rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Je bent goed bezig! gefeliciteerd alvast!  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Moondust

Is er al een bestemming voor de 3805?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Richard70…

Citaat van: Moondust op mei 13, 2006, 16:07:19
Is er al een bestemming voor de 3805?

Nee nog niet echt, zal waarschijnlijk wel de verkoop ingaan.
Hoezo, had je intresse. ;D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Richard70…

Citaat van: mikeske op mei 13, 2006, 16:18:36
De slaapkamer  ;)

De films die ik daar kijk zijn meestal niet in DTS ;D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

Richard70…

Citaat van: Ruben op mei 13, 2006, 13:09:28
Analoog combineert een setje RD wel mooi met de BH.

Ik vind de stap naar de RD van de BH niet groot genoeg vandaar dat ik heb gekozen voor de SPM, zeker voor de prijs die ik er nu voor moet betalen :P

R

Citaat van: rdebruin op mei 13, 2006, 16:49:44
Ik vind de stap naar de RD van de BH niet groot genoeg vandaar dat ik heb gekozen voor de SPM, zeker voor de prijs die ik er nu voor moet betalen :P

Helder, SPM is ook erg mooi.

Moondust

Citaat van: rdebruin op mei 13, 2006, 16:45:38
Nee nog niet echt, zal waarschijnlijk wel de verkoop ingaan.
Hoezo, had je intresse. ;D
Jep, en ook in de 3910. Zijn ze zwart of zilver?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Richard70…

Citaat van: Moondust op mei 13, 2006, 19:58:38
Jep, en ook in de 3910. Zijn ze zwart of zilver?

Ze zijn in het zilver. Mocht ik tegen die tijd tot verkoop over gaan ben jij de eerste die ik een pm stuur.

Richard70…

Gisteren bericht gehad dat ik dinsdag al om de BH en de SPM kan komen, dus dat valt niet tegen.

Ik ga dan gelijk luisteren naar een stereo opstelling van Meridian, namelijk de G51 en de G08 cd speler.
Ik doe dit omdat ik toch niet helemaal zeker ben dat ik in surround wil blijven. Ik heb nu de hele week eigenlijk moedwillig alles in stereo zitten beluisteren (TV, DVD) en moet zeggen dat zeker met televisie het eigenlijk prima klinkt.
Film kijken vind ik dan weer wat anders, zeker bijvoorbeeld een film als U571 daar mis ik dan wel wat.
Maar aangezien ik hooguit 1 keer in de week een filmpje kijk ligt mijn intresse eigenlijk grotendeels bij stereo.
Ik zeg ook nog niet dat ik over ga stappen maar ik wil gewoon eens het verschil horen tussen een goede surround versterker dvd combi en een goede stereo combi.
Wat misschien ook nog zou kunnen is dat ik deze set gewoon laat staan voor de televisie en surround en dat ik een apparte stereo set ernaast zet. Ik weet alleen niet of het technisch mogelijk is dat allebei de versterkers de fronts en subs gebruiken.
Dat zou ideaal zijn want ik vermoed dat de G 08 op cd gebied beter zal zijn als de G91 en over de 3910 als dvd speler ben ik eigenlijk dik tevreden en de 3805 is voor mij, voor die paar films ook goed genoeg.

Enfin we zullen het dinsdag wel horen

Durk

ik draai sinds vorig jaar in stereo. Ik luister nl iedere dag muziek en kijk hooguit 1 x per week een film. ('k gewoon de tijd er niet voor  :'()
Op den duur wil ik weer terug naar een separaat HT. Daar komt echter geen dure set in, voor film vindt ik dat niet nodig.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Richard70…

Vandaag de kabels opgehaald en zojuist aangesloten op mijn set.
Wat een enorm verschil t.o.v de VDH kabels maar dat had ik al gezegd geloof ik.
Gelijk een powerblock van sun leister mee genomen want dat dingetje van de praxis van 4,95 was misschien toch niet zo'n goed idee. ;D
Al met al dik te vreden over de Nordost kabels

R

Even ingaand op de stereo overwegingen. Ik kijk toch vrij veel films, maar wel altijd in stereo. De surround kanalen worden niet weergegeven, omdat het simpelweg gewoon niet kan. Mijn dvd speler doet de decodering zodat er wel een sub mee kan draaien zonder aanschaf van een processor. Een sub is wel een goede aanvulling, maar die heb je al. Voor de rest vind ik films prima kunnen. Volgens mij is er trouwens ook zat over geschreven. Verschil in mijn setup is of een mooi receiver, of voor hetzelfde budget een dijk van een versterker ( in mijn ogen dan). Goede bron erbij voor cd's, wat simpeler dvd speler en klaar.

TheSpeedSkater

Kun je meteen je onderschrift aanpassen  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Richard70…

Ik denk toch dat ik een andere weg bewandel namelijk deze.

Richard70…

Luistersessie  tussen stereo en multi channel

Vandaag wezen luisteren bij Audio exellence naar 2 verschillende combi's van Meridian.
Ééntje in stereo en één in multi channel.
De speakers waren de WB curve en de M.L Vantage.
Allereerst iets over de Vantage, deze electrostaat is echt helemaal mijn ding.
Wat een geweldige plaatsing en luchtigheid echt ongelooflijk, je hebt gewoon niet het idee dat je naar luidsprekers (in dit geval electrostaaten)  aan het luisteren bent maar dat er gewoon een muur van geluid wordt op getrokken , echt heel mooi.
Het probleem is enkel dat deze speakers nogal wat ruimte om zich heen verlangen en ik ben bang dat dit in mijn situatie niet genoeg zal zijn.

Ik heb beide set in stereo beluisterd.
Set 1
Meridian G51 met de G08
Set 2
Meridian G55 met de G 08 ,G91

Ik denk dat de verschillen in stereo  zo klein zijn tussen deze twee sets dat ik daarvoor niet persé terug zou moeten gaan naar stereo.
De G 08 is een betere cd speler dan de G91 maar het verschil vind ik niet dusdanig groot om voor de G 08 te kiezen.
Ik ga dus voor de G55 met de G91 wat dus ook mijn eerste keus was.
Waar ik nog wel aan twijfel is om met de tijd de Vantage eens als fronts te proberen, ik weet dat ik dan niet meer in 4G speel maar zou toch eens willen horen hoe dat klinkt, dan uiteraard wel met de M.L center.
Maar dit is toekomst muziek, eerst de Meridian set en dan misschien over een jaar of twee eens denken aan de Martin Logans

R

Tja, dan praat je over een set op een ander niveau, wel erg mooi. O0

mikeske

Inderdaad een meridian set met ML's  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Richard70…

Toekomst muziek, eerst de Meridian.

DA BoSS

Gefeliciteerd met je (zoveelste) upgrade!

(ik vind deze upgrade denk ik dus wel de mooiste van allemaal.... 8))

Ben erg benieuwd naar je bevindingen, moet je lang wachten qua levertijd ed?
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Richard70…

Ja best wel want ik heb ze nog niet besteld ;D
De G 91 staat voor eind van de zomer gepland (eerst weer even sparen) ;)

FrankB

Flinke investeringen Richard! En een compleet andere kant op dan toen je een paar maanden terug bij mij was.

Maar wel erg gaaf natuurlijk  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: rdebruin op mei 17, 2006, 09:06:55
Ja best wel want ik heb ze nog niet besteld ;D
De G 91 staat voor eind van de zomer gepland (eerst weer even sparen) ;)
oops  :-X
niettemin alvast gefeli... ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

B.J.

Heb je last van het bizar snelle upgrade virus?  :D
De vrouw des huizes vindt al die veranderingen prima en geen zonde van het geld? Neem haar dan maar snel een weekend mee om te verwennen!

Ik vind die ML's er echt super uitzien, meridian vind ik weer oerlelijk. Gelukkig verschillen smaken!

Nu eerst gaan genieten!  :D

bmateijsen

Citaat van: Bas Janssen op mei 17, 2006, 09:28:44
meridian vind ik weer oerlelijk

Ga je mond spoelen.... ;D

Dit ziet er toch gaaf uit: