pc op afstand besturen

Gestart door jeroen_B, april 15, 2006, 12:41:33

Vorige topic - Volgende topic

jeroen_B

Voor de ITérs hier een vraagje.

Ik wil graag op afstand een pc hier thuis kunnen besturen zonder aan de client site iets te hoeven installeren. Is dit mogelijk?
Ik wil dan mijn download pc die achter een router hangt kunnen besturen vanaf een pc die bij mijn vriendin staat, of op de school staat waar ik 1 maal per week ben.

Binnen het eigen netwerk gebruik ik nu Radmin om de pc boven te besturen vanaf de laptop wat goed bevalt. Stel ik kan wel wat installeren aan de client zijde. Naar welk Ip adres moet ik dan connecten? De pc heeft een intern adres en de ( wanadoo family )router heeft het werkelijke adres. Hoe werkt dat dan?

alvast bedankt  ;D

eduard

Dit is eenvoudig via een nat entry op je modem te regelen, maar pas wel op wanneer je pc van buiten gaat opzetten wordt de kans een stuk groter dan andere er ook bij kunnen.
Het eenvoudigst is om een de service poort van remote desktop op je router te laten wijzen naar je interne adres van je pc. Maar nu kan iedereen bij je pc. Dus zorg er voor dat je firewall alleen de externe ip van je vriendin en school doorlaat. Ipv remote desktop zou je ook citrix, vnc of diverse andere tooltjes gebruiken.