Internetverbinding vraag: kabel -> ADSL

Gestart door aMUSEd, mei 29, 2006, 20:46:30

Vorige topic - Volgende topic

aMUSEd

Momenteel bel en internet ik via de kabel.. daarbij heb ik het KPN abonnement opgezegd.
Tijden zijn verandert en voor hetzelfde bedrag kan ik nu via ADSL veeel sneller internetten (en kan ook bellen)... daarom ben ik gaan rondkijken voor een andere provider.
Nu is mijn oog gevallen op een aanbieding van Speedlinq en dat gaat via het netwerk van bbnet.
Op de website van Speedlinq lees ik tegenstrijdige zaken over de noodzaak van een kpn abonnement voor het abonnement van Speedlinq.

Weet iemand hoe het zit/gaat om van een kabel-provider over te stakken naar een ADSL-provider?

eduard

Waarschijnlijk loopt de Speedlinq site achter want speedlinq is overgenomen door KPN.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=16757

aMUSEd

Wow, dat is snel.. bedankt Eduard!
Maar wat zijn de concequenties voor de abonnementen?.. nog geen info over kunnen vinden.

eduard

Stuur ze een mailtje, ze kunnen je vast verder helpen.

aMUSEd

Ik zoek me rot voor een emailadres ..  ;D

ajbeefde

Citaat van: aMUSEd op mei 29, 2006, 21:14:50
Ik zoek me rot voor een emailadres ..  ;D

dat wordt dan nog wat als je een probleem te melden hebt.... ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

aMUSEd

Citaat van: ajbalmere op mei 29, 2006, 21:18:32
dat wordt dan nog wat als je een probleem te melden hebt.... ;D

LOL, ja dat realiseer ik me nu ook..
Maar vaak is de verbinding het probleem .. dus dan valt er weinig te mailen.  ;D

Wat betreft de kosten van het overstappen, dat is het me al iets duidelijker geworden.
10 euro per maand voor 'het koper' en geen aansluitkosten.

ajbeefde

Citaat van: aMUSEd op mei 29, 2006, 21:32:49
LOL, ja dat realiseer ik me nu ook..
Maar vaak is de verbinding het probleem .. dus dan valt er weinig te mailen.  ;D

Wat betreft de kosten van het overstappen, dat is het me al iets duidelijker geworden.
10 euro per maand voor 'het koper' en geen aansluitkosten.

en geen andere kleine lettertjes?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

aMUSEd

Citaat van: ajbalmere op mei 29, 2006, 21:35:15
en geen andere kleine lettertjes?

Ben nog aan het lezen.. maar nog geen opvallende zaken tegen gekomen.
Weet jij meer?

ajbeefde

Citaat van: aMUSEd op mei 29, 2006, 21:47:11
Ben nog aan het lezen.. maar nog geen opvallende zaken tegen gekomen.
Weet jij meer?

Nee kan je niet helpen over deze provider......  ik heb een jaar terug wat providers bekeken en de uitslag was dat UPC nog niet zo gek was mbt de prijsstelling. 
Natuurlijk zijn de meningen over UPC verdeeld, maar dat heb je met iedere provider. 
Ik heb nu kabel, telefoon en digitale tv via UPC en ben best tevreden.

aMUSEd

Citaat van: ajbalmere op mei 29, 2006, 22:01:02
Ik heb nu kabel, telefoon en digitale tv via UPC en ben best tevreden.

Goede provider voor jou dus.

Puur het feit dat ik voor dezelfde centen een 4x snellere verbinding kan hebben knaagt aan me.
Ben momenteel met name niet tevreden over de uploadsnelheid.. die is te laag voor online-gaming + communicatie.

mradem

Fijne van overgang van kabel naar adsl is dat je niet hoeft te wachten tot je lijn vrij is. Van adsl naar adsl duurt altijd even. Je kabel zou ik gewoon opzeggen (let op termijn van 2 maanden meestal) en een nieuwe adsl lijn aanvragen. Opzich zou de adsl lijn vrij snel aangesloten moeten zijn.

Het geen je wel verplicht bent om te nemen is een vaste telefoonlijn. Ik heb toen bij kpn het allergoedkoopste abbo genomen (iets van 8 euro p.m.) zodat ik een telefoonnummer kreeg. Na 12 maanden kan je dan kpn opzeggen. Let ook op dat bij het opzeggen van kpn je niet meer van provider kan veranderen!! Dan zul je weer een kpn abbo moeten nemen.

aMUSEd

Bedankt voor de info Mradem!

Citaat van: mradem op mei 30, 2006, 11:15:06
Fijne van overgang van kabel naar adsl is dat je niet hoeft te wachten tot je lijn vrij is. Van adsl naar adsl duurt altijd even. Je kabel zou ik gewoon opzeggen (let op termijn van 2 maanden meestal) en een nieuwe adsl lijn aanvragen. Opzich zou de adsl lijn vrij snel aangesloten moeten zijn.

aahh ok, dat is goed om te horen.
Kabel opzeggen duurt inderdaad 2-4maanden afhankelijk van de betaaldatum.
Nieuw adsl abbo + telefoneren duurt iets van 5 weken.

Citaat van: mradem op mei 30, 2006, 11:15:06
Het geen je wel verplicht bent om te nemen is een vaste telefoonlijn. Ik heb toen bij kpn het allergoedkoopste abbo genomen (iets van 8 euro p.m.) zodat ik een telefoonnummer kreeg. Na 12 maanden kan je dan kpn opzeggen. Let ook op dat bij het opzeggen van kpn je niet meer van provider kan veranderen!! Dan zul je weer een kpn abbo moeten nemen.

Ik ga waarschijnlijk ook telefoneren via Voip van Speedlinq.
In principe betaal ik kpn (via speedlinq) 9,50e voor het gebruik van het koper (dit heet voice killing ofzo).

mradem

Succes ermee. Ik vind zelf ADSL geweldig. Had vroeger kabel maar wil niet meer terug. Zeker niet als je gaat gamen. Dan is een stabiele lijn de helft van je skills ;) .

Gr. Martijn

B.J.

Ik heb speedlinq, goedkoop en snel maar niks extra. Newsgroup is niks (geen volledig aanbod en gecapped), maar 1 mailbox wel met oneindig veel aliassen, nooit gezeur over downloadlimieten. GEEN normale support, alleen een 0900 nummer!

aMUSEd

Citaat van: mradem op mei 30, 2006, 18:48:17
Zeker niet als je gaat gamen. Dan is een stabiele lijn de helft van je skills ;) .

PRECIES! momenteel heb ik het gevoel ik zo nu en dan (onzichtbare) lag heb in BF2.
256kb/s upload voor BF2 + teamspeak lijkt niet genoeg.

Citaat van: Bas Janssen op mei 30, 2006, 18:54:36
Ik heb speedlinq, goedkoop en snel maar niks extra. Newsgroup is niks (geen volledig aanbod en gecapped), maar 1 mailbox wel met oneindig veel aliassen, nooit gezeur over downloadlimieten. GEEN normale support, alleen een 0900 nummer!

Bij mijn huidige provider (caiway) is de support ook duur.. overigens heb ik ze nooit nodig gehad voor computer/verbinding-problemen. Mijn huidige verbinding is bijna nooit offline, hopelijk is dat bij speedlinq hetzelfde.