Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2 en 5 gasten bekijken dit topic.

sultankat

Citaat van: Perfectionist op april  1, 2008, 20:06:25
Groot gelijk.....alleen heb je nog een set om beide te kunnen aansturen?

Ja, met mijn tweede set loop ik niet te koop, maar ook niet verkeerd (in mijn ogen/oren dan):
Quad cdp-99
Quad 520F
Elipson Futura dus
Kimber 8TC
Lat International interlinks en powercords
PS Audio Duet
AKG K1000

Mijn probleem dus: waar ga ik luisteren: boven of beneden  ;D
Enig excuus hiervoor: geen aparte luisterkamer, dus je moet wel  ;)

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

Citaat van: Rody op april  1, 2008, 20:09:33
De Squeezebox Duet gaat direct weer retour - wat een kl*te apparaat is dat zeg  :-X

Bediening + setup vind ik verschrikkelijk slecht  :-\

De Squeezebox Classic is wel een leuk apparaat en de kwaliteit is zeer aardig :)

hoe is de geluidskwaliteit van de duet?
heb je hem ook eens geprobeerd met een toslink op een dac?

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rody

Ik heb de Duet receiver niet geprobeerd, die remote is zo waardeloos dat ik het niet meer zag zitten.

De kwaliteit moet haast wel minder zijn dan de Squeezebox Classic,
bovendien kan je op de normale Squeezebox de VDC•SB power supply aansluiten - ik wil toch de best haalbare kwaliteit kunnen halen :)

Klinkt zeer goed tot nu toe, ben er wel blij mee.

ivo1986

Citaat van: BWzes03 op maart 19, 2008, 23:18:48
Heb hem nog niet, maar via hifi.nl overgenomen , de M-audio Superdac.

M'n eerste trede in de zelfbouw modificatie....

Het apparaat is origineel, maar ik ga hem verbouwen met meer S/P-DIF(RCA/COAX) ingangen,
RCA unbalanced uitgangen ipv. de jack-pluggen en een andere kast met normale IEC stekker ingang ipv. de losse 9V stekkertrafo.

Ben benieuwd.....

Heb je dit al gedaan? Ben erg beniewd naar je bevindingen.

Lucky.L

Citaat van: Rody op april  1, 2008, 20:09:33
De Squeezebox Duet gaat direct weer retour - wat een kl*te apparaat is dat zeg  :-X

Bediening + setup vind ik verschrikkelijk slecht  :-\

De Squeezebox Classic is wel een leuk apparaat en de kwaliteit is zeer aardig :)

Wat is er zo slecht aan de bediening/setup?
Ik moet de mijne nog binnen krijgen nl. :-\.

MVG Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Rody

De 'scrollwheel' is geen touchwheel zoals bij de iPod, maar een ronddraaiend schijfje - werkt niet lekker bij het scrollen.

GUI is erg matig ontworpen, ziet er niet uit en onoverzichtelijk - de iPod zetten naar mijn mening de 'standaard' wat betreft prettige interface, is het nou echt zo moeilijk :P

Oh, en ik gebruik natuurlijk iTunes om alles te rippen en automatisch high-res coverart op te halen, maar dat kan de Duet remote niet laten zien. Dus daar heb ik ook niks aan :(

Lucky.L

O.k bedankt voor je antwoord.

MVG Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Deleted member

Citaat van: FFF op april  1, 2008, 20:32:56

Cardas neutral reference digtale XLR Kabel.

Mooi feli! Dit is de 'top of the line' interlink van Cardas zag ik. Hoe bevalt 'ie?

Krassienova

Een Marantz SR4021S en 2 JBL E80 cherry's.
Like.No.Other

Midcall

Citaat van: Antoine op april  3, 2008, 23:37:11
Mooi feli! Dit is de 'top of the line' interlink van Cardas zag ik. Hoe bevalt 'ie?

De Golden Reference van Cardas is hun top of the line kabel, maar in sommige sets is de match met de Neutral Reference soms beter.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Eduro

De McIntosh MX 135 pre/pro, welke ik in het weekend ga aansluiten op de set.

echt een mooie aanvulling op de eindversterkers.

Deleted member

Citaat van: Midcall op april  4, 2008, 14:35:15
De Golden Reference van Cardas is hun top of the line kabel, maar in sommige sets is de match met de Neutral Reference soms beter.

Voor digitaal is de Neutral Reference het topmodel als ik de site bekijk maar maakt niet uit.  :)

robbie73

een marantz pm11   ;D

Daklem

McIntosh en Marantz PM11.

Gave upgrades  :o O0

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Geerdie

Hey, die zilverpasta ziet er interessant uit!
Hou me op de hoogte van je bevindingen, Antoine. O0
Anthem MRX 540 - Mytek Brooklyn Dac+- Bluesound Node - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Audiofiel

Citaat van: Antoine op april 10, 2008, 18:36:15
Van de week nog dit binnengekregen. Lekker blijven plak...ehhh...tweaken!  ;D

http://www.hifisupply.nl/web/Silclear_Contactverbeteraar__per_14ml__Per_stuk_N_art_5559.html

Tsja, wat ze al niet verzinnen. Meestal is het alleen een 'beter contact' met de portemonnee van de eindgebruiker. ;D
In de tekst lezen wij de volgende verklaring:

CiteerSilclear maak gebruik van microscopisch kleine zilveren plaatjes om de geleiding tussen elektrische contacten te verbeteren. Het unieke bindmiddel voor de zilveren plaatjes is een zeer puur vet, dat het signaalverlies en versmering van het geluid minimaliseert. Het dunst mogelijke laagje blijft 10 - 20 stekkerbewegingen zitten. Het wordt geleverd in een 14 grams potje, voldoende om duizenden contacten te behandelen. Silclear werkt op alle materiaalsoorten, zelfs goud en rhodium. Het is onbetwist één van de beste nieuwe tweakmiddelen die er op de markt verkrijgbaar zijn!

Dus het gebruik van zeer goed geleidende microscopisch kleine zilveren plaatjes gaan hun best proberen te doen om te werken in een zee van slecht geleidend puur vet..... Klinkt mij als marketing-jibberisch ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

En je kan dat spul het beste gebruiken als je naakt bent, geloof ik  ;D

CiteerSpeciale opmerking aangaande kleding:
Met name mensen, die veelvuldig kabels wisselen, dienen zich vantevoren goed te bedenken, dat eenmaal op de kleding zittende SilClear bijzonder moeilijk tot niet meer verwijderbaar is. De behandelde connectoren blijven altijd vettig, juist door het feit dat SilClear uitstekend hecht aan de connectoren. Als een met SilClear behandelde connector ook maar langs uw kleding schampt, zal er reeds een zichtbare vlek aanwezig zijn.

En nee, ik wil geen foto's.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Citaat van: Audiofiel op april 10, 2008, 21:40:29
Tsja, wat ze al niet verzinnen. Meestal is het alleen een 'beter contact' met de portemonnee van de eindgebruiker. ;D
In de tekst lezen wij de volgende verklaring:

Dus het gebruik van zeer goed geleidende microscopisch kleine zilveren plaatjes gaan hun best proberen te doen om te werken in een zee van slecht geleidend puur vet..... Klinkt mij als marketing-jibberisch ::)
Dit vet is wel "hyper-conductive ". ;)

Serieus, het is goed spul.
Ik gebruik het al een tijdje met leuke resultaten. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Audiofiel

Citaat van: Hipster op april 10, 2008, 22:08:52
Dit vet is wel "hyper-conductive ". ;)

Wat is volgens jou dan de resistiviteit (soortelijke weerstand)?

CiteerSerieus, het is goed spul.
Ik gebruik het al een tijdje met leuke resultaten. :D

Het werkt perfect als gl**middel. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

Citaat van: Audiofiel op april 10, 2008, 22:31:18
Wat is volgens jou dan de resistiviteit (soortelijke weerstand)?

Het werkt perfect als gl**middel. ;)
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen, anders dan dat het aardig "plakkerig" is.

Dat laatste kun je dus beter niet doen. :P
Eerst verschrompelen voordat je de terugtocht aanvaardt. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

lol...ik snap het scepticisme en ik zal eerlijk bekennen dat ik er ook nog niet helemaal uit ben. Zoals Audiofiel al terecht suggereert is vet een slechte geleider. Als ik met m'n voltmeter de weerstand meet is die pas meetbaar (en dus niet meer oneindig) wanneer de twee probes van de voltmeter mekaar aanraken. Op enige afstand is er dus geen/minimale geleiding wat bewijst dat het vet isoleert. Wanneer ik de twee probes hard op mekaar druk dan zakt de weerstand naar 0,06Ohm zonder de pasta en naar 0,05Ohm met de pasta. Natuurlijk is dit slechts een eenvoudig experimentje zonder enige wetenschappelijke grondslag! ;)

Ik ben van plan het voorlopig nog even te laten zitten en het dan eens een keer overal weer weg te poetsen met wasbenzine om te kijken of ik verschil hoor/iets mis. Zo niet dan ben ik weer een ervaring rijker en 35 euro armer!  ;D

edit: na het lezen van het volgende wordt ik toch een beetje paranoia: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?raccs&1077564712&openfrom&1&4#1  ::) Kort samengevat, in het begin werkt en klinkt het allemaal goed/beter maar bij sommigen wordt na enkele maanden de weergave donkerder en minder detailrijk. Als ik het binnenkort weer overal verwijder sluit ik het ritueel wel af met het goed reinigen met Deoxit. Ik ben benieuwd!