Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

Vorige topic - Volgende topic

advr

Frank Sinatra Swing Easy (mono,  Japanse originele persing!)

Mint conditie

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Glenn-N

Citaat van: garmtz op juni 26, 2013, 21:14:31
Die Sigur Ros!!

Die heb ik stevig vastgeklampt in de winkel! Dacht even dat ik een zeldzame originele of herdruk van enkele jaren terug te pakken had... Maar het blijkt een nieuwe herdruk van maart 2013.

garmtz

Citaat van: Glenn-N op juni 27, 2013, 18:38:52
Die heb ik stevig vastgeklampt in de winkel! Dacht even dat ik een zeldzame originele of herdruk van enkele jaren terug te pakken had... Maar het blijkt een nieuwe herdruk van maart 2013.
goede stille persing?

Lightspeed

Niet gekocht, wèl gewonnen!  :happy:
Via website cultura.nl tijdens PinkPop editie.

Living Colour - Vivid rood vinyl.  *edit* Ohja, 'tis van MusicOnVinyl.  (mij benieuwen)

Ken de band goed, had in '92 een CD-single gekocht wat een LE versie was met 4 Live-tracks nummers erop van dit album.
Later ook nog de 'Best Of' CD.

Leuk hè?   :P
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Glenn-N

Citaat van: garmtz op juni 28, 2013, 01:10:24
goede stille persing?

Ik heb voorlopig enkel kant A beluisterd en die klinkt perfect. Geen ruis of nare geluiden op de achtergrond wat inderdaad wel belangrijk is bij dit album.

Glenn-N

Iemand die The Virginia EP van The National op vinyl heeft?

tajo

U2 - The Unforgettable Fire
Niet het album, maar de "Mini-LP".
Dat is dus gewoon een Maxi Single :-)

garmtz

Dire Straits - Love over Gold (Pallas persing door Grundman vanaf oorspronkelijke analoge tapes)

Nosferatu

Citaat van: garmtz op juli  1, 2013, 10:46:58
Dire Straits - Love over Gold (Pallas persing door Grundman vanaf oorspronkelijke analoge tapes)
Waarom verbaasd het me niet dat je deze hebt aangeschaft.  :D
Ik twijfel er zelf aan om de andere DS albums ook aan te schaffen, zijn wel aardig prijzig en zo vaak draai ik ze niet.  :unsure:
BIA is helaas alleen (voor zover mij bekend) in een Back To Black versie te krijgen, kan je net zo goed de CD nemen. Wie weet brengt MoFi binnenkort, naast een SACD versie, ook een zwart plaatje  uit ?  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

garmtz

Nee, was niet verrassend he? :)

Ik hou het met BIA echt bij de originele CD... Het hele album is 16/44.1 gemastered, dus valt weinig te 'halen'...

Nosferatu

Citaat van: garmtz op juli  1, 2013, 13:43:35
Nee, was niet verrassend he? :)

Ik hou het met BIA echt bij de originele CD... Het hele album is 16/44.1 gemastered, dus valt weinig te 'halen'...
Ik ook maar ga toch de MoFi versie aanschaffen als deze uit komt. Al was het maar voor de heb.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Mordante

Vandaag weer teruggekomen van Graspop Metal Meeting in België. Heb daar weer diverse CDs en LPs aangeschaft. Zal jullie niet vervelen met plaatje want ik denk de meeste mensen hier het niet zullen kennen.

Trouble: Psalm 9
Winter: Into Darkness (was bang dat ik hier teveel voor heb betaald maar op discogs staat er 1 te koop voor €130, dat is iets meer dan ik heb betaald)
Sleep: Dopesmoker
Candlemass: Psalms for the dead
My Dying Bride: Turn loose the swans (Picture LP, ik koop normaal nooit picture LPs maar My Dying Bride wil ik graag kompleet hebben, ik heb nog niet alles wat ik wil)
Septic Flesh: the Great Mass
Anathema: Eternity
My Dying Bride: like Gods of the Sun. (helaas een reissue maar de orginele heb ik niet).

Beetje of topic maar ik heb ook wat CDs aangeschaft.
Officium Triste: Charcoal Hearts
the Gathering: Mandylion
Tristania: Tristania EP
TNT: All the way to the sun
Prong: Cleansing
Tristania: Rubicon
Prong: Beg to differ
My Dying Bride: I am the bloody earth
Officium Triste/Cold Morning: Split (een CD met 2 bands welke beide met 2 nummers op de CD staan)
My Dying Bride: Anti-Diluvian chronicals
After the Burial: In Dreams

garmtz

Volledig mint en ongeopend (uiteraard heb ik hem wel net uitgepakt): MoFi 2010 limited edition pink vinyl Sea Change van Beck... Voor een 'prikkie' op Marktplaats.

chansig

Dan ben ik weer benieuwd wat een prikkie is....altijd leuk dit soort vondsten. Mooie plaat/cd overigens.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Glenn-N

Down The Way - Angus & Julia Stone (EMI).

De hoes zou vochtig zijn geweest tijdens transport, op beide LP's heeft waarschijnlijk ook wat water gezeten maar volgens de verkoper spelen ze als nieuw. Gekocht voor $70 incl. verzending naar BE vanuit Australië.
Had net een mailtje van de verkoper dat hij onderweg is... Verzending bleek $42 te bedragen, dus de 2LP heb ik voor $28.
Op Discogs worden ze verkocht voor €250 dus wel een mooi koopje gedaan als de vinyl goed speelt.

Het is ook een steengoede opname die het beste in je hifi-set naar boven haalt.

Glenn-N

Wie heeft de nieuwe van Nick Cave op vinyl? Ik zie dat er 2 versies te koop zijn. LP+7" en een 180gr LP.
Klinken ze allebei even goed? Dan haal ik namelijk die met de extra 7".

stefan_82

Citaat van: Glenn-N op juli  2, 2013, 21:27:49
Wie heeft de nieuwe van Nick Cave op vinyl? Ik zie dat er 2 versies te koop zijn. LP+7" en een 180gr LP.
Klinken ze allebei even goed? Dan haal ik namelijk die met de extra 7".

Ik zie op discogs dat de 180g versie gemastered werd door Tim Young... Wie dit ook moge zijn of wat dit ook wil betekenen naar verschil in weergave.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

LeonArdusS

Dire Straits - Brothers in Arms (simply Vinyl persing)

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

provia_f

Citaat van: Nosferatu op juli  1, 2013, 10:53:14
Waarom verbaasd het me niet dat je deze hebt aangeschaft.  :D
Ik twijfel er zelf aan om de andere DS albums ook aan te schaffen, zijn wel aardig prijzig en zo vaak draai ik ze niet.  :unsure:
BIA is helaas alleen (voor zover mij bekend) in een Back To Black versie te krijgen, kan je net zo goed de CD nemen. Wie weet brengt MoFi binnenkort, naast een SACD versie, ook een zwart plaatje  uit ?  ;D

Van Brothers in Arms is er natuurlijk ook een hele mooie uitvoering, maar 't kost wel een paar centen...
http://www.jpc.de/jpcng/poprock/detail/-/art/Dire-Straits-Brothers-in-Arms-180g-HQ-Vinyl/hnum/9974258
Ik heb die uitgave; dubbel-lp, dus nummers in hun originele lengte. Half speed mastered.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

garmtz

Citaat van: stefan_82 op juli  2, 2013, 21:42:03
Ik zie op discogs dat de 180g versie gemastered werd door Tim Young... Wie dit ook moge zijn of wat dit ook wil betekenen naar verschil in weergave.

Alle versies zijn door Tim Young gemastered, dus ook de CD... Zegt niet zoveel... Het gaat erop wie hem heeft 'gesneden'. Ik heb trouwens de 180 g en die klinkt erg goed.

Glenn-N

Citaat van: garmtz op juli  2, 2013, 22:39:29
Alle versies zijn door Tim Young gemastered, dus ook de CD... Zegt niet zoveel... Het gaat erop wie hem heeft 'gesneden'. Ik heb trouwens de 180 g en die klinkt erg goed.

Bedankt. Dan haal ik die wel... De versie met de 7" lijkt overal uitverkocht en wordt op Discogs en ebay al aan veelvouden van de originele prijs aangeboden.

raindog

Nick Drake - Bryter Later (nieuwe remaster, incl. hi-res download)

Tom Waits - Closing Time (Rhino)

Wel apart. De laatste tijd luister ik via spotify veel naar nieuwe, hedendaagse, muziek. Loop ik zojuist even de stad in, kom ik toch weer terug met twee platen uit de vroege seventies :blush: 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Mijn laatste aanwinst is de Music On Vinyl mono-reissue van Sketches of Spain van Miles Davis...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Actionhost

Diana Krall- Live in Paris

De CD is geweldig, maar de LP schijnt nog beter te klinken!

(en heb nog niet eens een platenspeler  ;D)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213