DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Dit lijkt me een hele mooi oplossing, een actieve, optische DVI kabel:

"...The Express M1-1000 is the revised model of the M1-100, all-fiber DVI cables. It is the real compact connector, having active opto-electronic components inside, being easy of being directly plugged to most monitors and PC cards.

For key features, the bandwidth of each channel is 1.65Gbps, transferable WUXGA (1,920x1,200) graphic data at 60Hz refresh rate. Fiber-optic technology is applied for 4 channels graphic data transmission and 3 channels DDC interconnection, which enables extension up to the limitation of the modal bandwidth of multimode glass fibers, 500 meter. ..."

(pdf: http://www.opticis.com/data/Brochure%20of%20M1-100x%20Ver%201[1].0%20_060114_.pdf )

Overigens hebben ze ook een hybride kabel, met koper en fiber, die geen aparte voeding nodig heeft maar de 5V van de connector gebruikt. Deze is tot max. 100meter begrijp ik, meer dan voldoende voor ons : http://www.opticis.com/product_31.htm

BarcoCRT

Citaat van: Arno P op juni  1, 2006, 11:08:37
Reinier...tipje voor een goede 10m DVI kabel ?
Helaas niet! Ik zit ook nog met een 1m kabel te rommelen.
Probleem is dat het niet alleen de kabel is die bepaalt of de communicatie 'succesvol' is of niet. Zowel de zender als de ontvanger kunnen gebruik maken van verschillende (implementaties van) chipsets. Dit in combinatie met verschillende soorten kabels geeft in totaal 3 variabelen die bepalend zijn of de communicatie succesvol is of niet. Ofwel, het eenvoudigweg zeggen "bij mij werkt de kabel wel" is niet voldoende om te bewijzen dat de kabel in elke situatie zal werken. Good old 'trial and error' dus.

DVI stuurt aparte clocksignalen mee over een eigen verbinding. Elke vergelijking tussen S/PDIF en DVI gaat dus mank.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Arno P

Citaat van: Robbo op juni  1, 2006, 11:26:06
Bij kabelmeister.de hebben ze 1080p geschikte kabels voor een zeer schappelijk prijs.

Bedankt voor de tip  ;)

Arno P

Citaat van: rbauer op juni  1, 2006, 11:41:31
Helaas niet! Ik zit ook nog met een 1m kabel te rommelen.

Dan gaan we maar de learning-curve in  ;) (niet zo erg  ;D)

Peter van Kralingen

Even een vraag tussendoor:

Ik begrijp dat de DVI-RGB converter van Moome om kan gaan met HDCP. Daardoor zou je hem dus, via een HDMI-DVI verloop, op een HD-DVD of Blu-Ray speler kunnen aansluiten om zo HD materiaal op je CRT weer te geven.

DVI ondersteunt echter op zijn hoogst 8 bit signalen,  HDMI zou echter 8, 10 en 12 bit signalen kunnen verwerken.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-dvi-hdmi-hdcp-connections-11-2004.html
Nergens kan ik vinden tot hoeveel bits HD-DVD of Blu-Ray gaan gebruiken.

In hoeverre is het reëel dat de DVI-RGB converter van Moome de kleurweergaven van HD degradeert en is het op een CRT te zien?

Peppi

CiteerWe zijn er met moome bijna uit.
We zullen binnen nu en een paar weken de eerste samples krijgen, daarna gaan we ze voeren voor wederverkoop.
Powerbuys kunnen dan ook gestart worden.

Al wat bekend Frank over de Moome dvi box?

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Arno P

Mijn moome betaling is binnen en ik sta op de verzendlijst voor eind Juni  ;) :D

SpeedyAndré

Citaat van: Arno P op juni  1, 2006, 22:15:26
Mijn moome betaling is binnen en ik sta op de verzendlijst voor eind Juni  ;) :D

Oh, sinds wanneer betaalt Moome jou als je iets bij hem koopt  ??? :D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

jowi

Citaat van: Arno P op juni  1, 2006, 22:15:26
Hee? Hoe weet je dat, ik zie dat paypal hem heeft betaald maar verder heb ik geen nieuws van hem...

rwijnhov

Hij heeft mij ook gemaild dat hij hem volgende week naar me verstuurd.

Arno P

Citaat van: SpeedyAndré op juni  1, 2006, 22:22:21
Oh, sinds wanneer betaalt Moome jou als je iets bij hem koopt  ??? :D ;D

André  8)

Kan toch...mijn moomebetaling is binnen...heb toch niet gezegd bij wie.. ;D....het is dus mijn betaling waaruit men zou kunnen aannemen dat ik niet aan mijzelf heb betaald en concluderen dat ik mogelijk aan iemand anders hebt betaald...en dan komt het risicovolle stuk...gokken aan wie ik betaald zou kunnen hebben  ;D ;)

Arno P

Citaat van: jowi op juni  1, 2006, 22:23:58
Hee? Hoe weet je dat, ik zie dat paypal hem heeft betaald maar verder heb ik geen nieuws van hem...

2 mails  ;)

donaldk

Arno P

charlez

mss een domme vraag.
Op de site staat volgende info.
DVI IN.
PC: 640X480~1600X1200
VIDEO: 480P~1080P 60HZ

Of het signaal nu van een pc of iets anders komt maakt toch niet veel uit? het is toch te resolutie en refreshrate die belangrijk is.
Zoals het hier staat lijkt het dat je met je htpc geen 1920x1080p kan binnensturen.
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

Robbo

Citaat van: Peter van Kralingen op juni  1, 2006, 19:22:53
Even een vraag tussendoor:

Ik begrijp dat de DVI-RGB converter van Moome om kan gaan met HDCP. Daardoor zou je hem dus, via een HDMI-DVI verloop, op een HD-DVD of Blu-Ray speler kunnen aansluiten om zo HD materiaal op je CRT weer te geven.

DVI ondersteunt echter op zijn hoogst 8 bit signalen,  HDMI zou echter 8, 10 en 12 bit signalen kunnen verwerken.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-dvi-hdmi-hdcp-connections-11-2004.html
Nergens kan ik vinden tot hoeveel bits HD-DVD of Blu-Ray gaan gebruiken.

In hoeverre is het reëel dat de DVI-RGB converter van Moome de kleurweergaven van HD degradeert en is het op een CRT te zien?

Je verwart hier de DVI connector met de DVI specificaties.   

Feitelijk gaat het hier om HDMI, maar heeft Moome gebruik gemaakt van een DVI connector.  Dit vanwege de betere mechanische verbinding.   

Wordt wel vaker gedaan.   De HDMI connector is gewoon slecht. Zeker voor zwaardere kabels

Peter van Kralingen

Citaat van: Robbo op juni  2, 2006, 07:34:54
Je verwart hier de DVI connector met de DVI specificaties.   

Feitelijk gaat het hier om HDMI, maar heeft Moome gebruik gemaakt van een DVI connector.  Dit vanwege de betere mechanische verbinding.   

Wordt wel vaker gedaan.   De HDMI connector is gewoon slecht. Zeker voor zwaardere kabels

Mooi, je steld me weer gerust :D

jowi

Citaat van: rbauer op mei 31, 2006, 15:53:02
OK, vrijdagavond is de shootout tussen de Moome en de Barco-box van de fransoos.
Ik verwacht zelf eigenlijk geen verschil.
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit net op Curt's forum te lezen dat er met de Moome box nogal problemen zouden zijn met blacklevels... Kan haast niet wachten op jullie bevindingen!

jaco

Ze zijn nu aan het testen als het goed is..

Arno P

Citaat van: jaco op juni  2, 2006, 20:57:53
Ze zijn nu aan het testen als het goed is..

Morgenvroeg verslag...mag ik hopen  ;D ;)

Arno P

BarcoCRT

Korte verslagje van de test:
Moome heeft geen ringing op 1080p. De box van de fransman had dat minimaal, maar volgens mij ligt dat gewoon aan poort 3, die is nou eenmaal iets minder dan poort 5.
Gewoon de moome met een korte en zeer goede HD15-BNC kabel gebruiken en je bent klaar, of een insteekkaart indien die bestaat voor je projector.

Ik kon op mijn computer geen 1920*1080p uitsturen over de moome, maar wel via de andere box. Misschien dat wat tweakwerk nog wat had opgelevert.

Ook nog even de component ingang van de Moome geprobeert. 1080i@50Hz uit de Samsung HD-ontvanger resulteerde in een niet-synchroniserende Barco, hetzelfde resultaat als met de KeyDigital, raar maar waar.

Blacklevel leek in eerste instantie iets minder op de moome, maar nadat de brightness iets was gercorrigeerd leek het erg op elkaar. Dit is niet met een test-dvd getest, maar met de openingscene van Final fantasy (Detail in de rotsen).
Nu ik lees dat het mogelijk een issue is, zou het iets zijn om nader te testen met een test-DVD.

Verder is mijn indruk dat de box van de fransman geen blacklevel problemen kent. Ondertussen wat scenes van HD-1 bekeken, en daar zit vrij veel materiaal met donkere scenes (toneel, stage etc) bij, en die zien er zondermeer strak uit. Elk detail in het zwart is te zien,e ndat is echt genieten voor de CRT-ers!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Arno P

Nou...laat terug en toch nog even de moeite nemen voor een verslagje...respect !  ;)

Zou je ....om het helemaal te vergelijken niet in elk geval de gray-scales moeten calibreren voor elke kaart?

(Of was dit reeds gebeurd?)

SpeedyAndré

Dit verhaal geldt dus voor Barco, misschien heb je het 1080p probleem niet met de Sony ifb2005a kaart.
Het lijkt me interessant om de component ingang van de Moome kaart eens te vergelijken met een ifb12a, die ik in gebruik heb.
Ik heb alleen (nog) geen bron die 1080p over component kan uitsturen, mijn (oudere) Ati videokaarten met Ati component dongle kunnen max 1080i aan.
Ook zal mijn 1251 er niet veel van maken, 720p is nog wel te doen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Robbo

Citaat van: Arno P op juni  3, 2006, 00:21:41
Nou...laat terug en toch nog even de moeite nemen voor een verslagje...respect !  ;)

Zou je ....om het helemaal te vergelijken niet in elk geval de gray-scales moeten calibreren voor elke kaart?

(Of was dit reeds gebeurd?)

Precies.  Om dit echt te testen, moeten we dat nog een keer doen.

Mijn algemene indruk is dat de 2 oplossingen elkaar zeker niet veel ontlopen.   Wel handig dat de BG-DVI (franse oplossing) rechtstreeks op de Barco geklikt kan worden, terwijl de Moome met een adapter werkt.  Overigens komt de Moome met een 110v adapter, daarvoor moet je nog wel een 220v aanschaffen...... (10-15 euro)

Wel een voordeel van de Moome is dat deze naast HDMI ook component naar RGBHV converteert.   1080i over component vanaf de Samsung HD-ontvanger zag er prima uit.

Naast de Samsung en HTPC hebben we ook nog getest met een Meridian G91 DVD speler.  Die naast 720p en 1080i ook 1080p kan uitsturen.   De Moome box pakte dit signaal wel, maar de BG-DVI niet.  Terwijl de BG-DVI zonder problemen 1080p vanaf de HTPC wel liet zien.