Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Weet je wat: geef mij gewoon die LP van Agnes Obel, die kun je toch niet afspelen... ;)

LABO

Citaat van: garmtz op februari  6, 2014, 21:02:15
Weet je wat: geef mij gewoon die LP van Agnes Obel, die kun je toch niet afspelen... ;)
Je snapt het niet Garmtz ... Dit is tactiek :-) ik ben door af en toe LP's te kopen heel langzaam mijn vrouw aan het voorbereiden dat ik straks weer een sloot geld ga uitgeven aan een hele mooie speler haha

Alleen als het tegenzit gaat dan mijn ML 390S er weer uit Want ik heb inmiddels ook een enorme verzameling aan HiRes albums (dus ook een upgrade van de Akurate sluit ik niet uit).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz


Citaat van: LABO op februari  6, 2014, 21:28:30
Je snapt het niet Garmtz ... Dit is tactiek :-) ik ben door af en toe LP's te kopen heel langzaam mijn vrouw aan het voorbereiden dat ik straks weer een sloot geld ga uitgeven aan een hele mooie speler haha

Alleen als het tegenzit gaat dan mijn ML 390S er weer uit Want ik heb inmiddels ook een enorme verzameling aan HiRes albums (dus ook een upgrade van de Akurate sluit ik niet uit).

Heel slim! Zeker houden dan, die plaat! ;). Mooie plannen verder!

Bas Akkerman

Citaat van: LABO op februari  6, 2014, 21:28:30
Je snapt het niet Garmtz ... Dit is tactiek :-) ik ben door af en toe LP's te kopen heel langzaam mijn vrouw aan het voorbereiden dat ik straks weer een sloot geld ga uitgeven aan een hele mooie speler haha

Alleen als het tegenzit gaat dan mijn ML 390S er weer uit Want ik heb inmiddels ook een enorme verzameling aan HiRes albums (dus ook een upgrade van de Akurate sluit ik niet uit).
Exact ook mijn tactiek. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonK.

Sla nu je slag nog , nu het nog kan  :D

http://www.platomania.eu/album/2308769/aventine-lp-cd-ltd-box/agnes-obel

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en wat een geweldige box, heel mooi uitgevoerd, prachtig art work, 180gr vinyl 2x cd.

29,99 hoe kan het ....



Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2


garmtz

Hoe is het vinyl tov de 24 bit download?

LABO

Citaat van: garmtz op februari  8, 2014, 18:27:09
Hoe is het vinyl tov de 24 bit download?
Als je een mooie speler meeneemt kun je dat bij mij komen beluisteren
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Dirk

Citaat van: LABO op februari  8, 2014, 19:03:30
Als je een mooie speler meeneemt kun je dat bij mij komen beluisteren
:D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sultankat

#2035
Citaat van: LABO op februari  8, 2014, 19:03:30
Als je een mooie speler meeneemt kun je dat bij mij komen beluisteren

Een mooie invulling van "als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg maar naar Mozes" Tja, kopersmarkt he.  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Glenn-N

Heb intussen mijn "starburst" plaat van The Black Keys binnen en dit moet zowat het mooiste vinyl ooit zijn. :inlove:
Een foto doet het zelfs geen eer aan...



Staan er nog een handvol op eBay (aan normale prijs) denk ik voor de liefhebbers.

pacific

Van de week gekocht:
Diana Krall - Live in Paris 45rpm
Sade - Promises
Michael Brecker - Pilgrimage
Daftpunk - Random Access Memories
Miles Davis - Kind of Blue (MOV)

Jumping Jack

Pharoah Sanders - Elevation. Heerlijke spiritual avant-garde jazz...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fietser

Radka Toneff - Fairytales. 25 jaar geleden eens gehoord op een luistershow en is mij altijd bij gebleven. ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

garmtz

#2040


Agnes Obel - Aventine

RonK.

Toch maar gedaan ,..................  ;D



garmtz


Citaat van: RonK. op februari 17, 2014, 18:55:02
Toch maar gedaan ,..................  ;D

Zekers! En geen spijt! Prachtige persing en leuke extra's!

Actionhost

Citaat van: garmtz op februari 17, 2014, 19:00:43
Zekers! En geen spijt! Prachtige persing en leuke extra's!

Hoe klinkt de LP vergeleken met de CD?

(twijfel ook nog steeds  ;D )
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op februari 17, 2014, 19:09:53
Hoe klinkt de LP vergeleken met de CD?

(twijfel ook nog steeds  ;D )


Niet twijfelen....kopen daar krijg je geen spijt van.
En als je de deluxe uitgave koopt zit de cd er ook bij, kan jezelf vergelijken  ;)

Linx

#2045
 :withstupid:

garmtz

Citaat van: Actionhost op februari 17, 2014, 19:09:53
Hoe klinkt de LP vergeleken met de CD?

(twijfel ook nog steeds  ;D )

Ik heb vergeleken met de 24 bit versie en dan klinkt de LP wat relaxter. Gelukkig is de persing ook heel stil, want dat heeft de muziek wel nodig. Er is echter geen REDEN om de LP te kopen, de Qobus download is namelijk ook uitstekend.

pacific


garmtz

Citaat van: pacific op februari 18, 2014, 12:00:06
Welke lp is het? Kan niet goed de artiest lezen.

Heb het er even bijgezet: Agnes Obel - Aventine

Actionhost

Weer een paar mooie LP's gekocht

Ieders adviezen ten harte genomen wat betreft Agnes Obel. Bij de LP zat ook de CD. Muziek is inderdaad erg mooi. LP is stil en klinkt gewoon goed. Nog even A naar B met de CD gedaan en dat is eigenlijk too close to call, daar hoef je het niet voor te doen (zoals ook werd gezegd over de download).

De 2LP van Tom Waits klinkt echt fantastisch. Wow, erg onder de indruk. Ik kan ieder audiofiel cliché wel uit de kast halen maar je kan je er wat bij voorstellen ;D. Kan 't niet vergelijken met de CD, maar de LP klinkt dus top.
Zijn muziek is een beetje een 'acquired taste ' maar ben het toch erg gaan waarderen. Bij de nummers 'House where nobody lives' en 'Take it with me' had ik kippenvel op m'n armen.....

En voor een paar euri een 2dehands Level 42. Deze Engelse band is voor mij echt jeugdsentiment. Ik heb ook nog veel cd's van ze die ik eigenlijk amper meer draai. De LP klinkt gewoon erg lekker. En echt doodstil deze oude plaat!


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213