Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Omdat mijn stereo nu steeds beter wordt en het verdiend om tussen al die andere topsets hier te staan heb ik net bij het ophalen installeren van mijn nieuwe versterker, een setje foto's geschoten. Fotogenieker dan een buizenversterker krijg je ze niet ;D

Mijn set bestaat op dit moment uit de volgende onderdelen:

Loopwerk: Arcam CD70, Philips CD-160 (transport CDM-2/10) 47 Labs Flatfish
Digitale interlink: JK Type 3 met WBT NextGen pluggen Pel Audio
DAC: 47 Labs 4715 Shigaraki (nu met Pel Audio modificatie.
Analoge interlink: Audio Consulting Cryo Silver Pel audio + 47 Labs OTA met Furutech Rhodium pluggen
Versterker: 47 Labs Model 4717 Shigaraki, Sun Audio/Pel Audio SV-2A3
Speakerkabel: 47 Labs OTA 4719 Kishemon
Speakers: Xanadu DS-14 ALNF, Von Schweikert VR-2, Musical Affairs Sonatine

Voor nu, afbeeldingen van mijn nieuwste aanwinst!

R

hey remko joep, extreem gave set hoor. Die hoort zeker tijd in het rijtje van topsets ;), misschien wel bovenaan, maar dan moet ik het toch eerst zelf horen :P..

Joep

Joep

Joep

Joep

Joep

en een wit voetje..  ;D

Audiotwin

Mooie set!Succes met de verhuizing en het inspelen ;)

Ar
Tevredenheid!!!

Joep

Citaat van: Ar op mei 31, 2006, 20:33:19
Mooie set!Succes met de verhuizing en het inspelen ;)

Ar

Ja, dank je! Erg breekbaar spul heb ik nu allemaal... ;)

FrankB

Gaaf Joep! Mooie spullen allemaal!

En natuurlijk een extreme kamer in Amsterdam! Beetje in het centrum?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Zijn dat keramische of teflon buisvoetjes?

Zeer fraaie foto's! Volgend jaar meedoen met de fotocompetitie van hifi.nl...! ;D

Dais-Zeta

Joep

Citaat van: FrenkB op juni  1, 2006, 08:03:29
Gaaf Joep! Mooie spullen allemaal!
En natuurlijk een extreme kamer in Amsterdam! Beetje in het centrum?

Bedankt Frank! Ja, de kamer is in het centrum (jordaan). Vlakbij de Westerkerk.  8)

Citaat van: garmtz op juni  1, 2006, 08:18:49
Zijn dat keramische of teflon buisvoetjes?
Zeer fraaie foto's! Volgend jaar meedoen met de fotocompetitie van hifi.nl...! ;D

Thankz Garmt! De witte buisvoetjes (ontvangers) zijn van keramiek. De voeten van de buizen zelf zijn van bakeliet.

Citaat van: Dais-Zeta op juni  1, 2006, 09:04:58
Leuk setje Joep.
;D
Bedankt Dais! Dit en dat, zus en zo weet je wel.. ;)

Commander Chaos

Mooie set! En hele artistieke foto's!

Joep

Vorige week zaterdag ben ik bij medeforumlid reMC geweest om te luisteren naar twee cd-spelers (Resolution Audio Opus 21 en het gemodificeerde loopwerk van 47Labs), een verder gemodificeerde Sun Audio 2A3 en twee losse nonos-dacs, beide gemaakt door Cees Pel maar de ene is een compleet eigen ontwerp, de ander een modificatie op een 47Labs dac.

Ik was daar om te horen wat nu de verschillen zijn als ik wat wil upgraden. Het loopwerk is bij mij aan vervanging toe en de gemodificeerde 47Labs Shigaraki is na deze test eigenlijk de enige overgeblevene. Er zit zoveel muziek in dat apparaat, dat moet ik gewoon hebben! :)

Helaas kan ik dat nog niet betalen, dus ik doe het deze upgraderonde wat rustiger aan. Deze ronde ga ik namelijk mijn bekabeling in orde maken. Ik maak nog geen gebruik van de juiste netsnoeren en -stekkers en ook mijn speakerkabel hangt niet meer bedrijfszeker aan mijn speaker.

Dus wat heb ik besteld :) :

Een 2 x 3 meter lange versie van de beste speakerkabel van 47Labs, de 4719.

En 3 maal een netsnoer (elk 2m, merk even vergeten) met Furutech stekkers. Deze kabel deed alles zoveel beter op de Sun Audio dan wat ik ooit gehoord had, dat dit echt een nobrainer is.

Als ze binnen zijn, zal ik tzt een klein stukje schrijven over het nieuwe geluid. Voor nu afwachten! ;D

kippekop

Mooi spul! Die kabel met 'schaartje' heb ik al eens eerder voorbij zien komen...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Joep

Citaat van: Proprius op mei 31, 2006, 20:17:34
Mijn kamer is op dit moment nog een iets te gedempte slaapkamer van ongeveer 12 m2. Volgende week ga ik verhuizen naar Amsterdam. Die kamer is dan 30m2. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat doen met de afbeelding van de muziek :D

Die nieuwe kamer is alweer zo'n 3 maanden in gebruik en ik ben tevreden over het geluid dat ik daar heb bewerkstelligd. Het is verre van ideaal maar de grootsheid van een orkest komt nu veel beter tot uiting, dat is echt een belevenis. Dit komt ook doordat de muren nogal kaal zijn en er verder niet veel demping is behalve een bed, bank en een kleed. Niet je dat, maar acceptabel.

Het grappige is dat ik nu weer op het punt sta te verhuizen, ditmaal ga ik voor een half jaar een vriend zijn kamer opvullen terwijl hij in Amerika studeert. Ook centrum, maar wel weer kleiner. Voordeel is misschien wel dat hij rechthoekig is en niet vierkantig, zoals mijn huidige kamer. Straks ga ik in de meest symmetrische kamer die ik ooit heb gehad, kijken wat dat doet.

chansig

Het Arcam loopwerk is toch een erg goed loopwerk of vergis ik me daarin ?

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

R

@joep, mooie bekabeling komt erbij. Blijft echt topspul van 47. Die netsnoeren ben ik ook wel benieuwd naar, maar dat ga ik nog eens testen. Schijnen niet zo duur te zijn( de stekkers wel ;))

FrankB

Joep, als je nou gaat samenwonen met Remko hoeven jullie niet alles dubbel te kopen maar kun je twee keer zo snel jullie ideale set bij elkaar hebben >:D ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jenkins

Citaat van: Proprius op augustus 16, 2006, 10:13:39Het grappige is dat ik nu weer op het punt sta te verhuizen, ditmaal ga ik voor een half jaar een vriend zijn kamer opvullen terwijl hij in Amerika studeert. Ook centrum, maar wel weer kleiner. Voordeel is misschien wel dat hij rechthoekig is en niet vierkantig, zoals mijn huidige kamer. Straks ga ik in de meest symmetrische kamer die ik ooit heb gehad, kijken wat dat doet.

Hoi Proprius,

Op zich biedt dit vele verhuizen in relatief korte tijd veel inzicht welke invloed / stempel de akoestiek van verschillende kamers zich op 1 en dezelfde set heeft!

Misschien dat je ons t.z.t. enkele opmerkelijke verschillen / overeenkomsten / indrukken kunt laten weten?  :)

Groet,
Roy.

reMC

Citaat van: Proprius op augustus 16, 2006, 09:55:41

Hebben we inderdaad die onderste ook besteld? Niet de versie die net als de stekker ook doorzichtig is? (FI-25)

Deze dus:

reMC

Citaat van: chansig op augustus 16, 2006, 10:24:45
Het Arcam loopwerk is toch een erg goed loopwerk of vergis ik me daarin ?

Ik heb diezelfde speler ook dus spreek even voor Joep. Ik heb er inderdaad veel goeds over gelezen maar ik hoor daar niets van terug. Het is natuurlijk ook de implentatie die het geluid maakt, wellicht is die in de Arcam niet al te goed. Echter, ik vind 'm beter dan een CD33 bijvoorbeeld maar het is niet wat ik zoek, het is nog veel te schreeuwerig, onrustig en vooral GRIJS. Er zit amper kleur in het geluid...

Joep

Citaat van: reMC op augustus 16, 2006, 13:23:33
Hebben we inderdaad die onderste ook besteld? Niet de versie die net als de stekker ook doorzichtig is? (FI-25)

We hebben niet de doorzichtige gekozen omdat die veel te groot zijn, aan de apparaatkant kan dat wel eens voor problemen gaan zorgen. De zwarte is bijna net zo goed, maar een stuk kleiner waardoor je het zonder problemen aan kunt sluiten ;)

Joep

Citaat van: Jenkins op augustus 16, 2006, 12:48:55

Hoi Proprius,

Op zich biedt dit vele verhuizen in relatief korte tijd veel inzicht welke invloed / stempel de akoestiek van verschillende kamers zich op 1 en dezelfde set heeft!

Misschien dat je ons t.z.t. enkele opmerkelijke verschillen / overeenkomsten / indrukken kunt laten weten?  :)

Groet,
Roy.

Roy? De Roy!?  ;)

Ja, ik ben ook zeker benieuwd hoe al die kamers in vergelijk met elkaar klinken. In mijn kamer bij m'n ouders klonk het heel gedempt, maar daardoor wel intiem. In mijn huidige kamer klinkt het groots omdat er veel kale oppervlaktes zijn. De bas is daar ook aan de dunne kant, het klinkt beter aan de zijkanten. Dat heb je met een vierkantige kamer. De volgende kamer is weer kleiner en lijkt meer op mijn eerste, maar dan symmetrischer en iets minder raamoppervlak.

Stay tuned ;) ;D