Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

Robbo

jaco

Ja, of het is het zelfde als met de Snazio, dat het (soms) op Laag 1 niet goed werkt met auto/auto of 10/half, of 100/half etc.
Het probleem kan zijn dat de regels voorschrijven dat als je 100 mbit ondersteund, je een handshake doet en er niet uitkomt, je op 100/half gaat werken. Als je deze handshake niet goed doet, dan kun je duplex mismatch krijgen, en dan kan bijvoorbeeld een kleine ping nog wel werken, maar een groter data frame kan dan corrupt raken. Helaas is dat met de goedkopere switches al niet meer te detecteren. Dus ik zal het maar gaan testen op alle mogelijke combinaties (Auto/Auto, 10/half, 10/full, 100 half, 100 full, 10/auto, 100 Auto, auto/full, auto/half)
Tot nu toe alleen een cross kabel gebruikt, zal dat ook via een switch nog gaan proberen. Wellicht dat de NIC van de MB en de PC elkaar niet zo goed "verstaan"
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

williams

heeft iemand al de hdmi aansluiting werkend gekregen van de mediabox
en zoja wat zijn julie bevindingen
ik lees op het forum dat er veel problemen zijn met de hdmi aansluiting
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

bmateijsen

Ja hoor.. na de laatste update werkt HDMI prima. Je kan YUV of RGB kiezen en inmiddels is het probleem met zwarte lijntjes ook verholpen.

Citaat van: williams op mei 17, 2006, 16:45:47
heeft iemand al de hdmi aansluiting werkend gekregen van de mediabox
en zoja wat zijn julie bevindingen
ik lees op het forum dat er veel problemen zijn met de hdmi aansluiting

williams

das goed nieuws
nu heb ik een benq 8700 en ik weet dat er een probleem was met de dvi in gang
zal de hdmi uitgang goed werken in combinatie met mijn benq 8700
zoniet wat voor aansluiting zouden julie dan aanraden
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

GerritZ

Citaat van: williams op mei 17, 2006, 17:03:14
das goed nieuws
nu heb ik een benq 8700 en ik weet dat er een probleem was met de dvi in gang
zal de hdmi uitgang goed werken in combinatie met mijn benq 8700
zoniet wat voor aansluiting zouden julie dan aanraden

Pannings lopen niet soepel, dat zal met MB200 niet anders zijn.
Nu is het wel zo dat voor NTSC het probleem minder is dan voor PAL

Er zijn mensen op het forum die een Snazio op 720P/60HZ via DVI naar een Benq 8700 sturen en daar
best tevreden over zijn.

williams

kan ik de media box met een pal film dan ook gewoon  720p/60hz uitsturen
mocht dit niet lukkken is dan de vga uitgang de beste optie b.v.d

Robbo

Loopt CSI Miami correct op de Mediabox?   

Alle (transport stream) afleveringen van die serie zijn een goede 18 mb/s     De laatste aflevering S04E22 is bijvoorbeeld 18.77

riwi

Terminator2 de 1440x816 wmv onlangs gepost is ook te zwaar voor de Snazio. Dit is ook een mooie om eens te testen met de mb200.

bmateijsen

Ik geloof dat WMV groter dan 2 gig op dit moment zoiezo niet werkt op de PMS. Ik heb Moulin Rouge WMV 1080p, maar die liet de PMS200 volledig vast lopen..

spotmatic

Citaat van: riwi op mei 19, 2006, 09:08:14
Terminator2 de 1440x816 wmv onlangs gepost is ook te zwaar voor de Snazio. Dit is ook een mooie om eens te testen met de mb200.

Offtopic: wat bedoel je met 'te zwaar'? Speel je die film af via het netwerk of vanaf een DVD? Loop je niet eerder tegen de grenzen van het DVD-loopwerk of het netwerk aan dan tegen de beperkingen van de Snazio?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

Moulin rouge liep hier wel alleen weet ik niet zeker of het een WMV was, ik heb hem er afgegooid omdat het geluid niet synchroom liep (ook niet op de PC).

De shuttle launch scene loopt trouwens met de nieuwste firmware wel goed op de MB200, daarvoor schokte en stotterde hij, dat schijnt ook een clip te zijn waar de Snazi niet mee om kon gaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Ik heb de 2G files van T2 aan elkaar geplakt om er 1 7G file van te maken (voor het gemak). Ik heb zowel de losse 2G part(jes) op de Snazio geprobeert als de geplakte 7G file.
(ik speel altijd van het netwerk, Gbit, raid-0, snelle schijven en redelijke processor)

Bij beide zie je dat zodra er wat beweging in beeld is dat het beeld schokt. Bij stilstaande scene's is het beeld wel goed en zelfs erg goed kwa detail etc. Ik denk dat de bitrate erg hoog is van T2 en dat de sigma chip de wmv decoding niet aan kan bij deze datahoeveelheid. Dit is overigens de officiele T2 release maar dan zonder DRM.

Het geluid was wel synchroon, iets dat je niet vaak ziet met wmv files.

J.A.F._Doorhof

kun je dat bestand mijn kant op krijgen dan probeer ik het op de MB200
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 19, 2006, 10:55:08
kun je dat bestand mijn kant op krijgen dan probeer ik het op de MB200

Ik ben in Madrid nu. Ik kan mijn server wel remote aan zetten, maar niet weer uit. Donderdag ben ik pas weer thuis, dan kan ik hem online zetten. Overigens staat de file nog in a.b.hdtv.reposted. Eventueel kan ik hem meenemen als ik de nieuwe lamp voor de BenQ 8700 kom halen in Emmeloord.

De Snazio geeft trouwens de aspect ratio ook niet goed weer met deze file die een afwijkende 1440x816 resolutie heeft.

spotmatic

Citaat van: riwi op mei 19, 2006, 11:35:16
De Snazio geeft trouwens de aspect ratio ook niet goed weer met deze file die een afwijkende 1440x816 resolutie heeft.

Een CRT heeft gelukkig geen problemen met verschillende aspect ratio's ;D Overigens inderdaad een rare resolutie. Ik heb gisteren Terminator 1 gedownload en die was 1440*800. Het afspelen ging trouwens perfect op mijn Snazio (xviD). De WMV heeft ongetwijfeld een veel hogere bitrate.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Robert

Citaat van: spotmatic op mei 19, 2006, 11:40:18Een CRT heeft gelukkig geen problemen met verschillende aspect ratio's ;D Overigens inderdaad een rare resolutie.

Helemaal niet zo'n rare resolutie, de zwarte balken worden niet meegenomen.

MrG

Hallo jongens,

Ik ben zeer onder de indruk van het plaatje wat de MB op mijn schermpje zet.

Ik heb echter een paar vraagjes.

Een groot aantal van mijn TS bestanden zijn niet gesubbed. Is het mogelijk om een SRT bestand met de film mee te laten lopen. Zo ja..... waar kan ik deze vinden en hoe moet ik het invoeren zodat het allemaal goed loopt.

Hebben er meer mensen last van dat je de MB niet meer met de remote uit kunt zetten en je dus de voeding er uit moet halen? (gebeurd in de helft van de gevallen)

Weet iemand een manier om matroska containers uit te pakken en om te zetten naar bijvoorbeeld .TS met behoud van kwaliteit?

Ik hoor graag van jullie.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Probeer dit aub even te plaatsen in het PMS gedeelte.
Subs moet je als het goed is mee kunnen laten lopen, via het menu kun je subs selecteren.
De Matroska kan ik je geen antwoord op geven.
Custom installer

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik vind het toch zeer vreemd dit topic.
Persoonlijk ben ik alleen geïnteresseerd in de CII en dat staat ook als topic titel maar vind er weinig over en met het andere product er tussendoor zeer moeilijk te vinden.
Misschien verstandig om het te splitsen?

Rob

J.A.F._Doorhof

Op zich is dat al eerder opgemerkt, de reden dat ik het doe is omdat de mediaplayer van de VP3800 zometeen gelijk is aan de MB200, behalve dat de VP3800 een auto detect zal hebben voor source materiaal dus zelf zal schakelen tussen 720P/1080i etc.

De mediaplayer hoort dus bij de VP3800.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Het lag dus aan de beta software :D
Met de nieuwe firmware draait alles weer gewoon op videolevels.

Heb trouwens ook even de analoge uitgang voor video getest.
De kwaliteit is ronduit fantastisch te noemen, in direct vergelijk met de HDMI uitgang is er een marginaal verschil in detail, HDMI oogt wat strakker en scherper maar naar de CRT toe zijn beide uitgangen zeer goed bruikbaar.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Communicator

Citaat van: jaco op mei 15, 2006, 10:18:55
Ja, of het is het zelfde als met de Snazio, dat het (soms) op Laag 1 niet goed werkt met auto/auto of 10/half, of 100/half etc.
Het probleem kan zijn dat de regels voorschrijven dat als je 100 mbit ondersteund, je een handshake doet en er niet uitkomt, je op 100/half gaat werken. Als je deze handshake niet goed doet, dan kun je duplex mismatch krijgen, en dan kan bijvoorbeeld een kleine ping nog wel werken, maar een groter data frame kan dan corrupt raken. Helaas is dat met de goedkopere switches al niet meer te detecteren. Dus ik zal het maar gaan testen op alle mogelijke combinaties (Auto/Auto, 10/half, 10/full, 100 half, 100 full, 10/auto, 100 Auto, auto/full, auto/half)
Tot nu toe alleen een cross kabel gebruikt, zal dat ook via een switch nog gaan proberen. Wellicht dat de NIC van de MB en de PC elkaar niet zo goed "verstaan"

Heb je de boel inmiddels al aan de praat over het netwerk?
Zijn er al anderen met ervaring met het streamen van DVD's ov er het netwerk?

jaco

Citaat van: Communicator op juni  4, 2006, 16:26:01
Heb je de boel inmiddels al aan de praat over het netwerk?
Zijn er al anderen met ervaring met het streamen van DVD's ov er het netwerk?
Nee, ik ben mijn extra switch kwijt. Dus ik moet even kijken hoe ik dit ga doen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Met de laatste firmware (1.1.3) zou je een usb dvd-drive moeten kunnen gebruiken. Zou iemand eens een dvd met een 'zware' .TS file willen testen?

Speelt de MB200 ook AVI-files af? Bijv. de AVI van LOTR FOTR (de extended HD versie waarin een aantal stukken geupconvert zijn)?