Videoverslag van persdag bij Audiac

Started by Jiri, May 18, 2006, 09:05:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

DA BoSS

#1
geinig, goed werk!

Een vraagje: zag ik nu goed dat die grote Wilson Audio speaers op Arcam apparatuur stonden te spelen ???

mvg,

Edit: Wowie!!! dit was mijn 1500ste post  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jiri

Quote from: DA BoSS on May 18, 2006, 09:30:37
geinig, goed werk!

Een vraagje: zag ik nu goed dat die grote Wilson Audio speaers op Arcam apparatuur stonden te spelen ???

mvg,

Edit: Wowie!!! dit was mijn 1500ste post  8)

Haha nee, niet goed gekeken..Er werd op de X2's gedraaid met Ayre.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

#3
Interessant Jiri! Net of je er bij bent geweest zo...  8)  Ik vond de editing en shots erg o.k.! En het einde is hilarisch! Ook mooi in de stijl van hifi.nl. I'm impressed.  O0

B.J.

Al die filmpjes gaan natuurlijk wel voor enorm veel data verkeer zorgen!

Jiri

Quote from: garmtz on May 18, 2006, 10:28:15
Interessant Jiri! Net of je er bij bent geweest zo...  8)  Ik vond de editing en shots erg o.k.! En het einde is hilarisch! Ook mooi in de stijl van hifi.nl. I'm impressed.  O0

Thx... ::)
Voor Rhapsody, leggen we de lat nog ietsie hoger... ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Raphie

heb de 720p versie bekeken, beeldkwaliteit heel erg mooi, de shots van de speakers (lees sprekers)  ook erg goed, maar ik denk dat het tijd wordt voor een steadyshot voor pans, want die zagen er een stuk minder uit (close-up van boven naar beneden aan de achterkant van de speakers beven tot en met) De overall editing was ook goed gedaan alleen soms iets te creatief in de overgang van scenes (zo van kijk eens wat ik kan met m'n spulletjes... ;D ) geluidskwaliteit was perfect, de mix tussen muziek en spraak ook. niks meer aan doen 8)

JBL PRX Power!

Jiri

#7
Quote from: Raphie on May 18, 2006, 11:10:01
heb de 720p versie bekeken, beeldkwaliteit heel erg mooi, de shots van de speakers (lees sprekers)  ook erg goed, maar ik denk dat het tijd wordt voor een steadyshot voor pans, want die zagen er een stuk minder uit (close-up van boven naar beneden aan de achterkant van de speakers beven tot en met) De overall editing was ook goed gedaan alleen soms iets te creatief in de overgang van scenes (zo van kijk eens wat ik kan met m'n spulletjes... ;D ) geluidskwaliteit was perfect, de mix tussen muziek en spraak ook. niks meer aan doen 8)



Die pans, die jij bedoeld zullen waarschijnlijk shots zijn geweest die ik in tempo verlaagd heb. Je zit in weze naar slow motion te kijken.
Omdat de bron een 25 Frames progressive formaat is krijg je bij pans (zeker in slomo) net als vaak in de bioscoop een trekkende beweging te zien (ik weet niet hoe ik het moet omschrijven) Dit is op te lossen door bijvoorbeeld op 50 frames progressive te filmen. Maar er bestaat nog geen "betaalbare" 1080p camera die dat kan :-[
Kortom een technisch probleem, waar ik in iedergeval niet echt een probleem van maak. ;D

Thx voor de input.
Groet,
Jiri

*JOEPIE* Mijn 1000 ste post is bereikt ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Arno P


R

Heel erg leuk en persoonlijk gedaan. O0

Alco

Die filmpjes doen 't op mijn PC niet... ???
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

B.J.


Alco

Nee, ook die niet...

Dan krijg ik dit bekende scherm/melding weer: "De pagina kan niet worden weergegeven" :(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

donaldk

Kan ze wel downloaden. Welke camera heb je gebruikt, de kleine HDV's en de nieuwe HDV/DVC-Pro Panasonics doen slechts 1080i/720P. Sony filtert nog steeds bij 1440.

donaldk

#15
VLC stopt met afspelen direct na 'my name is ... Hansen, co-founder of'. File size is 174.317 KB voor de 720P.

Uitzoomen na 'Sony', jerkiness kan ook liggen aan long-gop compressie in de camcorder. Was ook wat fuzzyness in zo'n rack shot en inderdaad nog wat andere opvallende fouten. De ene codec gaat ook iets beter om met pans dan de ander.

Welk profile heb je eigenlijk gebruikt, want VLC speelt het verbazendwekkend soepel af op een p4 2.8 c met 512 meg ram.

Joep

#16
Mooie film hoor Jiri, die "bloopers" op het eind zijn ook grappig. Het viel me op dat elke spreker onwijs zeker is van zichzelf/het product. Zijn ze natuurlijk ook op uitgekozen...

I just love Brad!  :-*  ;D


edit: typo

Jiri

Quote from: donaldk on May 19, 2006, 14:16:40
Kan ze wel downloaden. Welke camera heb je gebruikt, de kleine HDV's en de nieuwe HDV/DVC-Pro Panasonics doen slechts 1080i/720P. Sony filtert nog steeds bij 1440.

Canon XL-H1 op 25f modus
Enkele posts terug heb ik iets geschreven over de pans. Heel normaal bij 24 of 25 frames/sec footage. In de bioscoop gebeurt het ook vaak.
VLC toont erg veel compressiefouten en artefacts bij het afspelen van H.264 materiaal.
Mijn advies. Download Quicktime 7!! ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

VlisChris

Niet echt je dagelijkse pretpark camcorder ::)
Wat een bakbeest zeg. Zal de filmpjes binnenkort even downloaden voor ze van hifi.nl af zijn door het enorme dataverkeer dat ze generen ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Alco

Hoe kan 't nou dat ik geen enkele van die links kan openen ?
(ook niet als ik ze eerst opsla) :(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

R


Alco

QuoteFirewall? proxy?
Geen idee...zegt me nix...

Ik heb 'm uiteindelijk wel via m'n Winamp speler kunnen openen, maar heb dan alleen geluid... geen beeld!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jiri

Quote from: Alco on May 19, 2006, 16:40:19
Geen idee...zegt me nix...

Ik heb 'm uiteindelijk wel via m'n Winamp speler kunnen openen, maar heb dan alleen geluid... geen beeld!

Heb je wel Quicktime 7 danwel Windows media player geinstalleerd op je computer?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Alco

#23
QuoteHeb je wel Quicktime 7 danwel Windows media player geinstalleerd op je computer?

Windows Mediaplayer heb ik zowieso.
Quictime ook wel, maar of 't Quicktime 7 is weer ik niet.

Als ik 't in Windows mediaplayer wil openen krijg ik deze foutmelding: ???
Quote"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren."
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

donaldk

#24
Quote from: Jiri on May 19, 2006, 15:27:42
Canon XL-H1 op 25f modus
Enkele posts terug heb ik iets geschreven over de pans. Heel normaal bij 24 of 25 frames/sec footage. In de bioscoop gebeurt het ook vaak.

Inderdaad dat is een bekend probleem. Daarbij komen in geval van de HDV camera's het probleem van 1080i long gop mpeg 2 compressie, waardoor je nog meer problemenen krijgt bij pans, en zooms. En dan zijn er AVC codecs die minder presteren bij pans of zooms.

Quote
VLC toont erg veel compressiefouten en artefacts bij het afspelen van H.264 materiaal.
Mijn advies. Download Quicktime 7!! ;D

Groet,
Jiri

Quicktime is bloatware. En vooral intrusive het verdringt alle andere software, heel irritant. Stel je winamp in als standaard player voor mp3, dan nog begint IE het bestand te downloaden en opent quicktime, verschrikkelijk.

Daarnaast is de playback en codec inefficient, dus krijg je problemen met soepele playback op pc's lager dan 3,2/3,0 p4 (p4 2,8c). Weinig coding artifacts te zien in VLC. Alleen gaat de video niet verder dan de introductie van Hansen. Heeft iemand toevallig de coreavc voor mij, want op de projectpage staat hij niet meer, maar hij schijnt wel in een codec pack te zitten?