rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

DA BoSS

Huh, ik vond zelf juist weer de eindversterking van de 3805 onder de maat (itt zijn vv)  :o.
Maargoed, dat was een quick&dirty testje...
???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Richard70…

Citaat van: garmtz op april 11, 2006, 09:05:57
Als je de kwaliteit van je geluid wilt verbeteren, heb je veel meer baat bij een andere voortrap dan een andere eindtrap... De 3805 maakt in zijn voorversterker meer kapot dan je lief is... Aangezien de Concerto's niet heel moeilijk zijn, is het wat mij betreft niet zinnig om een extra eindversterker aan te sluiten, maar gewoon de Denon 3805 geheel te elimineren of hem alleen als eindbak te gebruiken met een goede pre-pro.

Maar kom ik dan nog uit het bovenstaande budget.
Zo ja laat het me dan even weten dan ben ik geintresseerd >:D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

R

Als je de kwaliteit van je geluid wilt verbeteren, heb je veel meer baat bij een andere voortrap dan een andere eindtrap... De 3805 maakt in zijn voorversterker meer kapot dan je lief is... Aangezien de Concerto's niet heel moeilijk zijn, is het wat mij betreft niet zinnig om een extra eindversterker aan te sluiten, maar gewoon de Denon 3805 geheel te elimineren of hem alleen als eindbak te gebruiken met een goede pre-pro.

Ja, zit ook wat in. Maar ik denk dat de denon qua eindversterking dit ook niet allemaal adequaat kan aansturen. Dus eigenlijk moet ie er gewoon helemaal uit. 1 ding is zeker, deze prachtige speakers verdienen gewoon een compleet goede keten, anders zou je ze te kort doen.

Rody

Dat ben ik helemaal met Ruben eens.
Als je het budget niet hebt om een fatsoenlijke pre-pro aan te schaffen om het maximale uit je Concerto's te halen, dan moet je zeker geen Grand Piano's kopen..da's zonde.

garmtz

Citaat van: DA BoSS op april 11, 2006, 09:10:29
Huh, ik vond zelf juist weer de eindversterking van de 3805 onder de maat (itt zijn vv)  :o.
Maargoed, dat was een quick&dirty testje...
???

Different folks, different strokes... :)  Het effect van het veranderen van voor- of eindversterker verschilt, het is dan net wat je belangrijk vindt.

Richard70…

Vanmiddag wezen luisteren naar de Velodynes of eigenlijk maar 1 Velodyne n.l de DD12.
Ik heb maar 1 woord voor dit apparaat "geweldig". Wat dit app allemaal kan is gewoon niet normaal meer.
Ik heb hem beluisterd op een meridian set met de WB Arc.Ik had de Arc's al eens beluisterd maar dan zonder de DD en dat klonk al heel mooi maar met de DD werd het wel heel indrukwekkend. Wat een enorme snelle strakke bass, dit had ik echt nog niet bij een ander sub gehoord.
En dat inregelen in het systeem was een fluitje van een cent (althans voor hem)
Dus het wordt de DD12 en die zal ik begin mei bestellen.

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

Rody

Richard70…

maar gewoon de Denon 3805 geheel te elimineren

Door de luistermiddag bij Audio exellence ben ik ook gelijk tot de conclusie gekomen dat het inderdaad het beste is om de 3805 maar van de hand tedoen.
Ik wil dit in twee stappen gaan doen en dan over een jaar gespreid.
Als eerst wil ik aanschaffen de G91A DVD player/controller/tuner

Richard70…

En dan als 2de de G55

Richard70…

Ik neem aan dat deze set dan ruim voloende is om de concerto's aan te sturen. ;D
De upgrade van de concertino's zal dus nog een jaartje worden uitgesteld en die zullen dan waarschijnlijk plaats maken voor de GP.
Mocht ik in dat jaar nog wat budget over hebben dan mischien nog een 861 surround processor ;)

Richard70…

Ik zie dat ik de Merknaam niet had vermeld maar al die kenners hier op het forum hadden het natuurlijk al gezien ;D ;)

Meridian

Rody

bmateijsen

Leuk om te  horen dat de demo goed is bevallen! En als Meridian eigenaar kan ik alleen maar zeggen:  O0..

Citaat van: rdebruin op april 11, 2006, 23:05:00
Vanmiddag wezen luisteren naar de Velodynes of eigenlijk maar 1 Velodyne n.l de DD12.
Ik heb maar 1 woord voor dit apparaat "geweldig". Wat dit app allemaal kan is gewoon niet normaal meer.
Ik heb hem beluisterd op een meridian set met de WB Arc.Ik had de Arc's al eens beluisterd maar dan zonder de DD en dat klonk al heel mooi maar met de DD werd het wel heel indrukwekkend. Wat een enorme snelle strakke bass, dit had ik echt nog niet bij een ander sub gehoord.
En dat inregelen in het systeem was een fluitje van een cent (althans voor hem)
Dus het wordt de DD12 en die zal ik begin mei bestellen.

R

Feli met je beslissing. De combi met meridian is echt lekker. In full concerto + dd bij bjorn mogen aanschouwen(jij denk ik ook) en dat was extreem gaaf.

Richard70…

Dank je wel

Ik kan haast niet wachten tot de DD er is :D
Dat een component zoveel goeds kan doen voor je hele set.
Dat was daar natuurlijk we met de Meridian set maarja ik kan nu eenmaal niet alles te gelijk aanschaffen :-\

Jean Sibelius

Citaat van: rdebruin op april 12, 2006, 22:15:35
Ik kan haast niet wachten tot de DD er is :D
Dat een component zoveel goeds kan doen voor je hele set.
Ik ken dat gevoel en heb dezelfde ervaring...
Alvast héél veel plezier toegewenst met je laatste aankoop ;D!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Citaat van: HSN op april 13, 2006, 06:28:57
Ik ken dat gevoel en heb dezelfde ervaring...
Alvast héél veel plezier toegewenst met je laatste aankoop ;D!

Ik zag dat jij de DD18 hebt staan, dat moet wel helemaal een indrukwekkend geluidsbeeld geven.
Ik vind deze wel erg prijzig maar zag dat hij nu op marktplaats word aangeboden voor 3000 euro van ander halve maand oud.
Heb jij de ander DD's ook gehoord of enkel de DD18 en zo ja waar zitten volgens jou de grootste verschillen

Jean Sibelius

Citaat van: rdebruin op april 17, 2006, 23:45:05
Ik zag dat jij de DD18 hebt staan, dat moet wel helemaal een indrukwekkend geluidsbeeld geven.
Ik vind deze wel erg prijzig maar zag dat hij nu op marktplaats word aangeboden voor 3000 euro van ander halve maand oud.
Heb jij de ander DD's ook gehoord of enkel de DD18 en zo ja waar zitten volgens jou de grootste verschillen
De DD-18 is inderdaad wel een behoorlijk imposant ding (en ik zal hem wel nooit op volledige oorlogssterkte gebruiken, maar dat geldt voor de meeste componenten in mijn set); een beetje reserve is nooit verkeerd.

Ik heb vorig jaar de DD-15 een weekje op proef gehad en ik had direct hetzelfde gevoel als jij momenteel: "die wil ik nooit meer kwijt". De DD-15 en DD-18 hebben een iets zwaardere magneet / wat minder harmonische vervorming en gaan natuurlijk iets lager in vergelijking met de DD-10 en DD-12. Uiteindelijk heeft dat laatste de doorslag gegeven en OK, ze zijn natuurlijk allemaal behoorlijk duur, maar ik blijf nog steeds van mening dat het een koopje is indien je niet helemaal tevreden bent over je laagweergave of indien je bijvoorbeeld problemen hebt met kamer akoestiek.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Citaat van: HSN op april 18, 2006, 06:17:17
De DD-18 is inderdaad wel een behoorlijk imposant ding (en ik zal hem wel nooit op volledige oorlogssterkte gebruiken, maar dat geldt voor de meeste componenten in mijn set); een beetje reserve is nooit verkeerd.

Ik heb vorig jaar de DD-15 een weekje op proef gehad en ik had direct hetzelfde gevoel als jij momenteel: "die wil ik nooit meer kwijt". De DD-15 en DD-18 hebben een iets zwaardere magneet / wat minder harmonische vervorming en gaan natuurlijk iets lager in vergelijking met de DD-10 en DD-12. Uiteindelijk heeft dat laatste de doorslag gegeven en OK, ze zijn natuurlijk allemaal behoorlijk duur, maar ik blijf nog steeds van mening dat het een koopje is indien je niet helemaal tevreden bent over je laagweergave of indien je bijvoorbeeld problemen hebt met kamer akoestiek.

De kamer akoestiek is bij mij inderdaad een probleempje met een vrij harde kamer en een modern interieur.
Ik had inderdaad al gemerkt dat de DD daar wel eens veel goed in zou kunnen doen.
Ik vroeg me alleen af of ik de stap naar de DD18 zou moeten maken aangezien hij nu 2de hands waarschijnlijk evenveel zal moeten kosten als een DD12 nieuw.
Weet je trouwens of de garantie overdraagbaar is? Anders is het al helemaal geen optie.

bmateijsen

Citaat van: rdebruin op april 18, 2006, 07:59:43

Weet je trouwens of de garantie overdraagbaar is? Anders is het al helemaal geen optie.

Garantie is niet overdraagbaar. Daarnaast lijkt het erop dat die DD-18 niet via BB&G komt.

Groet Bjorn

Richard70…

Bedankt voor je reactie Bjorn.
Als dat zo is dan is de keuze snel gemaakt, ik ga geen 3000 euro uitgeven voor een apparaat zonder garantie.
En als hij niet bij jullie vandaan komt is het waarschijnlijk ook geen Nederlands model.

bmateijsen

Citaat van: rdebruin op april 18, 2006, 08:12:04
Bedankt voor je reactie Bjorn.
Als dat zo is dan is de keuze snel gemaakt, ik ga geen 3000 euro uitgeven voor een apparaat zonder garantie.
En als hij niet bij jullie vandaan komt is het waarschijnlijk ook geen Nederlands model.

Hij zou evt. via een dealer van ons kunnen zijn gekomen, maar dan is nog de garantie niet overdraagbaar.

Groet Bjorn

DA BoSS

garantie hoeft ook niet overdraagbaar te zijn, garantie slaat namelijk op het product en niet op de koper van dat product.
Velodyne & zijn importeur moeten je dus volgens de geldende bepalingen garantie verschaffen...
>:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Citaat van: DA BoSS op april 18, 2006, 09:47:00
garantie hoeft ook niet overdraagbaar te zijn, garantie slaat namelijk op het product en niet op de koper van dat product.
Velodyne & zijn importeur moeten je dus volgens de geldende bepalingen garantie verschaffen...
>:D

Niet als er specifiek in de productvoorwaarden staat dat de garantie alleen geldt voor de 1ste koper.

Groet Bjorn

DA BoSS