Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Tot nu toe gaat alles lekker met ze. Ze hadden wel de hele nacht aangestaan en waren wel warm maar niet warmer dan gisteravond. Vanmorgen heb ik ze uitgezet maar toe ik thuis kwam stonden ze weer aan  ::). Moet nog effies kijken wat dat nou weer is. Gebruik nog niet de 12V trigger. Misschien dat dat zal helpen.

Maak me over de dips nog iet zo'n zorgen. Ik zal dadelijk eens de scene met de helicopter van The Guardian op zetten. Daar gingen de Nad Masters keer op keer de beveiliging in.

Jean Sibelius

Citaat van: Midcall op juni  6, 2007, 13:13:57
De koeling is ietwat onderbemeten bij de JC-1's waardoor je bij langduriger stevig vermogen problemen kunt krijgen waarbij hij in de thermische beveiliging kan schieten.
Arjen, zou je dit kunnen toelichten? (had je jouw JC-1's ingebouwd misschien)

Ik loop regelmatig toch flink te 'blazen' en ze worden heet, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de thermische beveiliging is aangesprongen ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted member

@Jean, ik denk ook niet dat jouw speakers een rendement hebben van slechts 78dB!  ;)

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juni  6, 2007, 19:50:37
Moet nog effies kijken wat dat nou weer is. Gebruik nog niet de 12V trigger. Misschien dat dat zal helpen.
De trigger kan op 3 standen. De middelste stand is aan via de powerknop aan de voorkant.

Als hij dan toch spontaan aanspringt, dan is er iets mis met je apparaat ::)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Antoine op juni  6, 2007, 20:11:08
@Jean, ik denk ook niet dat jouw speakers een rendement hebben van slechts 78dB!  ;)
Klopt maar Midcall heeft ze volgens mij gebruikt in combinatie met Infinity.
Oók draken qua impedantie dips, maar toch :)
(concreet... ze worden hier soms zo warm dat je je hand er niet op kan leggen, maar ze schakelen niet uit op de thermische beveiliging)

Fijn zo'n "wat is jouw laatste stereo - aanwinst" topic) ;)
The Confidence Mansion

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2007, 20:12:35
De trigger kan op 3 standen. De middelste stand is aan via de powerknop aan de voorkant.

Als hij dan toch spontaan aanspringt, dan is er iets mis met je apparaat ::)

Het "spookgedrag" is opgelost. Ze had ze vanmorgen uitgezet (dacht ze). Dus niet  :P hahaha. Ach, gelukkig was dat het.

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2007, 07:03:18
Mooie aanwinst Dave! (het heeft even geduurd, maar...)

Maar wel een beetje jammer dat die grote zwarte schermen ervoor staan :P
Is het niet mogelijk om de Acoustats wat verder naar buiten te plaatsen?

Groetjes, Jan

Dank je Jan. Jij weet dat als geen ander uiteraard  ;D

Dit is de bedoeling http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58049.msg930822#msg930822.
Het meubel dat ik nu heb passen ze niet in en als ik ze voor de Acoustats zet staan ze wel heel ver de kamer in. Het is even een noodzakelijk kwaad.

Citaat van: Audiofiel op juni  6, 2007, 09:34:15
Maar hij heeft wel gelijk, het zal mooier staan en volgens mij mogen ze best nog wat verder uit elkaar voor het beste geluid. :D

Moet nog wel wat gaan schuiven met ze maar komt de rechter Acoustat dan niet te dicht bij de muur?

Audiofiel

Citaat van: Davey op juni  6, 2007, 20:52:53
Moet nog wel wat gaan schuiven met ze maar komt de rechter Acoustat dan niet te dicht bij de muur?

Hele opstelling verder naar links! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

henk93

Citaat van: Guus_Geluk op juni  6, 2007, 10:17:20
Vind persoonlijk ook dat de Halo's vol in het zicht moeten staan  :)

Net als deze JC-1 8)

Davey

Citaat van: Audiofiel op juni  6, 2007, 21:43:17
Hele opstelling verder naar links! ;D

Hahaha, ;)

Davey

Citaat van: henk93 op juni  6, 2007, 21:55:10
Net als deze JC-1 8)

Heel mooie opstelling Henk. Gaat hier ook nog wel een keer goedkomen. De belangrijkste spullen zijn er al  ;).

J o e p

foutje
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

Midcall

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2007, 20:16:35
(concreet... ze worden hier soms zo warm dat je je hand er niet op kan leggen, maar ze schakelen niet uit op de thermische beveiliging)

Fijn zo'n "wat is jouw laatste stereo - aanwinst" topic) ;)

Ik heb ze voor lange tijd in bi-amp opstelling gebruikt icm met een beest van een Krell KSA-250 op het laag, dus had hier zelf geen last van. Wel heb ik het twee keer elders meegemaakt en maakt John Atkinson er ook melding van in zijn Stereophile test als ik me niet vergis.

Overigens dipten de Infinity's (Sigma's en later Epsilons) helemaal niet zo, blijft toch een wijdverbrijdt misverstand, enkel Kappa 9's zijn rampzalig om aan te sturen met impedanties van soms 0,8 ohm of nog lager.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling /HMS Energia stekkerblok

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2007, 20:16:35
Citeer

Volgens degene bij wie ik ze gekocht heb is die warmte heel normaal bij de Para's en zal dat geen enkel probleem gaan geven. Hij had me dat al eens verteld toen ik ze bij hem bestelde. We kwamen daar toen zo op omdat hij me adviseerde een extra groep aan te leggen voor de twee Para's.

CiteerFijn zo'n "wat is jouw laatste stereo - aanwinst" topic)

;D Sorry. Mag verplaatst worden naar mijn topic hoor  ;)

pburmie

CiteerVolgens degene bij wie ik ze gekocht heb is die warmte heel normaal bij de Para's en zal dat geen enkel probleem gaan geven.

Volgens mijn hifidealer te Haarlem maakt het wel uit met betrekking tot de levensduur van de componenten die gebruikt worden. Er schijnt een soort van halveringstijd te bestaan per 10 graden. Met andere woorden: een component gaat de helft langer mee als deze continu 10 graden warmer is als een andere identieke component. Een versterker die dus constant 20 graden warmer is dan een andere versterker met dezelfde componenten zou slechts een kwart van de levensduur hebben van die ander. Kennen jullie dit fenomeen?
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Audiofiel

Citaat van: pburmie op juni  7, 2007, 19:53:28
Volgens mijn hifidealer te Haarlem maakt het wel uit met betrekking tot de levensduur van de componenten die gebruikt worden. Er schijnt een soort van halveringstijd te bestaan per 10 graden. Met andere woorden: een component gaat de helft langer mee als deze continu 10 graden warmer is als een andere identieke component. Een versterker die dus constant 20 graden warmer is dan een andere versterker met dezelfde componenten zou slechts een kwart van de levensduur hebben van die ander. Kennen jullie dit fenomeen?

Ja, dat fenomeen klopt. Alleen heb je het - terecht - over identieke componenten. Componenten die het meeste te leiden hebben onder een hoge temperatuur zijn condensatoren en die heb je nu eenmaal in verschillende kwaliteiten en klasses. Tussen verschillende apparaten wordt het dus een stuk moeilijker vergelijken, want je mag aannemen dat een serieuze fabrikant als Parasound andere condensatoren gebruikt voor de voeding in een (deels) klasse A versterker dan in een klasse AB ontwerp. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pburmie

Citaat van: Audiofiel op juni  7, 2007, 20:12:36Tussen verschillende apparaten wordt het dus een stuk moeilijker vergelijken, want je mag aannemen dat een serieuze fabrikant als Parasound andere condensatoren gebruikt voor de voeding in een (deels) klasse A versterker dan in een klasse AB ontwerp. ;)

Das duidelijk en logisch.

sultankat

Citaat van: pburmie op juni  7, 2007, 19:53:28

Mozes kriebel: is dit een cito-toets opgave?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

pburmie

Nee hoor, maak je geen zorgen, het wordt niet zweverig!

MartijnR

Al wel besteld, maar nog niet geleverd. Dat wordt mogelijk volgende week of een weekje later:

voorversterker: Primare Pre 30
Eindversterker: Primare A30.2

http://www.primare.net/00002/00040/00045/

Zal gekoppeld worden aan de NAD T 763-surroundreceiver. Ik ben erg benieuwd.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

pburmie

Citaat van: MartijnR op juni  8, 2007, 19:46:19
Al wel besteld, maar nog niet geleverd. Dat wordt mogelijk volgende week of een weekje later:

voorversterker: Primare Pre 30
Eindversterker: Primare A30.2

Nou Martijn,

Ik kan je uit ZEER betrouwbare bron mededelen dat bovengenoemd combo ERG goed zal bevallen. Ruim 3 jaar heb ik hier zelf mee gedraaid, met één kleine uitzondering: ik had twee stuks A30.2 in bi-amping aangesloten op mijn Quadral Vulkans MKV. Simpelweg omdat met name het absolute laag van die beesten extra getemd moest worden en met die tweede A30.2 erbij ging dat prima. Siltech had bovendien een speciale split XLR kabel gemaakt om de enkele PRE30 XLR uitgang te kunnen koppelen met 2 set XLR ingangen. Ik speelde toen vanaf de Primare D30.2 CD speler (ook via XLR) en die gehele combo presteerde uitstekend. Maar zoals het bij iedere hifi liefhebber gaat.........de rest kun je wellicht zelf bedenken.

Niettemin, een GEWELDIGE performance wat Primare hiermee neerzet. En al helemaal voor de prijs die je ervoor betaald. GEFELICITEERD !!!!!! Daar kan je met recht trots op zijn.

Peter

peterrr

met dank aan Bjorn,

setje concertino`s

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Ramius

Die Italianen toch hé . . . altijd een fantastisch design . . .  8)  8)  8)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

graafke

Citaat van: peterrr op juni  8, 2007, 20:06:17
met dank aan Bjorn,

setje concertino`s

Groet peterr

Erg fijne speakers! Feli  8)