Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Gestart door advr, mei 7, 2006, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Schaap op mei 28, 2006, 20:11:09

Mijn ervaringen met de IC-300 zijn net zo als jij beschrijft, maar dat wist je al. ;) Maar die luistermoeheid had ik ook, het was net als ik 'ingespannen' moest luisteren.

Op de digitale DI-20 MKII had ik Eichmann silver bullets opgezet en het gaf een geweldige detaillering. Toch na langer luisteren de LAT-pluggen er weer opgezet. Het gaf hetzelfde gevoel en beleving als de IC-300. Dus misschien een tip voor Ad. ;D

Henk

Hoi Henk,

Wie weet in de toekomst. Ik heb echter nog geen IC300 gekocht omdat ik verder wil zoeken naar een ultieme interlink. Die zoektocht gaat door.

Op dit moment heb ik de LAT AC-2 afgemonteerd door aan de ene kant Bals stekkers en aan de andere kant de Furutech F11 (G) IE320. Als ik zo de opmerkingen lees had ik beter voor een standaard Wattgate moeten gaan :o Ik ga dat nog wel eens uitproberen als alle powercords genoeg inbrand uren hebben!

Zoals ik ook al aangegeven heb ik met de 300 juist helemaal geen luistermoeheid. Meer slaap tekort ;D ;D  Het maakt verder niet uit. Iedereen zoekt zijn eigen match!! en zoals Sultankat aangeeft: "het mooiste wat er is: blijven prutsen" Al ben ik dat niet meer van plan eigenlijk ::) ::)

Gr.
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Wowly

Hahaha,

Ik moet wel lachen ja, Ad wil alleen maar genieten, en zeker niet prutsen volgens mij!!!

Ik moet toch maar eens komen luisteren ben ik bang, al dat geklooi met die latjes (weet je nog, de formido?)
Word er helemaal onrustig van  ;D

Wowly

advr

Citaat van: Wowly op mei 29, 2006, 10:29:09
Hahaha,

Ik moet wel lachen ja, Ad wil alleen maar genieten, en zeker niet prutsen volgens mij!!!

Ik moet toch maar eens komen luisteren ben ik bang, al dat geklooi met die latjes (weet je nog, de formido?)
Word er helemaal onrustig van  ;D

Wowly

Je bent van harte welkom!!

Het verschil is dat ik niet "pruts" maar weet waar ik mee bezig ben ;D ;D ;D

Ad.

Schaap

Citeerwellicht ga ik de interlink nog ombouwen van xlr naar RCA met Eichmann bullets, maar dan de standaard. Ik ben erg huiverig geworden met zilver en rhodium omdat het vaak teveel detail geeft. Opmerkelijk: ik had even een Furutech gold IEC op de AC-2 ipv een standaard Wattgate. Viel me zwaar tegen: geluid werd minder puntig, eigenlijk trager/wat saai. Bevestigt wat jij eerder zei. Alleen nooit gedacht dat dat verschil er ook zou zijn tov de standaard Wattgate.
Wat een forumlid elders als handtekening heeft kan ik alleen maar beamen:
"het mooiste wat er is: blijven prutsen" 

Hoi Rogier,

Die Furutech Gold beviel mij inderdaad ook niet zo, het werd op een bepaalde manier 'sloom' . Tijd geleden kon ik een set Wattgate's 330i Gold overnemen en die bevallen mij wel goed.
Hier in de buurt wonen een paar 'Superprutsers' ;D die alles wat mogelijk is modificeren en uitproberen. Die hadden op alle duurste Cardas kabels Rhodium stekkers e.d. gezet en dat gaf ook zeer veel detail , maar niet prettig om lang naar te luisteren. Kortom: meer dan de helft van de Rhodium hebben ze weer vervangen.

Ik denk ook (voorlopig(?) ;D) dat er een optimum is tussen luistergenot en de mate van detaillering. Hoewel dat bij een ieder wel ergens anders kan liggen.

Henk

'Prutst met mate door'

FrankB

Zuiver koper geeft op stekkers het mooiste resultaat over het algemeen! Ik heb ook spijt van mijn Furutech gold's, maar tzt gaan mijn powercords er toch uit dus ik ga er niet aan rommelen.

advr

Citaat van: FrenkB op mei 29, 2006, 17:36:27
Zuiver koper geeft op stekkers het mooiste resultaat over het algemeen! Ik heb ook spijt van mijn Furutech gold's, maar tzt gaan mijn powercords er toch uit dus ik ga er niet aan rommelen.

furutech's IE320 zijn die er in koper dan?

FrankB

Citaat van: advr op mei 29, 2006, 18:27:33
furutech's IE320 zijn die er in koper dan?

Alleen de euroconnectoren zijn in koper verkrijgbaar, de schuko's (apparaatkant toch?) niet. Vreemd maar waar.

advr

de Wattgate IE320 is aan de apparaat kant

Deleted member

sultankat

Citaat van: Antoine op mei 29, 2006, 19:36:17
Ik druk op details maar er komt niets???  ;)

Klop! het is gewoon een foto van een site, geen link.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Deleted member

Citaat van: advr op mei 29, 2006, 20:51:22

hij doet het gewoon hoor, probeer het nog eens ;D ;D

Nou zeg idd. dan zal ik wel mis hebben geklikt net!  ;D

advr

Deleted member

Maar sorry voor deze off topic gang!

Ik moet zeggen dat het aan de ene kant teleurstellend is om te lezen maar andere kant ook wel weer leuk (ik kan weer verder prutsen  :D) maar toevallig heb ik vorige week ook een paar gouden Furutech's (FI-11 IEC+Schuko) gekocht maar na hetgeen ik hier heb gelezen kan ik weer opnieuw beginnen!  ;)

Nog een vraagje, de LAT Kabel kan dus ook per meter worden besteld? Op de site van Studio Alkmaar staan ze alleen kant en klaar in bepaalde lengten als ik me niet vergis.

sultankat

Deleted member

Citaat van: sultankat op mei 29, 2006, 21:51:39
Alternatief voor Alkmaar is
www.audusa.com

maar Lat aan de meter?! Nooit van gehoord.

Dankje Sultankat!

Die conclusie haalde ik uit het feit dat Ad zijn powercords zelf heeft gemaakt. Was dit een verkeerde conclusie en zijn de powercords van LAT zoals ze op de site van Studio Alkmaar staan zonder stekkers wellicht?

advr

De LAT is wel degelijk per meter te kopen. ;D ;D

Als je Studio Alkmaar, Ben Hoedjes, belt dan levert hij het per meter.

Ik heb overigens ng 1,5 m liggen van de LAT AC2 MK2, mocht je interesse hebben. 8)

;D ;D ;D

sultankat

Ik weet niet anders of de AC powercords worden altijd geleverd incl stekkers: standaard met een ABS Sursum netstekker en een Wattgate IEC. Upgraden kan natuurlijk altijd en zit in Engeland zelfs als officiƫle optie. Maar ook Alkmaar kan dat natuurlijk voor je regelen. Ik ben inmiddels na experimenteren weer terug bij de standaard Wattgate IEC. Mechanisch niet de mooiste maar qua klank in alle eenvoud met de Lat voor mij het beste.

sultankat

Citaat van: advr op mei 29, 2006, 22:02:50

De LAT is wel degelijk per meter te kopen. ;D ;D

Als je Studio Alkmaar, Ben Hoedjes, belt dan levert hij het per meter.

Ik heb overigens ng 1,5 m liggen van de LAT AC2 MK2, mocht je interesse hebben. 8)

;D ;D ;D

Excuus! Dat wist ik echt niet! Weer wat geleerd.

Deleted member

Citaat van: advr op mei 29, 2006, 22:02:50

;D ;D ;D

1,5m. is precies wat is zoek!  :) Ik ben net begonnen met het testen van powercables en heb tot nu tot de Lapp C110 Olflex Classic de Volex (=Belden) 17604 geprobeerd zonder voor mij hoorbaar resultaat eigenlijk dus ik probeer het graag nog een keer met deze! Ik stuur je een PB!

Ik zal eerst proberen met de Furutech omdat ik die ik nu al heb en later upgraden/proberen met de Wattgate. Een aantal Bals stekkers (dezelfde die jij gebruikt geloof ik) heb ik nog liggen.

Groet,

Antoine.