Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DUCky

Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

Joep

Citaat van: DUCky op juni 14, 2007, 23:53:50
Na ruim 4 weken wachten zijn ze binnnen, de Offrande Signatures   ;D

Hoe klinken ze?! Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe tweeter, ik ken de vorige versie vrij goed namelijk. Helaas stonden ze in Café Engels niet aangesloten...

Heb je ze wel een beetje zacht ingespeeld de eerste dagen, zoals JMR dat aangeeft?

DUCky

De Offrandes worden op normaal rustig luisterniveau ingespeeld. Geluid zoals het nu is: heel ruimtelijk en helder, het geluidsbeeld komt mooi midden tussen de speakers in tot stand en de speakers zelf verdwijnen (zoals het hoort). Strak laag (meer dan genoeg ook, maar de Offrande is dan ook geen kleine monitor meer te noemen) en veel emotie in de stemmen. Ik heb een erg gevoelig oor voor schelheid of andere scherpe randjes in het hoog en die heb ik met de Ribbon tweeter nog niet kunnen ontdekken. Het geluid is niet vol of warm te noemen, maar om het analystisch te noemen doet weer geen recht aan de emotie.

Het gaat helemaal goed komen met dat geluid O0. Match met Lavardin is ook prima overigens.

Groeten,

Lennart

Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

VDM

Mooi, mooi!

Alleen nog die voetjes onder je Lavardin weghalen en er een mooie plaatje berken multiplex onder schuiven ;)

DUCky

VDM,

Had er eerst een multiplex plankje onder, maar de Vibrapod Cones en Isolators helpen wat beter de IT te ontkoppelen van de kast. De IT heeft een bescheiden brom, die als het ware door het meubel versterkt werd.

Groeten,

Lennart

MartijnR

Citaat van: MartijnR op juni  8, 2007, 19:46:19
Al wel besteld, maar nog niet geleverd. Dat wordt mogelijk volgende week of een weekje later:

voorversterker: Primare Pre 30
Eindversterker: Primare A30.2

http://www.primare.net/00002/00040/00045/

Zal gekoppeld worden aan de NAD T 763-surroundreceiver. Ik ben erg benieuwd.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Even mezelf quoten, de nieuwe apparatuur is zojuist afgeleverd en geïnstalleerd. Dus nu is het een echte aanwinst. Blijkt het ineens mooi weer te zijn en zit ik lekker buiten in het zonnetje. Even wachten totdat de zon weg is en dan een aantal cd´s gaan draaien.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

dre73

eerst in de zon zitten?
jij moet wel enorm veel geduld hebben 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

pburmie

Citaat van: MartijnR op juni 20, 2007, 18:25:51
Even mezelf quoten, de nieuwe apparatuur is zojuist afgeleverd en geïnstalleerd. Dus nu is het een echte aanwinst. Blijkt het ineens mooi weer te zijn en zit ik lekker buiten in het zonnetje. Even wachten totdat de zon weg is en dan een aantal cd´s gaan draaien.

Martijn

Das goed nieuws, heel veel plezier ermee, want ik weet uit ervaring hoe dat klinken kan en geloof me, die Primare's zelf zijn erg muzikaal. Nogmaals, veel plezier met deze ook nog eens mooie Scandinavische spullen
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Lucky.L

Citaat van: MartijnR op juni 20, 2007, 18:25:51
Even wachten totdat de zon weg is en dan een aantal cd´s gaan draaien.

Martijn
Ik had maar lekker cd's gaan draaien,die zon gaat zonder jou ook wel weg  ;)!!

MVG Michel

PS Mooie aanwinst
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

EdoE

Rody

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peterrr

Gaaf hoor, felicitaties

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Spijkie

Een Arcam FMJa32 via BB&G. Nooit geweten dat het verschil zo groot kon zijn met mijn Denon AVC A10.

Groeten,

Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

R

Mooi!!

Citaat van: Spijkie op juni 24, 2007, 10:20:56
Een Arcam FMJa32 via BB&G. Nooit geweten dat het verschil zo groot kon zijn met mijn Denon AVC A10.

Groeten,

Spijkie

bmateijsen

8). En de combinatie moet erg fraai zijn met Xanadu.

Citaat van: Spijkie op juni 24, 2007, 10:20:56

Groeten,

Spijkie

MartijnR

Citaat van: dre73 op juni 20, 2007, 18:51:46
eerst in de zon zitten?
jij moet wel enorm veel geduld hebben 8)

Citaat van: Lucky.L op juni 20, 2007, 21:25:44
Ik had maar lekker cd's gaan draaien,die zon gaat zonder jou ook wel weg  ;)!!

MVG Michel

PS Mooie aanwinst

Citaat van: pburmie op juni 20, 2007, 18:56:16
Das goed nieuws, heel veel plezier ermee, want ik weet uit ervaring hoe dat klinken kan en geloof me, die Primare's zelf zijn erg muzikaal. Nogmaals, veel plezier met deze ook nog eens mooie Scandinavische spullen

De zon is inmiddels weg  ;), helaas vervangen door een treurig typisch Nederlands weertje met zo nu een dan een bui tussen de plensbuien door ;).

Tja wat zal ik zeggen van de stereo. Nou in ieder geval dat ik erg blij ben met het design van de apparatuur. Wat mij betreft levert Primare zo'n beetje het mooiste design. Maar goed da´s natuurlijk persoonlijk. Design is leuk, met een  :-X-geluid is dat natuurlijk niet van belang. Gelukkig is daar geen sprake van. Ik vind het een geweldige toevoeging. Ik luisten inmiddels mijn cd-collectie opnieuw. Er zitten toch meer details in een aantal cd´s dan gedacht.

Ik ben al met al zeer tevreden met de aanschaf. Ben benieuwd wat de volgende aanschaf gaat worden  ;). Zit stiekem wel eens naar een platenspeler te kijken. Misschien toch eens gaan beluisteren of dat die emotie oplevert. Vooralsnog ben ik in ieder geval meer dan tevreden.

Binnenkort ook eens wat foto´s maken en een eigen topic aanmaken (en uitvogelen hoe ik deze dan vervolgens op de site zet). Maar ja waar zet ik dat dan onder, stereo of HT. Een ding is zeker het is geen dedicated HT.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Spijkie

Citaat van: bmateijsen op juni 24, 2007, 11:37:21
8). En de combinatie moet erg fraai zijn met Xanadu.

De combinatie is inderdaad erg fraai met de xanadu's, eindelijk een versterker die erg goed onder controle heeft! ik heb toch wat gemist op stereo gebied hoor ik nu! En wat een power!! in vergelijking met de Denon AVC a10 die volgens de secs 5 x 125 watt moet hebben zijn de watts van de Arcam toch van een heel ander kaliber.

Ik krijg het echter nog niet voorelkaar met de processormode, hiervoor zal ik toch nog een post moeten plaatsen want ik kom er echt niet uit en de manual is ook niet echt uitgebreid op dit gebied.

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

R

Hang de pre-out uitgang van de denon op de tape/proc ingangen achter op je A32. Dan op tape drukken op het apparaat. Dan springt deze in proc mode. Volume ook via menu van tevoren in te stellen. Zo moet het werken. Hier wel in ieder geval ;)

Citaat van: Spijkie op juni 24, 2007, 18:22:34
De combinatie is inderdaad erg fraai met de xanadu's, eindelijk een versterker die erg goed onder controle heeft! ik heb toch wat gemist op stereo gebied hoor ik nu! En wat een power!! in vergelijking met de Denon AVC a10 die volgens de secs 5 x 125 watt moet hebben zijn de watts van de Arcam toch van een heel ander kaliber.

Ik krijg het echter nog niet voorelkaar met de processormode, hiervoor zal ik toch nog een post moeten plaatsen want ik kom er echt niet uit en de manual is ook niet echt uitgebreid op dit gebied.

Spijkie

Hallo R,

Dit is waarschijnlijk het probleem, als ik cd heb geluisterd en daarna meerkanaals waarbij ik de processormode wil gebruiken druk ik op tape en komt er in het display eerst cd te staan er daaronder tape ik krijg geen processormode in het beeld te zien. Ik heb de pre out van de fronts uit de denon naar de proc/tape ingang bevestigd.

Waar ga ik fout?

Groeten,

Spijkie

R

Kijk even in het menu hoe het volume van de processor mode staat. Het kan zijn dat deze op 0 staat en dan is hij niet in te schakelen volgens mij.

Citaat van: Spijkie op juni 24, 2007, 18:49:18
Hallo R,

Dit is waarschijnlijk het probleem, als ik cd heb geluisterd en daarna meerkanaals waarbij ik de processormode wil gebruiken druk ik op tape en komt er in het display eerst cd te staan er daaronder tape ik krijg geen processormode in het beeld te zien. Ik heb de pre out van de fronts uit de denon naar de proc/tape ingang bevestigd.

Waar ga ik fout?

Groeten,

Spijkie

Spijkie

@R: Thanks!! dit was inderdaad het euvel

Groeten,

Spijkie

R

Mooi. graag gedaan!!

Citaat van: Spijkie op juni 25, 2007, 18:36:53
@R: Thanks!! dit was inderdaad het euvel

Groeten,

Spijkie

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.