Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

Citaat van: Onder013 op september  7, 2013, 15:07:45
Ja, de cd en de dvd.

De Lp voegt wel iets toe aan de weergave (dat beetje ongrijpbare analoge.......). De dvd is geweldig en voegt eigenlijk nog meer toe qua beleving. De Lp zou ik echter toch niet meer willen missen.
Als je een liefhebber bent van de muziek van Krall kan ik je zeker ook de dvd diana krall at the Montreal jazz festival aanraden.

Groet,

Henk

Ben zelf bijna verslaafd aan dit album. Heb ook de cd,dvd en de LP. En kan bovenstaande zeker onderschrijven. Ik vind de LP ook net even lekkerder klinken. Bernie Grundman is verantwoordelijk voor de remastering.

"The recording, engineered by legend Al Schmitt, sounded good on CD. But ORG's stellar two-disc, 180-gram vinyl reissue, remastered by Bernie Grundman, trumps it. Surfaces are dead quiet, and the LP is lighter on its feet, more layered, airier, finer grained, and more transparent. Live in Paris is a great addition to a choice LP collection." - Neil Gader/The Absolute Sound
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Jumping Jack

#1901
Weer eentje met Niels-Henning Orsted Pederesen...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Vandaag aangeschaft:

John Coltrane- A Love Surpreme/ Analogue Productions (2LP, 45rpm, 200 gram audiophile edition)

Een klassieker in een mooie uitvoering.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Rusher

Zojuist opgehaald bij een AH-afhaalpunt, nog niet geluisterd...



MarkD

Gekregen voor de verjaardag. 2013 was een uitstekend Nick Cave jaar!

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Kilroy

Niet dat ik deze plaat nog niet heb, integendeel.. maar ik kon deze toch weet niet laten liggen:

Pink Floyd The Dark Side Of The Moon 180 Gram Heavyweight Vinyl includes Original Stickers and Posters plus fee 320kbps mp3 album download and exclusive new Poster.



garmtz

Een rib uit mijn lijf, maar oh zo gaaf... True Widows - AHATHHAFTCTTCOTE op 2x 45 rpm 180 grams vinyl, handgenummerd (167/2000)... Gesneden door Alex deTurk van Masterdisk... Klinkt erg vet!

garmtz


weust

Die Tindersticks heb ik ook. Moet hem nog helemaal luisteren.
Enige wat ik tot nu toe jammer vind is de vibrato in de stem van de zanger.
Word het soms wat zeurderig van.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MarkD

Die van de Tindersticks heb ik ook en klinkt erg fijn. De zang van Stuart Staples vind ik nu net één van hun sterkste punten... Unieke sound!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

suda

Ik kon het niet laten enkele bezoeken aan de plaatselijke dealers te brengen, alles op vinyl

Marvin Gaye - What's going on
Justin Timberlake - 20/20 Experience beiden
Snoop Lion - Reincarntion
Clifford Brown & Max Roach - Study in Brown
Talking Heads - Stop Making Sense
Charles Bradley - Victom of  Love





Deleted Member 2


Agnes Obel: Aventine (luxe box set)
Malia: Black Orchid
Oscar Peterson Trio: Night Train
Chet Baker: She was too good to me
Van Morrison: Brown Eyed Girl (2LP)

Jumping Jack

Kind of blue is de mono-versie van music on vinyl...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

kruzer

Heb voor m'n vroege verjaardag oa de LP "Cypress Hill - Cypress Hill" gekregen.  Deze is uitgegeven door MOV.
Bij het spelen merk ik echter dat de naald nogal heen en weer beweegt, en de plaat blijft ook een paar keer hangen...  Kan de fout liggen bij de uitgever (centergat niet in het midden?).
Iemand nog dergelijke ervaringen (met Music On Vinyl)?

garmtz

Mijn 'ervaring' met Music On Vinyl is dat ze het niet zo nauw nemen met welke masters ze gebruiken. Vaak (bijna altijd?) is dat gewoon dezelfde master als van de CD. Wat heeft het dan voor zin daar de LP van te kopen?? Verde CLAIMEN ze soms de 24biut/96kHz masters te hebben gebruikt, maar ik heb nog nooit bewijzen gezien daarvan. Zou wel een vinyl rip willen zien van een door hen vanaf een 96 kHz master gesneden album.

Hun perskwaliteit is oha wel erg hoog.

kruzer

Uit jouw stelling leid ik af dat je beter investeert in originele of eerste persingen, en geen heruitgaves, en daar ben ik het ook mee eens...
Maar dit probleem lijkt me los te staan van de kwaliteit.  Heb even een mailtje gestuurd naar MOV, maar ze zijn nog een weekje in vakantie.  Nog even geduld dus :(

kruzer

Verder trouwens nog volgende LP's gekregen (en die zijn wél goed van kwaliteit :)):
- Depeche Mode / Speak and spell
- Tom Waits / Alice

Actionhost

#1918
Citaat van: kruzer op januari  6, 2014, 11:03:17
Uit jouw stelling leid ik af dat je beter investeert in originele of eerste persingen, en geen heruitgaves, en daar ben ik het ook mee eens...

Een heruitgave kan top zijn hoor, hoeft niet per se de orginele te zijn. Goede uitgaven van bijvoorbeeld Analogue Produktions zijn het neusje van de zalm. Goede mastering en direkt van de originele mastertapes.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

kruzer

Klopt, maar dan gaat de prijs toch ook meteen de hoogte in.  Voor klassieke albums, goeie jazz, ... heb ik dit er ook wel voor over.  Maar niet voor het populaire genre.

Carloz

Citaat van: kruzer op januari  6, 2014, 11:05:04
Verder trouwens nog volgende LP's gekregen (en die zijn wél goed van kwaliteit :)):
- Depeche Mode / Speak and spell

:withstupid:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kruzer

Muzieksmaak is persoonlijk ;) Ben afgelopen zomer naar hun optreden in Berlijn geweest... Zàlig!

garmtz


Citaat van: kruzer op januari  7, 2014, 09:33:52
Muzieksmaak is persoonlijk ;) Ben afgelopen zomer naar hun optreden in Berlijn geweest... Zàlig!

Spraakverwarring... :)

remco320

De laatste van Tim Knol - Soldier On, fijne plaat met het cd'tje voor in de auto