Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

jan-rotterdam

CiteerHad jij zelf ook niet een Goldmund ev?
Zou je hem als aan de warme/buizen kant van het spectrum omschrijven?
Heel in de verte vergelijkbaar met Accuphase, of een ander merk??

Heb zelf inderdaad ook Goldmund eindversterkers. Zijn supersnel wat je merkt door zeer veel detaillering, kan in sommige combinatie's te analytisch worden. Laag is superstrak en vol energie, mid/hoog neigt inderdaad naar buizen maar net niet helemaal.
Combinatie SRP / SR-150 nieuw ca. € 7000,- Tweedehands (demo) zou ergens tussen € 3000 - 4000 te vinden moeten zijn al komen ze maar weinig voorbij. Ik kan wel een test doormailen van de SRP / SR-150 waarin wat leuke punten staan.

Afgelopen 10 jaar geen Accuphase gehoord dus kan ik geen antwoord op geven

Groeten Jan

spencer

Citaat van: DA BoSS op september 18, 2006, 09:19:23
thx 8)
Ik heb wel eens Ayre spullen mogen beluisteren, maar vond ze een tikje warm voor mijn smaak, neigde me iets te veel naar de 'buizen-sound'--> *click*.maargoed dat was wel iets lager in de lijn...heeft wel een hoge  kwaliteitsindruk achtergelaten 8)

(ps budget voor een geintegreerde stereo versterker is maar zo'n 2 tot 3000 euro hoor. Dat ik ook veel duurdere apparaten luister komt voornamelijk door mijn eigen nieuwsgierigheid & voorkeur voor tweedehands ;))

Misschien de combinatie van geweest.Ik had  de eerste dag ook dat ik hem hier had staan ook van ik mis nog iets maar de 2e dag kwam er zoveel bij van wat ik toen had gehoord en dat gevoel is nog steeds.Elke keer weet de set mij te kietelen  :D Dus zo koud van de plank  kan ik mij dat wel voorstellen of zoals ik zei de combinatie van.Misschien de bekabeling geweest,ik heb geen idee.Zoals ik ook al zei gebalanceerd maakt ook het verschil zo van naar muziek luisteren of 1 zijn met de muziek.Maar ik heb hem zelf ook 2e hands gekocht,2 voor de prijs van 1  :D Het maakt ook verder niet uit als je de eerste versie neemt want als je wilt kun je hem gewoon upgraden als je daar behoefte aan heb.En 2e hands zijn ze wel te vinden hoor voor rond de 2000 dat moet lukken.Zo heb ik ook de kabels gekocht.Of anders de Lyngdorf eens proberen maar die ga je nog niet zo makkelijk 2e hands vinden denk ik.Ik heb hem toen ook met de TDA 2200 vergeleken maar die had weer niet de muzikaliteit zoals Ayre vond ik .En ja verder moet je het allemaal zelf beslissen natuurlijk want je moet er lang van kunnen genieten en het moet geen kick zijn die snel gaat vervelen wat vaak genoeg gebeurt.

Succes  ;)
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

DA BoSS

hey spencer,

tsja Lyngdorff ken ik wel een beetje en is niet mijn ding.
Kan me trouwens bijna geen groter contrast voorstellen dan tussen de Lyngdorff en de set van audio-cube >:D
Wat betreft de Ayre, als ik hem ergens tegenkom ga ik hem zeker een kans geven (gebalanceerd)  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

spencer

Citaat van: DA BoSS op september 18, 2006, 11:57:31
hey spencer,

Wat betreft de Ayre, als ik hem ergens tegenkom ga ik hem zeker een kans geven (gebalanceerd)  8)

8) Dat zal leuk zijn,en probeer hem dan eens samen (gebalanceerd) als koppel te beluisteren dan is het helemaal een mooie match  ;) Als het dan nog niet goed is weet ik het ook niet meer  :D
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

DA BoSS

Update:

Ik heb vandaag een tweede LAT AC-2 MK1 op de kop getikt, voor een vriendenprijsje  8)(minder dan 100 euro)
Op mijn eindversterker hing al een AC-2 MK1 dus deze komt op mijn voorversterker ^-^
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Multifoon heeft een Goldmund Mimesis 330 in huis mocht je nog geïnteresseerd zijn

Groeten Jan

DA BoSS

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 15, 2006, 10:31:50
Multifoon heeft een Goldmund Mimesis 330 in huis mocht je nog geïnteresseerd zijn

Groeten Jan

Hoi Jan,

Op jouw aanraden vandaag de Mimesis 330 wezen luisteren in R'dam.
Was een zeer geslaagde demo 8)
(later meer...)

jan-rotterdam

Heb de Mimesis 330 zelf nog niet gehoord maar het inwendige qua eindversterking heb ik zelf staan dus kan me een aardig beeld vormen.

Ook nog naar de geheel digitale set geluisterd (SR-8 pre/pro & SRDVD en de digitaal aan te sturen luidsprekers type Logos) ? Vorige week even heel kort naar geluisterd en ook erg verrast !

Groeten Jan

DA BoSS

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 26, 2006, 23:33:19
Heb de Mimesis 330 zelf nog niet gehoord maar het inwendige qua eindversterking heb ik zelf staan dus kan me een aardig beeld vormen.

Ook nog naar de geheel digitale set geluisterd (SR-8 pre/pro & SRDVD en de digitaal aan te sturen luidsprekers type Logos) ? Vorige week even heel kort naar geluisterd en ook erg verrast !

Groeten Jan

hoi Jan,

Ja die ook nog even gehoord, erg mooi concept die speakers (maar onbetaalbaar ;D)
Die SR-DVD leverde ism met de SR-8 een heel ander beeld (véél mooier) dan ism met de Memesis
De Alize DAC kan wel als extra in de Mememis 330, prachtige set >:D

DA BoSS

Kennismaking Goldmund Mimesis 330 (Multifoon, Leen) 26-10-6

Een vrij onbekende, deze high-end Zwitser
Het merk kan zich welliswaar op een grote en innovatieve geschiedenis beroepen, maar is in nederland slecht verkrijgbaar en nauwelijks bekend uit de bladen (die ik lees).

Door de tips van Jan_rotterdam nieuwsgierig geworden en maar eens gebeld met Multifoon voor een afspraak 8).

Setup:

•   Goldmund Memisis 330 analog integrated amplifier (6500,- , on-board DAC 1500,- extra)
•   Ayre C-5 universal player (6000,- ???)
•   Dynaudio 52 SE(1250,- de set + stands 300,-)

Nordost powercords, Goldmund SR speakercable & Goldmund analoge interlink

Gedraaide muziek :

•   Madonna, Ray of Light track 1&3
•   Mari Kodama, piano sonate 23 track 4
•   Molokko, Tight Sweater track 9
•   Royksopp, The Understanding track 1&9
•   Hele Grimaud, Chopin/Rachmaninov track 5
•   Herbert, Scale track 1-3

DA BoSS

DA BoSS

Eerste indruk

Wow, dit klinkt echt lekker :).
Lekkere attack, timing, prachtige stage/ruimtelijkheid
Ik vroeg me af of het soms de luisterruimte zelf was, dat die heel er goed zou zijn.
Dat bleek best mee (tegen dus) te vallen, maar de uitdoving was zo mooi, zo netjes, dit was gelijk genieten  8)
Bij harder spelen kwam ie ietsjepietsje aggresiever over, een tikje vervorming?

Het luisteren

Chopin heerlijk vloeiend en gecontroleerd, mooie uitdoving. Ik kon prachtig verschillende lijnen horen zonder dat het ten koste ging van de coherentie :o
Kodama prachtige ruimtelijkheid en erg goede timing (sacd)
Madonna aanzetting oke (niet perfect), uitdoving perfect. Geluid is af en toe wel erg aanwezig op hogere niveaus

Het vervolg

Ik kreeg het idee dat ik naar de cd-speler zat te luisteren, en kon de versterker er moeilijk uithalen.
Om dat helder te krijgen werd de Goldmund SR multiplayer neergezet (5500,-)

Kodama tikje klinischer maar blijft zo mooi vloeiend & muzikaal. Betere bas (strakker)
Madonna is welliswaar strakker maar de stemmen waren simpelweg mooier met de ayre.
Molokko stemmen zijn wat koud, tikje analytisch, wel veel strakker
Herbert mooie uitsterving is weg, technisch perfect, perfecte dynamiek maar tikje..eeh..klinisch?
Ik miste het mooie van de Ayre. Een beetje het verschil tussen een erg goede set en een set waar ik echt daadwerkelijk grof $$ voor over heb.

Ayre speler snel nog even terug

Herbert uitsterving mooi, goede dynamiek, ritme+timing
Ik heb Royksopp nog nooit zo mooi gehoord, de muziek raakte me diep (kippevel momentjes)
:)

DA BoSS

Conclusie

Het moet wel een erg neutrale versterker zijn, zo duidelijk als ik de invloed van de bron & speakers ervoer. De switches maakte duidelijk dat het erg meevalt met dat aggresieve van deze versterker.
Mijn indruk is dus ook dat hij erg gevoelig voor de match met de rest, het werd ietsje te analytisch/snel met de Goldmund speler erbij, terwijl de Ayre de engelen terug naar de aarde lokte ^-^.
Gecontroleerd maar vloeiend, analytisch maar uiterst coherent/muzikaal, zeer lekkere timing & attack

Gecontroleerder dan de Audionet Sam, ietsje minder dynamisch?
Een pracht-match ook voor de Mark Levinson 383, wellicht coherenter maar ietsje minder dynamisch/makkelijk? (high levels) ???

Verder was duidelijk dat deze set under-speaker'd was.
Ik had gevraagd de Dynaudio's aan te sluiten omdat ik die reeds een beetje ken.
Ze speelden de sterren van de hemel, maar waren toch duidelijk de zwakste schakel van deze set...

Al met al behoorlijk ongrijpbaar, die Goldmund.
Kon zijn karakter en invloed moeilijk gewaar worden, maar heb ontzettend zitten genieten!

Uitnodiging staat om nog eens te komen vergelijken met andere speakers (Wilson Duette, Raido Emily) en versterker (ASR emitter 1).
Was in ieder geval een gezellige en geslaagde kennismaking/ middag 
:)

Peerless Monster

Je bent goed bezig Daboss...
Heerlijk om te lezen in ieder geval... Weer....
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

DA BoSS

Citaat van: Peerless Monster op oktober 27, 2006, 09:24:22
Je bent goed bezig Daboss...
Heerlijk om te lezen in ieder geval... Weer....
Hey Peerless,

Thx 8),  't was voor mij weer een heerlijk middagje muziek luisteren....

DA BoSS

Ik vond trouwens in zijn algemeenheid Goldmund meer op Audionet lijken dan op Mark Levinson >:D.

We hebben daar nog even over doorgeboomd, en ik denk dat ik de ML-383 op zich gewoon een prachtig product vind
(i.t.t. dat ik alles van Mark Levinson nou zo geweldig vind..)

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op oktober 27, 2006, 10:31:38
Ik vond trouwens in zijn algemeenheid Goldmund meer op Audionet lijken dan op Mark Levinson >:D.

We hebben daar nog even over doorgeboomd, en ik denk dat ik de ML-383 op zich gewoon een prachtig product vind
(i.t.t. dat ik alles van Mark Levinson nou zo geweldig vind..)

De 383 is zeker een pracht product.
Ik wil graag ook eens kennis met hem maken, dus als jij hem nu eens aanschaft ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

jan-rotterdam

CiteerAl met al behoorlijk ongrijpbaar, die Goldmund.

Maar als het klopt ...  ;D

Groeten Jan

DA BoSS

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 27, 2006, 12:29:50
Maar als het klopt ...  ;D

Groeten Jan
;D

Trouwens, als ik je initiele aanbeveling er nog even bijhaal:

Citaat van: jan-rotterdam op september 18, 2006, 10:19:35
Heb zelf inderdaad ook Goldmund eindversterkers. Zijn supersnel wat je merkt door zeer veel detaillering, kan in sommige combinatie's te analytisch worden. Laag is superstrak en vol energie, mid/hoog neigt inderdaad naar buizen maar net niet helemaal.

Klopt wat mij betreft heel aardig ^-^, alhoewel ik zelf (door de gebruikte speakers) niet goed over de laagweergave kan oordelen.

Wat mij vooral zal bijblijven is de uitmuntende combinatie van snelheid & controle.
Dit resulteerde bij mij in een hele mooie, vloeiende en coherente weergave  8)

Ben best benieuwd of dat met andere, hoogwaardigere speakers zo blijft of niet?

Citeer
Afgelopen 10 jaar geen Accuphase gehoord dus kan ik geen antwoord op geven

Groeten Jan
lijkt wat mij betreft dus niet echt op Accuphase.

mvg,

jan-rotterdam

Citaat van: DA BoSS op oktober 28, 2006, 13:41:54

Wat mij vooral zal bijblijven is de uitmuntende combinatie van snelheid & controle.
Dit resulteerde bij mij in een hele mooie, vloeiende en coherente weergave  8)

Ben best benieuwd of dat met andere, hoogwaardigere speakers zo blijft of niet?

Mijn ervaring is van wel, sterker nog het wordt een heel stuk beter als de luidsprekers het kwalitatief kunnen weergeven. Ik denk dat als je nogmaals gaat luisteren op b.v. een Wilson Audio - Duette dezelfde ervaring hebt als ik.

Groeten Jan

DA BoSS

Even doorboordurend: Goldmund heeft voor mij ook wat van Krell weg, maar dan vloeiender cq muzikaler  8)

@jan: daar was ik al bang voor ;D ;)

jan-rotterdam

Volgens mij heb je een verkeerde prijs doorgekregen, op de prijslijst van juni 2006 staat de Mimesis 330 voor een bedrag van 5.950,- Euro. Scheelt toch weer bij een eventuele aankoop.

Groeten Jan

jan-rotterdam

@ Da-Boss: de Wilson Audio - Duette's werden vanmiddag uitgepakt en staan nu dus in de luisterruimte van Multifoon Alexandrium. Even gehoord op een ASR-Emitter-1, indrukwekkend voor zo'n klein kastje !

Groeten Jan

DA BoSS

hmmm, word een spannend dagje voor me :D.

Ik ben al tijden op zoek naar een mooi stereo versterker (zie oa eerder indit topic), vanavond gaat het er misschien dan toch van komen 8)

Unit bevind zich in duitsland, ben erg benieuwd of het de moeite waard blijkt te zijn...
(update volgt...)

O0

hifiman