Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Citaat van: FrankB op augustus 16, 2006, 10:59:40
Joep, als je nou gaat samenwonen met Remko hoeven jullie niet alles dubbel te kopen maar kun je twee keer zo snel jullie ideale set bij elkaar hebben >:D ;D ;)

Haha, ja ik zal eens kijken wat er in Groningen te studeren valt. Nee, zonder gekheid, dat is eigenlijk geen optie ;D Het gaat er toch om op je eigen momenten muziek te luisteren, niet om de set te hebben. Maar ik snap de grap dat wij alles hetzelfde hebben. ;) Tsja, wat kun je daarop zeggen? Ik weet in ieder geval wel dat als ik iets anders zou kopen om er iets persoonlijks aan te geven, dat ik mezelf dan tekort doe qua muziek. Dat is toch het belangrijkste.

Jij bent toch ook de tweelingbroer van Garmt met je Sonus Faber, Lavardin, Nordost en (toekomstige?) Resolution Audio? Het is maar net waar je smaak ligt (en die smaak wordt weer gevormd door je omgeving, etc, etc.)
Met auto's, kleding en dergelijke is het unieke wel belangrijker voor me.

Jenkins

Citaat van: Proprius op augustus 16, 2006, 13:49:22
Roy? De Roy!?  ;) ;) ;D

Yep, zie ook m'n avatar.
;)

dazzdax

Joep, ik vraag me af of de 47-Labs - Sun Audio - Sonatine combinatie in staat is om een groot symfonieorkest neer te zetten (Brucknersymfonie door Concertgebouworkest). Of blijft het geluid toch iets kleinschaligs hebben? Wel mooi puristisch en transparant natuurlijk.

Chris

advr

ik zie je "setje" nu pas in dit draadje. ziet er gaaf mooie spullen en mooie buizen natuurlijk ;D ;D

veel plezier met je nieuwe ls kabels ;D

ach een rustige upgraderonde is ook niet erg toch :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

Citaat van: dazzdax op augustus 16, 2006, 18:32:58
Joep, ik vraag me af of de 47-Labs - Sun Audio - Sonatine combinatie in staat is om een groot symfonieorkest neer te zetten (Brucknersymfonie door Concertgebouworkest). Of blijft het geluid toch iets kleinschaligs hebben? Wel mooi puristisch en transparant natuurlijk.

Chris

Ik heb het nog nooit gedraaid, maar ik weet zeker dat die combinatie dat supermooi kan!

Joep

Een rustige upgraderonde op het gebied van audio staat een rigoreuze upgrade op een ander front toe:

Een supergave zwarte MacBook!!  O0 Ik ga er heel erg blij mee zijn en hij is zoooo moooi!!  ;D

advr

zeer mooi, al ben ik geen Mac aanhanger, veel plezier ermee :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

Citaat van: advr op augustus 25, 2006, 20:15:59
zeer mooi, al ben ik geen Mac aanhanger, veel plezier ermee :D

Ach, als je maar geen Boedelbak-aanhanger bent! ;D ;D

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

R

Gaaf joep. welcome to the club... of was je al lid? Erg mooi ding.

Joep

Citaat van: Ruben op augustus 25, 2006, 23:30:36
Gaaf joep. welcome to the club... of was je al lid? Erg mooi ding.

Dank je Ruben! Ik heb een Powerbook en een iMac gehad (beide G3) dus was al enigzins lid ;D Maar ik ben erg blij met deze laptop! Zo mooi en cool en weet-ik-veel-wat allemaal nog meer! ;D

R

Vind het een erg mooi ding. Kun je voor de gein eens wat HD materiaal testen? qua snelheid. Ben wel benieuwd hoe die dat trekt.

Citaat van: Proprius op augustus 26, 2006, 18:08:20
Dank je Ruben! Ik heb een Powerbook en een iMac gehad (beide G3) dus was al enigzins lid ;D Maar ik ben erg blij met deze laptop! Zo mooi en cool en weet-ik-veel-wat allemaal nog meer! ;D

Joep

Citaat van: Ruben op augustus 26, 2006, 18:11:14
Vind het een erg mooi ding. Kun je voor de gein eens wat HD materiaal testen? qua snelheid. Ben wel benieuwd hoe die dat trekt.

Zal ik eens doen, op de trailersite van Apple toch? In de MacBook heb ik trouwens nog niets extra aan geheugen toegevoegd. Ik probeer het eerst met 512 MB. Helaas was het budget nog net te laag deze maand ;D

R

Ja, bijvoorbeeld. daar staat wat 1080P h264 materiaal. Maar misschien ook wat andere, speciaal benieuwd naar x264 in Mplayer. Dat is minder regulier verkrijgbaar. Met een leuke HD torrent site kom je al een heel eind.

sultankat

Ik heb zelf een iBook G4, mijn tweede iBook na letterlijk de eerste witte iBook G3 in Nederland gekocht te hebben. De nieuwe vind ik erg fraai, maar jammer dat er nog maar één maat scherm is en ik moet erg wennen aan het glimmende scherm: soms aantrekkelijker, soms ook niet.
512 Mb vind ik de onderkant om mooi te kunnen werken. 256 extra en hij draait als een tierelier.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

R

Ik ben nog steeds erg blij met mijn alubook G4 15". Prachtig ding.

Joep

Citaat van: sultankat op augustus 26, 2006, 18:24:27
512 Mb vind ik de onderkant om mooi te kunnen werken. 256 extra en hij draait als een tierelier.

@ Sultankat: 512 MB vind ik ook het minimum. Zal echter wel snel uitbreiden naar 1 GB geheugen, daar maakt elke Apple graag gebruik van ;)

Het geheugen is trouwens verdeeld over 2 slots. Nu is dat dus 2 x 256 MB. Is het verstandig om te upgraden naar 1 x 1 GB of kan ik beter 2 x 512 MB nemen (ivm met DualChannel)?

@ Ruben: ja, die alubook is ook supermooi! Zat al een tijd in de markt voor een 12" PowerBook G4, maar toen kwam de melding van de MacBook ineens... ;D

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

beunky

Citaat van: Ruben op augustus 27, 2006, 00:03:22
Gewoon wat erbij proppen ;)

Tsja dat kan natuurlijk ook...
Ik heb zelf in mijn gewone PC 4 x 512 (had al 2 x 512, maar ff 2 x 512 bij in gestopt... op het moment dat 2 x 1 gig nog x honderd euro koste ;) ;D) en 2 gig is toch wel erg fijn voor een aantal toepassingen moet ik zeggen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Joep

Citaat van: beunky op augustus 27, 2006, 00:01:10
Gewoon 2 x 1 gig ;)

Ja, daar zal ik uiteindelijk misschien wel naar toe gaan. Maar nu nog niet, daarom mijn vraag of 1 x 1GB beter/slechter is dan 2 x 512MB.

"Gewoon 2 x 1GB" ligt nu nog buiten het budget.. :-\

sultankat

Citaat van: Proprius op augustus 27, 2006, 10:13:32
Ja, daar zal ik uiteindelijk misschien wel naar toe gaan. Maar nu nog niet, daarom mijn vraag of 1 x 1GB beter/slechter is dan 2 x 512MB.

"Gewoon 2 x 1GB" ligt nu nog buiten het budget.. :-\

maakt volgens mij niets uit: gewoon de goedkoopste oplossing nemen om tot 1 Gb te komen, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen op het forum van Macosx.nl of bij een Applestore
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joep

Volgens de berichtgeving van Apple moet de MacBook op 7 september bezorgd worden.. ::) Laat maar komen!

On-topic: ik woon weer bij mijn ouders.Het zoete studentenleven is voor mij niet meer te betalen. :'(
Ik werk liever voor m'n muziek dan voor een kamer dus zodoende. De kamer ga ik wel proberen aan te passen d.m.v. zelfgemaakte diffusors. Demping is in overvloed aanwezig (vloerbedekking, kledingkast en bed). Met die diffusors wil ik o.a de eerste reflectiepunten aanpakken alsmede de achter- en voorwand. Ik ga voor een oplossing die qua budget, estetiek en werking overeenkomen met wat ik wil. Hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van een RPG Skyline-kloon en Thingmans diffusors/absorbers.

Daarvoor ga ik nu eerst een test-cd van Hear.nl downloaden en branden om per frequentie te luisteren/meten waar de pieken en dalen zitten.

cas3100

Citaat van: Proprius op augustus 29, 2006, 13:52:08
Volgens de berichtgeving van Apple moet de MacBook op 7 september bezorgd worden.. ::) Laat maar komen!

On-topic: ik woon weer bij mijn ouders.Het zoete studentenleven is voor mij niet meer te betalen. :'(
Ik werk liever voor m'n muziek dan voor een kamer dus zodoende. De kamer ga ik wel proberen aan te passen d.m.v. zelfgemaakte diffusors. Demping is in overvloed aanwezig (vloerbedekking, kledingkast en bed). Met die diffusors wil ik o.a de eerste reflectiepunten aanpakken alsmede de achter- en voorwand. Ik ga voor een oplossing die qua budget, estetiek en werking overeenkomen met wat ik wil. Hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van een RPG Skyline-kloon en Thingmans diffusors/absorbers.

Daarvoor ga ik nu eerst een test-cd van Hear.nl downloaden en branden om per frequentie te luisteren/meten waar de pieken en dalen zitten.

Geen wonder, Macbooks, Sun audio, Sonatines.. Als student niet te geloven... Geen wonder dat je weer thuis woont. Wel jammer hoor. De vrijheid van een eigen leven is ook heel belangrijk.