rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Richard70…

Citaat van: tiptop op mei  4, 2006, 20:37:42
Maar ja, ik, eigenwijs he.

Dat ben ik ook een hele tijd geweest maar op den duur gaat dat nogal in de papieren lopen ;D ;D
Als ik wat eerder had geluisterd naar adviezen van Kees-Jan, Bjorn en Garmt had me dat aardig wat
duiten gescheeld :-\ Maarja van schade en schande wordt men wijs zeggen ze (ze hebben nog gelijk ook ;D ;D)
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

tiptop

Citaat van: rdebruin op mei  4, 2006, 21:33:30

Dat ben ik ook een hele tijd geweest maar op den duur gaat dat nogal in de papieren lopen ;D ;D
Als ik wat eerder had geluisterd naar adviezen van Kees-Jan, Bjorn en Garmt had me dat aardig wat
duiten gescheeld :-\ Maarja van schade en schande wordt men wijs zeggen ze (ze hebben nog gelijk ook ;D ;D)
Zo doe je wel veel eigengevormde ervaring op. Die krijg je op geen andere manier ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Richard70…

Citaat van: tiptop op mei  7, 2006, 20:06:04
Zo doe je wel veel eigengevormde ervaring op. Die krijg je op geen andere manier ;)

Schrale troost ;D ;D

Richard70…

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, Kees-Jan van Audio exellence zou langs komen om de DD-12 in te passen in mijn systeem.

Om 10.15 stond hij op de stoep, om een kleine drie en half uur later weer weg te gaan ;D
Gelijk bij binnenkomst viel hem op dat het één en ander niet goed stond, dus eerst de 3805 onder handen genomen en deze met de hand in geregeld ipv met de auto setup.
Daarna de speakers juist geplaatst (iets verder uit elkaar en iets meer in gedraaid) en de stekkers op de juiste manier en volgorde in de stekkerdoos gestoken (nooit geweten dat daar verschil in was) ???
Dit alles was werkelijk al een enorm verschil, voor mijn gevoel was mijn set minimaal een keer zo goed geworden.
Ik had hem tevens gevraagd om zijn Nordost koffer mee te nemen om eens te luisteren in mijn eigen omgeving en op mijn eigen set of dat werkelijk verschil uit zou maken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar altijd nogal sceptisch tegen over stond, met de nadruk op stond
Eerst de Blue heaven speaker kabel aan gesloten en een blue heaven interlink.
Wat een verschil dat teweeg bracht op mijn set is echt ongeloofelijk, zoveel meer detail en plaatsing ten opzichte van mijn VDH bekabeling.
Mijn VDH is echt veelste warm en donker op mijn Denon set, mijn bas probleem die ik altijd dacht te hebben in mijn ruimte was in één keer opgelost.
Daarna de Red Dawn er aan gehangen, de speaker kabel zet bij mij het laag iets te dik aan en was der halve dan ook geen geschikte kabel op mijn set.
Als laatse de spm erop aan gesloten en dat was voor mij de beste kabel, het laag kreeg veel meer body zonder vervelend aanwezig te zijn, en het geheel kwam mooi los van de speakers tevens viel mij op dat het geheel ineens veel ruimtelijker klonk.
Dit brengt mij wel weer een dilemma aangezien ik van plan was de bekabeling als laatse te gaan upgraden.
Hier ga ik eerst eens rustig over nadenken of ik deze upgrade naar voren zal schuiven daar deze zoveel verbetering bracht :o

We zijn nu zo'n twee uur verder en het wordt tijd om te gaan doen waar hij eigenlijk voor gekomen was n.l de
DD-12 in te regelen ;D
Wat meteen opvalt is dat mijn curve niet helemaal optimaal is ( het lijkt de koninginnen rit van de tour de france wel) terwijl ik toch drifteg ben bezig geweest net de schuifjes ;D
Hij gaat een haf uurtje met de DD-12 aan de gang en voila een mooie rechte curve en dat bijna zonder een schuifje te gebruiken ???
Nu alles is ingeregeld kunnen we eindelijk gaan luisteren.
Nou ik kan zeggen dat dit de beste aankoop is geweest die ik het afgelopen jaar heb gedaan (en dat wil wat zeggen want ik heb wat aankopen gedaan) ;D
Zoveel meer dynamiek en kracht in de set, en dan niet alleen in het laag maar ook in het midden en mid hoog
echt ongeloofelijk.
Ik vond de DD serie altijd een enorm dure sub maar als je ziet wat dit ding doet met je gehele set is het eigenlijk een "koopje".
Al met al ben ik op het moment een zeer tevreden mens (alhoewel hij heeft wel de Nordost koffer weer mee genomen) >:( ;D
Mijn set heeft in het jaar dat ik hem nu heb nog nooit zo goed geklonken als nu, en dat eigenlijk zonder een inverstering maar alleen door iemand met enorm veel kennis van zaken.
Mijn eerst volgende upgrade wordt waarschijnlijk de bekabeling, maar eerst ga ik nu maar eens een paar ;) weken genieten zoals het nu is.

HJ

leuk om maar weer te horen dat bekabeling ozo belanrijk is :)
begint hier gelijk te kriebelen...

gr,
hans

mikeske

Heb paar dingen in de verkoop  ;D

Nordost en Qed digitale interlinks
en qed stereo interlink

sla u slag  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HJ

Citaat van: mikeske op mei  9, 2006, 23:57:24
Heb paar dingen in de verkoop  ;D

Nordost en Qed digitale interlinks
en qed stereo interlink

sla u slag  ;D

als jij die verkoopt matchen ze vast niet met rotel ;D

mikeske

Toch wel hoor, de Qed digi ( signature 75 ) en stereo kabel ( qunex 3 ) ben ik altijd heel tevreden van geweest.
Maar ben nu bezig met de overstap naar Nordost.

De Nordost digi heb ik zelf en ben er heeeeeel tevreden over.
Die dat ik verkoop is namelijk van een vriend  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

Moondust

Helaas heb ik mijn vrouw beloofd de komende paar jaar niets meer voor de HT te kopen, terwijl ik nog zoveel wil doen. Ik ben overigens net zo tevreden over de DD12 als jij. Topding! Nordost bekabeling komt er bij mij ook nog wel een keer in, maar eerst de versterking en dvd-speler upgraden....uhh....over een paar jaar.  :-\
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Richard70…

Citaat van: mikeske op mei 10, 2006, 00:23:23

De Nordost digi heb ik zelf en ben er heeeeeel tevreden over.
Die dat ik verkoop is namelijk van een vriend  ;)

Ik heb jou topic ook wel gevolgd, ik zou alleen niet weten waar ik die digi interlink op aan zou moeten sluiten.
Volgens mij heb ik alleen audio interconnects nosig of vergis ik me?
Is dit trouwens de moonglo 2?

mikeske

Citaat van: rdebruin op mei 10, 2006, 22:37:32
Ik heb jou topic ook wel gevolgd, ik zou alleen niet weten waar ik die digi interlink op aan zou moeten sluiten.
Volgens mij heb ik alleen audio interconnects nosig of vergis ik me?
Is dit trouwens de moonglo 2?

De digitale interlink gebruik je meestal tussen je dvd speler en reciever/ surround processor.
Het is inderdaad de Nordost Moonglo 2 en er gaat waarschijnlijk ook een silver shadow van 2 weken oud de verkoop in  ;)

TheSpeedSkater

Leuk verhaal!

Nordost is inderdaad  8).
Ik heb hier ook de demo speakerkabels van Nordost liggen, blue heaven en de red dawn...de laatste is overigens ook al besteld  ;D

Echt een mega upgrate die heel veel aan je (mijn!) set verbeterde..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Richard70…

Citaat van: mikeske op mei 10, 2006, 22:46:56
De digitale interlink gebruik je meestal tussen je dvd speler en reciever/ surround processor.
Het is inderdaad de Nordost Moonglo 2 en er gaat waarschijnlijk ook een silver shadow van 2 weken oud de verkoop in  ;)

Wat is dan het verschil tussen een audio interconnect en een digitale interconnect ???
Bij mij gaat er een audio interconnect van mijn dvd speler naar mijn reciever.

Richard70…

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 10, 2006, 23:16:07
Leuk verhaal!

Nordost is inderdaad  8).
Ik heb hier ook de demo speakerkabels van Nordost liggen, blue heaven en de red dawn...de laatste is overigens ook al besteld  ;D

Echt een mega upgrate die heel veel aan je (mijn!) set verbeterde..

Gek hé dat bij mij de blue heaven een betere keus was als de red dawn :-\
De red dawn zette bij mij het laag te veel aan rond de 40 hrtz (geweldig zo'n DD-12 dan kun je dit allemaal zien) :P

mikeske

Je hebt dan waarschijnlijk 5 analoge audio interconnects.
Je gebruikt dan de DAC's van je dvd speler.
Het digitale signaal ( DTS, Dolby Digital ) word dan gedecodeert in de dvd speler en die stuur dan de 5 analoge signalen dan uit.

Een digitale interconnect bevat die 5 signalen maar dan in een coaxiale kabel.
Dan gebruik je de DAC's van je reciever/surround processor.
Het digitale signaal ( DTS, Dolby Digital ) word dan door de dvd speler gewoon doorgestuurd via de digitale interconnect.
En de reciever / surround processor decodeert dan het signaal.

Hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is  :)

Richard70…

Oke dat is me duidelijk.
Ik vraag me alleen af als ik dadelijk upgrade naar de Meridian combi ik er dan ook nog wat aan hebt ???

mikeske

Citaat van: rdebruin op april 11, 2006, 23:25:38
Mocht ik in dat jaar nog wat budget over hebben dan mischien nog een 861 surround processor ;)

Indien je voor de surround processor gaat, dan kan je de digitale interlink gebruiken voor tussen de surround processor en de dvd speler  ;)

Richard70…

Citaat van: mikeske op mei 10, 2006, 23:38:50
Indien je voor de surround processor gaat, dan kan je de digitale interlink gebruiken voor tussen de surround processor en de dvd speler  ;)

Die processor is de laatste die er gaat komen in de upgrade cyclus dus dat zal nog wel meer als een jaar duren.
Dan laat ik het voorlopig maar even doen, eerst de speakerkabel en de audio interconnects.
Maar toch bedankt voor de info
Je hebt toevallig toch geen spm interconnect liggen ;D

mikeske

Citaat van: rdebruin op mei 10, 2006, 23:46:28
Die processor is de laatste die er gaat komen in de upgrade cyclus dus dat zal nog wel meer als een jaar duren.
Dan laat ik het voorlopig maar even doen, eerst de speakerkabel en de audio interconnects.
Maar toch bedankt voor de info
Je hebt toevallig toch geen spm interconnect liggen ;D

Ik niet, maar Antoinne wel ;):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43365.0

Richard70…

mikeske

Richard70…

Vandaag toch maar de Nordost kabels besteld want ik kon toch niet wachten ;D
Voor de speakerkabel heb ik in overleg met Audio exellence gekozen voor de blue heaven, om dan met de tijd over te stappen naar de Frey. De Frey klink uiteraard een heel stuk beter maar daar zit ook een ander prijskaartje aan, en aangezien ik ook dit jaar nog wil overstappen naar de Meridian combi leek het me beter om niet gelijk een vermogen voor de speakerkabels neer te leggen.
De spm interlink heb ik er maar gelijk bij besteld omdat die me tijdens de demo middag wel heel erg beviel.
Nog een prettige bijkomstigheid was dat deze kabel uit zijn assortiment gaat en der halve ook een wat vriendelijkere prijs daar door kreeg.
Nou ga ik morgen even kijken of ik die van Antoine zou kunnen gebruiken, daar die maar een halve meter is.
Dan zou ik die tussen de de Dvd en de reciever willen hangen en die andere die 80 cm is naar de DD-12

Al met al heb ik wel weer genoeg ge upgrade voor de maand Mei (en waarschijnlijk ook wel voor Juni,Juli en Augustes) ;D

BOUBOU

Een mooie set heb je daar bij elkaar gesprokkeld in een toch vrij korte tijd.  :)
Maar die 3805 kan zo echt niet meer  >:D
Ik ben er zeker van dat het met de Meridian combi helemaal goed gaat komen  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

R

Citaat van: rdebruin op mei 12, 2006, 23:28:46
Vandaag toch maar de Nordost kabels besteld want ik kon toch niet wachten ;D
Voor de speakerkabel heb ik in overleg met Audio exellence gekozen voor de blue heaven, om dan met de tijd over te stappen naar de Frey. De Frey klink uiteraard een heel stuk beter maar daar zit ook een ander prijskaartje aan, en aangezien ik ook dit jaar nog wil overstappen naar de Meridian combi leek het me beter om niet gelijk een vermogen voor de speakerkabels neer te leggen.
De spm interlink heb ik er maar gelijk bij besteld omdat die me tijdens de demo middag wel heel erg beviel.
Nog een prettige bijkomstigheid was dat deze kabel uit zijn assortiment gaat en der halve ook een wat vriendelijkere prijs daar door kreeg.
Nou ga ik morgen even kijken of ik die van Antoine zou kunnen gebruiken, daar die maar een halve meter is.
Dan zou ik die tussen de de Dvd en de reciever willen hangen en die andere die 80 cm is naar de DD-12

Al met al heb ik wel weer genoeg ge upgrade voor de maand Mei (en waarschijnlijk ook wel voor Juni,Juli en Augustes) ;D

Het lijkt me ook slim om te starten met een paar mooie meters BH. De frey is natuurlijk qua prijs en kwaliteit echt een wereld van verschil. imho beetje overkill om mee te starten. Natuurlijk feli met je aanwinst. Analoog combineert een setje RD wel mooi met de BH.