Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Gestart door advr, mei 7, 2006, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

Perfectionist

Aardig een speciaal topic over LAT... Na omzwervingen van Lapp tot PS Audio ben ik, op basis van de positieve evaluaties alhier, gegaan voor een LAT powercord op mijn Arcam CD-speler (overgenomen van een forumgenoot). Al eerder gaf ik aan dat ik in het begin geen Wow-factor had zoals een aantal mensen hier. Maar nu na meerdere weken met de LAT geleefd te hebben begint me steeds meer het grotere en ook diepere beeld op te vallen t.o.v. het standaard powercord. De verschillen zitten echter wel in de nuances en zijn niet wereldschokkend wat mij betreft.

Al eerder gaf ik aan het idee te hebben dat de Arcam cd23 niet heel erg gevoelig is voor andere powercords. Op het Arcam Owners forum word ik bevestigd door John Dawson (oprichter en president Arcam) die aangeeft dat in hun ontwerpfilisofie andere pc's weinig verschil horen uit te maken.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

advr

leuke ontdekking.
bij mij was er meer dan alleen powercords, ik heb ook de Kemp powerstrip eruit gedaan en toen ook de LAT's gaan gebruiken. maar tov de (kemps en mainsstreams) was er bij mij in ieder geval wel een enorme verandering. een verandering die mij wel goed beviel.  ;D

bij FrenkB hebben andere powercords wel degelijk een groot verschil, maar hij gaat natuurlijk wel richting Nordost Brahma.  ::) ::)

dat powercords iets doen snap ik ook niet echt. maar ik geloof alleen maar mijn oren en dan moet ik toch echt toegeven dat ze invloed hebben. misschien met mijn buizenontwerpen wat meer dan bij andere, ik zou het nit weten.

in ieder geval veel plezier met de LAT ;D ;D ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: perfectionist op juni  2, 2006, 23:24:38
Al eerder gaf ik aan het idee te hebben dat de Arcam cd23 niet heel erg gevoelig is voor andere powercords. Op het Arcam Owners forum word ik bevestigd door John Dawson (oprichter en president Arcam) die aangeeft dat in hun ontwerpfilisofie andere pc's weinig verschil horen uit te maken.

:o :o

Bij de cd23 maakt echt ALLES uit wat je er omheen doet. Anders voetjes, powercords, matjes op cd's. Ik vind het ontwerp qua behuizing erg slecht van Arcam, evenals de voeding maar de dac en het analoge deel zijn behoorlijk goed. Dat maakt dat de Arcam lekker klinkt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrenkB op juni  3, 2006, 08:45:04
:o :o

Bij de cd23 maakt echt ALLES uit wat je er omheen doet. Anders voetjes, powercords, matjes op cd's. Ik vind het ontwerp qua behuizing erg slecht van Arcam, evenals de voeding maar de dac en het analoge deel zijn behoorlijk goed. Dat maakt dat de Arcam lekker klinkt.

dat dacht ik eigenlijk ook. schijnbaar werkt het niet bij iedereen. :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Helaas geen voordeel voor mij, zoek wel een IC-300 Signature (RCA-RCA);D

tiptop

Hoi LAT-fans.

Even tussendoor.
Ik heb bij, en op aanraden van Ben een de MK1 versie meegenomen gehad naar huis en op mijn DAC gestopt.
idd een geweldige kabel.
Van diverse merken heb ik PCs hier en voor hun geld vind ik de LAT's het erg goed doen.
Ik moet nog een keer terug naar Ben, want ik wil ook mijn Kemp vervangen op de eindversterker (buizen) en mijn loopwerk. Met de Mk 1 of 2 dan.

Nu nog even niet want ik heb even geen centen op het moment.

Maar ik begrijp jullie enthousiasme zeker!!!! 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Schaap

Als je een digitale kabel naar de DAC hebt zitten, dan zou ik zeker de DI-20 MKII (of DI-30 maar die heb ik nog niet gehoord) aanschaffen. Die gaf het meeste 'rendement' hier.
De PC MKI of MK2 blijft kwestie van uitproberen hoe die 'matcht' en eigen voorkeur.

Henk

advr

tiptop

Citaat van: Schaap op juni 27, 2006, 19:53:44
Als je een digitale kabel naar de DAC hebt zitten, dan zou ik zeker de DI-20 MKII (of DI-30 maar die heb ik nog niet gehoord) aanschaffen. Die gaf het meeste 'rendement' hier.
De PC MKI of MK2 blijft kwestie van uitproberen hoe die 'matcht' en eigen voorkeur.

Henk

Ik heb al een van de mooiste digitale kabels erop zitten die je kan krijgen, nl. een Goldmund met WBT nextgen Ag RCA connectoren. ;)
Maar toch bedankt voor de tip. :)

Ook de connectoren op de DAC zijn WBT nextgen Ag's. ;D

Nooit gedacht dat connectoren zo'n verschil konden geven, voordat ik ze er op liet zetten.
Het hele geluidsbeeld klopt veel meer. Alles klinkt natuurlijker, maar tegelijkertijd ook veel meer dynamiek en details.
Niks achter gehouden maar ook niet overdreven. helemaal top! 8)
Ik kan het iedereen aanraden om er eens mee te experimenteren.

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Schaap

CiteerNooit gedacht dat connectoren zo'n verschil konden geven, voordat ik ze er op liet zetten

Daar ben ik jaren geleden ook bij toeval achter gekomen toen we verloopadapters gebruikten van een NoName merk en later betere van o.a. Neutrik. Dat was wel even schrikken, want we hadden net opnames gemaakt met NoName.  Maar men vond het gelukkig goed  ;D

Tijdje geleden heb ik Eichmann Silver Bullets op de LAT DI-20 MKII gezet en dat gaf wederom een geweldige detaillering etc. , maar het klankbeeld kon me toch niet zo bekoren. Het klonk min of meer als de IC-300 van LAT, dus een tip voor Ad  ;)
Helaas heb ik de originele pluggen er weer opgesoldeerd met gewoon soldeer en deze kabel klinkt nu toch iets minder dan de originelen.  :( Laat het een goede zilversoldeerder doen!

Henk

advr

Citaat van: Schaap op juni 28, 2006, 21:08:15

Tijdje geleden heb ik Eichmann Silver Bullets op de LAT DI-20 MKII gezet en dat gaf wederom een geweldige detaillering etc. , maar het klankbeeld kon me toch niet zo bekoren. Het klonk min of meer als de IC-300 van LAT, dus een tip voor Ad  ;)

Henk

ja, ik lees alles mee!!

Gisteren bij Graafke geweest, verslag komt nog maar de LAT powercords hebben hun faam weer waar gemaakt!! 8) 8)

dre73

ik heb vandaag de lat ac2 mk2 aan mijn lua cantilena gehangen,nu een uurtje verder als eerste indukken:
meer detail,betere scheiding,strakker laag.
ben benieuwd als ie ingespeeld is(rond de 100 uur!!!!)
later meer ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Citaat van: dre73 op juli 15, 2006, 19:13:53
ik heb vandaag de lat ac2 mk2 aan mijn lua cantilena gehangen,nu een uurtje verder als eerste indukken:
later meer ;D

Gefeliciteerd  met je nieuwe aanschaf 8)

silentpack

Citaat van: advr op juni 29, 2006, 07:39:47
ja, ik lees alles mee!!

Gisteren bij Graafke geweest, verslag komt nog maar de LAT powercords hebben hun faam weer waar gemaakt!! 8) 8)

Jammer dat er niemand meer op dit topic reageert. Ik heb een VandenHul mainstream, maar denk erover de LAT AC-2 MKII te gaan proberen. Hoe klinkt ie, nu hij volledig is ingespeeld.

Groeten...

silentpack

Citaat van: dre73 op juli 15, 2006, 19:13:53
later meer ;D
Ben benieuwd hoe de LAT AC-2 MKII, nu ingespeeld klinkt op de Lua? heb zelf een Cayin SACD-50T buizen-speler.

Groeten....

DA BoSS

Waarom probeer je hem eigenlijk niet gewoon zelf?

(demo kabel is zo te regelen dacht ik?)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Citaat van: silentpack op september  3, 2007, 16:22:57
Ben benieuwd hoe de LAT AC-2 MKII, nu ingespeeld klinkt op de Lua? heb zelf een Cayin SACD-50T buizen-speler.

Groeten....

Mijn ervaring met de LAT MK-II is nog steeds erg goed.  ;D
maar ik probeer ook eigenlijk niets meer uit, het blijft gewoon zoals het nu is 8)

veel plezier met uitproberen, even naar Alkmaar bellen en een demo zou te regelen moeten zijn.

Ad.

silentpack

Citaat van: advr op september  3, 2007, 16:49:01
Mijn ervaring met de LAT MK-II is nog steeds erg goed.  ;D
maar ik probeer ook eigenlijk niets meer uit, het blijft gewoon zoals het nu is 8)

veel plezier met uitproberen, even naar Alkmaar bellen en een demo zou te regelen moeten zijn.

Ad.
Bedankt voor de tip. Dan kan ik de oude ook proberen. Ik was alleen nieuwsgierig naar het geluid NA het volledig ingebrand zijn, aangezien je in het begin vondt dat hij wat "technischer" en minder los klonk dan de VDH.

m.vr.gr.

advr

alles is volkomen los en veel lekkerder dan de Mainsstream, die zou ik niet meer terug willen. dan wordt het vast wolliger en minder geplaatst. 8)

sultankat

Citaat van: advr op september  3, 2007, 17:25:41

alles is volkomen los en veel lekkerder dan de Mainsstream, die zou ik niet meer terug willen. dan wordt het vast wolliger en minder geplaatst. 8)

idem dito  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

silentpack

Citaat van: advr op september  3, 2007, 17:25:41

Dat klinkt allemaal goed, bedankt voor jullie reacties. Ik ga 'm uitproberen. :)

HansenKnight

Hoi silentpack

Als je toch bij Studio Alkmaar bent in "Oterleek'' ;D, zou je tevens even de STA Challenger kunnen uitproberen. Deze gaat toch wel weer even een stukje verder als de LAT International MK-I of II.

Deze powercord kost volgens mij rond de € 300,- dus ik weet niet of dit binnen je budget valt.

Succes,

Countamati

tiptop

Citaat van: silentpack op september  3, 2007, 19:33:38
Dat klinkt allemaal goed, bedankt voor jullie reacties. Ik ga 'm uitproberen. :)

De Xindak FP-gold vind ik persoonlijk beter dan de LAT. Ik heb ze allebei en vind de Xindak evenwichtiger en minder bedompt.
Prijs is hetzelfde. Als je dan toch naar Alkmaar rijdt kan je mischien ook nog langswippen bij de Hificompany in Uitgeest (is importeur van Xindak) ;)
Vraag je of je er 1 of 2 mag lenen. Daar is Arian best makkelijk in. Kan je ze zelf vergelijken :)
tel. is 0251-822448.

Succes.