Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

1080i naar 1080P via de MB200 gaat goed maar het is inderdaad HEEL anders dan wat de CII doet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Citaat van: RuudG op mei  4, 2006, 15:39:50

En let op dat DVD's met CSS (dus ongeveer alle commerciele DVD's) helemaal niet afgespeeld kunnen worden.

Dit kan wel door een truuk (hack zo je wilt) . Dit staat ergens in de Snazio thread vermeld.
zet hier iets neer

riwi

Citaat van: hielco op mei  4, 2006, 20:46:47
Dit kan wel door een truuk (hack zo je wilt) . Dit staat ergens in de Snazio thread vermeld.

Deze opmerking ging over de MB200 niet over de Snazio.

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je dat ?
Ik maak mijn images altijd met een programma die CSS eruit sloopt :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Ik snap wat je bedoeld. De MB200 heeft niet eens een laatje dus DVDs met of zonder CSS zullen er niet in passen ;)

Ruudg maakte de opmerking dat de MB200 geen CSS beveiligde DVDs kan afspelen. Hielco dacht (volgens mij) dat het over de Snazio ging.

De MB200 speelt dus alleen DVDrips af. De snazio kan dit (nog) niet (geripte DVD iso file)
In die zin heeft de MB200 daarmee een streepje voor. De snazio speelt echter wel rechtstreeks DVDs af.

J.A.F._Doorhof

Komt een update voor de MB200 voor een externe DVD speler :D
Hoewel ik daar TOTAAL het nut niet van in zie.
Custom installer

RuudG

Citaat van: riwi op mei  4, 2006, 22:21:47
Ik snap wat je bedoeld. De MB200 heeft niet eens een laatje dus DVDs met of zonder CSS zullen er niet in passen ;)
Laatje is er zo in gefreest hoor  :D

Ik zal even uitleggen wat ik bedoelde, want ik heb geloof ik voor wat verwarring gezorgd. Je kunt via USB een externe DVD-Rom speler aansluiten (tenminste dat was de bewering van pixelmagic). Het is echter alleen mogelijk non-CSS DVD's af te spelen via de speler. Uiteraard kun je dit ontlopen door het maken van een ISO zonder CSS en wellicht zal iemand hier een hack voor maken.

Starred

Een H81 voor 8k (streetprice) wordt wel erg aantrekkelijk aangezien daar een Gennum scaler/deinterlacer bij zit  8)

RuudG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2006, 22:25:08
Nou, velen hebben hun TS files op DVD staan, ik ook. En die groep zou die TS'en graag rechtstreeks vanaf disc afspelen en niet eerst kopieren naar HDD.

Overigens, is er bij mij inmiddels verwarring over de mogelijkheid USB DVD-Rom aan te sluiten. Onlangs bevestigde Pixelmagic dat dit kon, nu lees ik weer dat users zeggen dat het niet werkt.

Starred

Citaat van: RuudG op mei  4, 2006, 23:35:49
Nou, velen hebben hun TS files op DVD staan, ik ook. En die groep zou die TS'en graag rechtstreeks vanaf disc afspelen en niet eerst kopieren naar HDD.

Gaat uitstekend op de Snaz  8)

RuudG

MrG

Hallo jongens,

Ik volg deze draad nu alweer een tijdje en ik heb de indruk dat jullie allemaal in het bezit zijn van een projector. Dat is bij mij niet het geval.
Heeft de MBx ook zo'n grote meerwaarde voor mijn plasmaschermpje. (pio436)?

thnx
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Athome

Je moet het meer zien als vervanging voor je HTPC dan voor een DVD speler.  Voor de rest is het uiteraard geschikt voor TV/LCD/Plasma/Projector.

Robbo

Citaat van: Starred op mei  4, 2006, 23:31:07
Een H81 voor 8k (streetprice) wordt wel erg aantrekkelijk aangezien daar een Gennum scaler/deinterlacer bij zit  8)

Moet je toch hetzelfde zien als het verschil tussen een Crystalio I en een projector/DVD speler met ingebouwd FLI2300

Van de Crystalio weet je dat ze het zoveel mogelijk uit de implementatie proberen te halen, wat bij een DVD speler of projector niet het geval hoeft te zijn.  Zie Denon 5910 ;)

Starred

Citaat van: Robbo op mei  5, 2006, 07:41:54
Moet je toch hetzelfde zien als het verschil tussen een Crystalio I en een projector/DVD speler met ingebouwd FLI2300

Van de Crystalio weet je dat ze het zoveel mogelijk uit de implementatie proberen te halen, wat bij een DVD speler of projector niet het geval hoeft te zijn.  Zie Denon 5910 ;)

Dat is maar de vraag. De (vernieuwde) implementatie van de Gennum in de Marantz S4 schijnt ook top te zijn.

bart_nl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2006, 13:28:34
NAS word vanaf juni ondersteund.
In principe moet je vanaf juni ook grote bestanden zonder problemen streamen.
Met name netwerk performance blijkt m.i. bij "vergelijkbare" apparatuur een probleem wat moeilijk blijkt. Ik koop daarom geen apparatuur meer waar dergelijke feature nog niet werkt. Ik had gehoopt dat deze box wel direct zou doen wat je er van mag verwachten. Tot het zover is dat netwerk probleemloos 100 mbit blijkt te ondersteunen durf ik een dergelijk apparaat niet meer te kopen.

neptune

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2006, 22:25:08
Ts files vanaf disc afspelen vind ik wel handig aangezien ik niet de beschikking heb over eindeloze hdd's  O0
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Ts bestanden op DVD vind ik totaal niet handig, je hebt meerdere DVD's nodig en als je kijkt naar de prijzen van HDD's van bv 250GB dan kun je toch voor gemiddeld 4.00 per film veel kwijt :D
Custom installer

Athome

neptune

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  5, 2006, 11:36:22
Ts bestanden op DVD vind ik totaal niet handig, je hebt meerdere DVD's nodig en als je kijkt naar de prijzen van HDD's van bv 250GB dan kun je toch voor gemiddeld 4.00 per film veel kwijt :D
Dat is persoonlijk denk ik, als het goed afspeelt (niet hapert) is het een leuke oplossing, want 1x per film een pause halverwege vind ik geen probleem.
(sanitaire stop :) )
Ik gebruik meer DL schijfjes , maar single layer is veel goedkoper.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

als je gaat terug rekenen wat het je kost kun je beter 250GB HDD's gebruiken, sneller geen pauzes en je weet dat het werkt (als de HD niet crashed) DVD-R's heb ik slechter ervaringen mee op lange termijn.
Custom installer

neptune

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  5, 2006, 17:01:22
als je gaat terug rekenen wat het je kost kun je beter 250GB HDD's gebruiken, sneller geen pauzes en je weet dat het werkt (als de HD niet crashed) DVD-R's heb ik slechter ervaringen mee op lange termijn.
Op zich een goed punt, maar ik vind het gewoon wel handig om iets op een schijfje te branden.
Nog beter is het om straks als je TS-files op beschrijfbare Blu-ray/hd-dvd/multi-fikkers :)  te branden. Alhoewel tegen die tijd kopen we met z'n allen natuurlijk heel enthousiast nieuwe Bluray schijfjes (als die het wordt) , maar voor series e.d. blijft downloaden interessant(loop je niet achter).

Ik ga wel weer eens kijken voor een nieuw hdd-tje.
Leveren jullie de MB200 ook met schijf? zo ja, wat zou dat kosten met zo'n 250 Gb schijfje?

zet hier iets neer

neptune

Citaat van: RuudG op mei  4, 2006, 23:26:11
Laatje is er zo in gefreest hoor  :D

Ik zal even uitleggen wat ik bedoelde, want ik heb geloof ik voor wat verwarring gezorgd. Je kunt via USB een externe DVD-Rom speler aansluiten (tenminste dat was de bewering van pixelmagic). Het is echter alleen mogelijk non-CSS DVD's af te spelen via de speler. Uiteraard kun je dit ontlopen door het maken van een ISO zonder CSS en wellicht zal iemand hier een hack voor maken.
Dit vind ik ook jammer, je wil dan toch ook dvd-tjes kunnen spelen
zet hier iets neer

williams

wat zijn nu de problemen met streamen van een pc of netwerk
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

frank ik heb ongeveer 2 jaar geleden een benq 8700 gekocht bij je
ik weet dat er een probleem met de dvi aansluiting was

als ik een mediabox 100 koopt kan ik dan de hdmi aansluiting gebruiken
heb je hier al wat ervaring mee met hdmi van de mediabox, ik lees op het forum nogal wat problemen hier mee

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.