Beeldscherm resolutie aanpassen bij output over DVI

Gestart door robbiedobbie, mei 28, 2006, 21:28:28

Vorige topic - Volgende topic

robbiedobbie

Ik heb een vraag.

sinds gisteren heb ik in mijn pc een nieuwe videokaart zitten: ATI Radeon 9250 met DVI uitgang.

Nu leek het mij leuk om op mijn beamer een paar HD filmpjes te bekijken. Dus ik het hele geval naar de woonkamer gesjouwt en aangesloten op mijn beamer:

blijkt dat de videokaart over DVI alleen 640x480 uitgeeft. Met geen mogelijkheid te veranderen in het beeldscherm instellingen menu.

Ik zie daar wel een mogelijkheid tussen monitor 1 en monitor 2, maar alleen van monitor 2 kan ik de resolutie aanpassen ('1' blijft steeds op 640x480), maar als ik op 'herkennen' klik blijf ik zien dat ik monitor '1 ' heb geselecteerd.

-hoe kan ik switchen naar monitor 2 en de juiste output krijgen: 1280x720?

wie o wie heeft er raad?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

eduard

Scherm op clone zetten en dan vervolgens de projector als primaire display instellen

robbiedobbie

moet ik daarvoor mijn monitor én m'n projector tegelijk aansluiten?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

eduard

Ja beide maar, je kan natuurlijk ook alleen je projector aansluiten. Dan moet je wel zorgen dat je een goed display device hebt uit gezocht zodat je de gewenste resolutie kan instellen.