Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

In principe moet dat werken hoewel ik met de review van de 8720 wel problemen had met de aansluiting maar op een 7700 vorige week niet.

De MB200 met harddisk kan gewoon geleverd worden, je moet dan even op www.itccomp.nl kijken bij de prijslijst pagina voor de prijzen van de HDD's die wijzigen soms 2x per week.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

jurjen

Citaat van: riwi op mei  4, 2006, 22:21:47
De MB200 speelt dus alleen DVDrips af. De snazio kan dit (nog) niet (geripte DVD iso file)

Hoewel dit geen Snazio thread is: jawel de snazio kan wel ISO afspelen. Het ligt namelijk niet aan het snazio toestel, maar aan dat brakke snazzi softwarepakket wat je op je pc moet zetten. Vervang die software door "wizd" en er gaat een wereld voor je open.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

J.A.F._Doorhof

Die review komt eraan, waarschijnlijk na het weekend.
Heb even iets teveel werk gehad, doe het morgen even rustig aan.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

@Jaco:

Wat zijn jouw indrukken van de MB200 t.o.v. de Snazio?

J.A.F._Doorhof

In ieder geval gaat het browsen VEEL en VEEL sneller.
Geluidskwaliteit is een stuk beter (lees VEEL) en de beeldkwaliteit is beter qua rust.

Dit heb ik niet uit eigen hand trouwens maar van iemand die ze heeft vergeleken.

Jaco had ook een snazio ik neem aan dat die je meer info kan geven.
Custom installer

jaco

Citaat van: Starred op mei  8, 2006, 20:06:47
@Jaco:

Wat zijn jouw indrukken van de MB200 t.o.v. de Snazio?
De eerste indruk:
+ veel beter afgewerkt apparaat
+ bijgeleverde accesoires zeer compleet (negatief: 2 powercords, maar geen geschikte voor Nederland...)
+ veel betere verpakking
+ bedieningsgemak stuk beter en vooral sneller.
+ interne harddisk zeer groot pluspunt. Geen PC aan tijdens de film (die van mij gebruikt relatief veel energie)
- HDMI plug en geen DVI (nieuwe kabel kopen, en hij kan niet vastgeschroef worden)

Beeldkwaliteit heb ik alleen nog op de PC bekeken. Ik ga er morgenavond en woensdag mee bezig op mijn projector.
Op een 20" CRT monitor ziet het er prima uit.

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Klinkt goed!
Maar beeldkwaliteit is uiteraard het belangrijkste, dus keep me posted

J.A.F._Doorhof

HDMI plug zou ik niet als nadeel bestempelen, je kunt een verloopje kopen.
Daarnaast geeft hij ook geluid over HDMI dus voor veel mensen ideaal naar bv een plasma :D
Custom installer

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  8, 2006, 22:53:10
HDMI plug zou ik niet als nadeel bestempelen, je kunt een verloopje kopen.
Daarnaast geeft hij ook geluid over HDMI dus voor veel mensen ideaal naar bv een plasma :D
Tja, als je alleen maar unprotected materiaal af kunt spelen heb je geen HDCP nodig. Voordeel van HDMI is kleiner en dat er HDCP bij zit.
Dan heb ik liever een meer robuste connector die ik vast kan schroeven.

Helaas te veel verhalen gelezen van mensen die even moeten "wiebelen" met de HDMI stekker om beeld te krijgen. (in het algemeen met HDMI bedoeld, niet specifiek voor de PMS producten !)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RuudG

Citaat van: jaco op mei  9, 2006, 06:35:42
Dan heb ik liever een meer robuste connector die ik vast kan schroeven.
Helaas te veel verhalen gelezen van mensen die even moeten "wiebelen" met de HDMI stekker om beeld te krijgen. (in het algemeen met HDMI bedoeld, niet specifiek voor de PMS producten !)
Ik weet van een projector fabrikant, die de HDMI ingangen voorzien heeft van DVI stekkers omdat de HDMI stekkers zo mechanisch instabiel zijn. Best of both worlds dus. Zouden meer fabrikanten moeten doen.

neptune

Citaat van: jaco op mei  8, 2006, 22:26:51
De eerste indruk:
+ veel beter afgewerkt apparaat
+ bijgeleverde accesoires zeer compleet (negatief: 2 powercords, maar geen geschikte voor Nederland...)
+ veel betere verpakking
+ bedieningsgemak stuk beter en vooral sneller.
+ interne harddisk zeer groot pluspunt. Geen PC aan tijdens de film (die van mij gebruikt relatief veel energie)
- HDMI plug en geen DVI (nieuwe kabel kopen, en hij kan niet vastgeschroef worden)

Beeldkwaliteit heb ik alleen nog op de PC bekeken. Ik ga er morgenavond en woensdag mee bezig op mijn projector.
Op een 20" CRT monitor ziet het er prima uit.

Nog een -punt:

-Geen dvd-drive voor afspelen HD-files (snazio wel)
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

LET !!!
er is een nieuwe firmware 1.1.2
Ik heb de afgelopen 2 dagen met een beta gedraait en dit lost een paar zeer belangrijke dingen op.

USB2 support is nu SNEL, zeer snel zelfs.
Er is bijna geen verschil te merken tussen de interne en de externe HDD, alleen bij 32x spoelen gaat het intern wat soepeler, normaal spoelen, browsen maar bovenal afspelen gaat nu net zo soepel als met de interne schijf.

Een paar titels die niet wilde draaien vanaf USB2 draaien nu volledig vlekkeloos, zonder dropouts van geluid of stotters.

Daarnaast loopt de shuttlelaunch clip nu ZELFS vanaf USB2
Dit bestand heb ik van Jaco gekregen met de mededeling dat dit een zeer moeilijk af te spelen bestand was dat ook op de Snazio niet goed liep. Met deze nieuwe firmware loopt hij zelfs vanaf USB2 :D

Custom installer

Starred

bodiug

Nog een weekje als het goed is... Dan ben ik ook 1 van de gelukkige.  ;D

jaco

Frank,
Ik lees in de handleiding van de Crystalio-2 dat je ook 48 en 72Hz output kunt selecteren voor Film based materiaal. Heb je dat al geprobeerd ?
Dan zou je optimaal weinig judder over moeten houden. Dit heb ik nog nooit echt zo gezien.

J.A.F._Doorhof

Op dit moment draai ik op 50 en 60hz, ik ontbreek een beetje de tijd om weer alles opnieuw te calibreren namelijk :D
Kan wel een keer een testgeheugen aanmaken :D
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Vandaag even flink wat testen gedaan tussen DCDi en Gennum.

Een paar dingen blijven opvallen.
Grote kleurvlakken zijn rustiger, beeld heeft meer diepte en detail en komt een stuk scherper over.
Maar wat vooral opvalt als je er op let zijn de pans, hoewel er weinig verschil zit tussen de smoothness van DCDi en Gennum zie je vooral bij veel klein detail duidelijk wat minder motion unsharpness. Vooral bij opnames van voetbal is dit goed te zien, als de middellijn wat scheef in beeld staat gaat het de gennum duidelijk wat beter dan DCDi.

Daarnaast heb ik wat zitten spelen met de smoothscale technologie en die is zeer intressant voor mensen met digitale projector.
Waar je normaal bij het downscalen van 1080i naar 720p redelijk wat jaggies te zien krijgt kun je met de smoothscale techniek dit terug brengen tot een bijna "smooth" plaatje, scheelt toch voor mensen met een 720P projector behoorlijk.
Ik zie dat zeker als een selling point voor bv mensen met een plasma of een LCD of projector die een lagere resolutie aan kan dan 1920x1080, het is en blijft een duur apparaat maar er zit wel enorm veel in.

MvrGr.
Frank
Custom installer

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 11, 2006, 17:31:11
Kan wel een keer een testgeheugen aanmaken :D
Dat zou wel fijn zijn ja.
Als ik de manual zo lees kun je namelijk als versie 2.0 er is bij de dynamicVP gewoon opgeven:
input 1080i60 film             output 1080P op 71,93 Hz waarbij dan op de film cadance gelocked wordt.
input 1080i60 video           output 1080P op 59,94Hz

Los zou dus 47,95/71,93 Hz al moeten werken, en dat zou dan bij Film based hopenlijk juddervrij moeten zijn.

Starred

Wellicht al gevraagd, maar kon het zo snel niet terugvinden.

Kan je dvd's afspelen via een externe (usb) DVD-drive op de MB200?

J.A.F._Doorhof

De support voor een externe USB DVD drive word bij de volgende firmware release ondersteund.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 14, 2006, 10:34:17
De support voor een externe USB DVD drive word bij de volgende firmware release ondersteund.

En an sich zou dat volledig schokvrij moeten kunnen lopen toch? En dan wijs ik naar HD materiaal wat op DVD staat

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de speler die je gebruikt en aan het materiaal, maar in principe wel.
Via de USB2 HDD's loopt het nu ook vloeiend en vlekkeloos met de laatste firmware.
Custom installer

Communicator

Citaat van: jaco op mei  1, 2006, 06:09:21
[KNIP]
[/KNIP]
Streaming met de MB200 werkt, alleen moet je PC in een workgroup zitten, en niet in een domain. Ik vermoed omdat de MB niet als gebruiker aan kan loggen (je kunt geen naam instellen, en er staat ook niet in het handboek dat je een gebruiker als "mediabox" rechten moet geven of zoiets. Het lijkt dat er helemaal geen sequrity aanwezig mag zijn.  Dat kan wellicht moeilijkheden opleveren als je de PC ook aan het internet hebt hangen, en daar niet goed filterd.

Klopt dit verhaal?? Je mag dus GEEN Domein hebben? Kun je wel een eigen IP geven aan de MB, of moet het via DHCP?
Edit: Lees net in de handleiding dat je een eigen IP zou moeten kunnen toewijzen, maar werkt dit ook????

jaco

Citaat van: Communicator op mei 14, 2006, 21:20:02
Klopt dit verhaal?? Je mag dus GEEN Domein hebben? Kun je wel een eigen IP geven aan de MB, of moet het via DHCP?
Edit: Lees net in de handleiding dat je een eigen IP zou moeten kunnen toewijzen, maar werkt dit ook????

Ehh voor zover ik heb kunnen controleren wel. Ik heb het precies 1x werkend gehad, tot nu toe niet meer. Morgenavond nieuwe poging. Het is niet zo recht toe recht aan als men doet geloven. Op het PMS forum staat wel omschreven hoe het zou moeten werken..

Ik heb wel een IP adres hard ingesteld, en dan kan ik de mediabox pingen. Helaas zie je niets als je je op "netwerk" klikt. Dus er zit dan toch nog iets niet goed met het guest account en de share.