Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Gestart door advr, mei 7, 2006, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi Ad,

Bals is een behoorlijk bekend merk vwb netstekers en zijn goedkoper dan de Furutech modellen.

Hier is een linkje naar een topic van Rogier van Crusade Audio over deze Bals stekker.

mvrg

Patrick

advr

Citaat van: Schaap op mei 10, 2006, 09:25:44

Voor mij zou een combinatie van de IC-200(helderheid, stereobeeld)  en IC-300(detaillering) een prachtige kabel zijn. de IC-250? ;D
De Ic-300 klonk hier vergelijkbaar maar wel beter dan een écht dure Transparent.....  kabel.

Heb hier al aardig wat merken powerchords gehad, maar bijna alles zit aan de LAT-relaties ;)

Henk

Hoi Henk,

Mijn zoektocht is nog niet helemaal teneinde. De IC300 is wel een mooie interlink waar je mee kan leven, maar je hebt ook gelijk dat een combi nog mooier zal zijn. Daar ga ik in ieder geval naar zoeken.

Daar neem ik rustig de tijd voor. De powercords gaan er wel komen. Die kan ik iedereen ook wel aanraden mits ze met je apparatuur matchen natuurlijk ;D UItstekende prijs/kwal verhouding ;D

Ik wil juist van het analytisch luisteren af... Een concert is ook niet zo analytisch dat je precies hoort waar de instrumenten staan. Visueel zie je het wel dus ga je daar naar "luisteren". Met je ogen dicht is het gewoon een "zooitje" mits een lekker groot orkest. 8)

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: patrick_vdb op mei 10, 2006, 10:22:04
Hi Ad,

Bals is een behoorlijk bekend merk vwb netstekers en zijn goedkoper dan de Furutech modellen.

Hier is een linkje naar een topic van Rogier van Crusade Audio over deze Bals stekker.

mvrg

Patrick

Hoi Patrick,

Thanks voor de link. Die blauwe stekkers ken ik wel, nooit geweten dat het Bals stekkers waren. :o

Hoe gaat ie verder? HT zolder al af?

groet,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

patrick_vdb

Hoi Ad,

Idd bekende stekkers, oa Siltech gebruikt ze op hun netsnoeren.

Zolder wel, HT nog niet ;D ;)

mvrg

Patrick

advr

gisteravond heerlijk relaxed geluisterd ;D

niets gewisseld, niets uitegprobeerd alleen maar cd's en platen gedraaid 8)

Op de Graaf zat nog steeds de AC-2 MK1 en op de Unico de Ac2-MK2.
De LP12 is via de IC-300 Signature aangesloten op de Graaf.

Omdat Garmt er zelfs kippevel van kreeg heb ik Katie Melua ook maar eens opgezet. Ze stond ineens piece by piece midden in de kamer.  :o  Dit had ik zo nog nooit gehoord. Niks geen wollig laag maar ontzettend strak.Hoe hoger het volume, het maakte niets uit. In het verleden ging het nog wel eens rondzingen. Nu helemaal geen last van. Haar stem was heel nauwkeurig te horen en loep zuiver. Kippevel.  Meer cd's volgde en met alle cd's had ik hetzelfde. Strakker laag, plaatsing, diepte en een enorme rust in het beeld. Ook is er meer en meer snelheid in het geluidsbeeld.  ;D

Dan overgestapt naar de LP12. Ook hier een enorme rust en een geluidsbeeld wat buiten de boxen treedt. De IC300 is een muzikalere interlink dan de IC200 die meer op de details is. Echter schijn bedriegt. De IC300 laat meer horen maar ,daar moet je even voor gaan zitten. Na langer luisteren ga ik dit erg waarderen. Het wordt geen saai afgetopt beeld diep, ruimtelijk en meegaand. Ik heb vilolen nog niet zo lekker de kamer in horen komen. Zo gemakkelijk....
Als ik de Mainsstream op de Linto (phonotrap) verwissel met de AC2 MK2 dan wordt alles uit elkaar getrokken en is het middenstuk duidelijker te volgen.

Voor mij is het duidelijk. Er gaan minimaal 3 LAT International AC2 MK2 komen en 1 maal MK1. Hoe en wanneer hangt nog even van de pegels af maar het gaat gebeuren.   8)

Wat een stelletje powercords al niet kan veroorzaken :o

De interlink is zeker zijn geld dubbel en dwars waard echter wil ik voor de LP12 misschien een paar stappen hogerop. Uit de LP12 moet gewoon weg nog meer te halen zijn.
De Unico cd speler klinkt nu overigens ook super goed, haast analoog zou ik zeggen :o Maar wordt nog steeds verslagen door de LP12.... ::) ::)

Van hart aanbevolen. Met dank aan Ben Hoedjes voor het lenen! :D

Ad.

B.J.

Schaap

CiteerVoor mij is het duidelijk. Er gaan minimaal 3 LAT International AC2 MK2 komen en 1 maal MK1. Hoe en wanneer hangt nog even van de pegels af maar het gaat gebeuren.   

Wat een stelletje powercords al niet kan veroorzaken

Ja, het blijft mij ook vaak weer verbazen.
Hoevaak ik niet gedacht heb""nou klinkt het geweldig, ik denk niet dat het nog beter kan"' en dan probeer je toch maar weer iets. Hoor je de eerste tonen van een CD die je al tig keer beluisterd hebt en jahoor de WOW-factor speelt weer op, smile van oor tot oor...
Alle Cd's opnieuw beluisteren. Je hoort toch weer dingen die nooit eerder zijn opgevallen of de vocalist lijkt vlak voor je neus te staan etc. En je denkt "nou klinkt het geweldig, ik denk niet dat het nog beter kan" en dan lees iets in een forum en dan probeer je toch maar weer iets...................................... ;D

Ik heb ook een LAT-gitaarkabel besteld. Ik hoop niet dat daar ook 100 uur inspeeltijd voor staat!!! :D

Henk

advr

advr

Na mijn goede ervaringen moest het er dan toch van komen.  :o De powerstrip voorgoed de deur uit en 4 stuks LAT International AC2 powercords moesten er komen in 1 x MK1 en 3 x  MK2. ::)

Afgelopen weekend samen met Fineermannetje naar Alkmaar  :P gereden naar Ben Hoedjes van Studio Alkmaar en heb ik de nodige meters AC2 en een bosje stekkers (4 x Bals en 3 x Furutech F11-G) gehaald en de Powerstrip ingeruild. (niemand op he forum wilde hem hebben ???).

Het zelf in elkaar zetten is een leuke bezigheid en het is ook nog eens voordeliger ook. Het geeft je ook inzicht hoe de kabel is opgebouwd. Al doet mij dat weinig. Als het werkt dan werkt het.

De LAT's hebben een rare opbouw. De aarde draad is niet in Teflon afgeschermd maar ligt "bloot". Om de aders heen ligt de shielding en dus tegen de blote aarde draad. Deze maakt over de hele lengte contact met de shielding en niet op 1 plek zoals vaker gezien wordt. Waarom dit zo is weet ik niet maar zoals gezegd, de powercords werken op deze manier erg goed. ;D ;D

Na een avondje knutselen waren de powercords klaar en gereed voor gebruik. Zoals verwacht klinkt het op dit moment helemaal niet lekker. Een wollig laag, geen rust, weinig diepte en plaatsing. Gelukkig week ik wat het over een uurtje of honderd gaat worden. ;D ;D

De MK1 komt op de Graaf en de andere MK2 op de Unico cd speler, de Linn Linto phonotrap en de 3e op de Ling Lingo voeding. De Mk1 heeft een iets rustiger karakter en geeft een heerlijk muzikaal karakter door aan de Graaf. De MK2 is iets feller, levendiger en doet het beter op de rest. Het is dan een prachtig geheel waar uren en uren naar kan luisteren ;D ;D

Bij deze ook dank aan Ben voor het lenen van de powercords en de gastvrijheid in de kaasstad. Je hebt in alle hoeken van je ruimtes juweeltjes aan versterkers, draaitafels, cd speler en luidsprekers staan. Zo veel moois allemaal bij elkaar. Het geeft te kennen van een goede smaak voor muziek maken. Jammer dat het zo ver weg is ??? ???

Bijgaand een paar fotootjes van de powercords en de in stelling in de Groneberg stekkerblokje. Ziet er mooi uit al dat groen ;D ;D

advr

advr

DA BoSS

Ik zie: mooie foto's, mooie kabels & mooie apparatuur, gefeliciteerd hoor!
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

graafke

advr

Het gaat nog lekkerder klinken dan het eruit ziet!! :o :o

(keuze voor de auto is gemaakt, het zal je tevreden stemmen :D, het blijft in jouw familie O0)

graafke

Citaat van: advr op mei 25, 2006, 22:16:55

Het gaat nog lekkerder klinken dan het eruit ziet!! :o :o

(keuze voor de auto is gemaakt, het zal je tevreden stemmen :D, het blijft in jouw familie O0)

Binnenkort maar een luisteren hoe het klinkt :D super dat het bij ons onderbracht wordt! :D

advr

advr

sultankat

Dag Lat-liefhebbers, qua audio dan  ;) allemaal!

Ik zie nu pas dit topic. Leuk om zoveel dezelfde ervaringen te lezen. Ben helemaal gewonnen voor hun powercords en heb nu ook net een IC-200 MK2 interlink gekocht. Ga ik uitgebreid vergelijken met de Van den Hul the Second, die nu nog tussen voor- en eindtrap zit. De IC-200 is voor mijn set geschikter (minder kil, net zo'n verschil tussen de MK1 en MK2 powercords) dan de IC-300 zo bleek bij een kennis die beide types bezit. De 300 is wel iets gedetailleerder maar geeft bij mij luistermoeheid.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Citaat van: sultankat op mei 28, 2006, 17:41:27
Dag Lat-liefhebbers, qua audio dan  ;) allemaal!

Ik zie nu pas dit topic. Leuk om zoveel dezelfde ervaringen te lezen. Ben helemaal gewonnen voor hun powercords en heb nu ook net een IC-200 MK2 interlink gekocht. Ga ik uitgebreid vergelijken met de Van den Hul the Second, die nu nog tussen voor- en eindtrap zit. De IC-200 is voor mijn set geschikter (minder kil, net zo'n verschil tussen de MK1 en MK2 powercords) dan de IC-300 zo bleek bij een kennis die beide types bezit. De 300 is wel iets gedetailleerder maar geeft bij mij luistermoeheid.

Ha, mede LATter!

Volgens mij is de IC300 juist minder kil :o Althans zo heb ik het ervaren. Van luistermoeiheid bij mij geen sprake. Ik vond de IC300 in ieder geval de meest muzikale en gedetailleerde van de 2. De IC200 gaf mij juist de kilheid in mijn systeem.
Zo zie je maar dat set-ups en smaken verschillen ;D ;D

Groet,
Ad.

Schaap

Ha Sultankat, ik dacht al waar blijf je. ;D

Mijn ervaringen met de IC-300 zijn net zo als jij beschrijft, maar dat wist je al. ;) Maar die luistermoeheid had ik ook, het was net als ik 'ingespannen' moest luisteren.

Op de digitale DI-20 MKII had ik Eichmann silver bullets opgezet en het gaf een geweldige detaillering. Toch na langer luisteren de LAT-pluggen er weer opgezet. Het gaf hetzelfde gevoel en beleving als de IC-300. Dus misschien een tip voor Ad. ;D

Henk

sultankat

Ik word, ook door anderen, steeds weer bevestigd in een vast patroon: aan detail zit een grens als je tenminste luistermoeheid wilt voorkomen en ook een vloeiend aangenaam geluidsbeeld wilt. Misschien ben ik daarom wel zo'n Quad-adept.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Prachtig, ik vond de 300 juist verslavend, ben dan ook een buizen fan en geen Quad fan. ;D
Met de 200 ging ik juist technisch luisteren. :o :o

Mijn setup is reuze gedetailleerd maar ook zeer muzikaal en absoluut niet technisch van aard.
Als je maar plezier van je interlink hebt daar draait alles tenslotte om 8)

Ad.

sultankat

sultankat

Citaat van: Schaap op mei 28, 2006, 20:11:09
Ha Sultankat, ik dacht al waar blijf je. ;D

Mijn ervaringen met de IC-300 zijn net zo als jij beschrijft, maar dat wist je al. ;) Maar die luistermoeheid had ik ook, het was net als ik 'ingespannen' moest luisteren.

Op de digitale DI-20 MKII had ik Eichmann silver bullets opgezet en het gaf een geweldige detaillering. Toch na langer luisteren de LAT-pluggen er weer opgezet. Het gaf hetzelfde gevoel en beleving als de IC-300. Dus misschien een tip voor Ad. ;D

Henk

Ha die Henk,

wellicht ga ik de interlink nog ombouwen van xlr naar RCA met Eichmann bullets, maar dan de standaard. Ik ben erg huiverig geworden met zilver en rhodium omdat het vaak teveel detail geeft. Opmerkelijk: ik had even een Furutech gold IEC op de AC-2 ipv een standaard Wattgate. Viel me zwaar tegen: geluid werd minder puntig, eigenlijk trager/wat saai. Bevestigt wat jij eerder zei. Alleen nooit gedacht dat dat verschil er ook zou zijn tov de standaard Wattgate.
Wat een forumlid elders als handtekening heeft kan ik alleen maar beamen:
"het mooiste wat er is: blijven prutsen"  ;D