Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 13, 2006, 08:44:00
Vreemd, ik draai alleen DD en DTS eigenlijk en het was me nog nooit opgevallen.
Heb je het ook bij DD en DTS ?
Of bij PCM ?
PCM (dus ook een MP3 en andere codecs die als PCM uitgegeven worden) is afhankelijk van de volume instelling. De reactie van PMS is dat dit op de middenstand - 16 moet staan.
Daar lees ik ook dat voor Bitstream ook de default setting goed zou moeten zijn.

Tijdens "Lord of war" is er een scene dat Cage zijn concurent samen met de dictator neerschiet. Tijdens het schot mute mijn voorversterker als het volume op 16 staat. Op volume setting 1 werkt het wel goed.
Ik zal dat vanavond gaan testen of die fout herhaalbaar is op volume 16, en dan dat segment eruit knippen (slechts enkele seconden) Dat zal ik dan wel uploaden naar PMS zodat ze na kunnen kijken of het inderdaad een issue is. Mijn inziens is het raar dat je een digitale uitgang kan regelen.

Helemaal raar is dat de middenstand de normale positie is. Dan kun je dus potentieel de zaak oversturen, en dat vindt ik heel vreemd. Stel ik weet van niets, zet het op 31 omdat het toch niet luider wordt bij een bitstream. Dan komt er een scene die op de bovengrens zit, en ik krijg een blokgolf en smelt al mijn tweeters door.
Wie heeft dan een probleem ? Ik omdat ik maar niet de volume setting voor digitaal te hoog had moeten zetten ? Of PMS omdat ze een apparaat leveren welke blokgolven uitstuurd  ?

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Als je het digitale signaal overstuurt komt er GEEN gelijkspanning uit je versterker. De processor herkent de informatie niet meer en moet in dit geval MUTEN.

jaco

Citaat van: Kjelt op juli 13, 2006, 10:26:02
Als je het digitale signaal overstuurt komt er GEEN gelijkspanning uit je versterker. De processor herkent de informatie niet meer en moet in dit geval MUTEN.
Dat schrijf ik ook niet, maar als het een blokgolf achtig signaal wordt is dat toch niet gezond over het algemeen.
Let wel, dat schrijft die reviewer in die link die Robbo postte, en niet ik. Ik merk alleen op dat ik het waarschijnlijk kan reproduceren.

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Citaat van: jaco op juli 13, 2006, 12:21:05
Dat schrijf ik ook niet, maar als het een blokgolf achtig signaal wordt is dat toch niet gezond over het algemeen.
Let wel, dat schrijft die reviewer in die link die Robbo postte, en niet ik. Ik merk alleen op dat ik het waarschijnlijk kan reproduceren.

Het gaat om de flanken, of je nou overstuurt of niet de flanken blijven op hun plaats zitten bovendien wordt het coaxiaal spdif signaal laagohmig afgesloten (75ohm). Het blijft natuurlijk erg vreemd dat de digitale uitgang gekoppeld zit aan de analoge versterker, dat slaat echt nergens op. Ik ben zelfs bang dat je dus niet je originele bitstroom eruitkrijgt en dat zou voor een audiofiel pretenderend stuk electronica wel erg zijn.
Zit er ook een optische uitgang op de MBx00? Die kun je in ieder geval niet oversturen  ;)
Kun je de uitgang eens met 75ohm afgesloten op een scope zetten (foto?).

jaco

Ik heb niet de beschikking over een scope helaas.
Ik wil zelf vanavond nog testen of ik die fout kan reproduceren. Mijn versterker mute inderdaad het signaal, dus wellicht is defectgaan niet mogelijk.

Raphie

YES !!!!!!!!!! NFS op de nieuwe firmware werkt!, ik heb een NFS server op m'n dreambox geinstalleerd en kan daar nu files heen kopieren over het netwerk die Samba niet aan kan ;D tevens kan ik nu zonder dat de PC aan hoeft te staan direct TS opnames die beneden zijn opgenomen boven bekijken  ;D

Ik ben erg happy!!!
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op juli 13, 2006, 22:24:42
...ik heb een NFS server op m'n dreambox geinstalleerd en kan daar nu files heen kopieren over het netwerk die Samba niet aan kan ;D

Bedoel je dat je nu files kan streamen die met samba niet soepel te streamen waren?
Da's mooi! goed werk  8)

Raphie

yep, dus bijv een 7GB DVD ISO met IFO (menu ondersteuning support) werkt nu PERFECT dus geen TS files meer afspelen (en balen dat bijv frans de primaire taal is), gewoon de ISO net zo behandelen als een DVD, taal kiezen,  subs kiezen... werkt nu allemaal PERFECT!
JBL PRX Power!

Wimpie007

Het lijkt er op dat de grootste plooien zijn gladgestreken, niet?
Gebruiken jullie dit toestel nu als aanvulling of als vervanging voor een HTPC?
Ik begin te overwegen m'n HTPC-idee te laten varen, en het simpelweg bij een van deze players te houden, maar dan verlies ik wel de mogelijkheid tot games/presentaties/... op m'n pc...

Overtuig me jongens ;)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Raphie

bugs zijn zeker nog niet opgelost, maar met NFS wordt het een heel stuk beter. Ik vind de KiSS zelf nog steeds beter en veelzijdiger dan de MB200, nadeel van de KiSS is alleen weer dat je software op de PC moet installeren, maar de SMB implementatie van de KiSS werkt hierdoor wel stukken beter. Tevens heeft de KiSS UPnP, Windows Media Connect en internet support. Ter vergelijk: een Firmware upgrade duurt op de KiSS 1 minuut, op de MB200 ongv 45min.

Beeldkwaliteit is gelijk, de MB200 heeft alleen als default al wat meer filmischer instellingen.
Waarom dan toch een MB200 kopen?

1. Het kastje is gewoon sexy

2. ISO /IFO support (dus een DVD behandelen als DVD en niet als een reeks .TS files zonder menu, dit is een must voor DVD's waar de orginele track niet de primaire track is (wie wil bijv T3 in het duits bekijken, of StarWars in het frans?!?) dit werkt op dit moment dus alleen nog maar op NFS of lokale HD (welke niet via het netwerk te benaderen is, dus slepen met USB is verplicht) want de Samba implementatie is te traag. (de KiSS heeft nog geen IFI/ISO support, hij kan wel ISO's lezen, maar dan alleen maar de individuele VOB files afspelen, geen menu support)

3. Audiofiele audio uitgangen.

JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: jaco op juli 13, 2006, 12:57:42
Ik heb niet de beschikking over een scope helaas.
Ik wil zelf vanavond nog testen of ik die fout kan reproduceren. Mijn versterker mute inderdaad het signaal, dus wellicht is defectgaan niet mogelijk.
De fout is redelijk te reproduceren. Mijn versterker mute op een fout signaal. Soms niet en dan klinkt het schot als een vaag iets. Dus er lijkt toch iets mis te gaan. Zal de sectie uploaden naar PMS.
Zodra ik het volume op 15 zet is er niets meer fout (met deze scene)

Kjelt

Is het ook mogelijk om files van een externe HDD (via USB) op de interne HDD te zetten?

Raphie

Nee, de MB200 heeft geen file manager, je zal dan beiden aan een PC moeten hangen  :(
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op juli 14, 2006, 10:42:11
Nee, de MB200 heeft geen file manager, je zal dan beiden aan een PC moeten hangen  :(

Als de mijne komt dan zal ik er dus 4 USB kabels van 4,5m en 3 hubs ertussen moeten zetten  ;D , want elke keer alle kabels lostrekken en voeding loskoppelen en 2 etages omhoog, voeding aansluiten USB aansluiten, kopieren, USB los, voeding loskoppelen , 2 etages naar beneden, alle kabels aansluiten, voeding aansluiten en dat elke keer voor 1 film gaat me veels te ver  (wordt al moe van dit intikken) :(

Raphie

dit is dus alleen nodig voor ISO, alle andere files spelen wel perfect over LAN
JBL PRX Power!

Wimpie007

Aangezien al m'n mediabestanden op een server in de kelder staan, zou het wel allemaal vlotjes moeten werken.  In die zin is een HTPC een oplossing voor de navigatie te noemen natuurlijk (al is het eigenlijk geen vergelijk...)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Raphie

Vandaag is de nieuwe firmware uitgekomen op basis van de nieuwe Sigma SDK. gelijk erin gezet natuurlijk en moet zeggen werkt perfect!

Heb inmiddels m'n DP600 ook terug gebracht en ga er waarschijnlijk een 2e MB200 bijhalen echt 100% tevreden over deze unit!
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Werkt streamen vanaf usb-harddisk/dvdspeler nu vlekkeloos? Bijv. ook highbitrate .TS files vanaf usb-dvd?

Raphie

USB heb ik niet getest, maar Star Wars Attack of the clones 1080p doet het bij mij vloeiend zonder audiodropouts via SMB. De Philips 1080p demo red ik alleen over NFS of de lokale schijf.
Ik heb vanavond zonder problemen ISO (met volledige DVD menu keuzes). DivX, Xvid, diverse AVI's en .TS files gespeeld zonder ENIG probleem. De interface is spartaans en geen fancy internet functionaliteit zoals de KiSS en Snazio, maar oohh oohh oohh wat speelt deze box goed!  O0
JBL PRX Power!

Communicator

Hmmmm......de Samba functionaliteit lijkt buggy te zijn geworden....Vanavond met de oude FW geen enkel probleem om via Samba mijn Shares te benaderen en bestanden af te spelen, na de update vallen de Shares weg....

MP3's zorgen ervoor dat de box reset.....zelfde files speelden onder 1.1.4 perfect....

Ach....het is niet voor niets een Beta..... ;)

Raphie

heb nog geen MP3's gespeeld ;D
Voor mij (met HDMI) boot de box sneller en ik heb nu iedere keer beeld (vorige FW 1 uit de 3 keer)
Samba valt bij mij weg na gebruik NFS (heb dan een reboot nodig) maar na de reboot werkt het gewoon?!?

Zo lang we de bugs / flaws blijven melden dan komen we wel ergens. Ik ben dusdanig tevreden dat m'n "audiofiele" MB200 nu in de huiskamer staat (als vervanging van de KiSS DP-600) en ik een nieuwe MB100 (standaard audio) ga aanschaffen voor de slaapkamer.

Dit kastje is eenmaal geconfigureerd dusdanig foolproof dat m'n vriendin zelfstandig een film kan opstarten. Dat is voor mij toch de benchmark  ;D
JBL PRX Power!

Communicator

Ik heb ook wel vertrouwen erin dat het goed gaat komen, het is niet voor niets een Beta.....
Is je ook opgevallen dat de NFS server met pad al zijn ingevuld.....zal wel hun standaard zijn die ze gebruiken.... :)

Raphie

klopt, ik kon ook geen NFS pad toevoegen / verwijderen, ik kon alleen de bestaande wijzigen ???
JBL PRX Power!

Kjelt

Enig idee waarom de Sony HD demo niet vloeiend wil spelen vanaf interne HDD ? Te hoge bitrate?