Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: ivo1986 op april 29, 2008, 12:25:17
Ja ik hoorde alleen maar een brom toen ik de Trafo in het stopcontact deed.
Gisteravond trouwens geluisterd en echt een enorm groot verschil.

@ hipster mooie aanwinst  :o
Dank je.

Je trafo mag er ook zijn. Kokelores zeg !
Geeft ie trouwens 240 of 2 maal 120 ( gebalanceerd dus) af ?

En houden je stoppen het? ;) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sultankat

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 09:12:16
Linn Akurate DS speler.

Klinkt heel fraai. 8)

Prachtige keuze! Dat ie zelfs een Esoteric "wegspeelt" zegt wel wat
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Staaled

Citaat van: sultankat op april 29, 2008, 13:33:53
Prachtige keuze! Dat ie zelfs een Esoteric "wegspeelt" zegt wel wat
Ja ,het is frappant.

Heeft mede te maken met de aard van het medium.
HDD is kennelijk beter.
Een discspinner moet data realtime aflezen en uitspugen.
Als ie over iets heenleest extrapoleert ie,foutcorrectie dus.

In het geval HDD rip je eerst via EAC in secure mode of iets dergelijks.
Bij twijfel leest de ripper gewoon even opnieuw en verkrijg je dus veel betrouwbaardere data.

Dan zijn er nog wat zaken als de vermindering van resonantie door afwezigheid van een loopwerk.

Koppel dat aan top D/A conversie en een spinner krijgt het heel benauwd. :-X

Het geluid dan.
Net of alle wolligheid verwijdert wordt.
Laag is bijvoorbeeld veel strakker en het hoog enorm soepel,alle gruis lijkt wel verdwenen. 8)

Heb trouwens ook al wat FLAC downloads gespeeld en danmoet je ook even in je oren wrijven. ;D
Dat komt via zo'n gammel modem binnen,gaat nog even door je router.
Moet je het vervolgens nog even unzippen.
En dat het dan zo goed klinkt.

Nogmaals,het is frappant! ::)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Linn Akurate DS speler.

Klinkt heel fraai. 8)

F*ck, die is prachtig! Daar zou ik het geld wel voor over hebben. Ik heb de Klimax DS gehoord bij Audio Excellence, daar was ik echt van onderste boven. Daar kan weinig tot geen cd speler tegenop.. Het verschil tussen flac en wav was daarop te horen.  ;D

hier ben ik echt jaloers op....
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: scrutinizer op april 29, 2008, 12:37:55
Is ook een mogelijkheid, Ad. Zelf ben ik meer bezig met thermische ruis en 3 testplaten ::)...ieder zijn hobby. ;)
Daarnaast kan ik het waarderen dat je het een ander wel gunt.......

Anton.

waarom zou ik het een ander niet gunnen ;D
ieder heeft zou zijn eigen uitdagingen en streven naar hun walhalla's ;D
ik ben zelf afgestapt van de perfectie omdat ik alleen nog maar met techniek bezig was en vergat hoe prachtige muziek er op mijn lp's staat. maar dat neemt nietweg dant een ander daar wel naar zoekt. ik vind dat af en toe wel leuk om aan de apparatuur te klooien (bijf een techneut in hart en nieren) en wat uit te proberen maar na dat gedaan te hebben wil ik gewoon weer lekker muziek draaien.

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

ivo1986

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 13:29:15
Dank je.

Je trafo mag er ook zijn. Kokelores zeg !
Geeft ie trouwens 240 of 2 maal 120 ( gebalanceerd dus) af ?

En houden je stoppen het? ;) ;D

Volgens mij is die niet gebalanceerd.

Geen last van de stoppen gehad gelukkig (woon toch in een huis waar volgens mij minstens30 jaar niks aan stroomvoorziening is gedaan).

Ik zie dat je via Linn ook cd's kan downloaden met een hogere kwaliteit (1000 mb 24bit 88.2kHz Studio Master).
Ga jij dit ook doen?

Staaled

Citaat van: ivo1986 op april 29, 2008, 14:45:03
Ik zie dat je via Linn ook cd's kan downloaden met een hogere kwaliteit (1000 mb 24bit 88.2kHz Studio Master).
Ga jij dit ook doen?
Ben ik zeker van plan.
Zit echter wel veel audiofiel geneuzel tussen. :P

Staaled

Citaat van: advr op april 29, 2008, 14:33:58
F*ck, die is prachtig! Daar zou ik het geld wel voor over hebben. Ik heb de Klimax DS gehoord bij Audio Excellence, daar was ik echt van onderste boven. Daar kan weinig tot geen cd speler tegenop.. Het verschil tussen flac en wav was daarop te horen.  ;D

hier ben ik echt jaloers op....
De Klimax heb ik ook gehoord.
Klonk warmer dan de Akurate en had nog meer oplossend vermogen.

Op de Akurate past echter weer een mooi netsnoer.
Door de kast ,overhangende lip aan de achterzijde,van de Klimax is dat amper mogelijk.

Ook de Akurate discspinner heb ik vergeleken met Akurate DS.
Die stap ,van spinner naar DS, is het grootst.
Dan volgt er nog Akurate DS naar Klimax DS.
Dat gat is beduidend kleiner, en ik vermoed zelfs dat het met een top netsnoer gedicht is.

ivo1986

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 17:36:53
Ben ik zeker van plan.
Zit echter wel veel audiofiel geneuzel tussen. :P

Klopt even wat cd's geluisterd maar zat voor mij niet veel tussen (ik hou ook niet zo van klassiek en jazz).

Vind die cd's bestanden wel duur gemiddeld 27e met uitschieters naar 35.

Staaled

Citaat van: ivo1986 op april 29, 2008, 18:08:22
Vind die cd's bestanden wel duur gemiddeld 27e met uitschieters naar 35.
Ik ook.
Je zou verwachten dat downloads gezien het ontbreken van kostenposten als persen,verpakken, distributie of voorraad aanzienlijk voordeliger zijn.

Heb in 1ste instantie dan ook wat bij jazzland gekocht.
Dat is € 10 per titel,je krijgt dan zowel FLAC als MP3 op hoge bitrate en bovenal is het helemaal mijn muziek. ;D

ivo1986

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 18:20:53
Ik ook.
Je zou verwachten dat downloads gezien het ontbreken van kostenposten als persen,verpakken, distributie of voorraad aanzienlijk voordeliger zijn.

Heb in 1ste instantie dan ook wat bij jazzland gekocht.
Dat is € 10 per titel,je krijgt dan zowel FLAC als MP3 op hoge bitrate en bovenal is het helemaal mijn muziek. ;D

Die site van Jazzland wil die bij mij niet openen. Er zijn maar weinig sites volgens mij die al echt hoge kwaliteit aanbieden.

Van Medevoort is trouwens ook bezig met zo'n soort apparaat hoorde ik.

Staaled

Citaat van: ivo1986 op april 29, 2008, 18:29:39
Die site van Jazzland wil die bij mij niet openen. Er zijn maar weinig sites volgens mij die al echt hoge kwaliteit aanbieden.

Van Medevoort is trouwens ook bezig met zo'n soort apparaat hoorde ik.

Via deze lukt het wel  http://www.buggesroom.com/

Meerdere fabrikanten voor zover ik weet.
Linn heeft trouwens inmiddels ook de Sneaky. O0
www.linn.co.uk

advr

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 17:53:56
De Klimax heb ik ook gehoord.
Klonk warmer dan de Akurate en had nog meer oplossend vermogen.

Op de Akurate past echter weer een mooi netsnoer.
Door de kast ,overhangende lip aan de achterzijde,van de Klimax is dat amper mogelijk.

Ook de Akurate discspinner heb ik vergeleken met Akurate DS.
Die stap ,van spinner naar DS, is het grootst.
Dan volgt er nog Akurate DS naar Klimax DS.
Dat gat is beduidend kleiner, en ik vermoed zelfs dat het met een top netsnoer gedicht is.

mooi vergelijk, toen ik de Klimat hoorde was die net uit. een vergelijk heb ik niet kunnen maken maar ik geloof je wel.

de Akurate discspinner ken ik nietm kan ik ook nergens vinden. jammer dat ik geen 5000 euro heb liggen.... :P :P
toch maar gaan sparen...

Staaled

ivo1986

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 18:48:23
Via deze lukt het welhttp://www.buggesroom.com/

Meerdere fabrikanten voor zover ik weet.
Linn heeft trouwens inmiddels ook de Sneaky. O0
www.linn.co.uk

Die sneaky die wordt wel weer een stuk goedkoper (betaalbaarder voor mij). Weet jij wat die in NL gaat kosten?
En heb je die toen ook beluisterd?

Staaled

Citaat van: ivo1986 op april 30, 2008, 03:06:41
Die sneaky die wordt wel weer een stuk goedkoper (betaalbaarder voor mij). Weet jij wat die in NL gaat kosten?
En heb je die toen ook beluisterd?
Prijs zal zo rond de €1400 liggen.
Vind het een gaaf ding.
Ingebouwde amps en er zit ook een coax en toslink digital out op. O0

De Sneaky music was er nog niet.
Het zal wat minder zijn dan de grote DS'en maar je behoudt de voordelen van streaming.
Analoog of digital out op een grote set zul je dan geen discspinner voor dat geld vinden die beter klinkt.
Mogelijk een wat gewaagde uitspraak maar die durf ik gezien mijn ,ik geef toe nog wat verse,ervaring met Linn DS wel te doen.

advr

toch maar een bank over vallen dan voor een Klimax DS :o :o

Staaled

Citaat van: advr op april 30, 2008, 13:24:00
toch maar een bank over vallen dan voor een Klimat DS :o :o
Liever niet de mijne........ ::)

advr

Sjaudio

Citaat van: Panic op april 25, 2008, 21:42:04

Een Denon PMA-535R overgenomen van een forumlid.
Mijn eerste stappen in de stereo-wereld en tov mijn Pioneer receiver geeft dit het geluid meer body. De eerste indruk is dus goed. :)

Leuk om te zien dat ook goedkope spulletjes op goede plaatsen terrecht komen, ik vond het geluid voor het geld zeker niet slecht te noemen, hij heeft ook zeker niet weinig vermogen voor zo'n relatief klein en licht versterkertje.

Leuk.. leuk:D

Daklem

Besteld:

Marantz ZC4001

Marantz ZR6001

Marantz DV4001

Mordaunt Short Avant 906i:

ajbeefde

Citaat van: Daklem op april 30, 2008, 23:14:39
Besteld:

Marantz ZC4001

Marantz ZR6001

Marantz DV4001

Mordaunt Short Avant 906i:

Mooi spul..... ff je sonus faber en arcam uit je onderschrift halen....  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Daklem

Citaat van: ajbalmere op april 30, 2008, 23:27:36
Mooi spul..... ff je sonus faber en arcam uit je onderschrift halen....  :)

Deze komen te staan in de woonkamer en het draadloos ding voor de keuken. :D  O0

mn arcam/ sonus fabers gaan voor geen goud weg ;)

ivo1986

Citaat van: Hipster op april 30, 2008, 08:32:36
Prijs zal zo rond de €1400 liggen.
Vind het een gaaf ding.
Ingebouwde amps en er zit ook een S/PDIF en TOSLINK digital out op. O0

De Sneaky music was er nog niet.
Het zal wat minder zijn dan de grote DS'en maar je behoudt de voordelen van streaming.
Analoog of digital out op een grote set zul je dan geen discspinner voor dat geld vinden die beter klinkt.
Mogelijk een wat gewaagde uitspraak maar die durf ik gezien mijn ,ik geef toe nog wat verse,ervaring met Linn DS wel te doen.

Ik zat er aan te denken om mijn cd-speler te laten modificeren maar misschien ga ik nu toch de ontwikkelingen van digital stream afwachten.

Met welke afstandsbediening gebruik jij je ds? En heb je een los staande harde schijf zodat de computer niet aan hoeft te staan?

Deleted member

Linn Akurate DS speler.

Klinkt heel fraai. 8)

Feli hipster!!  O0 Gaaf apparaat, ben wel benieuwd of je al eens met andere apparaten hebt gespeeld die media digitaal "streamen"?