Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gerzom

Citaat van: Alco op juli 19, 2014, 19:37:54
Zo,...vandaag ?! :blink: :omg: Met deze hitte ? 
Ik zou denken dat de platen als softijsjes zijn gesmolten, al voor je thuis bent.

;D ach, je moet wat, en blijkbaar heb ik niet zoveel last van de hitte.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


LABO

#2426
Wow wat een geweldige persing  :wub: 

Dexter Gordon ‎– Go! Music Matters Ltd. ‎– MMBST-84112, Blue Note ‎– BLP 4112
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Actionhost

Is dat de 75th year editie? Ik heb nu 3 van die serie en allemaal top. Erg stil vinyl.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

LABO

#2428
Citaat van: Actionhost op juli 21, 2014, 12:26:01
Is dat de 75th year editie? Ik heb nu 3 van die serie en allemaal top. Erg stil vinyl.
Yep, 12 daar van (waarvan deze er 1 is) worden ook uitgebracht met een gatefold sleeve met binnenin prachtige foto's gemaakt door Francis Wolff. Ze zijn wel een stuk duurder dan de gewone uitgave maar dan heb je ook wat
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Kantuit

#2430
Amatorski - From Clay To Figures


Buscemi - Sol Y Suave


Diablo Blvd. - Follow The Deadlights


My Bloody Valentine - mbv


Stromae - Racine Carée


These New Puritans - Field Of Reeds


Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

garmtz


Bas Akkerman

#2432
Er zijn platenkasten van forumleden waar ik enorm nieuwsgierig naar ben. Die van Kantuit is er beslist één van en doet hoogstwaarschijnlijk zijn naam eer aan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Ik ben gisteren avond laat terug gekomen uit een tropisch Zweden.
Naast prachtig weer hebben ze daar ook een bloeiende vinyl cultuur.

Op de valreep nog gescoord in Malmö:

Tiriffids: In the Pines (mint conditie)
Elvis Costello: Imperial Bedroom (mint)
Pere Ubu: Song of the Bailing Man (nieuw)

Daarna riep mijn wederhelft me uit de winkel.  :blush:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Glenn-N

Ik heb Getz/Gilberto van Analogue Productions maar al vanaf nummer 1 hoor ik een énorm hoge pieptoon op de achtergrond (erg hoge frequentie)...
Nog mensen met die plaat waarbij dit het geval is? Zou toch niet mogen voor een LP van ruim €50..

weust

Staat mij iets van bij dat het in de opname zit?
Zal 'm morgen eens luisteren.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Actionhost

Citaat van: Glenn-N op juli 26, 2014, 22:19:09
Ik heb Getz/Gilberto van Analogue Productions maar al vanaf nummer 1 hoor ik een énorm hoge pieptoon op de achtergrond (erg hoge frequentie)...
Nog mensen met die plaat waarbij dit het geval is? Zou toch niet mogen voor een LP van ruim €50..

Nu op mijn DT 'The girl from Ipanema'....ik hoor het in ieder geval niet (maar goed ik heb ook geen 'dogears', dus ik sluit niet uit dat het  de toon er wel is  ::) )
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Glenn-N

Hmmm, kans inderdaad dat het dan in de opname zit en wat versterkt is door de remaster.

Actionhost


Citaat van: Glenn-N op juli 27, 2014, 13:28:31
Hmmm, kans inderdaad dat het dan in de opname zit en wat versterkt is door de remaster.

Of niet. Ik hoor het niet (voor wat het waard is....)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bama

Eagles - On the Border
Eagles - The Long Run
Joe Walsh - But But seriously
Santana - Beyond Appearances
SANTANA - Shango
Santana - Marathon
Santana - Festival
Carlos Santana - Havana Moon
Paul McCartney & Wings - London Town
Paul McCartney & Wings - Band on the Run
Earth, Wind & Fire I Am
En nog een stuk of 10 nivo abba, rod stewart e.d.

Martin!!!

#2440
Pre versie van DSOTM

"How Shall We Sing In A Foreign Land?
mainly British stuff

Mordante

Saint Vitus
Born Too Late
Die Healing
Lillie: F-65

the Gathering
Mandylion 45rpm
Night Time Birds 45rpm

Solitude Aetunus
ben de naam van het album ff kwijt

Therion
Vovin

en nog wat andere.



Bama

oa dit, maar het is nog meer geworden, collectie vandaag met 200 stuks uitgebreid.

Ad Vanderhood Quartet- Relaxing- z.j./
Alice Babs & Duke Ellington- Serenade to Sweden- 1966/
Art Farmer / Phil Woods- Gettin' it on- 1960/8,00.
Art Tatum- God is in the house- 1973/5,00.
Arthur Adams- It's private tonight- 1973/10,00.
Arthur Lyman- Ilikai- 1967/7,50.
Billie Holiday- Songs & Conversations- 1973/5,00.
Bilie Holiday- Same- z.j./2,50.
Billie Holiday- Same- z.j./6,00.
Charlie Bleak- Let me in- 1976/2,50.
Chris Barber's Jazz Band- Barber's Best (2LP)- 4,00. gereserveerd
Claire Hogan- Boozers and losers- z.j./3,00.
Count Basie- The Most powerful Force in Jazz- 1969 US/2,00.
Count Basie- At the Savoy Ballroom 1937- 1971 UK/3,50.
Dean Martin- Dino- 1972/2,50. gereserveerd
Duke Ellington and his orchestra – In a mellotone – 1956 US/10,00. gereserveerd
Duke Ellington- His most important Second War Concert- 1971 UK/3,50. gereserveerd
Duke Ellington- Memorial (avec Louis Armstrong et Django Reinhardt)- 1974 FR/6,50. gereserveerd
Fats Waller- Aint' Misbehavin- z.j. DE/3,50.
Ferrante and Teicher – Same (2LP) – 1971 US/3,50.
Frank Sinatra – La Voce, Un Mito Vol. 2 – 1972 IT/ 7,50. gereserveerd
Freddie Hubbard- Skylark- 1978/3,00.
Gary Saracho- En Medio- 1973/10,00.
Gloria Lynne- Same- 1967/2,50.
Grover Washington Jr.- Winelight- 1981/2,50.
Humphrey Lyttelton & His Band- In Swinger- 1974 DE/3,50.
Jackie and Roy- In the spotlight- 1959/2,50.
Jimmy Smith- The Exciting Jimmy Smith with the Don Gardner Trio- 1969/3,00.
Ken & Beverly- Watch what happens!- z.j./4,50.
Kid Ory- Fletcher Henderson- z.j. DE/3,50.
Lesley Uggams- LESLIE- 1970/6,50.
Louis van Dyke- When a man loves a woman- 1968/3,50.
Masters of Swing, Vol. 3- Artie Shaw, Re-creates his Great'38 Band- 1968 DE/5,00.
Michael Longo- 900 Shares of the Blues-1974/15,00.
Mountain Village Jazzmen- Same- 1972 DE/7,50.
Nat King Cole- Nature Boy (2LP)- 1973/3,50. gereserveerd
Nina Simone- Sings her greatest hits (2LP)- z.j./5,00. gereserveerd
Paul Whiteman- Cavalcade of music- 1959 US/5,00.
Ray Warleigh- First Album- 1969/20,00.
Reuben Wilson (and the Cost of Living)- Got to get your own- 1975/11,00.
Sadao Watanabe- Fill up the night- 1983/2,00.
Sadao Watanabe- Maisha- 1985/2,00.
Sadao Watanabe- Tokyo Dating- 1985/4,00.
Santo & Johnny- Famosi temi da films- 1975 US/5,00.
Sara Vaughan- The Magic of Sarah Vaughan- 1964/2,50. gereserveerd
Shirley Bassey- Nobody does it like me- 1974/3,00. gereserveerd
Teresa Brewer- Music, music, music (incl. poster)- 1973/2,50.
Terrell Prude Trio- Princess- 1963/4,50.
The Bruce Westcott Trio- "And along came Bruce"- z.j. US/4,50.
The Foremost- Original 1947-1955 Recordings- 1973 UK/4,00.
The Music Band- WAR- 1979/3,50.
The Rainy Day Orchestra- The Songs that made the movies great- 1977/3,00.
The Tremble Kids- Jumpin' the Blues- 1979 DE/2,50.
Tommy Dorsey- Remember Tommy (2LP)- 1973 US/2,00. gereserveerd
Tony Bennett- "Listen Easy"- 1973 US/2,00. gereserveerd
Various Artists- 1. New Jazz Festival Hamburg '75- 1975 DE/6,50.
Various Artists- Black and White Jazz Catalog (2LP)- 1973/5,00.
Various Artists- Collector's history of American Jazz Singers (A Five Record Set)- z.j./7,50. gereserveerd
Various Artists- Collector's history of Classic Jazz (A Five Record Set)- z.j. US/10,00. gereserveerd
Various Artists- The Black and Blue Jazz History- z.j. FR/5,00. gereserveerd
Various Artists- The Definitive Jazz Scene Volume 2- 1964/10,00. gereserveerd
Various Artists- The Golden Age of Jazz- 1976 DE/3,50.
Various Artists- The Golden Days of Jazz (3LP-Box)- z.j./5,00.
Various Artists- The Young Lions (2LP)- RI van 1960/6,00.
Various Artists- Xanadu at Montreux, Vol. Three- 1979 FR/4,50.
Various Artists- Verve/Remixed 2 (3LP)- 2003/15,00 (Deep House/Future Jazz).
Wim Stolwijk – Clair-Obscure – 1973 NL/4,50.

Jumping Jack

Jij hebt ook nogal een aankoopdrang zeg. Vier platenspelers, een berg vinyl... Wanneer luister je naar al die platen en wat doe je met de rommel (want dat zit er onvermijdelijk ook tussen)? En was je ze ook?  :ohmy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama

Ik heb zeker last van aankoopdrang dat ga ik niet ontkennen, je mist nog behoorlijk wat dingen zelfs die ik afgelopen weken gekocht heb zoals een nieuwe voor en eindversterker.
Ik heb nog maar 2 platenspelers waarvan er 1 te koop staat en de andere moet een blijvertje worden, heb er niet voor niks serieus in geïnvesteerd.
Ik luister meestal laat als iedereen naar bed is, enige nadeel is dat ik het daardoor wel vaak te laat maak.
Rommel wordt steeds minder want ik heb ook door schade en schande mijn lesje geleerd. Heb vandaag alleen maar mint platen gekocht en dat is in het verleden wel eens anders geweest. Ik kocht dan zonder te kijken gewoon partijen op. Heb nu ook weer een mandje dubbele staan en die gaan binnenkort in de verkoop.
Ik heb ongeveer 900 platen in de huiskamer staan en de rest staat op mijn kantoor en de platenwasser staat al 6 maanden in bestelling maar er was een probleem schijnbaar met de vernieuwde Okki Nokki maar als het goed is wordt hij binnen 2 weken geleverd en dan ga ik dus alles wassen.
Jan van BB&G belde me vandaag nog en als het goed is is mijn speler morgen klaar dus dan kan ik weer gaan draaien.

En vertel eens, hoe doe jij dat allemaal?

Bas Akkerman

Met gepaste jaloezie kijk ik naar je aankopen. Veel plezier ermee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Citaat van: Bas Akkerman op juli 29, 2014, 05:51:06
Met gepaste jaloezie kijk ik naar je aankopen. Veel plezier ermee!

Ik heb nog een leuk stapeltje platen voor je Bas, zal ze eens een keer uitzoeken. Zijn er deze keer niet zoveel en geen Corrie konings e.d.

Jumping Jack

Citaat van: Bama op juli 28, 2014, 23:20:55
Ik heb zeker last van aankoopdrang dat ga ik niet ontkennen, je mist nog behoorlijk wat dingen zelfs die ik afgelopen weken gekocht heb zoals een nieuwe voor en eindversterker.
Ik heb nog maar 2 platenspelers waarvan er 1 te koop staat en de andere moet een blijvertje worden, heb er niet voor niks serieus in geïnvesteerd.
Ik luister meestal laat als iedereen naar bed is, enige nadeel is dat ik het daardoor wel vaak te laat maak.
Rommel wordt steeds minder want ik heb ook door schade en schande mijn lesje geleerd. Heb vandaag alleen maar mint platen gekocht en dat is in het verleden wel eens anders geweest. Ik kocht dan zonder te kijken gewoon partijen op. Heb nu ook weer een mandje dubbele staan en die gaan binnenkort in de verkoop.
Ik heb ongeveer 900 platen in de huiskamer staan en de rest staat op mijn kantoor en de platenwasser staat al 6 maanden in bestelling maar er was een probleem schijnbaar met de vernieuwde Okki Nokki maar als het goed is wordt hij binnen 2 weken geleverd en dan ga ik dus alles wassen.
Jan van BB&G belde me vandaag nog en als het goed is is mijn speler morgen klaar dus dan kan ik weer gaan draaien.

En vertel eens, hoe doe jij dat allemaal?

;D. Ik probeer mijn vinyl-aankopen te beperken tot jazz, anders dreigt er plaatsgebrek. En ik ben ook kritischer geworden naar de uitgave: geen public domain op zuid-Europese labels, geen verzamelaars, etc...

Eigenlijk is jouw aanpak met de platenspelers nog zo slecht niet hoor, zolang je er ook weer makkelijk van af geraakt. Besef wel dat het wassen van al die platen een serieus karwei zal zijn! Sla alvast maar wat extra vloeistof en viltjes voor de afzuigarm in, en nieuwe binnenhoezen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Dat zijn behoorlijke aankopen. Goed bezig. Vorige week was ik nog in de Velvet Leiden. De prijzen van LPs zijn wel schrikbarend hoog. Een Lp is zo 20 euro en een dubbelaar is nog duurde.

Alco

CitaatDe prijzen van LPs zijn wel schrikbarend hoog. Een Lp is zo 20 euro en een dubbelaar is nog duurder.
Mjaa, da's ook één van mijn redenen, die me tegenhouden om weer met vinyl te beginnen. € 20,- vind ik dan nog meevallen.
Ook tweedehands vragen veel winkels nog aardig veel. Bij Plato Groningen gemiddeld € 8,- tot € 10-,- (zelfde prijs voor nieuw op CD)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)