Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Eindstand:

1. Audio-cube
2. Siltech
3. Nordost

Ik heb net de Siltech beluisterd. Hij is in vergelijking met de Nordost meer verwant aan de eigenschappen van de AC-kabel. Echter, hij is in niet in balans qua geluid. Het hoog is veel te duidelijk aanwezig en heeft op elk geluidje invloed. Alles krijgt een soort helderheid mee, die zich niet uiten bij de AC en de Brahma. Dat extraatje heeft als effect dat de contrasten tussen de klankleuren verminderen en het geheel minder interessant wordt. De muziek krijgt minder gevoel mee, is minder warm en de klanken zijn holler van aard. Bij Damien Rice heeft de gespeelde cello gewoonweg minder hout (= natuurlijkheid) in de klank. Daardoor klinkt de cello wel schoner, maar veel minder echt. Ik heb veel opnames met dat instrument en allen zijn ze voorzien van veel meer klankkast.

De AC is dus de winnaar geworden. Al kun je niet echt van winnaar spreken want de uitkomst zegt niets over de specifieke kwaliteiten van elke kabel afzonderlijk, het zegt alleen iets over de combinatie met mijn set en smaak. De prijs heeft in dit vergelijk geen rol gespeeld.

Raphie

Leuk verhaal, maar niet verassend die uitkomst ;D
JBL PRX Power!

DA BoSS

it's all about mix-n-match , gefeliciteerd 8)

ps begrijp ik nou goed dat de audio-cube een enigzins warme kabel is?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Zou de Nordost gezien jouw laatste verhaaltje niet op nr. 2 moeten staan dan ???

R

Dat dacht ik ook. Jij nog feli trouwens ;)

Citaat van: reMC op september 18, 2006, 16:18:25
Zou de Nordost gezien jouw laatste verhaaltje niet op nr. 2 moeten staan dan ???

reMC

cas3100

Citaat van: Ruben op september 18, 2006, 16:24:06
Dat dacht ik ook. Jij nog feli trouwens ;)

Ja Feli....!! met verjaardag Wie weet krijg je wel een loopwerk voor je verjaardag O0 Zo niet dan zou ik voor maximale cash gaan zodat je snel een kan kopen......

Caspar.

reMC

Citaat van: cas3100 op september 18, 2006, 16:30:11
Ja Feli....!! met verjaardag Wie weet krijg je wel een loopwerk voor je verjaardag O0

Whahaha, I wish!

spencer

Gefeliciteerd  met je kabel :D .Ik vind wel dat je te snel een kabel beoordeeld.Als ik nu de kabel uit  bv mijn versterker trek dan kan ik pas de volgende dag ongeveer zeggen hoe die gaat klinken op mijn set.In een paar uur kan ik dat nog niet zeggen want ik weet zeker dat de klank nog gaat veranderen.Het zal je keuze wel niet veranderen maar laat hem eens een dag zitten zou ik zeggen en luister morgen nog eens goed.En een cello klinkt in het echt ook open en schoon dus daar zit het hem niet in denk ik.Dus ik denk eerder dat je  een bepaalde  merk kabel niet past op je set,smaak en dat het dan net te veel van het goede word  zoals je zelf al zei natuurlijk en dat zegt verder niks over de kabel zelf.
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

graafke

heb je die audio-cube al gekocht? anders zou je de LAT international kunnen proberen....

Joep

Ik heb nog niks gekocht, dus er zijn nog mogelijkheden. Als de LAT onder de 200 euro is, kan ik hem wel eens proberen inderdaad.

En wie er op nummer 2 moet staan, tsja, het is alles of niets. Wie de nummers twee en drie zijn is niet interessant. Net wielrennen :P

Over dat snelle beoordelen: ja, een kabel of component kan nog van klank veranderen in de loop der tijd. Maar ik kan nu redelijk goed luisteren en alle kabels zijn door mij op dezelfde manier behandeld. Als een kabel er maanden in zou zitten en ik zou hem vergelijken met een nieuwe, ja dat zou oneerlijk zijn. Maar dit prijsverschil gaan ze niet meer goedmaken. Bovendien, dit waren allen ingespeelde kabels. Heb ze ook nog los in het stopcontact gehangen op zaterdag en zondag.

graafke

Lat is voor 1,5 meter afgemonteerd 219 euro....dus dat is nog te overzien  ;D

Joep

Citaat van: DA BoSS op september 18, 2006, 16:17:29
it's all about mix-n-match , gefeliciteerd 8)

ps begrijp ik nou goed dat de audio-cube een enigzins warme kabel is?

In mijn set liet de AC de juiste warmte en volheid horen. Ik gebruik warm nu meer als positieve term, vroeger vond ik warm ietwat 'viezig' ;D

De kabel bezit dus warmte op een goede manier. Meer betrokken en tastbaar, zeg maar. Niet kil en afstandelijk of bruin en wollig.

Joep

Citaat van: graafke op september 18, 2006, 22:46:36
Lat is voor 1,5 meter afgemonteerd 219 euro....dus dat is nog te overzien  ;D

Een kabel van twee meter zou dan niet veel duurder moeten zijn, wil er wel Furutech Goldstekkers op. Zal eens kijken waar die te leen is. Bedankt voor de tip hoor!

edit: typo

Deleted member

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 22:44:36
Heb ze ook nog los in het stopcontact gehangen op zaterdag en zondag.

Dat lijkt me compleet zinloos aangezien er dan geen stroom loopt, de kabel werkt dan alleen als kleine antenne.

Maar, gefeliciteerd met de keuze!  ;D

garmtz

Proprius, je hoort in jouw set de klankkleur van een relatief simpele puur koper kabel. Past gewoon in de filosofie...! :)  Misschien kun je ook wel de kabel zelf namaken met Furutech stekkers en een Nexans kabel uit de groothandel... ;D

reMC

Citaat van: garmtz op september 19, 2006, 08:15:57
Proprius, je hoort in jouw set de klankkleur van een relatief simpele puur koper kabel. Past gewoon in de filosofie...! :)  Misschien kun je ook wel de kabel zelf namaken met Furutech stekkers en een Nexans kabel uit de groothandel... ;D

In ieder geval niet met Cees zijn modificaties op de Furutech stekker ;D

Ken jij Nexans trouwens?

spencer

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 22:44:36

Over dat snelle beoordelen: ja, een kabel of component kan nog van klank veranderen in de loop der tijd. Maar ik kan nu redelijk goed luisteren en alle kabels zijn door mij op dezelfde manier behandeld. Als een kabel er maanden in zou zitten en ik zou hem vergelijken met een nieuwe, ja dat zou oneerlijk zijn. Maar dit prijsverschil gaan ze niet meer goedmaken. Bovendien, dit waren allen ingespeelde kabels. Heb ze ook nog los in het stopcontact gehangen op zaterdag en zondag.

ik zal hem toch maar eens lekker laten zitten en de volgende dag nog eens luisteren,ik weet zeker dat die dan beter presteert.

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 22:47:48
In mijn set liet de AC de juiste warmte en volheid horen. Ik gebruik warm nu meer als positieve term, vroeger vond ik warm ietwat 'viezig' ;D

De kabel bezit dus warmte op een goede manier. Meer betrokken en tastbaar, zeg maar. Niet kil en afstandelijk of bruin en wollig.

Je kan het dan ook andersom zien,de kabel kleurde je set naar jouw smaak bij als ik het zo mag zeggen :D
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

bmateijsen

Wat valt er te modificeren op een stekker??

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 08:25:04

Ken jij Nexans trouwens?

reMC

Citaat van: bmateijsen op september 19, 2006, 08:27:03
Wat valt er te modificeren op een stekker??

Ik zou het niet weten, weet alleen dat het gedaan is...

garmtz

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 08:25:04

Hmmm...

CiteerKen jij Nexans trouwens?

Nope.

garmtz

Ik neem aan dat je ook goed gelet hebt op de diverse polariteiten?

Joep

Citaat van: garmtz op september 19, 2006, 08:15:57

Zou kunnen dat het de klankkleur is van relatief simpel puur koper. Het is in ieder geval met afstand de betere kabel. Als je daarna het prijsverschil erbij neemt, is het helemaal een inkoppertje.

Namaken zal ik niet doen. Ik ga niet voor een paar euro verschil een idee jatten van mensen waar ik nog over de vloer kom. Want veel goedkoper zal het niet worden als ik alles los koop. Stoute Garmt! >:D

Joep

Citaat van: garmtz op september 19, 2006, 08:32:05
Ik neem aan dat je ook goed gelet hebt op de diverse polariteiten?

Uiteraard!

garmtz

Citaat van: Proprius op september 19, 2006, 08:32:34
Namaken zal ik niet doen. Ik ga niet voor een paar euro verschil een idee jatten van mensen waar ik nog over de vloer kom. Want veel goedkoper zal het niet worden als ik alles los koop. Stoute Garmt! >:D

;D  Ach, ik denk niet dat ze het erg zouden vinden... :)  Ik ben wel benieuwd een keer naar een shoot-out tussen de AC kabel en een LAT.