Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

brt en 16 gasten bekijken dit topic.

Magura

Citaat van: AudioLaan op mei 30, 2026, 21:51:52De A8 gen2 hangt in de lucht. :)

Zal dat veel verschil maken met gen1?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

brt

Citaat van: Magura op mei 30, 2026, 22:14:47Zal dat veel verschil maken met gen1?

Ik verwacht van niet, maar daarom doen ze het natuurlijk ook  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Magura

Citaat van: brt op mei 30, 2026, 22:41:22Ik verwacht van niet, maar daarom doen ze het natuurlijk ook  :D

Wacht ik nog even met aanschaffen van A8 gen1  ;D
De A8 en A10 eerst maar eens testen. De A10 schijnt een stuk beter te zijn.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

gizmo2

nieuwe mini cooper met Harman Kardon stereo...er komt muziek uit maar dat is het dan ook wel.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

brt

Citaat van: gizmo2 op mei 30, 2026, 22:55:25nieuwe mini cooper met Harman Kardon stereo...er komt muziek uit maar dat is het dan ook wel.

Ziet er niet slecht uit. Maar we moeten het natuurlijk niet gaan vergelijken met waar we thuis naar luisteren.

Overigens, ik heb een auto uit 1984, dát geluid klinkt pas kut. Ik dacht dat de speaker kapot was, die dus vervangen, maar het blijft hetzelfde. Volgens mij zijn er flinke stappen gemaakt met geluid in auto's, de laatste decennia.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

gizmo2

Citaat van: brt op mei 30, 2026, 22:59:16Ziet er niet slecht uit. Maar we moeten het natuurlijk niet gaan vergelijken met waar we thuis naar luisteren.

Overigens, ik heb een auto uit 1984, dát geluid klinkt pas kut. Ik dacht dat de speaker kapot was, die dus vervangen, maar het blijft hetzelfde. Volgens mij zijn er flinke stappen gemaakt met geluid in auto's, de laatste decennia.
nee dat klopt wel, wat we thuis beluisteren haalt zo'n harman kardonnetje het natuurlijk nooit bij, sterker nog, degene wie dat uitgevonden heeft moeten ze opsluiten, overal zitten de speakers, onder mijn kont, kofferbak en ik geloof nog 8 van die speakers door de hele wagen heen......is maar een beetje gein maar zit er niet ver vanaf.

ik geloof oprecht dat mijn eigen brouwsels in de oude mini cooper wel wat beter presteerde.
tja en die hele oude auto's beweegt en resoneert het blik ook lekker mee.

morca

Citaat van: brt op mei 30, 2026, 22:59:16Ziet er niet slecht uit. Maar we moeten het natuurlijk niet gaan vergelijken met waar we thuis naar luisteren.

In jouw oude auto kan je heel makkelijk de stereo upgraden tov een nieuwe.
Ik heb nog wel wat liggen uit 1984 van Pioneer,past goed bij je auto  :D

AudioLaan

Citaat van: Magura op mei 30, 2026, 22:14:47Zal dat veel verschil maken met gen1?

Dat weet niemand. Volgende week kan ik er naar kijken en zodra de levering losgaat kan ik het zelf beoordelen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Mao

Citaat van: Willem3 op mei 30, 2026, 12:04:24Opmerkelijk dat mijn ervaring met Japanse hifi-winkels, gebaseerd op een langdurig verblijf in Japan,  blijkbaar wordt opgevat als een chatbot. Ik ben een regelmatige lezer van dit forum en dacht, omdat dit een onderwerp betreft waar ik redelijk wat van weet, laat ik nu eens mijn ervaring delen. De gegeven reactie nodigt niet echt uit om hiermee door te gaan.

De Japanse Audio en zeker High End Audio markt is niet te vergelijken met de Nederlandse. Zelfs Nederland tegenover ander Europese landen is al anders. Kijk eens op bijvoorbeeld HifiShark en de prijzen en vooral aanbod.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

gizmo2

een tweedehands buizenversterker, T.A.C. Dream.

Kwabbernoot

Dus jij was dat in Varsseveld. Ik vroeg mij al af of het iemand van het forum zou zijn. 8)

Groeten...

PS: ik kwam net binnen met mijn broer toen jij zo ongeveer wegging.

gizmo2

Citaat van: Kwabbernoot op juni  2, 2026, 22:37:16Dus jij was dat in Varsseveld. Ik vroeg mij al af of het iemand van het forum zou zijn. 8)

Groeten...

PS: ik kwam net binnen met mijn broer toen jij zo ongeveer wegging.
inderdaad ik was dat :D , ik woon op een steenworp afstand en vond het wel een mooi ding en dat voor niet al te veel geld.
maar eh, had hij dan nog meer audio te koop?

Kwabbernoot

Nee, ik was daar niet voor audio.

9A0C9A1D-21A6-426C-B02A-5878C2334D55.jpg

Groeten...

gizmo2

Citaat van: Kwabbernoot op juni  2, 2026, 23:05:19Nee, ik was daar niet voor audio.

9A0C9A1D-21A6-426C-B02A-5878C2334D55.jpg

Groeten...
je foto is niet zichtbaar.

gizmo2

Citaat van: gizmo2 op juni  2, 2026, 23:13:04je foto is niet zichtbaar.
oh ja ik zag ze, erg mooi en had er meerdere.

Spijkie

Toch een Ansuz darkz C2T erbij gekocht , nu heb 4 stuks. Is een uitlopend model en vond t toch wel fijn om er 4 te hebben.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Pjotr27

Nieuwe stroomkabels, 92/8 zilver goud draad, met Gaofei stekkers. Ben benieuwd wat dit gaat doen...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kurt

Citaat van: Pjotr27 op Gisteren om 16:37:43Nieuwe stroomkabels, 92/8 zilver goud draad, met Gaofei stekkers. Ben benieuwd wat dit gaat doen...
Stroom leveren???

L. Hoodman

RCD

eddy135

Citaat van: Pjotr27 op Gisteren om 16:37:43Nieuwe stroomkabels, 92/8 zilver goud draad, met Gaofei stekkers. Ben benieuwd wat dit gaat doen...
Geleiden?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

pjotr2701

Citaat van: L. Hoodman op Gisteren om 20:39:55😂

Mooi, scheelt me weer geld...

Citaat van: RCD op Gisteren om 20:51:50hoop ook spanning

spannend is het zeker...
Citaat van: eddy135 op Gisteren om 23:02:37Geleiden?

We hebben al een hond die de weg wijst.

Zo zie je maar hoe leuk en moeilijk Nederlandse taal is.

Spijkie

Heb je deze zelf gemaakt ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Peerless Monster

Citaat van: Spijkie op Vandaag om 09:08:58Heb je deze zelf gemaakt ?

De vraag is of Peter rookt? 🤣
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

pjotr2701

Citaat van: Spijkie op Vandaag om 09:08:58Heb je deze zelf gemaakt ?

Nee laat ik in Indonesië maken. Heb ook al diverse interlinks van degene die het in elkaar zet. Maakt mooie spullen en zeker voor zilver/goud betaalbaar. De goedkoopste interlink kost omgerekend in NL 225 euro...

Citaat van: Peerless Monster op Vandaag om 09:09:53De vraag is of Peter rookt? 🤣

Ja is een leuke, cigaretten doen in Indonesië ongeveer 10 euro per slof...
Zou goede handel zijn. Nee, ik rook niet...