A/AB

Gestart door Deleted member, april 24, 2006, 22:46:22

Vorige topic - Volgende topic

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 12:38:25
Ik kan het niet iedereen tegelijk naar de zin maken. Ik gebruik zo veel mogelijk de juiste emoticons, maar we hebben niet allemaal dezelfde humor op het forum. ;)

In Vlaanderen zeggen ze: "Al lachend zegt een zot zijn waarheid"  >:D ;D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Peerless Monster

CiteerMijn tweede reactie in dit topic was vervolgens gericht aan Peerless over een mogelijke shootout met mijn Lyngdorf en jouw versterkers. Daarin gaf ik mijn mening hoe jij tot nu toe bij mij bent overgekomen en ik gaf daarbij ter onderbouwing nog twee voorbeelden van (voor mij!) pesterige/sfeerverziekende discussies en dat ik daarom dus weinig trek in een dergelijke shootout zou hebben.

Dus nu betrek je mij er ook al bij? ;D ;D ;D
Ah joh, je moet het allemaal niet zo heftig nemen.
Ik meende wat ik trouwens zei dat een shootout wel leuk zou zijn. Ik ben namelijk heel benieuwd naar de Lyngdorf.
Ik heb ook acoustats, dus mocht het niet lukken tussen jullie, dan mag je alsnog bij mij... ;D ;)
Dan kan je gelijk de formats beluisteren hoe ik ze heb gemaakt (het duurt nog even voordat ze klaar zijn hoor ;) )... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 12:57:21
In Vlaanderen zeggen ze: "Al lachend zegt een zot zijn waarheid"  >:D ;D

Wou je een spiegeltje lenen, Erwin? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 13:28:23
Wou je een spiegeltje lenen, Erwin? ;D

Hi Arjen,

Ik ben niet diegene die zoveel emoticons gebruik. Zei je zelf niet "Ik kan het niet iedereen tegelijk naar de zin maken. Ik gebruik zo veel mogelijk de juiste emoticons, maar we hebben niet allemaal dezelfde humor op het forum.  ;)"
Bedankt voor het aanbod maar je mag het spiegeltje houden.  ;)

visitor

Even "back on topic". Ik ben nog altijd sterk geinteresseerd in een vergelijking van een Lyngdorf met bijvoorbeeld een Classe (als het niet te ver rijden is). Ik kan dan indien nodig mijn Lyngdorf SDA2175 of Arcam FMJ P35/3 meebrengen. Dus laat maar weten ...

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 12:56:10
Vooroordeel = "Een attitude die niet berust op kennis maar op meestal onjuiste denkbeelden en/of gevoelens. Deze attitude is zeer stabiel." volgens de internetdefinities. Ik denk dat dit hier zeker van toepassing is. ;)

Dat is dan waarschijnlijk een vooroordeel van jou. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 15:48:38
Dat is dan waarschijnlijk een vooroordeel van jou. ;)

Hi Arjen,

Je hebt geen kennis (en daarmee bedoel ik kunnen beluisteren of testen) van Lyngdorf versterkers. Je hebt dit zelf al duidelijk gemaakt. Mijn kennis berust dus op gegevens van u. Wat is mijn vooroordeel dan?  ???

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 17:04:01
Je hebt geen kennis (en daarmee bedoel ik kunnen beluisteren of testen) van Lyngdorf versterkers. Je hebt dit zelf al duidelijk gemaakt. Mijn kennis berust dus op gegevens van u. Wat is mijn vooroordeel dan?  ???

Moet ik dat nog uitleggen, Erwin? ;D Vooruit dan, maar eigenlijk is het te zot voor woorden:

"Je hebt geen kennis van Audiofiel (en daarmee bedoel ik hoe hij luistert of test). Je hebt dit zelf al duidelijk gemaakt."

:-*

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:09:23
Moet ik dat nog uitleggen, Erwin? ;D Vooruit dan, maar eigenlijk is het te zot voor woorden:

"Je hebt geen kennis van Audiofiel (en daarmee bedoel ik hoe hij luistert of test). Je hebt dit zelf al duidelijk gemaakt."

:-*

Dit doet helemaal niet terzake en is een leuke poging om van onderwerp te veranderen. ;) Je had heel duidelijk een oordeel over iets (de Lyngdorf) dat je nog nooit hebt kunnen beluisteren of testen. Klopt? Dat noem ik (en volgens de definitie) een vooroordeel. Daar bedoel ik niets negatief mee. Ik hoef om dat statement te maken ook niet te weten hoe Audiofiel luistert of test, dat is kompleet naast de kwestie. ;)
Het is niet omdat je met andere klasse D versterkers ervaring hebt, dat je kan afleiden dat die ervaring voor alle klasse D bruikbaar is. Dat is een oordeel gebaseerd op een denkbeeld.  ;)

Audiofiel

Ik geef geen cursussen leesvaardigheid, Erwin. Dus ik hou er over op. ;D

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:22:42
Ik geef geen cursussen leesvaardigheid, Erwin. Dus ik hou er over op. ;D

Dat is maar goed ook, misschien kan je beter een cursus leesvaardigheid/schrijfvaardigheid volgen. Dan moet je niet steeds de andere mensen er op wijzen dat ze je postings slecht hebben gelezen. >:D ;D

En zoals hiervoor heeft je antwoord ook weer niets te maken met de discussie. Jij escaleert weeral met impliciete beledigingen in plaats van bij het onderwerp te blijven.

Peerless Monster

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 17:26:52
Dat is maar goed ook, misschien kan je beter een cursus leesvaardigheid/schrijfvaardigheid volgen. Dan moet je niet steeds de andere mensen er op te wijzen dat ze je postings slecht hebben gelezen. >:D ;D

En zoals hiervoor heeft je antwoord ook weer niets te maken met de discussie. Jij escaleert weeral met impliciete beledigingen in plaats van bij het onderwerp te blijven.

Kom laat het varen jongens...
Het onderwerp gaat nu al niet meer over klasse D versterkers lijkt het...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

visitor

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2006, 17:31:26
Kom laat het varen jongens...
Het onderwerp gaat nu al niet meer over klasse D versterkers lijkt het...

Inderdaad. Bij deze stop ik er dus ook mee. Ik wou gewoon eens zien wanneer Arjen ging ophouden met de discussie.  ;D

Mijn voorstel om mijn Lyngdorf eens te vergelijken met bijvoorbeeld een Classe is nog steeds geldig. Ik zou dat een interessante shootout vinden. Arjen, kunnen we ergens op "neutraal" terrein een shootout houden? Ik denk dat er nog geinteresseerden zijn. En ik bedoel geen shootout om een winnaar aan te duiden. ;)

Audiofiel

Zoals gezegd heb ik het al laten varen (Iemand nog een peddel?).

Dit soort geneuzel sta ik boven. ;D

Iemand nog een goede reactie voor de topictitel? Want tot nog toe blijken er kennelijk alleen fundamentalistische voor- of tegenstanders te bestaan van de klasse-Dirk versterkers... ::)

hifiman

Citaat van: Antoine op april 25, 2006, 11:57:20
Anyway, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen in beide posts, je mag er meer doen wat je wilt. Persoonlijk waardeer ik je bijdragen die je regelmatig geeft, ik heb er zeker al het e.e.a. van geleerd maar de treiterende discussies die ik af en toe zie die niet om het eigenlijke onderwerp draaien maar soms meer om de keuze van woorden van een ander, kunnen me gestolen worden.
Ik vind die discussies meestal wel geinig eigenlijk  ;D En op mijn shootout van een paar maanden terug was Audiofiel uiterst relaxt hoor! Zolang je hem maar op tijd zijn blokjes kaas voert  ;)

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 17:34:27
Inderdaad. Bij deze stop ik er dus ook mee. Ik wou gewoon eens zien wanneer Arjen ging ophouden met de discussie.  ;D

Kennelijk eerder dan de Vlaamse variant. :-X

CiteerMijn voorstel om mijn Lyngdorf eens te vergelijken met bijvoorbeeld een Classe is nog steeds geldig. Ik zou dat een interessante shootout vinden. Arjen, kunnen we ergens op "neutraal" terrein een shootout houden? Ik denk dat er nog geinteresseerden zijn. En ik bedoel geen shootout om een winnaar aan te duiden. ;)

Waarom wil je zo graag de Lyndorf vergelijken met een Classé? Er zijn nog tal van andere Solid State en Buizen versterkers op de markt. ???

En wat is trouwens neutraal terrein. Ik geloof niet dat je nu nog kunt spreken van 'neutraal' of we moeten een sessie in Zwitserland gaan houden. En, zoals al gezegd, ik heb momenteel andere prioriteiten dan shootouts.  ;)

En - TEN OVERVLOEDE - dat heeft niets met welk merk dan ook te maken. ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op april 25, 2006, 17:39:47
Ik vind die discussies meestal wel geinig eigenlijk  ;D En op mijn shootout van een paar maanden terug was Audiofiel uiterst relaxt hoor! Zolang je hem maar op tijd zijn blokjes kaas voert  ;)

Mjam mjam! :P

Ik wacht eigenlijk nog op een afspraak bij jou en Phannee rond etenstijd... ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:41:53
Mjam mjam! :P

Ik wacht eigenlijk nog op een afspraak bij jou en Phannee rond etenstijd... ;D
Dan kom je de betreffende zaterdag toch wat eerder!  :)
Als je maar niet mijn klasse-D amp in mijn SVS gaaf afkraken  >:D

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:36:45
Zoals gezegd heb ik het al laten varen (Iemand nog een peddel?).

Zou je anders niet zeggen. Zie daarvoor je laatste posting.  ;D

Dit soort geneuzel sta ik boven. ;D

Zou je anders niet zeggen. Zie daarvoor al je vorige postings in deze thread.  ;D

Iemand nog een goede reactie voor de topictitel? Want tot nog toe blijken er kennelijk alleen fundamentalistische voor- of tegenstanders te bestaan van de klasse-Dirk versterkers... ::)

Ik ben voorlopig noch voorstander noch tegenstander van klasse D. Zie daarvoor mijn equipment dat bestaat uit een klasse D en een klasse A/B. Mijn bedoeling daarmee is een gefundeerde opinie over dit onderwerp te hebben. Het fundamentalisme is van een andere kant gekomen, vrees ik.  ;D

visitor

hifiman

Overigens denk ik persoonlijk dat klasse D de toekomst heeft en uiteindelijk de conventionele versterking zal uitbannen  8)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op april 25, 2006, 17:46:47
Overigens denk ik persoonlijk dat klasse D de toekomst heeft en uiteindelijk de conventionele versterking zal uitbannen  8)

Net als instant food? ;D

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:40:31
Waarom wil je zo graag de Lyndorf vergelijken met een Classé? Er zijn nog tal van andere Solid State en Buizen versterkers op de markt. ???

Omdat Classe (en Arcam) de versterkers zijn die mij het meest bevallen. Dat zijn voor mij zo wat de referentie versterkers. Dus puur uit interesse.

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 17:40:31
En wat is trouwens neutraal terrein. Ik geloof niet dat je nu nog kunt spreken van 'neutraal' of we moeten een sessie in Zwitserland gaan houden. En, zoals al gezegd, ik heb momenteel andere prioriteiten dan shootouts.  ;)

Voor mij is alle niet-Audiofiel terrein neutraal terrein.  ;)

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 17:48:26
Omdat Classe (en Arcam) de versterkers zijn die mij het meest bevallen. Dat zijn voor mij zo wat de referentie verstekers. Dus puur uit interesse.

Puur uit interesse of omdat je zeker wilt weten dat je niet beter een Classé had kunnen kopen? >:D

CiteerVoor mij is alle niet-Audiofiel terrein neutraal terrein.  ;)

Dan heb je voldoende werkterrein om gezellig in je eentje te gaan luisteren. ;D