Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Gestart door advr, mei 7, 2006, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: countamati op september  3, 2007, 21:44:43
Hoi silentpack

Als je toch bij Studio Alkmaar bent in "Oterleek'' ;D, zou je tevens even de STA Challenger kunnen uitproberen. Deze gaat toch wel weer even een stukje verder als de LAT International MK-I of II.

Deze powercord kost volgens mij rond de € 300,- dus ik weet niet of dit binnen je budget valt.

Succes,

Countamati

;D

da's lang geleden, ik moet je nog steeds terug mailen. ga ik deze week doen :o :o :o ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Starred

Even aan topic opgraven doen  ;D

Ik heb een Arcam SoloMovie 5.1, dat is een 5.1 receiver en dvd speler in een. Wat zou de beste keuze voor een powercord zijn: De MK1 of de MK2?

sultankat

Dat is zo niet te zeggen: de MK1 klinkt van zichzelf iets warmer, de MK2 ietwat analytischer. Uitproberen dus.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Citaat van: sultankat op september 27, 2008, 08:58:44
Dat is zo niet te zeggen: de MK1 klinkt van zichzelf iets warmer, de MK2 ietwat analytischer. Uitproberen dus.
klopt ;D

jeetje dit is lang geleden :o 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Xander32

Idem  :D.

Citaat van: Starred op september 27, 2008, 08:46:46
Even aan topic opgraven doen  ;D

Ik heb een Arcam SoloMovie 5.1, dat is een 5.1 receiver en dvd speler in een. Wat zou de beste keuze voor een powercord zijn: De MK1 of de MK2?

Twee stuks pc AC-2 MK II overgenomen van een mede-forumlid.

Eigenlijk een gokje(maar voor het geld durfde ik het wel aan): dat een pc een positeve verandering kan brengen heb ik reeds ervaren maar bovenstaande LAT pc`s heb ik nog niet zelf kunnen uitproberen in m`n set. De komende week zal ik het dan aan den lijve gaan ervaren, ben benieuwd 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Veel plezier ermee.

Ben benieuwd. 8)

Ik vond ze een beetje TE donker. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

sultankat

Citaat van: tiptop op januari 23, 2011, 13:10:19
Veel plezier ermee.

Ben benieuwd. 8)

??? Bedoel je dan wellicht de MK1? De MK2 is juist sprankelend en compleet tegengesteld aan wat ik als donker zou willen typeren.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Ik ben net zo benieuwd en hoop niet dat deze erg kleuren, zeker niet donker daar ik juist weer iets meer pep wil toevoegen.

Sander.

Citaat van: tiptop op januari 23, 2011, 13:10:19
Veel plezier ermee.

Ben benieuwd. 8)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Citaat van: sultankat op januari 23, 2011, 14:03:50
??? Bedoel je dan wellicht de MK1? De MK2 is juist sprankelend en compleet tegengesteld aan wat ik als donker zou willen typeren.

De Mk 2.

Het is maar wat je referentiekader is, he. ;)
Ik had daarnaast NordOst, Siltech en Xindak. De LAT deed het op mijn vv beter dan een Siltech (die het op de rest veel beter deed), maar NO was veel beter op de vv. De LAT's maar weer weg gedaan dus. Ik ging notabene voor een NO-kabel naar Studio Alkmaar, omdat die in de aanbieding was. Daar werd ik omgepraat om de LAT te nemen. Die zou beter zijn dan NO. Not really dus. :-X

Maar ja, hij importeert LAT volgens mij.
Is het wel zo dat de NO 2 x zo duur is als de LAT, maar in de aanbieding bijna even duur. Toen kon ik de LAT ook met korting kopen, heb ik dat maar gedaan. Later alsnog dus een paar extra NO gekocht en dat beviel beter.

Maar je weet nooit hoe het in je eigen set en smaak uit pakt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Ik ga gewoon uitproberen: is het niet naar mijn smaak dan gaan deze weer in de verkoop.

Sander.

Citaat van: tiptop op januari 23, 2011, 22:17:34
De Mk 2.

Het is maar wat je referentiekader is, he. ;)
Ik had daarnaast NordOst, Siltech en Xindak. De LAT deed het op mijn vv beter dan een Siltech (die het op de rest veel beter deed), maar NO was veel beter op de vv. De LAT's maar weer weg gedaan dus. Ik ging notabene voor een NO-kabel naar Studio Alkmaar, omdat die in de aanbieding was. Daar werd ik omgepraat om de LAT te nemen. Die zou beter zijn dan NO. Not really dus. :-X

Maar ja, hij importeert LAT volgens mij.
Is het wel zo dat de NO 2 x zo duur is als de LAT, maar in de aanbieding bijna even duur. Toen kon ik de LAT ook met korting kopen, heb ik dat maar gedaan. Later alsnog dus een paar extra NO gekocht en dat beviel beter.

Maar je weet nooit hoe het in je eigen set en smaak uit pakt. :)

tiptop

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2011, 19:56:29
Ik ga gewoon uitproberen: is het niet naar mijn smaak dan gaan deze weer in de verkoop.

Sander.

Handig :) Zo heb je sowieso ervaring opgedaan. :)

J-B

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2011, 21:44:23
Idem  :D.

Twee stuks pc AC-2 MK II overgenomen van een mede-forumlid.

Eigenlijk een gokje(maar voor het geld durfde ik het wel aan): dat een pc een positeve verandering kan brengen heb ik reeds ervaren maar bovenstaande LAT pc`s heb ik nog niet zelf kunnen uitproberen in m`n set. De komende week zal ik het dan aan den lijve gaan ervaren, ben benieuwd 8).

Sander.

Idem hier.
Ik heb er ook eentje overgenomen. Ook een gok, maar wou het wel eens proberen gezien de erg lovende reacties die je erover leest.
Verkopen kan altijd nog moest ik de vandenhul die ik al liggen had toch leuker vinden...

Ik heb hem trouwens nog maar heel even aangesloten en ik zou toch echt niet zeggen dat het een te donkere kabel is hoor.

sultankat

Citaat van: J-B op januari 28, 2011, 09:15:27
Idem hier.
Ik heb er ook eentje overgenomen. Ook een gok, maar wou het wel eens proberen gezien de erg lovende reacties die je erover leest.
Verkopen kan altijd nog moest ik de vandenhul die ik al liggen had toch leuker vindt...

Ik heb hem trouwens nog maar heel even aangesloten en ik zou toch echt niet zeggen dat het een te donkere kabel is hoor.

Mijn ervaring is dat de Van den Hul beslist warmer is, vooral geschikt voor wat digitaal klinkende cd-spelers

J-B

Citaat van: sultankat op januari 28, 2011, 09:19:13
Mijn ervaring is dat de Van den Hul beslist warmer is, vooral geschikt voor wat digitaal klinkende cd-spelers

Dat de VdH wat warmer is was mijn eerste indruk ook. Het is sowieso even wennen

J-B

Dit wordt nog moeilijk.
De AC-2 mkII klinkt duidelijk analytischer dan de VdH. Het wordt allemaal meer uit mekaar getrokken. Het laag is gedetailleerder en het klinkt allemaal wat frisser, maar de sound is wat meer forward nu. Met de VdH klinkt het allemaal wat meer laidback, wat ik vaak toch aangenaam vind...
Ik wil niet meteen zeggen dat de soundstage kleiner is, maar je hoort de muziek toch duidelijk links en rechts uit de speakers zelf komen terwijl de speakers meer verdwijnen bij de VdH.

Na een goed uurtje met mekaar te vergelijken gaat mijn voorkeur toch nog uit naar de VdH. Misschien komt het omdat ik moet wennen aan de nieuwe klank.
Wordt vervolgd :)

sultankat

Citaat van: J-B op januari 28, 2011, 18:23:24
Dit wordt nog moeilijk.
De AC-2 mkII klinkt duidelijk analytischer dan de VdH. Het wordt allemaal meer uit mekaar getrokken. Het laag is gedetailleerder en het klinkt allemaal wat frisser, maar de sound is wat meer forward nu. Met de VdH klinkt het allemaal wat meer laidback, wat ik vaak toch aangenaam vind...
Ik wil niet meteen zeggen dat de soundstage kleiner is, maar je hoort de muziek toch duidelijk links en rechts uit de speakers zelf komen terwijl de speakers meer verdwijnen bij de VdH.

Na een goed uurtje met mekaar te vergelijken gaat mijn voorkeur toch nog uit naar de VdH. Misschien komt het omdat ik moet wennen aan de nieuwe klank.

Lat adviseert min 100 uur inspelen, ookbij verandering van set......
Bij mijn Quad 99 cdp2/909 set is de Lat een perfecte aanvulling, wellicht omdat de Quad al wat warm is qua klankkleur

Xander32

Bij mij is het een wat andere situatie: zowel de CD-1 als de A5 zitten aan de warme kant van neutraal. En ik speel nu met de standaard pc`s.

Sander.
Citaat van: J-B op januari 28, 2011, 18:23:24
Dit wordt nog moeilijk.

J-B

Citaat van: sultankat op januari 28, 2011, 18:40:50
Lat adviseert min 100 uur inspelen, ookbij verandering van set......

Ik ben te sceptisch hierover. Ik geloof niet in het inspelen van kabels.
Meestal zijn het de gebruikers zelf die wennen aan de klank van een kabel, waardoor het voor hun aanvoelt alsof de kabel anders en beter is gaan klinken.
Maargoed dat is natuurlijk enkel mijn mening :)

Citaat van: Xander32 op januari 28, 2011, 19:50:42
Bij mij is het een wat andere situatie: zowel de CD-1 als de A5 zitten aan de warme kant van neutraal. En ik speel nu met de standaard pc`s.

Sander.

Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik verwacht wel dat je het een duidelijke upgrade zal vinden!

sultankat

Citaat van: J-B op januari 29, 2011, 01:33:01
Ik ben te sceptisch hierover. Ik geloof niet in het inspelen van kabels.
Meestal zijn het de gebruikers zelf die wennen aan de klank van een kabel, waardoor het voor hun aanvoelt alsof de kabel anders en beter is gaan klinken.
Maargoed dat is natuurlijk enkel mijn mening :)

Eens, het is eerder gewenning.

J-B

Om hier nog even op terug te komen:

Ik heb ondertussen -na enkele weken vergelijken- besloten dat de Van den hul mainstream in mijn stereoset blijft. Niet de LAT dus.
De warmere klank van de VdH vind ik gewoon aangenamer.

Nu ga ik de LAT eens proberen in mijn HT set.

Xander32

Bij mij liggen ze nog ongebruikt in de kast, ben nog niet aan testen toe gekomen en dat gaat de komende 2 weken ook nog niet lukken  :-\.

Sander.

Xander32

Onderstaande situatie is nog steeds ongewijzigd  :sadlike:.

Ik ga over niet al te lange tijd verhuizen en dan moet ik betreft m`n set weer van vooraf aan beginnen. Eerst wil ik dan de huidige 1 op 1 overzetten, kijken hoe deze in de nieuwe opstelling/ruimte het doet. De aankleding is haast identiek met de huidige ruimte, echter krijgen de speakers meer de ruimte/een meer vrije opstelling en de luisterpositie is nu niet strak tegen een achterwand aan maar daar 2 meter van verwijderd. Afstand tussen de speakers onderling en naar de luisterplek toe zal zo`n 3 meter zijn. Ben benieuwd.

De LAT AC-2`s zal ik dan pas in een later stadium toevoegen om zelf eerst weer te gewennen aan de nieuwe opstelling.

Sander.

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2011, 15:54:27
Bij mij liggen ze nog ongebruikt in de kast, ben nog niet aan testen toe gekomen en dat gaat de komende 2 weken ook nog niet lukken  :-\.

Sander.

Xander32

Heb zojuist een LAT powercord AC-2 mkI overgenomen. Die komt achter de CD-1 i.p.v. de huidige mkII. Die laatste zet ik vervolgens achter de Velodyne (`t is ook jammer om die ongebruikt in de kast laten te liggen 8)).

Zal hier mijn bevindingen posten.

Sander.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 10, 2011, 19:02:03
Heb zojuist een LAT powercord AC-2 mkI overgenomen. Die komt achter de CD-1 i.p.v. de huidige mkII. Die laatste zet ik vervolgens achter de Velodyne (`t is ook jammer om die ongebruikt in de kast laten te liggen 8)).

Zal hier mijn bevindingen posten.

Sander.

Eerste indrukken:

De gehele ochtend aan het 1 op 1 vergelijken van de powercords besteed; de mkI maakt het geluid wat vloeiender, natuurlijker dan met de mkII. Maar ik heb ook het idee dat de bass wat te lijden heeft. Niet betreft de hoeveelheid maar betreft de resolutie ... Tevens maakt de mkI het geluid iets donkerder dan de mkII. Ik ben nog niet geheel overtuigd van de meerwaarde v.d. mkI t.o.v. de mkII in mijn set, wordt vervolgd!

Sander.