A Vision

Gestart door donaldk, juni 2, 2006, 04:24:57

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Citaat van: Dru op augustus  1, 2006, 20:25:15
Met een bakje water + dreft en je vinger kan je het gemakkelijk gladstrijken.

Yup ik weet het, maar toch.

Eronder zit scherp gaas, en als je er overheen gaat dan haal je weer te veel weg en pakt het gaas weer niet, dus maar even zo gedaan met een ijstokje dat ik over had van operatie Barco Spoelen Schroevendraaier;-).

donaldk

Ik kan zo snel even geen plaatje vinden van de RGB Amplification Board, dus welke printjes moet ik swappen?

Zo nu eerst overgeven aan jeugdsentiment; Showroom.

donaldk

Zijn dus toch die kleine witje printjes op de kop van de crthals ::).

Hoe krijg ik die nu weer omgewisseld, met drie grove klauwen van mij. Groen is nog vrij toegankelijk, maar de rode als alternatief, ligt al verscholen en blauw is letterlijk helemaal ingebouwd. Ik neem aan dat ik de rode kabel naar het g2/focus board ook moet omwisselen, of mag ik die gewoon op dezelfde plek ingeplugged laten?

Dus morgen maar eens het printje van rood op de groene buis zetten.

jantje112

Waarom zit dat gaas er bij sommige mensen toch nog in?? Dat is echt het 1e wat ik eruit rop. Irritant fluitend geluidje krijg je ervan vaak.

donaldk

Ik dacht als Losha het er in heeft laten zitten, zal het wel beter zijn :-[ ;D.

donaldk

Okay, met veel moeite liggen de groene en rode neckboards nu los en heb de kabels van het rood board onder de rode buis vandaan gekregen.

Wat is die zwarte Pope (bestaan ze nog? Ah is natuurlijk Belden geworden) kabel? Deze loopt van neckboard naar ergens onder de buis. De dunne kabeltje van rood en groen kan ik nog omwisselen, zelfs met de rode kabels naar het focus/g2 board kan dat nog maar wat te doen met die zwarte kabels?

Dus rood neckboard op de groene buis zetten. Welke kabels moeten voor een goede test omgewisseld worden?!

Kunststof beschermplaat zo leggen dat ik de groene neckboard veilig uit het chassis kan houden en dan de projector aanzetten.

spotmatic

Ik heb hier helaas nog geen ervaring mee, dus ik kan je niet adviseren. Volgens mij moet je ook nog iets met de HV kabels doen om te voorkomen dat je de buis in 1 keer opblaast?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Dergert

Die zwarte Pope draad is volgens mij massa..Zit als het goed is aan het omhulsel van de buis vast.

donaldk

Citaat van: dergert op augustus  2, 2006, 16:32:22
Die zwarte Pope draad is volgens mij massa..Zit als het goed is aan het omhulsel van de buis vast.

Zo te voelen zit het inderdaad vast aan het plaatstalen kapje om de buis.

Ik probeer nog uit te vinden of ik niets over het hoofd zie, maar bij Curt Palme zie ik tot nu toe ook nog niks over het omruilen van neckboards om ze zo te testen.

Dergert

Kan je die van mijn afgedankte 600 wel ff opsturen ?

donaldk

Omwisselen moet ook lukken, als ik even weet wat ik allemaal moet omwisselen.

Die zwarte massa kabel?

De dunne rode/groene kabel naar het boardje in het midden.

De rode kabel naar het g2/focus board?

De HV kabel, zoals Spotmatic vermoedde?

Kan ik gewoon met de rode buis zonder neckboard testen, dus testpatroon aan, rode en blauwe buis uitgeschakeld en dan alleen groen met het andere neckboard testen?

rwijnhov

Ik durf je hier ook geen zinnig antwoord op te geven. bij mijn neck heb ik gewoon het hele board met kabels en al omgewisseld.

Dergert

Is dat topic verwijderd over die problemen met je NEC ??

donaldk

Citaat van: rwijnhov op augustus  3, 2006, 21:11:07
Ik durf je hier ook geen zinnig antwoord op te geven. bij mijn neck heb ik gewoon het hele board met kabels en al omgewisseld.

Bedoel je dat je de kabels gewoon op de huidige aansluitingen hebt laten zitten en toen het boardje op de pinnetjes van de crt hebt gedrukt?

Douma

CiteerBedoel je dat je de kabels gewoon op de huidige aansluitingen hebt laten zitten en toen het boardje op de pinnetjes van de crt hebt gedrukt?

Zo heb ik het wel eens gedaan bij mijn BV700. Voor zover ik weet is het enige verschil dan dat de groene buis het signaal krijgt dat eigenlijk voor rood bedoelt is. Dit zou niet moeten uitmaken aangezien je wilt testen of het rgb amplifier board kapot is.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

donaldk

De neckboards zitten weer netjes op hun plek. Curt raadde mij aan om dan de rode en groene video lead, dus die dunne gekleurde draadjes van het rgb board naar de neckboards even om te wisselen. Dus hier de tip die ik nergens op het web kon vinden: changing/swaping-out neckboards betekent draadjes omwisselen;-)!

De klemmetjes zitten erg goed vast, dus dat moet ik nog doen;-).

Oh ja, help de goede man even; 'make a wish come true';-).

"Silliness Department (last request):

I asked you to assist me in winning a radio contest a couple of mail-outs ago, and while I had some responses, I need more people to sign up. The radio station has announced that anyone that signs up outside of the Seattle listening area will get a free T-shirt along with the dog tags, so please sign up, if for nothing else to get a free T-shirt! Update: I'm about 50 names short of winning, so for those of you that haven't signed up, please take all of a minute to add yourself to the list. T shirts and the dog tags are now being mailed out by the station... ;)

The BJ Shea show on www.kisw.com is having a contest to see who can recruit new listeners to the show. Winners get prizes such as T-shirts and a chance to see the show from within the studio. I want to win this... :) (Yes, I feel like a 12 year old calling in to win tickets on a radio show, but hey, it keeps me going in the shop!), so I'll ask all of you to assist. Overseas entries are encouraged. Here's the link: http://els.fimc.net/zhha/els/elsSignupFrm.asp?newmember=1

The important part is to fill out 'Curt Palme' in the 'Recruited by' area. That will give me the credit and advance me in the contest. I'll thank you in advance for assisting me in this. I'll remember you when you ask for tech support... :)"

(in state vakje kunnen maximaal vijf tekens, moet toch lukken om daar duidelijk te maken dat het om NL gaat, Holla, Nethe).

HTR

heb je al beeld? (heb geen tijd om alles door te lezen ;D
ja: gefeliciteerd, nou eindelijk veel plezier dr mee...
nee: okee, zullen we kijken wie dr eerder beeld heeft? jij of ik met t sparen voor de plasma ;D

donaldk

Citaat van: dergert op augustus  3, 2006, 22:09:11
Is dat topic verwijderd over die problemen met je [Ruben W.'s] NEC ??

Ik denk het wel.

donaldk

Citaat van: hometheatrerulezz op augustus  8, 2006, 22:53:15
heb je al beeld? (heb geen tijd om alles door te lezen ;D
ja: gefeliciteerd, nou eindelijk veel plezier dr mee...
nee: okee, zullen we kijken wie dr eerder beeld heeft? jij of ik met t sparen voor de plasma ;D

Ja hoor, ik heb beeld, de hele tijd al, maar nog niet zoals ik het hebben wil.

Geluid heb ik nog niet, want de video-out van deze dell pc bleek een gewone s-vhs connector te zijn, terwijl de break-out kabel van mijn eigen pc (tower in andere kamer) een 9 pins variant bleek te zijn.

Scroll maar even en je ziet veel plaatjes van het beeld. De G2 instelling staat inmiddels een stuk lager, want ik had opeens last van horizontale retrace lijnen op de groene buis.

Ik zie net dat volgens map 24 die reserve tubes die op het forum worden aangeboden zich op 125 Km afstand, dus heen en terug 4 uur rijden, bevinden.

donaldk

Nog even een korte update.

Gisteravond laat toch nog even de video leads omgezet. Op groen kon ik door de g2 weer flink op te schroeven wederom horizontale retracelines op de tube toveren. Ik kan niet zeggen of ik de g2 meer moest op schroeven dan met de groene video lead op de groene buis in plats van de rode kabel.

Ook rood kan ik nu door g2 flink op te schroeven voorzien van (lichtere) horizontale retrace-lines. Zelfs bij blauw lukte het, al waren ze minder duidelijk dan bij rood, laat staan bij groene retrace-lines. Ook moest ik de g2 wel extreem ver opschroeven, wilde ik wat zien op de blauwe buis.

Net de rode en groene videokabel weer netjes op het juiste pennetje van de rgb (sub-)board gezet (statische electriciteit mocht netjes de hele nacht afbouwen).

G2 settings bepalen aanwezigheid van retracelines, maar of het een indicatie is van een falend onderdeel, kan ik niet beoordelen, iemand anders wel?

donaldk

Citaat van: dergert op augustus  2, 2006, 17:00:59
Kan je die van mijn afgedankte 600 wel ff opsturen ?

Gert, dank je, ik heb net instructies gekregen uit Canada hoe verder te testen. Maar eerst moet ik nog een dual layer dvd bestellen;-). Als de lijnen er dan nog zijn (nu met lage G2 settings niet), dan kan ik altijd nog een ander RGB board proberen.

donaldk

Citeer
CiteerCitaat van: jantje112 op juni 21, 2006, 20:12:38
Volgens mij doe je hier iets fout. De projector MOET horizontaal staan. Daarbij komt het beeld op de buis altijd trapeziumvormig op de buis! Nu zet je de rasters op de buis mooi vierkant. Maar dat werkt dus niet omdat de projector gemaakt is van onder of van boven te projecteren en dus niet vanuit het midden.. Als je dat denkt op te lossen met blokjes hout, dat kun je vergeten, want dan wil de boven of de onderkant scherp stellen.. NIET beide

Jantje, is dit specifiek voor deze projector (beperkte astig, enz.), want ik had het wel eens eerder gezien? Ook ben ik het recentelijk nog zeker een handvol keren tegen gekomen op AVSforum, om het fosforgebruik te maximaliseren en daarmee (vooral) de resolutie. Inclusief een commerciele set-up (De 3D set-up gekocht door MadMrH)

Jantje112 heeft helaas nog niet uitgelegd, waarom je focus minder zou worden als je de projector 'on-axis' plaatst in plaats van floor/table- of ceiling mount. Ik had het als een BTW ook nog aan iemand anders gevraagd en die zegt dat het voor de focus niet uit zal maken.

"On/off axis- it probably doesn't really matter., the focusing limitation of those SD 187s is most likely worse than the lenses or lack of astig adjustments..:) I don't think you'll see a difference...J

Curt"
(die ...J is een smiley face).

Dus misschien iets om OOIT bij een definitieve plaatsing toch eens te proberen, want een lagere g2 instelling betekend ook een lagere light-output.

SpeedyAndré

Los van het effect op de focus staat de projector gigantisch in de weg als hij in het midden van het scherm (op 1 á 1,5m boven de vloer) zou staan en het beeld wordt dan ook erg hoog geprojecteerd.
Gebruikelijk is een salontafel opstelling of aan het plafond, wat beide een trapezium-vormig beeld op de buizen geeft.
Met mijn Sony vind ik het wel opmerkelijk dat bij de plafond montage het beeld het mooist te convergeren is en bij de salontafel opstelling was het niet goed recht te krijgen (alsof het midden een stukje werd opgetild).
Overigens heb ik hem nu iets van 2 graden uit het lood hangen zodat de projector hoger hangt en het beeld toch vrij laag uit komt :)
Scherpstellen lukt nog goed van onder tot boven, de lenzen kan ik eventueel nog verder met spacers uitrichten als de hoek (throw) groter wordt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

donaldk

Hij staat nu 80 centimeter van de grond, de bovenkant van de projector komt dan op 108 centimeter van de grond. Het hoogste punt van de projector komt bij on-axis mounting eigenlijk niet hoger te liggen, de consequentie is dan inderdaad dat het beeld lager uitkomt. Nou ja de foto van mijn eerdere experimentje staat ergens op pagina drie of vier, dan zie je het zelf.

Een circa 120 cm hoog beeld (4:3) begint dan op ongeveer 80cm van de grond, bij on-axis mounting is dat ongeveer 60 a 55 cm. Nou zit ik hier op een vrij hoge bureaustoel, ietsjes achterovergeleund dus de eerste hoogte is juist goed te doen, ook al is het hoger dan hier meestal wordt aangeraden. Maar ja ik werk al vanaf mijn allereerste buizentv met tafeltjes die wat hoger zijn dan de meubeltjes die fabrikanten als opties bij hun tv's leveren.

Inderdaad, nu staat de beamer flink in de weg. Dus daar moet ik wat op verzinnen, dat was ook een van de redenen om deze te kopen. Ik kon lekker gaan spelen en de praktische zaken verkennen en het dwingt (nou ja je ziet het zo makkelijk laat ik mij niet dwingen :-X) om een oplossing te zoeken voor plaatsing van projector en scherm. Maar als ie 25 centimeter lager staat op een tafeltje, dan staat hij net zo goed in de weg hoor.

Dergert

Citaat van: donaldk op juli 11, 2006, 00:29:35
Ik zou het ook niet doen, maar Geert heeft in zijn topic zoveel daadkracht getoond, dat ik het hem wel zie doen.

SD 187's (zoals in de data en vision 600) hebben iets meer lightoutput, maar of het veel uitmaakt.

En inderdaad vandaag de groen tube met de spotburns vervangen en de HV lead gesoldeerd  ;D Veel makkelijker als de hele schoen eraf halen en omzetten. Lijkt allemaal te zijn goed gegaan, moest wel de G2 van die nieuwe groene buis wat terug zetten...
WIlde wachten tot mijn  vakantie hiermee, maar kon die spotburns niet meer aanzien ... >:D