A/AB

Gestart door Deleted member, april 24, 2006, 22:46:22

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

A/AB

Peerless Monster

CiteerEn NEE, mijn reactie heeft niets te maken met afzeikacties richting klasse-D versterkers. Maar ik moet wel toegeven dat ik tot nog toe geen enkele klasse-D versterker heb gehoord die mij WERKELIJK kan overtuigen... Maar ik zal de eerste zijn die het gaat toegeven als dat WEL het geval zal zijn. Kom maar op met die klasse-D versterker die zowel muzikaal als detailrijk is en mij kan bekoren tegen een redelijke prijs (in mijn eigen set)... 

Ik ben benieuwd... Als er een shoot-out komt Arjen, dan wil ik van de partij zijn.
Ik wil zo'n klasse Digitaal ;) weleens in vergelijking horen met een gewone klasse A(/B) versterker horen...
Dan mag ik ook benieuwd zijn of ie de load van de Acoustat aan zal kunnen... ;D

Waarom geen shootout Antoine ;)?
Lijkt me een geweldig leuk onderwerp om te onderzoeken.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted member

Zoals ik al schreef twijfel ik of klasse Digitaal ;) nu of ooit wel wat is voor Audiofiel!  :D

Maar serieus, een shootout zou ik normaliter nooit afslaan maar gezien de stijl van discussieren van Audiofiel denk ik dat dat weinig zin heeft! :-[ Ik wordt niet graag persoonlijk maar ik wil mijn mening/gevoel ook niet onder stoelen of tafels steken. De discussies die Audiofiel ook vanavond weer aanging met Garmt in mijn stereoset topic en met mij ook ooit wel eens is aangegaan over QSound en over de volumeaanduiding van de Lyngdorf TDA2200+ (zie bijvoorbeeld ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42100.msg610220#msg610220) maken een dergelijke shootout voor mij niet echt aantrekkelijk om eerlijk te zijn. Een toegeeflijk type vind ik hem niet en hij voert oneerlijke discussies buiten het eigenlijke onderwerp. Verder voel ik ook geen behoefte om hem persoonlijk te overtuigen (zoals hij het eerder zelf noemde) van wat dan ook, uit de eerdere discussies lijkt me zoiets al haast onmogelijk.

Ik zou een dergelijke shootout in elk geval liever relaxed doen, puur uit hobby, met een aantal voor mijn gevoel, meer "relaxte" mensen. Met Audiofiel heb ik steeds al snel het gevoel dat ik moet oppassen met wat ik zeg oftewel , het op "het puntje van mijn stoel zitten" of het "op mijn tenen lopen" gevoel en daar pas ik voor in mijn vrije tijd.

Excuses voor deze mogelijk boude uitspraken mogelijk ken ik Audiofiel nog niet goed genoeg/is hij in het echt niet zo en heb ik het dus mis maar zo komt het bij mij nu wel over!

visitor

Citaat van: Antoine op april 24, 2006, 23:46:32
Zoals ik al schreef twijfel ik of klasse Digitaal ;) nu of ooit wel wat is voor Audiofiel!  :D

Maar serieus, een shootout zou ik normaliter nooit afslaan maar gezien de stijl van discussieren van Audiofiel denk ik dat dat weinig zin heeft! :-[ Ik wordt niet graag persoonlijk maar ik wil mijn mening/gevoel ook niet onder stoelen of tafels steken. De discussies die Audiofiel ook vanavond weer aanging met Garmt in mijn stereoset topic en met mij ook ooit wel eens is aangegaan over QSound en over de volumeaanduiding van de Lyngdorf TDA2200+ (zie bijvoorbeeld ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42100.msg610220#msg610220) maken een dergelijke shootout voor mij niet echt aantrekkelijk om eerlijk te zijn. Een toegeeflijk type vind ik hem niet en hij voert oneerlijke discussies buiten het eigenlijke onderwerp. Verder voel ik ook geen behoefte om hem persoonlijk te overtuigen (zoals hij het eerder zelf noemde) van wat dan ook, uit de eerdere discussies lijkt me zoiets al haast onmogelijk.

Ik zou een dergelijke shootout in elk geval liever relaxed doen, puur uit hobby, met een aantal voor mijn gevoel, meer "relaxte" mensen. Met Audiofiel heb ik steeds al snel het gevoel dat ik moet oppassen met wat ik zeg oftewel , het op "het puntje van mijn stoel zitten" of het "op mijn tenen lopen" gevoel en daar pas ik voor in mijn vrije tijd.

Excuses voor deze mogelijk boude uitspraken mogelijk ken ik Audiofiel nog niet goed genoeg/is hij in het echt niet zo en heb ik het dus mis maar zo komt het bij mij nu wel over!

Hi,

Ik ga deze/volgende week mijn klasse D (Lyngdorf SDA2175) eens uitgebreid vergelijken met mijn klasse A/B (Arcam FMJ P35/3). Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden. Ik zal het in elk geval posten.
In verband met een shootout met Arjen (Audiofiel), denk ik niet dat hij zonder vooroordeel naar zo een shootout gaat. Zie daarvoor zijn antwoord op een vraag van mij voor een dergelijke shootout http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42177.msg608838#msg608838;)
Misschien kunnen we eens een shootout houden op "neutraal" terrein. Ik kan dan altijd mijn Lyngdorf meebrengen indien nodig.

Audiofiel

Ik krijg een beetje een indruk dat dit topic enkel over mij gaat, Antoine. Ik lees allerlei persoonlijke frustraties en conclusies over mijn persoon terwijl je mij nog nooit ontmoet hebt.

In principe zou ik dus helemaal niet moeten reageren, maar ik voel toch wel de noodzaak mij te mogen verdedigen.

Citaat van: Antoine op april 24, 2006, 23:46:32
Maar serieus, een shootout zou ik normaliter nooit afslaan maar gezien de stijl van discussieren van Audiofiel denk ik dat dat weinig zin heeft! :-[ Ik wordt niet graag persoonlijk maar ik wil mijn mening/gevoel ook niet onder stoelen of tafels steken.

Dat is nou precies wat ik ook doe. Ik steek mijn mening niet onder stoel of banken. Ik ga altijd met open vizier de discussie aan.

Ik vind jouw suggestie dat een shootout op voorhand gekleurd zou zijn door mijn ervaring tot nog toe met klasse D versterkers niet echt juist. Ik denk dat ik iemand ben die juist erg ongekleurd naar apparatuur luister en onafhankelijk een redelijk objectief oordeel kan geven.

Maar ik ervaar onderstaande opmerkingen toch wel als kwetsend:

CiteerEen toegeeflijk type vind ik hem niet en hij voert oneerlijke discussies buiten het eigenlijke onderwerp.

CiteerIk zou een dergelijke shootout in elk geval liever relaxed doen, puur uit hobby, met een aantal voor mijn gevoel, meer "relaxte" mensen.

Ik geloof dat we inderdaad dan maar beter geen shootout moeten gaan doen. Ik doe dat namelijk ook liever met relaxte mensen. En niet met iemand die zijn persoonlijke frustratie in een openbaar topic gaat richting tegenover 1 persoon. :-\

Misschien kun je de topictitel beter wijzigen in "Het grote Audiofiel afzeik-topic"...  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 08:09:00
In verband met een shootout met Arjen (Audiofiel), denk ik niet dat hij zonder vooroordeel naar zo een shootout gaat. Zie daarvoor zijn antwoord op een vraag van mij voor een dergelijke shootout http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42177.msg608838#msg608838;)
Misschien kunnen we eens een shootout houden op "neutraal" terrein. Ik kan dan altijd mijn Lyngdorf meebrengen indien nodig.

Erwin, je stelt de zaken duidelijk niet zuiver voor. Ik ben de vorige keer een dag naar België gereden omdat jij interesse had in de Classé CAV-75 en daarvoor graag een shootout wilde (met 2 andere versterkers er bij). In die shootout vond je die versterker duidelijk de winnaar, maar een aankoop volgde niet (was uiteraard ook geen enkele verplichting). Jouw suggestie voor een shootout in het door jou hier boven genoemde topic leek mij dan ook niet interessant omdat ik dan weer een dag kwijt zou zijn. Bovendien ga ik met mijn Classé niet (meer) slepen.

En ik ga altijd onbevooroordeeld naar een shootout. Anders hoef ik immers niet meer te gaan. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 08:58:53
Erwin, je stelt de zaken duidelijk niet zuiver voor. Ik ben de vorige keer een dag naar België gereden omdat jij interesse had in de Classé CAV-75 en daarvoor graag een shootout wilde (met 2 andere versterkers er bij). In die shootout vond je die versterker duidelijk de winnaar, maar een aankoop volgde niet (was uiteraard ook geen enkele verplichting). Jouw suggestie voor een shootout in het door jou hier boven genoemde topic leek mij dan ook niet interessant omdat ik dan weer een dag kwijt zou zijn. Bovendien ga ik met mijn Classé niet (meer) slepen.

En ik ga altijd onbevooroordeeld naar een shootout. Anders hoef ik immers niet meer te gaan.

Hi Arjen,

Ik weet niet wat dit cav-75 verhaal met dit onderwerp te maken heeft.??? Het enige wat ik hier wou zeggen is dat je niet geinteresseerd was in een shootout met een klasse D en dat je bovendien al op voorhand aangaf dat de klasse D toch niet goed ging presteren.
Dat je voor een shootout tijd moet vrijmaken, is evident. Ik noem dat dan ook geen dag kwijt maar een ervaring rijker. ;)

P.S. Als antwoord op je indirekte vraag: de cav-75 was inderdaad toen de duidelijk de "winnaar", maar overtuigde mij toch niet volledig. De Arcam P35 die ik daarvoor ook al had kunnen beluisteren en die ik nu heb, vind ik persoonlijk mooier klinken dan de cav-75. Vandaar ....

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 09:12:31
Het enige wat ik hier wou zeggen is dat je niet geinteresseerd was in een shootout met een klasse D en dat je bovendien al op voorhand aangaf dat de klasse D toch niet goed ging presteren.

Lees nog eens: ::)

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2006, 12:22:06
Voorlopig heb ik andere prioriteiten en ga even niet met apparatuur sjouwen. Bovendien zal die Lyngdorf waarschijnlijk doorbranden op mijn electrostaten. Of net zo presteren als een Rotel. >:D ;D

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 09:18:01

Hi Arjen,

Blijkbaar verstaan heel wat mensen je niet goed, want het is niet de eerste keer dat je zo een opmerking maakt. ;)

In elk geval, ik vertaal "Voorlopig heb ik andere prioriteiten en ga even niet met apparatuur sjouwen" als "dat je niet geinteresseerd was (op dat moment) in een shootout met een klasse D". Niemand had het toen trouwens over het feit dat jij zou moeten sjouwen met apparatuur. Misschien moet je het ook eens goed opnieuw lezen.  ::)
En ik vertaal "Bovendien zal die Lyngdorf waarschijnlijk doorbranden op mijn electrostaten. Of net zo presteren als een Rotel" als "dat je bovendien al op voorhand aangaf dat de klasse D toch niet goed ging presteren". Zeker als je al verschillende keren hebt aangegeven dat je Rotel helemaal niet goed vind.

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 08:58:53
En ik ga altijd onbevooroordeeld naar een shootout. Anders hoef ik immers niet meer te gaan. ::)

Noem jij "Bovendien zal die Lyngdorf waarschijnlijk doorbranden op mijn electrostaten. Of net zo presteren als een Rotel.  >:D ;D" onbevooroordeeld?   ???

)p(

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 09:18:01

In die andere prioriteiten kan ik mij wel inleven  ;)

Antoine: Hoe iemand bij je op het forum overkomt zegt in mijn ervaring niet veel over hoe iemand werkelijk is. Mijn ervaring is dat als ik internet bekenden in real life ontmoet, ik vaak juist het beste overweg kan met de personen waarvan ik het niet verwacht had en vice versa :)

peter

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 09:48:42
Noem jij "Bovendien zal die Lyngdorf waarschijnlijk doorbranden op mijn electrostaten. Of net zo presteren als een Rotel.  >:D ;D" onbevooroordeeld?   ???

Erwin, mijn electrostaten zijn zo ongeveer de moeilijkste last die je aan een versterker kunt hangen. Dat heb ik meerdere malen op dit forum genoemd (78 dB rendement en < 1 ohm minimum impedantie). Dat betekent dat 90% van de versterkers hier moeite mee heeft, waaronder die Rotel maar ook vele andere merken. Zo moet je dat dus lezen.

Audiofiel

Citaat van: )p( op april 25, 2006, 09:53:34
In die andere prioriteiten kan ik mij wel inleven  ;)

Precies. Met een kleine op komst heb je wel wat anders aan je hoofd. ;D

visitor

Citaat van: )p( op april 25, 2006, 09:53:34
Antoine: Hoe iemand bij je op het forum overkomt zegt in mijn ervaring niet veel over hoe iemand werkelijk is. Mijn ervaring is dat als ik internet bekenden in real life ontmoet, ik vaak juist het beste overweg kan met de personen waarvan ik het niet verwacht had en vice versa :)

peter

Interessant gegeven.  ;)

)p(

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 09:58:46
Interessant gegeven.  ;)

Bij nader inzien zegt dat inderdaad misschien meer iets over mijzelf  ::)  ;D

peter

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 09:55:54
Erwin, mijn electrostaten zijn zo ongeveer de moeilijkste last die je aan een versterker kunt hangen. Dat heb ik meerdere malen op dit forum genoemd (78 dB rendement en < 1 ohm minimum impedantie). Dat betekent dat 90% van de versterkers hier moeite mee heeft, waaronder die Rotel maar ook vele andere merken. Zo moet je dat dus lezen.

OK. Als je de review van de SDAi2175 leest op http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/Reviews/sp_sdai2175_2004-12.pdf dan geeft de Lyngdorf nog bijna 500 Watt aan 2 Ohm. Dus dat zou geen probleem mogen zijn. ;)

DA BoSS

Misschien is het fijn als je dat er voortaan gelijk bij zet, want niet iedereen heeft anders je 'impliciete relativering' door.
Maw je mening komt dus vaak over als een 'feit'/waarheid, zonder de relativering van in welk licht je opmerking staat...

>:D

PS niet bedoeld om af te zeiken, als je wilt verdwijnt deze opmerking asap
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

Citaat van: DA BoSS op april 25, 2006, 10:33:15
Misschien is het fijn als je dat er voortaan gelijk bij zet, want niet iedereen heeft anders je 'impliciete relativering' door.
Maw je mening komt dus vaak over als een 'feit'/waarheid, zonder enige relativering van in welk licht je opmerking staat...

>:D

PS niet bedoeld om af te zeiken, als je wilt verdwijnt deze opmerking asap

Het blijft natuurlijk nog steeds een feit dat ondanks de verklaring van Arjen we hier te maken hadden met een vooroordeel volgens mij. Namelijk dat de Lyngdorf de electrostaten niet ging kunnen aansturen.   >:D ;D

Peerless Monster

Ahum en ook mijn speakers... ;).

Rotel is ook niet mijn smaak wat betreft eindversterking. Processing zou eventueel nog wel mogen.
Maar dit is voornamelijk een smaakkwestie.
Als ik puur technisch ga kijken, dan is Rotel vaak uitermate instabiel, wat er ook voor zorgt dat ik dit merk links laat liggen.
Ik moet zeggen dat ik veroordeeld ban over klasse D versterkers aangezien ik de nuforce 8 ontzettend vond meevallen qua prestaties, niet slecht, maar gewoon...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

visitor

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2006, 11:32:28
Ik moet zeggen dat ik veroordeeld ban over klasse D versterkers aangezien ik de nuforce 8 ontzettend vond meevallen qua prestaties, niet slecht, maar gewoon...

.... gewoon wat  ???

Peerless Monster

niet mijn ding Erwin...
En dat is gewoon een mening.

Deleted member

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 08:56:57
Ik krijg een beetje een indruk dat dit topic enkel over mij gaat, Antoine. Ik lees allerlei persoonlijke frustraties en conclusies over mijn persoon terwijl je mij nog nooit ontmoet hebt.

In principe zou ik dus helemaal niet moeten reageren, maar ik voel toch wel de noodzaak mij te mogen verdedigen.

Dat is nou precies wat ik ook doe. Ik steek mijn mening niet onder stoel of banken. Ik ga altijd met open vizier de discussie aan.

Ik vind jouw suggestie dat een shootout op voorhand gekleurd zou zijn door mijn ervaring tot nog toe met klasse D versterkers niet echt juist. Ik denk dat ik iemand ben die juist erg ongekleurd naar apparatuur luister en onafhankelijk een redelijk objectief oordeel kan geven.

Maar ik ervaar onderstaande opmerkingen toch wel als kwetsend:

Ik geloof dat we inderdaad dan maar beter geen shootout moeten gaan doen. Ik doe dat namelijk ook liever met relaxte mensen. En niet met iemand die zijn persoonlijke frustratie in een openbaar topic gaat richting tegenover 1 persoon. :-\

Misschien kun je de topictitel beter wijzigen in "Het grote Audiofiel afzeik-topic"...  ;D

Ik ben helemaal niet uit op het afzeiken van wie dan ook. De reden van openen van dit topic was dat ik een reactie had geschreven in het 'NuForce 9 review' topic dat al gesloten was toen ik op "verzenden" drukte.

Mijn tweede reactie in dit topic was vervolgens gericht aan Peerless over een mogelijke shootout met mijn Lyngdorf en jouw versterkers. Daarin gaf ik mijn mening hoe jij tot nu toe bij mij bent overgekomen en ik gaf daarbij ter onderbouwing nog twee voorbeelden van (voor mij!) pesterige/sfeerverziekende discussies en dat ik daarom dus weinig trek in een dergelijke shootout zou hebben.

Ik gaf aan liever niet persoonlijk te worden maar in dit geval ging dat even niet anders. En waarom zou ik dat niet hier "in het openbaar" doen? Verder gaf ik tot slot al aan dat ik het mogelijk mis zou hebben en dat je in het echt misschien helemaal niet zo bent.

Anyway, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen in beide posts, je mag er meer doen wat je wilt. Persoonlijk waardeer ik je bijdragen die je regelmatig geeft, ik heb er zeker al het e.e.a. van geleerd maar de treiterende discussies die ik af en toe zie die niet om het eigenlijke onderwerp draaien maar soms meer om de keuze van woorden van een ander, kunnen me gestolen worden. Zeker omdat in de voorbeelden van de discussies die ik gaf dan ook al lang duidelijk is wat ik of "een ander lijdend voorwerp" wilde zeggen.

Audiofiel

Citaat van: Antoine op april 25, 2006, 11:57:20
Mijn tweede reactie in dit topic was vervolgens gericht aan Peerless over een mogelijke shootout met mijn Lyngdorf en jouw versterkers. Daarin gaf ik mijn mening hoe jij tot nu toe bij mij bent overgekomen en ik gaf daarbij ter onderbouwing nog twee voorbeelden van (voor mij!) pesterige/sfeerverziekende discussies en dat ik daarom dus weinig trek in een dergelijke shootout zou hebben.

Het is helemaal niet pesterig of sfeerverziekend bedoeld. Het spijt mij als dat bij jou zo is overgekomen.

CiteerAnyway, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen in beide posts, je mag er meer doen wat je wilt. Persoonlijk waardeer ik je bijdragen die je regelmatig geeft, ik heb er zeker al het e.e.a. van geleerd maar de treiterende discussies die ik af en toe zie die niet om het eigenlijke onderwerp draaien maar soms meer om de keuze van woorden van een ander, kunnen me gestolen worden.

Ik kan het niet iedereen tegelijk naar de zin maken. Ik gebruik zo veel mogelijk de juiste emoticons, maar we hebben niet allemaal dezelfde humor op het forum. ;)

Audiofiel

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 10:07:51
OK. Als je de review van de SDAi2175 leest op http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/Reviews/sp_sdai2175_2004-12.pdf dan geeft de Lyngdorf nog bijna 500 Watt aan 2 Ohm. Dus dat zou geen probleem mogen zijn. ;)

Vermogen is niet hetzelfde als stabiliteit. Ik ken versterkers van 75 watt RMS die stabieler zijn dan eentje van 400 watt... ;)

Citaat van: Erwin op april 25, 2006, 11:30:54
Het blijft natuurlijk nog steeds een feit dat ondanks de verklaring van Arjen we hier te maken hadden met een vooroordeel volgens mij. Namelijk dat de Lyngdorf de electrostaten niet ging kunnen aansturen.   >:D ;D

Zo kun je iedere mening natuurlijk wel een vooroordeel noemen. Betekent het woord misschien iets anders in het Vlaams? ;D

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 12:42:32
Vermogen is niet hetzelfde als stabiliteit. Ik ken versterkers van 75 watt RMS die stabieler zijn dan eentje van 400 watt... ;)

Vermogen is inderdaad niet hetzelfde als stabiliteit, dat weet ik ook wel. Maar als je de review en de resultaten goed had bekeken dan had je gezien dat de Lyngdorf ook wel een stabiele versterker is. ::)

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2006, 12:42:32
Zo kun je iedere mening natuurlijk wel een vooroordeel noemen. Betekent het woord misschien iets anders in het Vlaams? ;D

Vooroordeel = "Een attitude die niet berust op kennis maar op meestal onjuiste denkbeelden en/of gevoelens. Deze attitude is zeer stabiel." volgens de internetdefinities. Ik denk dat dit hier zeker van toepassing is. ;)