Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Audiovorden en 5 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Rody op maart 30, 2008, 21:21:09
Ik zal mijn bevindingen wel uiteen zetten binnenkort ;D

ik ga het volgen ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

stefan_82

mijn sumiko EVO III

speelt veryyyyyy nice ..bottleneck is wel de arm "schijnt" maar lijken mijn oren geen last van te hebben  ;D

heb ook een clearaudio klem gekocht...belast de motor niet en doet oude platen perfect 'spannen' alles lijkt soms iets meer body te krijgen.

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Rody

Citaat van: advr op maart 30, 2008, 21:20:03
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Ik heb interesse in de Duet echter alleen de receiver. Liefst zou ik die zonder controller. Ik zou die willen besturen via een laptop. Het schijnt niet te kunnen omdatje de controller hebt voor de eerste installatie.

Ik gebruik de duet icm een DAC dat is voor mij de beste optie.

Zou jij eens kunnen proberen of de duet receiver zonder controller kan?

Ad.

Waarom gebruik je dan geen iTunes + Airport Express trouwens?

tiptop

Citaat van: stefan_82 op maart 30, 2008, 21:55:59
mijn sumiko EVO III

speelt veryyyyyy nice ..bottleneck is wel de arm "schijnt" maar lijken mijn oren geen last van te hebben  ;D

heb ook een clearaudio klem gekocht...belast de motor niet en doet oude platen perfect 'spannen' alles lijkt soms iets meer body te krijgen.

Dat is precies wat een puck doet. Meer body en controle geven aan de muziek. Ik had je die klem trouwens wel zo kunnen opsturen hoor. Ligt er een hier werkeloos aan de kant ivm upgrade. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Citaat van: Rody op maart 30, 2008, 22:43:51
Waarom gebruik je dan geen iTunes + Airport Express trouwens?

ben niet zo'n voorstander van Itunes. eigenlijk vind ik het waardeloos. :(
kan maar 1 plaats aan waar bestanden staan.

maar ik heb een Synology DS207+ icm een TViX 6500a staan ;D
die heb ik ook rechtstreeks via de toslink op mijn North Star DAC aangesloten. Het resultaat is erg goed maar de TViX heeft geen UPnP interface... die mis ik. nu moet de tv aan...

winamp is eigenlijk veel makkelijker dan ITunes.

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DJ-Foxx

ITunes is belabberd >:( zeer traag, geef mij ook maar winamp, rulezzz al jaren hier, nu 5.5 draaien... ahhh  ;D ;D

Rody

Traag? Zeker in Windows Vista?
Op mijn Mac draait iTunes als een zonnetje met meer dan 8000 nummers erin (excl. TV Shows, Movies, podcasts e.d.)

advr

Citaat van: Rody op maart 31, 2008, 00:01:22
Op mijn Mac draait iTunes als een zonnetje met meer dan 8000 nummers erin (excl. TV Shows, Movies, podcasts e.d.)

voor mij is het niet de traagheid maar veel meer de bediening. :P
in winamp kan ik ook meerdere plekken aangeven waar muziek staat. ;D

Audiofiel

Citaat van: advr op maart 30, 2008, 22:47:00
ben niet zo'n voorstander van Itunes. eigenlijk vind ik het waardeloos. :(
kan maar 1 plaats aan waar bestanden staan.

Hij kent slechts 1 plek voor de bibliotheek, maar die kun je zelf instellen, dus dat kan ook op een netwerkschijf zijn.

Daarnaast komen zaken als Twonky servers vanzelf als gedeelde muziek naar voren, dus heb je wel degelijk meerdere mogelijkheden voor je muziekbronnen.

Hij is bij mij ook nog steeds supersnel. Ik heb 20.000 nummers er in staan. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eddy135

Citaat van: tiptop op maart 30, 2008, 22:44:05
Dat is precies wat een puck doet. Meer body en controle geven aan de muziek. Ik had je die klem trouwens wel zo kunnen opsturen hoor. Ligt er een hier werkeloos aan de kant ivm upgrade. :)
Hi. ligt die puck er nog; ik heb wel interesse.
Hoor evr. wel via pm wat ie kost? :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Alco

CiteerMet de Squeezebox Classic kan ik de CI Audio VDC•SB Power Supply gebruiken, met die nieuwe receiver niet.

Ben benieuwd naar je bevindingen, Rody!  :)
Ik heb weleens op 'n Engels forum gelezen over aparte voedingen voor de Squeezebox.
Kun je me vertellen waar doe losse voeding verkrijgbaar is ?

M'n (Naim)CD-speler heeft ook een losse voeding als upgrade, en da's zondermeer een aanwinst,
vandaar dat ik ook wel nieuwsgierig ben wat een betere voeding voor een SB kan betekenen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

royal d

hifi | Roderick

Citaat van: Alco op maart 31, 2008, 17:36:15
Ben benieuwd naar je bevindingen, Rody!  :)
Ik heb weleens op 'n Engels forum gelezen over aparte voedingen voor de Squeezebox.
Kun je me vertellen waar doe losse voeding verkrijgbaar is ?

Onder andere hier:
http://www.av123.nl/Electronica/CIAudio/vdcsb/index.html

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AlphaMale

Ik doe het even met een wat kleinere investering ;)

Nog een setje V/D Hul D102 MkIII voor een stereo-verbinding vanuit de Iamm HD-speler.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Perfectionist

Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Mitch--

Helemaal mee eens!
Heb hem ook draaien op mijn macbook pro, 6000 nummers erin en geen krimp, samen met mijn airtunes, echt geweldig ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

sultankat

Citaat van: Perfectionist op april  1, 2008, 09:32:13
Gaan de Jubilee's eruit Sultankat?

Ik durf het bijna niet te zeggen: ik hou beide sets , te mooi om weg te doen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

M

Een paar JC1's, voor een beetje controle ::)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Lekkere understatement ;).. Feli met de aanwinsten.

Perfectionist

Citaat van: sultankat op april  1, 2008, 13:50:17
Ik durf het bijna niet te zeggen: ik hou beide sets , te mooi om weg te doen.

Groot gelijk.....alleen heb je nog een set om beide te kunnen aansturen?
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Rody

Citaat van: Rody op maart 30, 2008, 21:21:09
Ik zal mijn bevindingen wel uiteen zetten binnenkort ;D

De Squeezebox Duet gaat direct weer retour - wat een kl*te apparaat is dat zeg  :-X

Bediening + setup vind ik verschrikkelijk slecht  :-\

De Squeezebox Classic is wel een leuk apparaat en de kwaliteit is zeer aardig :)

FFF

Cardas neutral reference digtale XLR Kabel.