667360
EAN: 4260019713865

ACID, THE
LIMINAL
4-07-2014
Item-nr: 3259933
EAN: 505095441971

ZZ TOP
TRES HOMBRES -DELUXE-
Releasedatum:
22-05-2014
Item-nr: 3254511
EAN: 0081227996994

Vooral over de laatste twijfel ik, omdat ik denk dat het een kapot geremasterde versie is.
Toch ongegeneerd nog een keer posten... :blush:
Ik zal de vraag anders formuleren: heeft iemand enorme bezwaren tegen bovenstaande edities? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2014, 20:41:33
Toch ongegeneerd nog een keer posten... :blush:
Ik zal de vraag anders formuleren: heeft iemand enorme bezwaren tegen bovenstaande edities? ;D

Ik weet uitsluitend iets van het Illinois Jacquet album.
Er is ook een HQ versie: http://www.platomania.eu/album/1971665/swing-s-the-thing-hq-/jacquet-illinois.

Zeer fraai.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september 14, 2014, 13:39:38
Gisteren was dus weer lekker verslavend. Ik sta op het punt deze te kopen, maar ik kan niet zo goed inschatten of dit een beetje goede uitvoeringen zijn:

JACQUET, ILLINOIS
SWING'S THE THING
Releasedatum:
17-09-2010
Item-nr: 2667360
EAN: 4260019713865

Is een Speakers Corner... Zal zeker goed zijn...

CitaatACID, THE
LIMINAL
4-07-2014
Item-nr: 3259933
EAN: 505095441971

Is maar 1 versie van...

CitaatZZ TOP
TRES HOMBRES -DELUXE-
Releasedatum:
22-05-2014
Item-nr: 3254511
EAN: 0081227996994

Vooral over de laatste twijfel ik, omdat ik denk dat het een kapot geremasterde versie is.

Als het deze is, is het wel goed denk ik... http://www.discogs.com/ZZ-Top-Tres-Hombres/release/5738707

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op september 26, 2014, 21:53:05
Ik weet uitsluitend iets van het Illinois Jacquet album.
Er is ook een HQ versie: http://www.platomania.eu/album/1971665/swing-s-the-thing-hq-/jacquet-illinois.

Zeer fraai.
Mmm, wel wat duurder. Misschien wel leuk om voor Kerst te vragen. Dank je Henk!

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 00:20:41
Is een Speakers Corner... Zal zeker goed zijn...

Is maar 1 versie van...

Als het deze is, is het wel goed denk ik... http://www.discogs.com/ZZ-Top-Tres-Hombres/release/5738707
Dank je Garmt. Volgens mij is de laatste inderdaad de "juiste" versie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Meshell Ndegeocello - Comet Come To Me

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Eddye

Met de aanschaf van Alt-J - This is all Yours en Spoon - They want your Soul gisteren heb ik nu 50 LP's
Best hard gegaan in die paar maanden dat ik een draaitafel heb.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

ITMFL

PJ HARVEY - LET ENGLAND SHAKE

Lijkt een hele andere mastering/mix dan de digitale versie.

jpmoree

Al Stewart- Year of the Cat.
In mijn tienerjaren gehoord bij een vriend en daar klonk dit album geweldig. Kort daarna heb ik hem zelf gekocht, naar nu blijkt een waardeloze persing. Ik heb nooit van het album kunnen genieten, zo vlak klinkt hij.
Vorige week via marktplaats enkele elpees gekocht waaronder een ander exemplaar van YotC.....inmiddels al enkele keren met veel plezier gedraaid!
De andere albums waren
Alan Parsons Project - I Robot
David Bowie - Let's Dance
Grace Jones - Nightclubbing
Je ziet ik ben een jaren 80 kind en zit in een nostalgische periode (anderen noemen het wel midlife) :)

Overigens koop ik vrijwel nooit nieuw vinyl. Zowiezo eigenlijk geen nieuwere muziek. Ik zie het nut niet in als de gehele elektronische keten digitaal is om dan een "mechanische conversie" naar het analoge domein te maken. Ik denk dat dat elektronisch middels een DAC nauwkeuriger kan.

Voor oudere muziek waarvan de gehele keten indertijd analoog was, inclusief de registratie op de mastertape ligt dat mijns inziens anders. Die magnetische tapes hebben vaak jaren al dan niet zorgvuldig opgeslagen gelegen. Dan wordt de kwaliteit vaak minder. Indien indertijd een kwalitatief goede elpeepersing is gemaakt die niet door inferieure afspeelapparatuur is beschadigd en zorgvuldig is behandeld is volgens mij een beter behoud van geluidskwaliteit mogelijk dan met allerlei moderne digitale technieken de oude mastertape oppoetsen.

Daarom draai ik muziek die tot ergens half/eind jaren 80 is uitgebracht het liefst op elpee en nieuwer materiaal digitaal, in mijn geval via streaming.

Sorry als ik het doel van dit topic bij mijn eerste post voledig voorbijschiet........... ;)

garmtz

Zo denk ik er in grote lijnen ook over! Echter koop is juist van veel nieuwe releases het vinyl, vanwege een betere master dan die van de CD (minder brickwall compressie vooral).

jpmoree

Citaat van: garmtz op september 29, 2014, 21:54:38
Zo denk ik er in grote lijnen ook over! Echter koop is juist van veel nieuwe releases het vinyl, vanwege een betere master dan die van de CD (minder brickwall compressie vooral).
Interessant, Garmt! Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik alleen met oudere muziek een ab vergelijking heb gedaan en tot deze mening ben gekomen. Wat jij nu zegt over nieuwe muziek op LP is nieuw voor me. Binnenkort vinyl maar eens een herkansing geven hier, wie weet ruil ik mijn Naim DAC dan snel in voor een LP12 :clapping: weet jij nog een adresje toevallig?

garmtz

Helaas geldt het niet voor alle releases, dus het is een heel gedoe om uit te zoeken bij welke het zin heeft... En de koffie staat altijd klaar voor je... :)

jpmoree

Citaat van: garmtz op september 29, 2014, 22:08:53
Helaas geldt het niet voor alle releases, dus het is een heel gedoe om uit te zoeken bij welke het zin heeft... En de koffie staat altijd klaar voor je... :)
Lekker!

garmtz


jpmoree

Citaat van: garmtz op september 29, 2014, 21:54:38
Zo denk ik er in grote lijnen ook over! Echter koop is juist van veel nieuwe releases het vinyl, vanwege een betere master dan die van de CD (minder brickwall compressie vooral).
Ff gegoogled, kwam interessant stuk over de "loudness war" op de wikipedia tegen. Ik ben wel nieuwsgierig naar masters waar inderdaad dit soort compressie achterwege blijft. Als voorbeeld wordt Random Access Memories van Daft Punk genoemd van een voorbeeld hoe het moet.