A Vision

Gestart door donaldk, juni 2, 2006, 04:24:57

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Okay, een fractie verschoven en de horizontale lijn staat nu paralel met groen. Wel tussendoor even het trapezium van blauw aangepast, ander loopt geen een lijn recht;-).

Even de 'crt slang' vastgetaped, om nog een beetje de ruimte te hebben, hij begint nu weer los te springen, plakbandje heeft het dus precies lang genoeg volgehouden;-).

donaldk

Convergentie is nog niet goed, vooral niet in het midden, maar dit zo'n beetje het beste wat ik eruit kreeg enkel met het convergentie paneel, groen is immers ook niet honderd procent recht.

Beeldverhouding is ook niet optimaal, ca. 154 bij 122, maar ja ik heb noch de horizontale noch de verticale lineariteit ingesteld.

J.A.F._Doorhof

Heb jij nu zoveel lichtafval aan de zijkanten of ligt het aan je camera ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rielplayer

LOL, dacht even dat mijn laptop scherm een scheur had. Bij nader onderzoek ;D bleek het een stekker met snoer te zijn op de foto.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

donaldk

Yup, dat is het nadeel van een ouder huis, er zijn slechts twee stopcontacten in dit kamertje.

Volgens mij ligt dat aan de Sony DSC-V1, ik heb nog niet uitgezocht hoe ik in het donker onder flits een redelijk plaatje krijg, dus ik hou nu gewoon mechanisch de flitser dicht. Nightframing, noch Nightshot werkt in dit soort situaties.

Hier zijn de laatste lijnen wel te zien.

spotmatic

Citaat van: donaldk op juni 30, 2006, 23:59:05
Hoe gaat met je dochtertje, heeft zij ook gehoorproblemen?
Anyway een verlate felicitatie met de schat;-).

Zij hoort gelukkig perfect dus dat levert nog wel eens hilarische situaties op  ;D Bedankt voor de felicitaties  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Citaat van: donaldk op juli  1, 2006, 01:57:10
Beeldverhouding is ook niet optimaal, ca. 154 bij 122, maar ja ik heb noch de horizontale noch de verticale lineariteit ingesteld.

Voor de toch redelijke stevige convergentie aanpassing was dit wel ongeveer 160 bij 120.

Ach ja ver lin moet toch aangepast worden, net als vele andere zaken;-).

Maar het is gewoon veel te heet.

Moeten er nou ringetjes tussen de schroefuitsulpinkjes van de lensen en het crthuis? De handleiding heeft het er ook wel over, maar ik heb ze er nooit tussen gehad, hebben er nooit opgezeten.

donaldk

Ik ben blijkbaar niet de enige die op het idee kwam om het fosofor optimaal te gebruiken door de ingebouwde keystone op te heffen;-).
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7936946&&#post7936946

Dergert

Heb je dat met die blauwe buis al opgelost ?
Ik zat vanaf die aan het plafond hangt ook te vechten met die blauwe buis.
Krijg hem niet goed over groen heen, en als ie in het midden er wel overgaat neigd ie een stuk meer naar binnen als rood en dat mag niet....

donaldk

Ik moet eigenlijk een volledige geometrie instelling doen, 'From the ground up'. De rasters zijn hoger dan de bovenkant van de crt's, hetzelfde geldt voor het beeld uit de dvd, dus jouw probleem met verschillende maten voor intern patroon en externe bron heb ik niet.

Vorige week met al die hitte er eigenlijk niks aan gedaan, maar gisteravond even een paar kleine dingetjes geprobeert, vertical linearity en het schermdoek.

De minimale vertical linearity aanpassing die ik gisteren deed hielp ook niets bij de te hoog op de buis doorlopende raster/beeld. Ik probeerde ook voorzichtig de vertical amplitude aanpassing, maar daarbij ging alleen het raster aan de onderkant van de buis omhoog, terwijl het juist de bovenkant van de crt is waar het raster, op of zelfs ietsjes boven komt.

Het beeld is na de horizontale aanpassing immers hoger dan het gezien de breedte moet zijn, 122*154 cm, terwijl het beeld was eerst circa 160/1 cm breed was. Dus een vertical amplitude aanpassing is nodig om het weer een 4:3 raster/beeld te maken.

Op de blauwe crt is het raster iets (niet veel maar toch iets) kleiner dan het rode en groene raster, dus dat moet bij een volledige geo set-up ook aangepast worden. Het zal wel een minimale aanpassing net als toen bij de rastertilt, maar als je toch helemaal opnieuw begint.

Gisteravond ook even het doek half afgerold en half tegen de muur gehangen (het boekenplankje zit in de weg dus kon niet het hele doek ophangen. Wat speldjes in de reeds aanwezige nietgaatjes om het aan het jutebehang te hangen en ja dat maakt toch wel een verschil. Kon het zo immers side-by-side vergelijken.

Ik denk dat Ge de juiste keuze heeft gemaakt met het Thommydoek want zoveel licht komt er natuurlijk niet uit een vision 600s, dus een wat hogere versterking komt dan beter van pas dan een wat hoger contrast.

Ik probeer nu de video-out van de pc op de composietingang van de Barco aangesloten te krijgen. Dan kan ik dvd's en files afspelen van de pc in plaats van de dvd speler. Dat heeft als voordeel dat ik gelijk het geluid via het 2.1 speaker-setje krijg (meer dan genoeg voor mij in dat kleine kamertje).

Helaas, ik dacht dat er een mini-jack video output op de kaart zat, maar die mini-jacks zitten op de audiokaart, dus toen ik een mini-jack naar rca-phono kabel had gevonden (nog nieuw in het zakje, maar waar hij bij hoort weet ik niet precies;-)), bleek het alleen om audio te gaan, dus nog geen beeld uit de Barco, grmbls;-).

De video komt uit een dvi connector (lcd pc monitor), een mini-din en een standaard vga output, de laaste twee zijn nog ongebruikt. Dus ik de doos met accessoires van mijn eigen pc opengetrokken en de a/v kabels die bij mijn Club 3d ATI 9200 vivo kaart horen gepakt. Zit er verdomme een andere mini-din connector op de break-out kabel dan op de videokaart van de Dell, grmbls.

De boekjes en naar ik dacht wat kabeltjes van de Dell zitten in een van de bureaulaatjes waar de Barco voor staat, maar helaas geen s-vhs connectortje/kabeltje te vinden, wel de Engelse stroomkabel die erbij zat, de vga kabel, het telefoonsnoer voor de modem, maar geen a/v kabel. Zou die er ooit bij hebben gezeten?

In een ander laatje zat wel het mini-jack naar rca phono kabeltje dat hoort bij de Sony DSC-V1 digitale camera, om de foto's en filmpjes die je ermee maakt op een tv te kunnen vertonen. Dus toch nog even een ander beeld op de Barco dan de dvd speler:-).

Op deze Vision 600s zit helaas geen s-vhs input anders had ik die kunnen gebruiken.

Eerst maar eens alle boekjes en cd's van de Dell weer opruimen en de beamer op zijn plaats krijgen.

donaldk

Grmbls, het kastje maar een paar centimeter verschoven (heel voorzichtig) en weer voorzichtig terug geschoven, maar de projector staat gelijk niet helemaal waterpas meer >:( :(.

En dan nog geen Dell kabeltje.

Dergert

Heb net mijn blauwe buis goed gekregen, maar is nu niet meer nodig  ;D
Maar die Barco was dan toch niet helemaal een miskoop, de buizen zijn nog erg goed, moeten wel gespoeld worden, en die passen volgens mij in de Sony die ik nu te pakken heb  >:D
Handig voor die spotburn...

donaldk

Scheelt toch weer 25 euro, die burn;-).

spotmatic

Als je kunt leven met die burn zou ik er echt niet aan beginnen hoor... Hebben de Barco buizen wel dezelfde HV aansluitingen? Dat is dus even de vraag, al staat op de Curt Palme site wel een mooie beschrijving van het aan elkaar solderen van stukken HV kabel.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Ik zou het ook niet doen, maar Geert heeft in zijn topic zoveel daadkracht getoond, dat ik het hem wel zie doen.

SD 187's (zoals in de data en vision 600) hebben iets meer lightoutput, maar of het veel uitmaakt.

spotmatic

Citaat van: dergert op juli 11, 2006, 00:02:07
Heb net mijn blauwe buis goed gekregen, maar is nu niet meer nodig  ;D
Maar die Barco was dan toch niet helemaal een miskoop, de buizen zijn nog erg goed, moeten wel gespoeld worden, en die passen volgens mij in de Sony die ik nu te pakken heb  >:D
Handig voor die spotburn...

;D

Maar vertel nu zelf, heb je de Barco al wel gebruikt voor het afspelen van een filmpje en wat was je indruk van het beeld (afgezien dan van de overmatige ruis in de blauwe buis)?

spotmatic

Citaat van: donaldk op juli 11, 2006, 00:29:35
SD 187's (zoals in de data en vision 600) hebben iets meer lightoutput, maar of het veel uitmaakt.

Ik heb van Geert begrepen dat er SD-130's in zijn Barco 600 zitten. Zouden de SD-187's dan ooit vervangen zijn?

Dergert

Citaat van: spotmatic op juli 11, 2006, 08:52:48
;D

Maar vertel nu zelf, heb je de Barco al wel gebruikt voor het afspelen van een filmpje en wat was je indruk van het beeld (afgezien dan van de overmatige ruis in de blauwe buis)?

Ja hoor heb Finding Nemo gezien, dat zag er best goed uit. Maar tekenfilm ziet er altijd goed uit heb ik het gevoel.
En Speed half gezien, maar toen lag ik al te vechten met die blauwe buis die niet over groen te krijgen was.
Maar in wat ik heb kunnen kijken tussen het defect gaan van deze fuck barco was het eigenlijk wel goed vond ik, maar ik had hiervoor ook een Philips LCD beamer. Alleen al van het Zwart viel ik uit mijn bioscoop stoel  :o

spotmatic

Citaat van: dergert op juli 11, 2006, 12:26:26
Alleen al van het Zwart viel ik uit mijn bioscoop stoel  :o

Dan had je je projector maar eerst aan moeten zetten ;D

Hoe zijn de buizen van je Barco er overigens aan toe? Zit er wear op, of is het vergelijkbaar met de Sony?

(Overigens sorry DonaldK voor de topic-kaping... Hoe zijn jouw SD-187's er dan aan toe? Als ik jou was zou ik stoppen met het gepruts aan de convergentie, want je moet toch alles opnieuw doen als je de buizen hebt gespoeld. Dus eruit met die buizen en breng een bezoekje aan je plaatselijke apotheek. Ik zou geen glycol kopen want dan ben je straks meer geld kwijt aan glycol dan de projector oorspronkelijk heeft gekost).

Dergert

Ahh verek dat was het, hij is was niet stuk, alleen vergeten aan te zetten  8)
Buizen in die Barco zijn prima maar moeten nodig gespoeld worden, blauw heeft een punt erop zitten , geen spotburn hoor, zit tegen het glas aan de binnen kant, en rood heeft wat vlekken ook op het glas aan de binnenkant.
Weet zeker als ze gespoeld zijn dat het een prima spare setje is ...

donaldk

Voor de liefhebbers van ouwe meuk:

In the screened accomodation are established tens of projectors, moreover each in the case of breakdown is had "understudy".

http://nauka.relis.ru/25/0508/25508048.html

http://www.physik.uni-regensburg.de/infra/vorlvorb/VorlVorb/Eidophor.htm

Spot nou niet meer zo klagen over hoe groot die 1208/2 wel niet is heh >:D.

spotmatic

Leuke spulletjes... Er staan vast nog tientallen van die dingen op de Uni's en staats- c.q. defensie-instellingen weg te kwijnen ;D

donaldk

Meeste is helaas gescrapped:-(. Support door Gretag is er ook al bijna een decennium niet meer en de Eidophor assets, patenten e.d. waren verkocht aan Ampro ('97), die vlak daarop ook failliet gingen in '98, er is nog een Ampro Digital Light Canon (reflectieve lcd) met Eidophor optics uit die overname voortgekomen en toen gingen ze failliet.

Nadeel is ook dat de crt's zeer kort meegaan, ik las gemiddeld 100 uur, dus ook al is het een klusje van twee minuten om een nieuwe in te draaien, je moet een flinke kast vol hebben om de projector aan de gang te houden. Lijkt wel op wat ik onlangs las in een boek over het prototype van RCA's 3 crt Schmidt optics projector in '49. Manufacturing them in near production quantity, because we were running them so hard they only lasted for several hours.

In het plaatje van Moskou's spacecommand zie je er dacht ook nog een paar tussen staan kasten met Schmidt optics crt's, naast Eidophors en een eigen variant op de Eidophor.

Wimpie007

Onvoorstelbaar dat tegenwoordig beeld uit een broodtrommeltje komt, als je deze bakbeesten ziet  :o
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

spotmatic

Citaat van: wimpie007 op juli 18, 2006, 14:17:05
Onvoorstelbaar dat tegenwoordig beeld uit een broodtrommeltje komt, als je deze bakbeesten ziet  :o

Ik durf te wedden dat daar een mooier beeld uit kwam dan heden ten dage uit een lullig LCD beamertje...