Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

peterrr

Citaat van: Robert - Jan op januari 28, 2010, 13:07:14
Een nieuw audiomeubel voor in de huiskamer, naar eigen ontwerp:

prachtig,  en in de combi concertino/sub kan ik me ook helemaal vinden ;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Robert - Jan

Bedankt voor de complimenten.  :blush:

Zoals gevraagd een foto van het ingerichte meubel. Het is door de schuine zichthoek niet helemaal zichtbaar maar alle apparaten vallen netjes binnen de uitsnede in het front.

Bovenop: Sonos ZP80 (met Cullen modificatie) en controller
Bovenste laag: Sat decoder en PSAudio Power Plant Premier
Onderste laag: Marantz DV9600 en Lyngdorf TDAi 2200

If they don't know wine is finer, let them boil water!

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

sj0er-D

Mooi hoor! beetje retro, met die afgeronde hoeken..

stefan_82

woon en werk sinds een tijdje in NYC wat maakt dat ik al mijn muziek op een Ipod Touch 64GB heb geplaatst
en de AudioEngine A5 heb aangeschaft.
Leuk alternatief voor de tijd dat ik hier ben waar ruimte beperkt is :)

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

JeKa

Citaat van: stefan_82 op februari  1, 2010, 05:09:22
woon en werk sinds een tijdje in NYC wat maakt dat ik al mijn muziek op een Ipod Touch 64GB heb geplaatst
en de AudioEngine A5 heb aangeschaft.
Leuk alternatief voor de tijd dat ik hier ben waar ruimte beperkt is :)

En, hoe klinken ze?

stefan_82

Citaat van: JeKa op februari  1, 2010, 07:42:02
En, hoe klinken ze?

goed :) ...voor het geld alleszins beter dan bvb de zeppelin van B&W

Maar het geluid waar wij het hier allen voor doen, krijg je hier zeker niet mee..dus ik blijf zeker op mijn honger zitten.
Dus qua beleving is het nul in vergelijking als ik bvb thuis een plaatje draai op mijn cremona's.
Maar misschien komt dit ook omdat ik niet zo fan en van het analytische actieve monitor geluid.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

rbormans

Citaat van: stefan_82 op februari  1, 2010, 14:43:42

Maar het geluid waar wij het hier allen voor doen, krijg je hier zeker niet mee..dus ik blijf zeker op mijn honger zitten.
Dus qua beleving is het nul in vergelijking als ik bvb thuis een plaatje draai op mijn cremona's.
Maar misschien komt dit ook omdat ik niet zo fan en van het analytische actieve monitor geluid.
ik vind ze zeker voor die prijs erg goed (heb er wel geen ipod aan hangen)

silitek

Cybernet CR-200 jaren 70"  reciever gekocht en weer redelijk in mint staat gekregen. Belangrijkste alles werkt perfect tot het kleinste lampje toe. Dit is een dijk van een reciever met een gigantisch vermogen van 100w 8Ohm. 3speakers systemen aansluiting.  Nooit geweten dat de B&W CDM1 speakers zoveel potentie hadden...

Iemand bekend met deze Japanse Cybernet?..

Cambridge Audio|MHZS|B&W CDM1|42PX80

JeKa

Citaat van: Raf (B) op februari  1, 2010, 14:47:29
ik vind ze zeker voor die prijs erg goed (heb er wel geen ipod aan hangen)
Citaat van: stefan_82 op februari  1, 2010, 14:43:42

Ik zit er aan te denken om een setje A2's aan m'n iMac te hangen, vandaar. Heeft één van jullie het verschil tussen de A5 en de A2 gehoord?

stone56

Musical Fidelity X-DAC V3 plus X-PSU V3  8)
It's only rock 'n roll (but I like it)

Grindtegel

Citaat van: silitek op februari  1, 2010, 14:59:10

Iemand bekend met deze Japanse Cybernet?..

Die maken toch Terminators?  :devil:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

vanzomereng

Marantz pm11s2 (levering as zaterdag)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

stefan_82

Citaat van: JeKa op februari  1, 2010, 17:17:42
Ik zit er aan te denken om een setje A2's aan m'n iMac te hangen, vandaar. Heeft één van jullie het verschil tussen de A5 en de A2 gehoord?

ja ik :D

als je aan een klein bureautje zit om muziek te luisteren met de speakers recht tov jou naast het scherm is de A5 te groot, als je wat ruimte hebt om en afstand van kan houden zijn ze ideaal.
de A2 is eigenlijk een melkdoos versie ervan en klinkt als een opgewaardeerde logitech-set maar persoonlijk veel te duur dan voor die prijs.

als ik de tijd en goesting had.. had ik beter een setje tweedehandse b&w's uit de 600 serie gekocht met een goedkope denon eraan.
had me evenveel gekost maar wel weer omslachtiger.

het valt me ook op dat ze niet zoooo luid knn de A5's...

Lex Groningen

Citaat van: stone56 op februari  1, 2010, 17:48:53
Musical Fidelity X-DAC V3 plus X-PSU V3  8)

Als ik het goed heb zag ik al her en der wat advertenties op het web staan waarin je ze zocht. ;D Maar uiteindelijk heb je ze dus wel gevonden.
Van harte met je mooie aankopen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

Citaat van: VANZOMERENG op februari  1, 2010, 22:20:28
Marantz pm11s2 (levering as zaterdag)

Dat is vervelend zeg... ;)

Heel veel plezier met die ''dikke bak''

stone56

Citaat van: Alex Groningen op februari  2, 2010, 07:02:31
Als ik het goed heb zag ik al her en der wat advertenties op het web staan waarin je ze zocht. ;D Maar uiteindelijk heb je ze dus wel gevonden.
Van harte met je mooie aankopen.

Bedankt en ja het is heel snel gegaan.
It's only rock 'n roll (but I like it)

JeKa

Citaat van: stefan_82 op februari  2, 2010, 01:44:12
ja ik :D

als je aan een klein bureautje zit om muziek te luisteren met de speakers recht tov jou naast het scherm is de A5 te groot, als je wat ruimte hebt om en afstand van kan houden zijn ze ideaal.
de A2 is eigenlijk een melkdoos versie ervan en klinkt als een opgewaardeerde logitech-set maar persoonlijk veel te duur dan voor die prijs.

als ik de tijd en goesting had.. had ik beter een setje tweedehandse b&w's uit de 600 serie gekocht met een goedkope denon eraan.

Bedankt voor de info!

Wat je noemt is ook wel mijn twijfel. Op zich vind ik het geen probleem om een tweede setje aan te schaffen, ik wil gewoon lekker geluid bij m'n bureau. Mijn angst is alleen dat alles in het niet gaat vallen in vergelijking met m'n Dynaudio's.... Maar kort door de bocht raad jij de A2's eigenlijk af wanneer je een beetje lekkere muziek wil?

rbormans

Citaat van: stefan_82 op februari  2, 2010, 01:44:12
zeker dat je geen probleem hebt met je aansluiting van de ipod aan de A5
ik heb er een Squeezebox aanhangen en ik vind ze erg luid gaan (het volume van de A5 staat amper op een derde, het volume regel ik met de SB)

stefan_82

Citaat van: JeKa op februari  2, 2010, 17:08:09
Bedankt voor de info!

Wat je noemt is ook wel mijn twijfel. Op zich vind ik het geen probleem om een tweede setje aan te schaffen, ik wil gewoon lekker geluid bij m'n bureau. Mijn angst is alleen dat alles in het niet gaat vallen in vergelijking met m'n Dynaudio's.... Maar kort door de bocht raad jij de A2's eigenlijk af wanneer je een beetje lekkere muziek wil?

misschien wel.
Dit weekend stond ik in de bekende StereoExchange in NY te luisteren naar een paar relatief goedkope b&w uit de 6 serie... en op een of andere manier blijf je gewoon luisteren..omdat het je meevoert.
ik weet niet hoe te verklaren. Bij mijn A5's zou ik nooit een half uur langer thuis blijven om wat 'te luisteren'. snap je wat ik bedoel?

JeKa

Citaat van: stefan_82 op februari  2, 2010, 20:48:00
misschien wel.
Dit weekend stond ik in de bekende StereoExchange in NY te luisteren naar een paar relatief goedkope b&w uit de 6 serie... en op een of andere manier blijf je gewoon luisteren..omdat het je meevoert.
ik weet niet hoe te verklaren. Bij mijn A5's zou ik nooit een half uur langer thuis blijven om wat 'te luisteren'. snap je wat ik bedoel?

Dan ben ik bang dat het mij ook tegen gaat staan..... Ik ga dan eerst maar eens experimenteren met een nog te kopen versterkertje en m'n Dynaudio 42w's denk ik.

peterrr

ik hoor julllie denken...
Maar het is echt voor de Stereo....stap 1 ( nog 2 te gaan)

Een nas 1terrabyte voor I-tunes.

grt Peterr

advr

Citaat van: peterrr op februari  2, 2010, 22:44:05
ik hoor julllie denken...
Maar het is echt voor de Stereo....stap 1 ( nog 2 te gaan)

zeggen ze allemaal.... :music: :music:

wat zijn de andere stappen?

een Klimax Ds en ...?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

peterrr

nou.... nog niet zo`n "dure" stap.. eerst een wat goedkoper alternatief (logitech ?)

Ik zie wel, maar ik heb nu eerst de laptop laten streamen draadloos.... valt niet tegen..kan geen ( nog) verschil horen tov. de i-transport.

grt Peterr

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!