newsgorepen vs torrents

Gestart door astrobart, mei 27, 2006, 10:42:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wa gebruik je, of gebruik je vaker

Newsgroepen
Torrents
meer newsgroep dan torrents
meer torrents dan newsgroepen
ongeveer evenveel
wtf, waar heb je het over

astrobart

Ik zelf deed eerst alleen torrents, daarna ging ik over op newsgroepen, en bleef daar mee bezig totdat ik gisteren weer eens een torrent ging proberen na een verse install van mijn pc.

Torrents is zich blijven doorontwikkelen en werkt heel goed en retesnel  ;D, dus ,,,,,,,,, vraag ik mij af wat doet de rest?


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Nieuws groepen zijn voor de Elite. Voor de mensen met geld ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Erik

#3
Citaat van: reza op mei 27, 2006, 10:59:15
Nieuws groepen zijn voor de Elite. Voor de mensen met geld ;D
Inderdaad ;D
Voordeel nieuwsgroepen is een constante snelheid, alles komt hier binnen met 20mb per sec en kan alles tot 30 a 40 dagen geleden ophalen. Dus als je dekt he die film wil ik ook zien even een zoekopdracht en voila bijna altijd prijs. Nooit gezeur met te weinig of geen "seeders". Kost wat maar dan heb je ook wat.

Ach een beetje luxe op z'n tijd kan geen kwaad.  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Toni71

#4
CitaatNieuws groepen zijn voor de Elite. Voor de mensen met geld  ;D

Of voor mensen die het niet gratis kunnen vinden.   ;D

Zelf ben ik in 97 begonnen met irc.Na jaren in een release group channel gezeten te hebben overgestapt naar torrents.
Met torrents heb ik geen wachtijden of 10 mensen voor me zoals op irc.
Ik zit nu op een paar sites waar je niet meer lid van kunt worden, en waar ook netjes elke nieuwe filmrelease op komt.
Een nadeel van deze sites is dat je geen hd materiaal zult vinden.Maar dat is voor mij geen nadeel.Met de dvdripjes ben ik al tevreden.
Ik deel daar netjes mijn bestanden en zo blijft het balletje rollen........


tony

Bart_M

Is newsgroepen ook niet legaal in tegenstelling tot Torrents?
MAW, je mag wel downloaden maar niet uploaden?

astrobart

#6
hmmm, nieuwsgroepen voor elite???, ik gebruik het ook gaat lekker snel, maar die bittorrents vliegen bij mij ook naar binnen hoor.
met 1200Kb/sec,  ;D (niet altijd helaas, dat is wel waar)

Erik

dan doe je het beter dan ene vriend van me, die is al blij met 80jb
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Bij mij lopen ze gemiddeld zo rond de 120KB/sec ;) een uurtje of 8a9 doe ik dan over een  film ;D

Citaat van: astrobart op mei 27, 2006, 16:35:27maar die bittorrents vliegen bij mij ook naar binnen hoor met 1200Kb/sec, 

Dat heb ik nog nooi gehaald :-\ ik ben nog nooit hoger gekomen dan 600kb/sec
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Audiotwin

Citaat van: reza op mei 27, 2006, 19:50:26
Bij mij lopen ze gemiddeld zo rond de 120KB/sec ;) een uurtje of 8a9 doe ik dan over een  film ;D
Dat heb ik nog nooi gehaald :-\ ik ben nog nooit hoger gekomen dan 600kb/sec

Ik kom makkelijk tot 1000 kB/sec,het maxium van mijn abo.Ligt er wel aan welke site en of het een nieuwe torrent is.

Ar
Tevredenheid!!!

TheSpeedSkater

Citaat van: Ar op mei 27, 2006, 22:39:34
Ik kom makkelijk tot 1000 kB/sec,het maxium van mijn abo.Ligt er wel aan welke site en of het een nieuwe torrent is.

Ar

Hier ook tot 1400kb/sec :) Gaat lekker hoor  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

astrobart

gelukkig, ik ben dus niet de enige :P

neptune

Ik gebruik ook meestal nieuwsgroepen, en zie hier op het forum ook de tendens om 'negatief' te doen over torrents, maar ik heb het ook nog eens geprobeerd met torrent en vind het toch wel handig om een extra manier te hebben om iets te vinden. Er zijn soms nu eenmaal films/series/etc. die niet (meer) op de nieuwsgroepen staan en wel via torrents binnen te halen zijn.
Dus discussie wat is beter vind ik niet zo interessant, ik gebruik het beste van beide ;D
zet hier iets neer

meelzs

zelf maak voornamelijk alleen gebruik van ftp.. daar staat bijna alle software er het "eerste" op.. daarnaast gebruik ik nieuwsgroepen om films te downloaden (svcd met nl ondertiteling). Torrents heb ik ook wel eens geprobeerd maar t was te veel moeite (te veel zoeken/ ging niet snel..) dus dat is niks voor mij :)
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

mradem

Gebruik alleen nieuwsgroepen. Kan alles vinden wat ik zoek en met mijn maximale downloadsnelheid dus waarom zou ik wat anders kiezen.

astrobart

Citaat van: meelzs op mei 28, 2006, 15:42:26
zelf maak voornamelijk alleen gebruik van ftp.. daar staat bijna alle software er het "eerste" op.. daarnaast gebruik ik nieuwsgroepen om films te downloaden (svcd met nl ondertiteling). Torrents heb ik ook wel eens geprobeerd maar t was te veel moeite (te veel zoeken/ ging niet snel..) dus dat is niks voor mij :)

hetzelfde heb ik ook ervaren, maar gek genoeg blijken die torrents momenteel helemaal niet zo slecht.
Ik zelf blijf toch bij nieuwsgroepen, lekker snel en ik vind dat er bij torrents te veel rotzooi staat. :D

geert_gr

Ik gebruik alleen nieuwsgroepen, binnen een half uur een dvd compleet binnen.. ben het met Meelsz eens over torrents.
Denon AVR-3805
Monitor Audio S10
Monitor Audio BR2
Monitor Audio LCR

B.J.

Torrents zijn makkelijker om in te zoeken en oudere meuk staat niet meer op de newsgroup. Naast elkander is dus ideaal.

geert_gr

Citaat van: Bas Janssen op mei 29, 2006, 11:11:13
Torrents zijn makkelijker om in te zoeken en oudere meuk staat niet meer op de newsgroup. Naast elkander is dus ideaal.
Nieuwsgroepen in combinatie met FTD werkt perfect, oude meuk is altijd aan te vragen dus daar ook geen torrents voor nodig ;)
Denon AVR-3805
Monitor Audio S10
Monitor Audio BR2
Monitor Audio LCR

meelzs

LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

astrobart

zo te zien is de nieuwsgroep het populairst tot nu toe

Erik

#21
het is trouwens nieuwsgroep of newsgroup maar niet newsgroep ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Grindtegel

en al zeker geen newsgorepen  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Harry HT

Hoi,

Ik download via BBS'en  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909