Theatertek kopen

Gestart door Erik, april 8, 2006, 13:13:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Net alles opnieuw geinstalleerd, wat is alles ineens lekker snel ;D en wil alles nu legaal of zo legaal mogelijk op deze computer neerzetten.

Hetzij via betalen of een freeware variant. Ik wilde dus oa TT kopen als softwarewareplayer , nu vraag ik me af hoe het zit met de licentie. Is dat machine gebonden, kan ik het op 2 computers draaien of moet ik het dan 2 x kopen. Kun je de licentie meenemen als je een nieuwe computer koopt?

Er wordt ook gesproken over je pc/tt met een AB bedienen, iemand daar ervaring mee?

btw een tip voor een vriendelijk alternatief (geen vlc dus) die toch ook redelijk van kwaliteit is, mag ook natuurlijk.  :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NeonKnight

Voorzover ik weet is de licentie van TheaterTek niet pc gebonden.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

)p(

#2
Citaat van: Erik op april  8, 2006, 13:13:44
Er wordt ook gesproken over je pc/tt met een AB bedienen, iemand daar ervaring mee?

btw een tip voor een vriendelijk alternatief (geen vlc dus) die toch ook redelijk van kwaliteit is, mag ook natuurlijk.  :)

Ik gebruik de afstandbediening van mijn Marantz receiver via de ir ingang van mijn terratec firewire geluidskaart met tt, werkt perfect.

Goedkoper alternatief is zoomplayer met de gratis dscaler codecs. Een belangrijk voordeel van deze oplossing imho is de support voor ivtc met hd film materiaal met slechte of geen flags en deze hd films worden daardoor probleemloos en met de beste beeldkwalitiet afgespeeld. Voor dvd is het verschil tussen de nvidia codecs van tt en de dscaler codecs te verwaarlozen met film materiaal. In mijn beleving is dscaler nog steeds een tikkeltje beter. Groot nadeel van zp is de complexiteit. TT is veel meer een plug en play oplossing. Ook is de interface van tt veel professioneler maar zp krijgt binnekort ook een modernere interface. Ik heb ze dus beiden en gebruik ongeveer 90% zp en 10% tt. Conclusie wil je een oplossing die gewoon werkt en hou je niet van spelen met programma's dan ga voor tt. Ben je een computer nerd zoals ik...dan is zp een tweak nirvana ;)

TT licentie is inderdaad niet meer afhankelijk van de pc. Je kan tt nu gewoon op meerdere pc's installeren.

peter

Erik

#3
Oh dat klinkt mooi, ik heb gitseren een stuk of tig dvd oplossingen geprobeerd incl de demo van TT. TT vond ik toch het lekkerste van alles en zogenaamde gratis dvd spelers wilden dat ik een soort reclame toevoeger ging instaleren dus dat hebben we maar niet gedaan. ;D

Zoomplayer had ik wel op het lijstje, alleen speelde die niets als ik niet eerst mpg2 codecs of filters zoals ze ook genoemd worden kocht. Samen met de pro editie kwam ik al aardig rond de prijs van TT uit en dan kun je net zo goed TT nemen voor 20 extra.

)p(: ik begrijp van jou dat het dus ook gratis kan met zoomplayer normaal (gratis) en gratis dscaler mp2 filters? Dat zou mooi zijn. Het enige probleem wat ik bij alle spelers heb gezien behalve bij TT is het afspelen van losse ts files die samen 1 film vormen. TT was de enige die het kon afspelen als één stroom, dus zonder kleine pauze's tussen de ts'en. Is dat bij jouw zoomplayer/dscaler oplossing ook mogelijk?

Aan de andere kant als ik €70 euro kan besparen door zelf de ts'en aan elkaar te plakken, is dat natuurlijk wel lekker.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

btw ik hb nog een xbox360 AB ik hoopte die te kunnen gebruiken maar hoe kom ik aan een infrarood oogje want die zit niet op mijn geluidskaart
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

)p(

1. Nee zp zelf is niet gratis, wel een stuk goedkoper. Alleen de dscaler codecs zijn gratis.
2. Nee er was een versie van zp die dat ook kon, maar vanwege problemen is die functie op dit moment geblokkeerd. Ook in tt heb ik daar problemen mee trouwens. Maar voor velen werkt het inderdaad perfect in tt. Voorm ij is dit echter een non issue. Om de ts files af te spelen moet ik ze toch eerst kopieren.

Er is trouwens ook een 100% gratis oplossing, zonder spyware en die ook perfect werkt in de vorm van media player classic. http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

peter

)p(

Citaat van: Erik op april  9, 2006, 13:49:18
btw ik hb nog een xbox360 AB ik hoopte die te kunnen gebruiken maar hoe kom ik aan een infrarood oogje want die zit niet op mijn geluidskaart

Gewoon zo'n ir oogje kopen dat compatibel is met windows media center. Verder hoef je met tt niets te doen.

peter

Erik

#7
Die MP classic gebruik ik al om mijn mov en real files (alternative mov en alternativ rm) af te spelen, dus ik heb dan alleen nog mpg2 filters nodig? Vind ik die ook daar, of zijn dat de eerder genoemde dscaler filters? 

Nu kan ik het wiel opnieuw gaan uitvinden maar bedoel je deze codecs "DScaler 5 - Alpha MPEG Filters" dit leek er nog het meeste op ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


)p(

#9
En als je toch bezig bent installeer dan deze hack voor ivtc van 1080i files.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=596942
Werkt trouwens ook geweldig met de vele slecht gemasterde aziatische dvd's.

Wel even enablen in the dscaler property sheet ;)

peter

Erik

#10
OK hier ga ik me eerst eens in verdiepen, ik vind de media player classic erg intiutief aanvoelen. Speelde net even een film af en dat ging zonder problemen, kan zijn dat hij zijn eigen codec meenam of hij vond en leent die van TT, maar ik verwacht het eerste.

Wat is jouw ervaring met de codecs van dscaler vergeleken met die MPC? Veel beter?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

)p(

Als ik mij goed herinner gebruiken ze dezelfde source library ;) Ik zie nauwelijks verschil zonder ffdshow. Ik gebruik echter altijd voor dvd in zp dscaler in samenwerking met ffdshow lanczos2 resize met 0.5 luma sharpening naar 2x de bron resolutie. Dat heb ik nog nooit met mpc geprobeerd.

peter

Erik

Ah op die fiets, er is idd een selecte groep die tot de ubertweakers behoord en met ffdshow aan de gang gaat. Ik vond dat altijd te veel werk ;D Als er fatsoenlijk beeld uitkomt ben ik tevreden ;D

Zal eens terug gaan naar een vorig restorepunt voordat TT erop stond dan kan ik eens kijken of MPC zijn eigen codecs gebruikt voor DVD, weten we dat ook weer. Maar goed dat ik even een dag heb gewacht met orderen :)

TT kopen kan altijd nog, maar eerst maar eens kijken of en hoe dit werkt :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Even wat dvd's getest, maar helaas laat MPC toch nog wat steken vallen hier en daar, zo kan ik bv bij de ene dvd wel de ondertitels selecteren met een rechtsklik of via het menu en met een andere niet. Bij deze kon ik zelfs niet via het menu van de dvd, de juiste ondertitels selecteren en daarna de film starten (fame). Babylon 5 was echter weer geen probleem, alles kon ermee. Rechtsklikken en taal/subtitle instellen, geen probleem.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Durk

Ik gebruik het IR oog van de MCE afstandbediening. 35 euro incl afstandbediening. Voordeel is dat je hiermee ook IR kunt zenden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Erik

Toch maar eens weer met VLC aan de gang gegaan en deze lijkt het toch beter te doen dan media speler classic. Nu alleen nog zien te vinden waar ik WMR9 kan instellen ipv overlay. En welke geluidskaart hij moet nemen. Dat gaat bij alle spelers makkelijk, maar hier heb ik hem nog niet gevonden
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jan Frederik

Ik gebruik deze 'afstandsbediening': http://www.digitalconnection.com/Products/keyboard/sk7100.asp

Erg handig als je met een HTPC werkt. Het keyboard is lekker handzaam, houdt makkelijk vast met een hand (De muis bestaat uit een klein pookje rechtsboven op het toetsenbord).

Het keyboard werkt overigens op infrarood, dus geen last van vervelende storingen van draadloze hoofdtelefoons etc.

Jan Frederik

Savart

Zoom Player Pro is prachtig omdat je alle filters eindelijk
super kan instellen en toevoegen maar ik heb er een probleem
mee dat ik, telkens ik een film open, eens op stop moet drukken
en terug op play. De eerste keer dat hij afspeelt stuurt hij geen
geluid naar de spdif en stopt het beeld na een paar frames terwijl
de teller verder loopt.

Dan heb ik Media Player Classic gedownload, filters ingesteld en deze
gebruik ik nu aangezien ik dat probleem hier niet heb.

Ik gebruik in beiden trouwens de Dscaler5 video codec met IVTC-hack
en de Dscaler5 audio codec om het geluid via spdif over een ac97 chipsetje
naar een Marantz receiver te sturen wat prima werkt.

Ik zou dat probleempje in Zoom Player graag opgelost hebben zodat ik die
voor alles kan gebruiken, daar kan je namelijk ook zelf source filters/splitters
opgeven wat in mpc blijkbaar niet kan. En aangezien de Nero source filter/splitter
(nefsource.ax) overal aangeraden wordt, zou ik die dus graag gebruiken.

Erik

Hebben jullie trouwens ervaring met Bsplayer? Die schijnt ook wel goed te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Weer eens ZP geprobeerd en de interface is idd wel wat prettiger dan bv een VLC, alleen geen dvd mee af te spelen, moet ik eerst $25 neertellen. Dus nu kan ik hem nog niet goed testen, jammer dat ze geen demo beschikbaar stellen die een week geldig is ofzo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

)p(

Citaat van: Erik op april  9, 2006, 18:54:07
Weer eens ZP geprobeerd en de interface is idd wel wat prettiger dan bv een VLC, alleen geen dvd mee af te spelen, moet ik eerst $25 neertellen. Dus nu kan ik hem nog niet goed testen, jammer dat ze geen demo beschikbaar stellen die een week geldig is ofzo.

Gewoon de pro versie downloaden, kun je 30 dagen zonder problemen testen. ;)

peter

)p(

Citaat van: Hypoliet op april  9, 2006, 18:21:03
Zoom Player Pro is prachtig omdat je alle filters eindelijk
super kan instellen en toevoegen maar ik heb er een probleem
mee dat ik, telkens ik een film open, eens op stop moet drukken
en terug op play. De eerste keer dat hij afspeelt stuurt hij geen
geluid naar de spdif en stopt het beeld na een paar frames terwijl
de teller verder loopt.


Probeer eens een andere audio filter. Ik gebruik altijd ac3filter ipv de dscaler audio codec.

peter

Erik

#22
Citaat van: )p( op april  9, 2006, 19:51:28
Gewoon de pro versie downloaden, kun je 30 dagen zonder problemen testen. ;)

peter
Heb ik gedaan, en hoewel VLC wel leuk is ZP toch een poepie beter, het lijkt er idd op dat deze zijn $27 wel waard is. VMR9 werkte meteen, dat krijg ik met VLC niet voor elkaar en de menu items bij dvd's zijn duidleijker.

VLC zegt:
spoor en spoor 2

ZP zegt:
spoor 1 Nederlands en spoor 2 Arabisch

Dat laatste is toch net even wat duidelijker.

edit: net even killbill 1 geprobeerd met ts files nu valt het me op dat hij soms verkeerd lijkt te deinterlacen, alsof er golven in het beeld zitten van boven naar beneden. Heb hem van auto op bob en daarna weave gezet, maar dat mocht niet baten.
Is dat waarom ik die patch van AVS nodig had, is dat een berucht probleem? Heb de dll over degenen in  dscaler gezet. Maar het maakte niet uit voor het beeld. Nog even in die graph gekeken maar dat zei me niet zoveel  :-\

dvds lijken weer geen enkel probleem te geven.

codec van nero nemen ipv dscaler maakte ook niet uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Het lijkt erop dat het probleem wordt opgelost als ik telecine op "always on" instel
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Savart

Je moet inderdaad ook de dscaler filter even goed instellen en ik dacht
o.a. deinterlace op always zetten.