HT-Room Polletje (Foto update Oktober 2009 / Verhuizing)

Gestart door joostpolletje, april 22, 2006, 14:36:49

Vorige topic - Volgende topic

joostpolletje

Citaat van: eazyQ op augustus 15, 2006, 09:16:25
Voel je je trouwens al wat beter of ben je ngo ziekig vandaag?
Natuurlijk een mooi excuus om eens goed na te denken over je keffertjes of je geld ervoor vast te gaan tellen, zodat je weet hoeveel je nog mist.

Met wie heb ik hier te maken? :)
Tekst komt mij bekend voor!

Met zulke dingen ben ik al tijdje bezig ja. Ga van het weekend eerst nog op vakantie anderhalve week, naar huis van mijn ouders in zeeland. Met enkele vrienden, dus wil rustig aan doen daar, maar ja zal er wel niet van komen.

Welke banaanpluggen zouden verstandig zijn
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

eazyQ

ViaBlue en WBT zijn goed, ook VLS levert goed spul voor de prijs.
Zelf heb ik nu VLS maar ga alles upgraden naar ViaBlue, dat ziet er simpelweg mooier uit.
Indien je wilt kun je als ik mijn ViaBlue binnen heb (via de hifisupply powerbuy) mijn VLS bananen wel overnemen. Het zijn er 14 en zo goed als nieuw. PM maar als je interesse hebt.

joostpolletje

Citaat van: eazyQ op augustus 15, 2006, 09:29:44
ViaBlue en WBT zijn goed, ook VLS levert goed spul voor de prijs.
Zelf heb ik nu VLS maar ga alles upgraden naar ViaBlue, dat ziet er simpelweg mooier uit.
Indien je wilt kun je als ik mijn ViaBlue binnen heb (via de hifisupply powerbuy) mijn VLS bananen wel overnemen. Het zijn er 14 en zo goed als nieuw. PM maar als je interesse hebt.

Dit zijn mischien betere opties, Die kunnen ook her-gebruikt worden. Zal eens ff kijken.
Zijn de VLs dezelfde alsop de powerbuy.

Edgar?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

eazyQ

Joost?  ;)

Dit zijn de VLS powerbuy bananen:

Dit zijn degene die ik nu heb:

PM maar als je interesse hebt, wordt evt een zacht prijsje.

joostpolletje

Citaat van: eazyQ op augustus 15, 2006, 09:50:59
Joost?  ;)

Dit zijn de VLS powerbuy bananen:

Dit zijn degene die ik nu heb:

PM maar als je interesse hebt, wordt evt een zacht prijsje.

Edgar!

Ik ga je wel even een PM sturen..

Ik heb er alleen 20 nodig.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Marcellow

Citaat van: mikeske op augustus  7, 2006, 01:16:55
Hier een fototje van mijn Scarface collectie:

de originele dvd uit 1932

Cool, een DVD uit 1932!!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

copyfile

Waar heb je die dvd eigenlijk bemachtigd want wil er eigenlijk ook wel één
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

joostpolletje

Hij zit ook in de Deluxe Edition van Scarface, En ach hij is overal wel te koop.

En Mike bedoelt dat de film uit 1932 is he... Maar probeer FRS ofzo of andere winkels!

mikeske

joostpolletje

Einde van de maand een speakerupgrade, Alles wordt vervangen voor de QED SA +Airlocks

Seth__Gekko

Citaat van: joostpolletje op september 19, 2006, 12:18:46
Einde van de maand een speakerupgrade, Alles wordt vervangen voor de QED SA +Airlocks
Luidsprekerkabelupgrade  ;D

joostpolletje

Citaat van: Seth__Gekko op september 19, 2006, 15:41:49
Luidsprekerkabelupgrade  ;D

bedoelde ik ook..
maar ach, er komt dus ook een speakerupgrade

joostpolletje

Ik heb de startpost aangepast, Zal hem nog verder aanpassen. Je kan mijn ervaring lezen van de Luistersessie die ik heb gehad vandaag.

joostpolletje

Zo.. Zojuist terug van mijn luistersessie.

Dit was mijn eerste sessie, en het was bevredigend. Ik werd prima ontvangen bij Hobo Hifi Amersfoort, even gepraat met Jan Willem en een thee aangeboden gekregen.

De speakers stonden al op mij te wachten, en de stoel stond klaar (lekker stoel ) Onderstaand rijtje stond klaar:
KEF iQ5
ELAC FS107
DALI IKON 5
DALI 1.7 SUITE
KEF IQ7
ELAC FS207.2
DALI SUITE 2.8

Ik heb een CD van Bocelli in de speler gedaan, overigens heb ik beluisterd met een Marantz ST7001 i.c.m. de PM7001
Naast me stond de schakelaar voor de verschillende speakers, en ben lekker gaan luisteren.. Begonnen met de IQ5 had al wel een lekker gevoel bij deze, soort kippenvel. Ik heb het hele rijtje gehad(hieronder zie je van elke speaker mijn bevindingen) Ik heb steeds een paar nummers per speaker beluisterd, en in het begin van het nummer, heb ik geswitcht naar de vorige speaker om het verschil te horen, daarna weer terug naar de huidige en een paar nummertjes geluisterd. Ook heb ik de Gladiator Theme en Luna beluisterd. En ik kreeg nog Miles Davis en Richard Bono om te beluisteren. Hieronder lees je mijn ervaringen:

KEF iQ5: Zuiver, helder en strak geluid
ELAC FS107: Erg muzikaal, open, helder, warm geluid, En een zeer vrolijk geluid.
DALI IKON 5: Deze viel meteen af, zodra ik hem hoorde. Kil, grauw, terughoudend. Deze mistte echt wat.
DALI 1.7 SUITE: Krachtig, veel detail, mooi geluidsbeeld.
KEF IQ7: Wat voller dan zijn broertje de iQ5, veel detail, zuiver en helder.
ELAC FS207.2: Vond deze minder dan zijn kleinere broertje. Gaat wel wat meer in het hoog.
DALI SUITE 2.8: Vol geluid, mooi hoog, Komt af en toe wat schel over, wel meer laag dan zijn kleinere broertje.

Toen was voor mij al snel duidelijk dat de DALI IKON meteen afvalt, En de DALI SUITE en ELAC FS207.2 ook, mischien opvallend omdat ik wel de kleinere "broertjes" mooi vind van de SUITE en FS serie.

Ik ben me toen gaan orienteren op de:
KEF IQ5
KEF iQ7
ELAC FS107
DALI SUITE 1.7
dit waren voor mij de speakers die me opvielen, en lekker klinken!!
Toen heb ik nog enkele verschillende nummers geluisterd en tussen de speakers geswitcht.
Enkele verschillen die ik hoorde terwijl ik naar Richard Bono luisterde, De KEF iQ7 heeft een warmer geluid van de ELACFS107. En de IQ5 gaat minder hard dan de anderen, maar geluid is wel mooi!

Conclusie:
Ik heb van de 7speakers die er voor mij stonden, meerdere afgeschreven. En ben overtuigd van de anderen. Wat ook opvalt is dat ik 3 verschillende merken erin heb staan, die mij allen wel bekoren.
Ik heb een fijne middag gehad, en ga zeker snel terug om te horen wat het gaat worden. Zodat ik op aanschaf over kan, want wat een prachtig geluid!

Peter dikkeprima

Leuk verslag van die luistertest. Mooi dat ze tijd voor jou nemen en je gewoon je gang laten gaan. Zoiets ga ik ook doen als ik straks wat ruimer in mijn budget zit alleen is het bij mij zo dat ik al weet welke speakers ik wil en daarom opzoek ga naar een paar gebruikte omdat dat gewoon ontzettend veel in de prijs scheelt. Wat ik mij afvroeg is of je die receiver ook houdt? Hoe bevalt die en denk je dat het een goede match wordt met één van de speakers die je misschien gaat kiezen?

Dat vond ik namelijk erg belangrijk, de match tussen de speakers en receiver. ?Ik had de speakers dus al en zocht er een receiver bij. Bij jou is het net andersom dus ik ben nieuwsgierig naar wat je gaat doen. Bedankt zover :)

ps: ik ben diezelfde peter als van het DVD forum maar dat had je misschien al door.

joostpolletje

Citaat van: peter26 op oktober  3, 2006, 14:13:09
Leuk verslag van die luistertest. Mooi dat ze tijd voor jou nemen en je gewoon je gang laten gaan. Zoiets ga ik ook doen als ik straks wat ruimer in mijn budget zit alleen is het bij mij zo dat ik al weet welke speakers ik wil en daarom opzoek ga naar een paar gebruikte omdat dat gewoon ontzettend veel in de prijs scheelt. Wat ik mij afvroeg is of je die receiver ook houdt? Hoe bevalt die en denk je dat het een goede match wordt met één van de speakers die je misschien gaat kiezen?

Dat vond ik namelijk erg belangrijk, de match tussen de speakers en receiver. ?Ik had de speakers dus al en zocht er een receiver bij. Bij jou is het net andersom dus ik ben nieuwsgierig naar wat je gaat doen. Bedankt zover :)

ps: ik ben diezelfde peter als van het DVD forum maar dat had je misschien al door.

De luistersessie was prima ja, Ik heb er weer een gemaakt voor deze week(zie onderaan voor de merken) Hoe kan het dat je weet welke speakers je wilt? Al eens beluisterd? Dit is echt aan te raden, want ik dacht ook dat de IQ5 voor mij prima zou zijn en dat was mijn keuze.. Nu twijfel ik door het luisteren van de andere speakers!
De reciever blijft er voorlopig nog. Ik ga eerst 5.0(1) speakers upgraden en zal dan met de Pioneer draaien. Daarna is het de beurt aan de reciever, die de upgrade krijgt mogelijk naar een Denon 380(5/6).
Ik zal dus de speakers daarna gaan matchen met een reciever.

ps. Ik dacht het al ja.

Hieronder de lijst die ik ga beluisteren:
Monitor Audio Bronze 6
Monitor Audio silver 5
B&W 602/603
Dali Blue Serie 6006/8008
Focal Chorus en Cobalt serie

en welke ik al had beluisterd:
KEF IQ5
KEF IQ7
DALI SUIT 1.7

Peter dikkeprima

Citaat van: joostpolletje op oktober  3, 2006, 14:37:30
Hoe kan het dat je weet welke speakers je wilt? Al eens beluisterd? Dit is echt aan te raden, want ik dacht ook dat de IQ5 voor mij prima zou zijn en dat was mijn keuze.. Nu twijfel ik door het luisteren van de andere speakers!

Jep heb ze zeker beluisterd. Al heeeel wat uurtjes! Ik ga voor aanvullende B&W speakers uit de 6xx serie. Afhankelijk van wat de markt bied ga ik opzoek naar nog 2x 602 of nog beter een paar 603's. Ik denk eigenlijk het laatste en dan doe ik mijn huidige 602's naar achteren. Daarnaast moet ik nog een B&W centre speaker en op den duur een subje alleen daar heb ik nog geen flauw idee van welke ik dan moet hebben. Dat wordt dus zeker wel luisteren.

Citeer
De reciever blijft er voorlopig nog. Ik ga eerst 5.0(1) speakers upgraden en zal dan met de Pioneer draaien. Daarna is het de beurt aan de reciever, die de upgrade krijgt mogelijk naar een Denon 380(5/6).
Ik zal dus de speakers daarna gaan matchen met een reciever.

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje alleen heb ik al een receiver en 2 speakers. Ik ga je topic zeker blijven volgen.

joostpolletje

Citaat van: peter26 op oktober  3, 2006, 15:16:37
Jep heb ze zeker beluisterd. Al heeeel wat uurtjes! Ik ga voor aanvullende B&W speakers uit de 6xx serie. Afhankelijk van wat de markt bied ga ik opzoek naar nog 2x 602 of nog beter een paar 603's. Ik denk eigenlijk het laatste en dan doe ik mijn huidige 602's naar achteren. Daarnaast moet ik nog een B&W centre speaker en op den duur een subje alleen daar heb ik nog geen flauw idee van welke ik dan moet hebben. Dat wordt dus zeker wel luisteren.

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje alleen heb ik al een receiver en 2 speakers. Ik ga je topic zeker blijven volgen.

Ik heb op dit moment een 5.1 setje..
Ik laat hier zo snel mogelijk weten, hoe het ervoor staat.

joostpolletje

Luisterbezoek Stassen:

Wat een mooie ligging en een mooie "winkel" luisterkasteel. Zeer indrukwekkend van de buitenkant en dan moet je nog naar binnen.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door ..... en een kopje koffie aangeboden. Ondertussen even kletsend kom je er achter dat deze man echt een liefhebber is en met al zijn ervaring (23jaar) in het vak veel weet.

Wat mij opviel was en dat heeft hij ook uitgelegd dat er geen prijzen merken(types) bij de luidsprekers vermeld staan. Dit beivloedt het gedrag van degene die luistert.
En dat is ook zo mensen laten zich leiden dan door het bedrag en door merk. Dus kon ik prima inkomen.

Toen een rondleiding gehad door het ozo indrukwekkende kasteel (een must om een keer heen te gaan) Na de vele kamertjes te hebben gezien aangekomen bij de luisterkamer waar de speakers stonden opgesteld die ik had aangevraagd.

Ik zag al het een en ander bekende staan, maar ook wat onbekendere. Maar dit maakt het alleen maar leuker.
En alles in de wetenschap dat het je met het systeem afspeelt maar niet "weet" welke speaker draait.
Ik kreeg een lijst waar de nummers op staan en kon mijn bevindingen gaan geven.
Af en toe wel even spieken welke speaker draaide natuurlijk. En heb toen weer lekker geluisterd.

Hieronder de lijst met speakers die klaar stonden:

ALRJordan Entry 5
JMLab 816
Mission V63
B&W 603
KEF iQ7
Acoustis Energy EVO 3
Phonar P200
KEF iQ5

Een aantal redelijk onbekend voor me. Toen ben ik gaan luisteren met verschillende soorten muziek, ook om het op te breken met de ene muzieksoort naar de andere.

Hieronder zie je de speaker met mijn review en met de bron:

Begonnen met Bocelli

ALRJordan Entry 5: Mooi hoog, maar te weinig lag
JMLab 816: Deze was wat rommelig
Mission V63: Mooi hoog en zuiver
B&W 603: Zuiver, strak geluid, helder, warm
KEF iQ7: Heel helder, veel detail, en strak
Acoustis Energy EVO 3: Stem klonk in de verte, bass te dichtbij, schel
Phonar P200: Veel te duidelijk aanwezig, fel, niet zuiver, veels te hoog
KEF iQ5: Haalt het niet bij de iQ7, blijft achter bij de rest

Na dit geluisterd te hebben viel de iQ5 dus al af
Ook scoorden de AE Evo3 en de Phonar P200 niet een voldoende.
De B&W en de KEF iQ7 daarentegen scoorden hier een ruime voldoende ik heb dan ook regelmatig tussen deze twee geswitcht. En allebei een prettige "sound" maar meer de neiging naar de KEF. Het was al vrij snel dat ik tussen de B&W en de KEF zat.

Toen verder gegaan met een stuk Metallica puur om te testen met gitaarmuziek
ALRJordan Entry 5: dof
JMLab 816: rommelig, krakerig, te veel ongecontroleerd laag
Mission V63: onzuiver
B&W 603: dof
KEF iQ7: helder
Acoustis Energy EVO 3: te teruhoudend
Phonar P200: Te scherp
KEF iQ5: Veels te zwak

Wat hier dus opvalt is dat de B&W niet presteerde zoals met Bocelli en dat de KEF dit beter trok. En dat met de vorige uitslag van de KEF maakte dat ik steeds meer naar de KEF neigde.
Hier kon ik dus ook alweer zeggen dat de KEF iQ5 afviel en de Phonar ook.

Tussendoor wat korte stukjes van nummers..

Uiteindelijk nog een CD van Celine Dion erin gedaan.
ALRJordan Entry 5: het hoog is te laag
JMLab 816: was bij dit nummer niet onaardig, miste wel wat detail
Mission V63: scherp
B&W 603: warm
KEF iQ7: detailrijk
Acoustis Energy EVO 3: mist detail
Phonar P200: scherp en onzuiver
KEF iQ5: "mist wat" wel mooi hoog en zuiver

Conclusie:
Dit waren dus de verschillende testen die ik het kunnen doen, er vielen er al meteen wat af. En de KEF iQ7 kwam net als de vorige sessie heerlijk op me over. Ook was een lange tijd de B&W degene die er bij zat. Maar deze is mij toch net te warm en te dof. Zoals je ziet heb ik bij verschillende nummers dezelfde eigenschappen van de speakers en deze vielen mijziens gewoon af.
Ik hou van een helder,detailrijk,muziekaal,goed laag geluid en de KEF IQ7 deed weer aan deze eisen. En was weer de grote winnaar van de avond.
Ook heb ik nog even de Q11 geluisterd die ik voor een leuk prijs kan meenemen, maar dit vind ik overkill voor me slaapkamer.

Hoe nu verder:
Ik ga voor de iQ7, deze heeft mij uit 12 speakers twee keer gewoon positief verrast en gisteren was het de topper. (vorige keer samen met de ELAC) Ik vind de iQ7 ontzettend veel detail hebben, heel helder, mooi hoog, verfrissend, muziekaal.

Ik ga de volgende keer voordat ik ze in de auto zet eerst nog eens de RS beluisteren, want die wil ik een keer gehoord hebben voordat ik hem meeneem. En misschien dat deze mijn keuze dan nog beïnvloedt.
Ook wil ik de volgende keer mijn eigen Pioneer meenemen omdat ik daar een tijdje op zal moeten luisteren.

dynam1ke

Leuk verhaal man! Ben benieuwd wat het er dalijk echt bij jou staat te spelen... :)
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

joostpolletje

Citaat van: dynam1ke op oktober 12, 2006, 18:35:32
Leuk verhaal man! Ben benieuwd wat het er dalijk echt bij jou staat te spelen... :)

Dankje Mike.
Ik ook kan niet wachten tot ik wat thuis heb staan :)

Peter dikkeprima

Ik gok nu al op de Kef ;)

Ik ga in dit soort dingen veel meer op mijn intuitie af. Als ik iets hoor ga ik nog een paar vergelijkingen maken maar vaak is het bij mij de eerste de beste. De Kef past het beste bij jouw smaak dus waar wacht je op? Kopen die dingen!  ;D

Op welke receiver heb je bij Stassen eigenlijk geluisterd? Het kan best zijn dat jouw receiver een heel ander geluid uit die speakers haalt. Je poste namelijk nog iets opvallends. Bij Metallica vond je de B&W ineens dof klinken maar dat komt mij helemaal niet bekend voor. Ik heb op onze B&W set al meerdere keren Metallica en dat orkest beluisterd maar vind het dan allesbehalve dof! Verschil in receiver misschien?

joostpolletje

Citaat van: peter26 op oktober 13, 2006, 09:20:16
Ik gok nu al op de Kef ;)

Ik ga in dit soort dingen veel meer op mijn intuitie af. Als ik iets hoor ga ik nog een paar vergelijkingen maken maar vaak is het bij mij de eerste de beste. De Kef past het beste bij jouw smaak dus waar wacht je op? Kopen die dingen!  ;D

Op welke receiver heb je bij Stassen eigenlijk geluisterd? Het kan best zijn dat jouw receiver een heel ander geluid uit die speakers haalt. Je poste namelijk nog iets opvallends. Bij Metallica vond je de B&W ineens dof klinken maar dat komt mij helemaal niet bekend voor. Ik heb op onze B&W set al meerdere keren Metallica en dat orkest beluisterd maar vind het dan allesbehalve dof! Verschil in receiver misschien?

Ik denk daar anders over, omdat er zoveel speakers zijn wil ik goeie vergelijkingen maken. zodat je niet het een en ander misloopt.
En de KEF is daar dus uitgekomen.

Ik heb beluisterd op de Harman Kardon. en thuis staat voorlopig nog een Pioneer (deze zal ook een upgrade krijgen) Ik vond bij metallica inderdaad dat het geluid wat doffer was en iets hoog miste, de KEF speelde daar wat meer "open". Het was de live set van "one"wijs stukje trouwens.
Welke reciever draai je?