Videoverslag van persdag bij Audiac

Gestart door Jiri, mei 18, 2006, 09:05:56

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Citaat van: Alco op mei 19, 2006, 16:40:19
Geen idee...zegt me nix...

Ik heb 'm uiteindelijk wel via m'n Winamp speler kunnen openen, maar heb dan alleen geluid... geen beeld!

WMV heeft zelf alleen een codec voor MPEG 4 visual part 2, dus je moet een andere codec (direct-show) hebben, bijvoorbeeld de CoreAVC, waar ik heel goede verhalen over hoor.

Streaming door een standaard fileserver (zoals bij mp3) werkt bij complexe AVC compressie over het algemeen niet, dus je moet de file eerst downloaden.

Jiri

Citaat van: donaldk op mei 19, 2006, 17:52:59
Inderdaad dat is een bekend probleem. Daarbij komen in geval van de HDV camera's het probleem van 1080i long gop mpeg 2 compressie, waardoor je nog meer problemenen krijgt bij pans, en zooms. En dan zijn er AVC codecs die minder presteren bij pans of zooms.

Quicktime is bloatware. En vooral intrusive het verdringt alle andere software, heel irritant. Stel je winamp in als standaard player voor mp3, dan nog begint IE het bestand te downloaden en opent quicktime, verschrikkelijk.

Daarnaast is de playback en codec inefficient, dus krijg je problemen met soepele playback op pc's lager dan 3,2/3,0 p4 (p4 2,8c). Weinig coding artifacts te zien in VLC. Alleen gaat de video niet verder dan de introductie van Hansen. Heeft iemand toevallig de coreavc voor mij, want op de projectpage staat hij niet meer, maar hij schijnt wel in een codec pack te zitten?

Er is een extra optie in te bouwen in de XL-H1, dat ie ook 30frames doet. 5 frames meer, dat scheelt al een hele hoop.
De HDV codec is te omzeilen door HD-SDI uncompressed te gaan. Alleen de Wafian capurekaart en de benodigde rais harddisks zijn duurder dan de camera zelf.
Nog maar even wachten dus ;-)
Quicktime inefficient?? Op de mac geen last van. Speelt WAANZINNIG!! Pan problemen vallen hier dan ook niet echt op.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: Proprius op mei 19, 2006, 15:13:04
I just love Brad!  :-*  ;D

Me too! Alleen al om de manier dat hij 'Transparant' uitspreekt. ;D

Alco

Bij mij doet 't filmpje 't inmiddels ook! :)

Moest alleen nog ff Quicktime 7 installeren. (had nog 'n oude Quicktime player)

Het mooiste aan 't filmpje vond ik de geweldige beeldkwaliteit.
Inhoudelijk....niks gemist.  Alleen wat blah,blah,blah van merken die mij weinig boeien,
(Transparent, Wilson)

Maar goed, toch leuk zoiets, en iets wat van mij vaker gedaan mag worden bij HiFi-shows! :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

donaldk

Citaat van: Jiri op mei 19, 2006, 18:17:42
Er is een extra optie in te bouwen in de XL-H1, dat ie ook 30frames doet. 5 frames meer, dat scheelt al een hele hoop.
De HDV codec is te omzeilen door HD-SDI uncompressed te gaan. Alleen de Wafian capurekaart en de benodigde rais harddisks zijn duurder dan de camera zelf.
Nog maar even wachten dus ;-)
Quicktime inefficient?? Op de mac geen last van. Speelt WAANZINNIG!! Pan problemen vallen hier dan ook niet echt op.

Groet,
Jiri

Even wat gegoogled of ik een alternatief kon vinden voor de Cineform Wafian card.

http://www.dvinfo.net/conf/showpost.php?p=404922&postcount=61
http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=51063&page=5
"I have built a single CPU dual core Pentium 4 PC with a decklink HD card and a 1.5Tb raid array that can quite comfortably cope with uncompressed HD. It didn't cost me 10's of thousands of pounds, but about £2000 (roughly $2800). That's not much more than you would spend on any current HD editing PC. Sure for many projects I'll use HDV, cineform DVCPRO HD or some other compression scheme, but the cost overhead of uncompressed is so small that is seems daft not to make the most of the uncompressed output. Hard drives are getting bigger, cheaper and faster every day, so storage isn't really a problem."

995,- USD MSRP http://www.blackmagic-design.com/products/hd/ Al kom je waarschijnlijk uit bij de pci-x/e uitvoeringen voor de vereiste doorvoer, want voor de 4:4:4 hoef je niet te doen, want de Canon doet maximaal 4:2:2.

Maar je moet wel ergens de audio vandaan halen, want die is bij de Canon niet embedded, dus apart opnemen, of van de HDV back-up tape halen en syncen. Het blijft natuurlijk een 1/3 inch prosumer camera van 7500 euro;-).

Nog een tevreden gebruiker, uit de var: http://www.hd-tv.nl/artikel/339/.

Goed verkrijgbaar: http://www.machouse.nl/index_home.tpl?cart=11375167576&groep=850-50&cat=850.

Oh ja, de optie om van 'NTSC' uitvoering, met 60i, 30/24 sequential fields een 'all-mode' te maken kost in de VS officieel 500,- dollar, ik weet niet of je veel schiet voor het web en dus 30 frames interressant is, of print naar film waardoor 24 interessant is. Het is geen dure optie, maar elke 500+ euro die je in je zak houdt scheelt, moet je toch weer 20 foto's via die syndicator voor verkopen;-).

Is wat Canon 'F' noemt eigenlijk 24/25/30P of PSF, want de meeste (alle) HDV camera imagers zijn 'interlaced'.