Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

marcel1970 en 7 gasten bekijken dit topic.

Sk

Nieuwe LS kabels. Ene kant bananen en andere kant spades

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Staaled

Citaat van: advr op januari 20, 2008, 17:00:34
het verschil is na een paar urr erg goed waarneembaar ;D

ik merkte dat hoe verder ik in de keten kom hoe beter het resultaat.
de zzekeringen (AHP) van de apparaten moet ik nog doen. :o

Zag twee audiofreaks contactjes smeren
O, het was een wonder......... ;) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Citaat van: Hipster op januari 20, 2008, 21:32:25
Zag twee audiofreaks contactjes smeren
O, het was een wonder......... ;) ;D

Leuk dit soort tweaks, ik ga er ook voor en neem waarschijnlijk maar gelijk wat HiFi tuning zekeringen mee!  :D

ll0ll

Citaat van: Midcall op januari 20, 2008, 09:53:12
Dat klinkt allemaal leuk, maar hoe klinkt het nu in de praktijk. Ben erg nieuwsgierig hoe dit zich nu verhoudt met de goede SACD spelers van nu, de tijd/ontwikkeling heeft namelijk niet stil gestaan.

Ik heb (omdat ik de speler nog niet heb kunnen beluisteren) iemand die bij Philips werkzaam is en bij het team wat SACD heeft ontwikkeld gevraagd hoe de speler zich verhoudt, de prestaties van de scd2000 zijn vergelijkbaar met die van de Marantz SA-1. Hij zegt daarover:
Citeerafgaande op de overweldigende reakties die we destijds kregen tijdens de shows, ook van Sony medewerkers, durf ik te zeggen dat je de audio kwaliteiten van deze speler zich bevinden op het nivo van de SA-1
;)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

advr

Citaat van: Antoine op januari 20, 2008, 21:48:19
Leuk dit soort tweaks, ik ga er ook voor en neem waarschijnlijk maar gelijk wat HiFi tuning zekeringen mee!  :D

zijn dat de AHP zekeringen? :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Staaled

Citaat van: advr op januari 21, 2008, 11:36:27
Nee, beslist niet.

Ik weet niet hoe de nieuwe AHP V2 zich verhoudt tot de Hifi-tuning ,maar de vorige serie legde het af.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Citaat van: advr op januari 21, 2008, 11:36:27

Ik bedoelde idd. die van Hifi-Tuning maar hoezo de "shocked" smiley?  :) Denk je dat het een nutteloze investering is? (ik heb zelf zo m'n twijfels)

Citaat van: Hipster op januari 21, 2008, 14:55:05
Nee, beslist niet.

Ik weet niet hoe de nieuwe AHP V2 zich verhoudt tot de Hifi-tuning ,maar de vorige serie legde het af.

Gebruik jij ze ook in de Lyngdorf TDA Hipster? Zo ja, heb jij nog ergens staan welke er in moeten?  :)

advr

Citaat van: Antoine op januari 21, 2008, 20:15:55
Ik bedoelde idd. die van Hifi-Tuning maar hoezo de "shocked" smiley?  :) Denk je dat het een nutteloze investering is? (ik heb zelf zo m'n twijfels)

nee ik heb op mijn North Star na, in alle appaatuur, overal AHP's in zitten... :P

zal bij HiFituning voor de North Star zekeringen kopen ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted member

Citaat van: advr op januari 21, 2008, 20:39:36
nee ik heb op mijn North Star na, in alle appaatuur, overal AHP's in zitten... :P

Aha!  ;D Ik weet ook niet welke beter zijn hoor maar ik denk dat ik maar gewoon voor de HiFi Tuning zekeringen ga dan kan ik in een koop alles afronden (incl. de pasta bedoel ik)

NB: De HiFi Tuning zekeringen zijn in NL ook via de Kemp dealers te koop.

Staaled

Citaat van: Antoine op januari 21, 2008, 20:15:55
Gebruik jij ze ook in de Lyngdorf TDA Hipster? Zo ja, heb jij nog ergens staan welke er in moeten?  :)
Ben ik nog niet aan toe gekomen. :-[
Zal wel eens informeren.

Als jij me voor bent, verneem ik het gaarne. ;) ;D

advr

Citaat van: Antoine op januari 21, 2008, 20:44:49
Aha!  ;D Ik weet ook niet welke beter zijn hoor maar ik denk dat ik maar gewoon voor de HiFi Tuning zekeringen ga dan kan ik in een koop alles afronden (incl. de pasta bedoel ik)

NB: De HiFi Tuning zekeringen zijn in NL ook via de Kemp dealers te koop.

dus ook via aan van de sponsoren van het forum ;D ;D

Deleted member

advr

Citaat van: Antoine op januari 22, 2008, 18:42:34
Meerdere zelfs!  :)

ik dacht hifi supply maar daar zie ik ze niet op hun site, wie heeft ze nog meer ;D

Deleted member

Citaat van: advr op januari 22, 2008, 18:46:01
ik dacht hifi supply maar daar zie ik ze niet op hun site, wie heeft ze nog meer ;D

Sense of Music in Leiden en ITC (Frank Doorhof) zijn in elk geval officiele Kemp dealers. HiFiSupply wordt op de Kemp site niet genoemd maar heeft idd. ook Kemp in 't assortiment en kan dus wellicht ook leveren.

tiptop

Citaat van: advr op januari 21, 2008, 20:39:36

En, hoor je het verschil?

Ik heb twee apparaten er toen van voorzien, maar kon geen verschil waar nemen toentertijd :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Citaat van: tiptop op januari 22, 2008, 22:44:11
En, hoor je het verschil?

Ik heb twee apparaten er toen van voorzien, maar kon geen verschil waar nemen toentertijd :-\

de apparaten welke ik voorzien heb van andere zekeringen hadden er zeker een voordeel bij. nu ken ik mijn set super goed dus kan ik aandig de verschillen horen. Het zijn geen wereld verschillen. maar al die klein beetjes bij elkaar maken het lekkerder, gedetailleerder en  het laag is iets strakker. Voor het geld de moeite waard.  ;D

nu de north star nog 8)

ReRichard

Mijn nieuwst aanschaf (van Yoda) de Denon dcd-656

Eindelijk een stand alone cd speler. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen (dvd speler ook van denon, waar ik erg over te spreken ben). En prijs/kwaliteit kan hij alleen maar goed bevallen.

Een paartje IXOS interlinks erbij:

Twee weken geleden ook nog een paartje dalí suites opgehaald bij PM (nog dank) die uitermate goed bevallen:

Nu moet alleen mijn versterker nog ruimte maken voor een upgrade (Yamaha DTS versterker).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

PM

Citaat van: ReRichard op januari 23, 2008, 09:51:38
Mijn nieuwst aanschaf (van Yoda) de Denon dcd-656
...
Eindelijk een stand alone cd speler. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen (dvd speler ook van denon, waar ik erg over te spreken ben). En prijs/kwaliteit kan hij alleen maar goed bevallen.

Een paartje IXOS interlinks erbij:

Twee weken geleden ook nog een paartje dalí suites opgehaald bij PM (nog dank) die uitermate goed bevallen:
Nu moet alleen mijn versterker nog ruimte maken voor een upgrade (Yamaha DTS versterker).
Gefeliciteerd met je aanwinsten, veel plezier met de speakers
Groeten, Peter

Guester

Sonos - Spotify

Mitch--

paartje Tannoy Reveal Active, echt mooi en "echt" geluid, word niet voor niks overal ter wereld in opnamestudio's gebruikt!

Erg blij mee! :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Stefan S.

Nordost Red Dawn interlink  :D

pierke

Citaat van: willem_tdi op januari 23, 2008, 11:33:36

En ben er heel blij mee  :)

Mooie aanwinst! Hoe bevalt de cd-speler? Ik ben benieuwd naar je ervaringen

Guester

Mijn eerste bevindingen zijn goed.
Ik draaide eerst mijn cd's af met de dvd speler.
Het geheel klinkt gewoon mooier, duidelijker.
Loopwerk is ook stil, daar stoorde ik me soms bij de dvd speler aan.
Al met al geen spijt van de aankoop.

Minpunt: grijstint is anders.
Sonos - Spotify

scanspeakman

Citaat van: Sk op januari 20, 2008, 17:26:25
Nieuwe LS kabels. Ene kant bananen en andere kant spades

Laat even weten wat je er van vindt (wel/niet scherp in het hoog etc). Er wordt meestal alleen maar over de LS-01 gesproken en ik ben juist zo benieuwd naar de LS-02.

Scanspeakman

sjaax

Vandaag een airport express op de kop getikt  :)
Ben al een tijdje bezig mijn cd's in itunes te zetten, nu kan ik eindelijk de pc speakertjes aan de kant als de pc als bron dient
Arcam A32 & Dynaudio X12